Gå til innhold

Kvinner velger å være single, menn er ufrivillig single.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er ikke det bare en gjeng menn som hater kvinner?

Anonymkode: 54f87...f3b

Oh absolutely. Du skulle ha sett hva de skriver på Facebook og YouTube, og sikkert andre steder og...

Anonymkode: a0e90...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
On 1/11/2021 at 5:22 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke enkelt for noen av kjønnene å finne en å ha det godt sammen med, men menn er lettere tilfreds i halvbra forhold enn kvinner. Menns behov for å ha det greit synes å være noe mindre sammensatte. Greit nok er greit for menn, greit nok er trist for kvinner. 

Anonymkode: 827e1...1c9

Noe jeg har observert flere ganger, er at en del menn er tilbøyelige til å ta til takke med det de får. For å forstå hvorfor en del menn gjør dette, må man egentlig forstå hvordan kjønnsdynamikken fungerer for menn generelt. Normale menn går gjennom livet, får lite oppmerksomhet, og det er sjeldent at kvinner tar direkte initiativ. Det betyr at dersom man som en normal mann skal ha noe som helst sjanse på damene man er interessert i, må man ta initiativ til dem. Sant, man kan ikke forholde seg passiv. Dette er noe mange menn ikke mestrer av ulike grunner. De kan være sjenert, reservert, lite sosial, mangle selvtillit osv. Når de prøver å ta initiativ til en dame de er interessert i, opplever de å bli avvist. Flere takler dette veldig dårlig, og har ikke særlige høye tanker om seg selv. Når mennene på et tidspunkt opplever at det kommer en dame på banen som faktisk er interessert, har mennene et valg. Skal jeg velge å bli sammen med denne damen, og oppleve hvordan det er å bli likt, eller skal jeg være alene resten av livet? Jeg har sett flere menn gå inn i forhold med damer de ikke er særlig keen på mye pga av at de ikke har noen alternativer. Alternativet er å være alene. Dette er selvfølgelig ekstremt egoistisk fra mennene sin side siden disse mennene går inn i forhold med damer / styrer på med damer de ikke er særlig tiltrukket av. Damene på hin siden er mer eller mindre villige til å gjøre alt for mennene. Jeg er overbevist om at en av grunnene til at flere damer opplever "drittsekker" er fordi mennene ikke er særlig interessert i utgangspunktet. En annen grunn er jo at mennene bare er drittsekker sånn ellers.

En ting jeg ikke helt forstår med mennene, og kvinnene inne på dette forumet som på en måte skriver at menn er slik, damer er slik, menn har det lettest, kvinner har det lettest, er hvorfor man ikke klarer å se at kjønnene gjerne sitter med forskjellige utfordringer som gjør at det å finne en partner oppleves som vanskelig. Menn generelt er mer promiskuøse enn kvinner, og er generelt mer tilbøyelig til å ha sex med kvinner de ikke har romantiske følelser for. Det betyr at kvinner som ønsker et forhold, i langt større grad må være på vakt når det kommer til å finne ut hva intensjonen til mannen egentlig er. Kun sex? En annen utfordring for kvinner som kvinner spesielt ikke ønsker å snakke om selv, er jo at utseende har mye å si for deres attraktivitet. Statistikken er veldig klar på det. Det er høy korrelasjon mellom pent utseende og oppmerksomhet. Det er det forsåvidt for menn også. Hva skal man da gjøre når man er middel of the pack?  Ingen vil snakke om at det faktisk er vanskeligere når man får mindre oppmerksomhet, og at det er vanskeligere å få oppmerksomhet fra de man ønsker oppmerksomhet fra. Betyr det at man er screwed? Jeg mener nei, siden jeg har sett mange ressurssterke kvinner som ikke er i toppen utseendemessig klare seg bra, men fellesnevneren for disse er jo at de har vært ressurssterke.

For menn generelt ligger utfordringen mer i det i å mestre det å ta initiativ, bli kjent med, og møte kvinner. Det krever en del egenskaper som flere bare ikke har. Det er veldig få som vet at man gjerne blir avvist av 2-8 attraktive damer før man treffer på en som viser gjensidig interesse. De fleste menn gir opp etter 1-3 avvisninger. De har ikke sterk nok psyke, og forstår ikke hvordan gamet funker.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat noe særlig interessant for en dame, uansett hvor pen hun måtte være, å være sammen med en mann når han primært har interesse av henne basert på hvordan hun ser ut. Det kommer en dag i alle forhold hvor man trenger støtte og forståelse utover det man får i nyforelskelsesfasen hvor man er villig til å strekke seg langt for den andre for å vise seg fra sin beste side. Det er jo en kjent sak at menn flest er dårligere på empati og relasjoner enn kvinner. Så når kvinner ikke får så mye ut av å være sammen med menn, hvorfor skal man da velger å leve med menn? Fordi han synes hun er pen nok og er villig til å dele inntekta si med henne og klippe plenen? Nei takk!

Jeg er ei dame som er midt på treet utseendemessig. Jeg er smart. Har høyere utdanning. Skal jeg være sammen med en mann må jeg være fysisk tiltrukket av han, og jeg tiltrekkes av de som er ca på samme nivå som meg selv når det gjelder fysisk attraktivitet. Han må også være smart, og han må ha empati og være god på relasjoner og kommunikasjon. Finner ingen jeg liker mht disse kriteriene. Velger da å være alene og lever veldig fint med det! 

Jeg synes det er en uting at vi kvinner blir tutet ørene fulle av at det viktigste vi kan bidra med er hvordan vi ser ut. Er det en slik verden vi ønsker at døtrene våre skal vokse opp i, her vi lever i 2021 hvor det fortrinnsvis er kvinner som investerer i høyere utdanning og bidrar til kunnskapssamfunnet? Skal vi stadig trekkes inn i en overfladisk, kvinnefiendtlig patriarkalsk verden hvor vi injiserer og opererer for å tekkes menn, og skal vi akseptere av jenter vokser opp med tanker om at "det spiller ingen rolle for min fremtidige mannlige partner hvem jeg er og hva jeg kan, hvor smart jeg er og hva jeg bidrar med i verden, for det jeg blir anerkjent på er hvordan jeg ser ut?". 

Menn må begynne å se seg selv i speilet og slutte tro at de kommer unna kriterier om utseende. Vi vet alle at kvinner er kresne når det gjelder menns utseende. Men det handler om å se hele mennesket. Menn tillater seg å snakke om kvinner som om vi er en handelsvare. Når jeg vet at jeg lever i en kultur hvor jeg primært vurderes som et objekt, ja da trekker jeg meg unna de som insisterer på å objektivisere meg. Enkelt og greit! Og barn får jeg alene, takk!

 

 

Anonymkode: ff125...a89

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som brukeren over fremstiller det som at det er det samme hvordan en mann ser ut så lenge han tar initiativ og ikke gir seg, og at kvinnen er den som må akseptere at det eneste hun har å fare med er utseende, og har hun ikke utseende må hun ta til takke med menn som ikke har psyke til å ta initiativ ovenfor damer han synes er penere enn henne. WTF?! Sånt noe kan jeg fint klare meg uten. 

Anonymkode: ff125...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minesveiper skrev (21 minutter siden):

Noe jeg har observert flere ganger, er at en del menn er tilbøyelige til å ta til takke med det de får. For å forstå hvorfor en del menn gjør dette, må man egentlig forstå hvordan kjønnsdynamikken fungerer for menn generelt. Normale menn går gjennom livet, får lite oppmerksomhet, og det er sjeldent at kvinner tar direkte initiativ. Det betyr at dersom man som en normal mann skal ha noe som helst sjanse på damene man er interessert i, må man ta initiativ til dem. Sant, man kan ikke forholde seg passiv. Dette er noe mange menn ikke mestrer av ulike grunner. De kan være sjenert, reservert, lite sosial, mangle selvtillit osv. Når de prøver å ta initiativ til en dame de er interessert i, opplever de å bli avvist. Flere takler dette veldig dårlig, og har ikke særlige høye tanker om seg selv. Når mennene på et tidspunkt opplever at det kommer en dame på banen som faktisk er interessert, har mennene et valg. Skal jeg velge å bli sammen med denne damen, og oppleve hvordan det er å bli likt, eller skal jeg være alene resten av livet? Jeg har sett flere menn gå inn i forhold med damer de ikke er særlig keen på mye pga av at de ikke har noen alternativer. Alternativet er å være alene. Dette er selvfølgelig ekstremt egoistisk fra mennene sin side siden disse mennene går inn i forhold med damer / styrer på med damer de ikke er særlig tiltrukket av. Damene på hin siden er mer eller mindre villige til å gjøre alt for mennene. Jeg er overbevist om at en av grunnene til at flere damer opplever "drittsekker" er fordi mennene ikke er særlig interessert i utgangspunktet. En annen grunn er jo at mennene bare er drittsekker sånn ellers.

En ting jeg ikke helt forstår med mennene, og kvinnene inne på dette forumet som på en måte skriver at menn er slik, damer er slik, menn har det lettest, kvinner har det lettest, er hvorfor man ikke klarer å se kjønnene gjerne sitter med forskjellige utfordringer som gjør at det å finne en partner oppleves som vanskelig. Menn generelt er mer promiskuøse enn kvinner, og er generelt mer tilbøyelig til å ha sex med kvinner de ikke har romantiske følelser for. Det betyr at kvinner som ønsker et forhold, i langt større grad må være på vakt når det kommer til å finne ut hva intensjonen til mannen egentlig er. Kun sex? En annen utfordring for kvinner som kvinner spesielt ikke ønsker å snakke om selv, er jo at utseende har mye å si for deres attraktivitet. Statistikken er veldig klar på det. Det er høy korrelasjon mellom pent utseende og oppmerksomhet. Det er det forsåvidt for menn også. Hva skal man da gjøre når man er middel of the pack?  Ingen vil snakke om at det faktisk er vanskeligere når man får mindre oppmerksomhet, og at det er vanskeligere å få oppmerksomhet fra de man ønsker oppmerksomhet fra. Betyr det at man er screwed? Jeg mener nei, siden jeg har sett mange ressurssterke kvinner som ikke er i toppen utseendemessig klare seg bra, men fellesnevneren for disse er jo at de har vært ressurssterke.

For menn generelt ligger utfordringen mer i det i å mestre det å ta initiativ, bli kjent med, og møte kvinner. Det krever en del egenskaper som flere bare ikke har. Det er veldig få som vet at man gjerne blir avvist av 2-8 attraktive damer før man treffer på en som viser gjensidig interesse. De fleste menn gir opp etter 1-3 avvisninger. De har ikke sterk nok psyke, og forstår ikke hvordan gamet funker.

Jeg er enig i mye her, men det jeg også ser ofte, og ikke forstår, er at det er menn som virkelig elsker sin kvinne, og likevel behandler henne dårlig, til hun går. Da skjønner de ingenting, og er fullstendig knust. Mer radbrukket enn at det kan stemme at de egentlig bare tok til takke med henne. De oppførte seg likevel slik, til de mistet henne. 

Det var noen som skrev her inne en gang at menn ønsker seg en kjæreste, mens kvinner ønsker seg en partner.

Jeg tror det er mye i det, og at menn tror for mye på at når en kvinne elsker dem er det for alltid. Det er ikke så farlig å ikke ivareta forholdet godt, for det er jo dem. Bankers. Det er det faktisk ikke. Kvinner går når de har vært frustrert og triste lenge nok. Da er de også gjerne ferdig sørget, og våkner mannen da er det ofte for sent. 

Jeg vet at min mann elsker meg også, men han måtte lære å ivareta forholdet likevel. Forsto ikke mer enn menn jeg nevner over til det nesten var for sent. Jeg var på vei bort. 

Det har kanskje noe med at vi kvinner drille i å vedlikeholde nære relasjoner fra vi er små, og vet at det krever å kontinuerlig passe på at andre parter i relasjoner også blir ivaretatt. Vi har svært nære vennskap, som vi mister om vi er egoistiske, for kvinners vennskap tåler ikke det. Som forhold. Menn har ofte mer bekjentskap enn nære vennskap, og drilles ikke like godt i nære relasjoner og hva de krever. Så får de seg en dame og tror jobben er gjort når de fikk henne. Hun elsker ham jo. Bankers! 

Så ryker det for dem etterhvert. For bankers er ingen forhold. Ingen kjærlighet går på dritt eller ingenting. 

Anonymkode: 827e1...1c9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er frivillig singel og stortrives. Var gift i 24 år med en snill mann. Men siste årene var det kun vennskap. Har 2 voksne barn. Etter skilsmissen datet og chattet jeg litt, men synes det var mye dårlig oppførsel der. Orker ikke krav, kontroll, drama og sutring. Dating og forhold gav meg mer stress og mas enn glede. Så ønsker meg ikke noe forhold. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager forstod man at seksualdriften var sterk og at hvis den ikke ble holdt noenlunde under kontroll så kunne det bli store problemer. Her i Norden gikk man av og til så langt som å landsforvise menn som ikke hadde funnet seg en kone innen de var blitt 25 år. Å ha unge, single menn med sterk seksualdrift gående rundt i et monogamt samfunn var oppskrift på splid.

Noen tusen år senere har vi blitt opplyste. I sosialvitenskapens navn har man bestemt seg for å slippe markedskreftene løs. De mest attraktive menneskene finner seg ikke lenger en partner på samme nivå og slår seg ned tidlig i 20 årene. Nå går de på sjekkeren til de er 30-40. Resultatet blir en masse middelmådige menn og kvinner som ikke finner seg en likeverdig partner fordi de lever i håpet om å kapre den tieren som av kjedsomhet, nysgjerrighet, hevn på typen, gir dem et ligg en fuktig natt.

Det hjelper selvsagt heller ikke at samfunnet har blitt organisert etter storkapitalens ønsker med flest mulig arbeidstakere. Når flere kvinner skal gjøre "mannejobb", så må flere menn gjøre "kvinnejobb". Da ryker ofte forholdet og lysten på et nytt. Selv om arbeidsmengden ofte øker, for det er ikke arbeidet i seg selv det dreier seg om. Men verdigheten.

Kort fortalt lever vi i et samfunn som ikke ønsker familieforøkning og da blir det generelt sett mer utfordrende å bedrive denne aktiviteten.

Endret av OlsenHansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at "menn tar til takke med" og at kvinner ikke gjør det er vel ikke heeeeelt sånn jeg oppfatter det 😅 Det er vel en viss kategori med menn som gjør det. Følger at dere er veldig bias på hvem dere prater om når dere sier at "menn er sånn" og "kvinner er sånn". Dere ser det jo kun fra deres perspektiv. Jeg har møtt massevis av menn jeg føler ikke vil gå inn i forhold med meg, så det er ikke akkurat som om deres historier er så sykt annerledes enn våre. Men at dere ønsker at kvinner går inn i forhold uten at det er genuin interesse eller kjemi der, det orker jeg ikke høre om en gang! For det virker jo som at dere vil vi skal date menn vi ikke er interessert i i ren sympati. 

 

 

Anonymkode: a8eeb...64d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men stemmer egentlig dette?

Anonymkode: 54f87...f3b

Ikke helt, ta meg feks. Jeg har aldri prøvd meg på en dame, brukt datingsider elc. Har dog at noen runder i senga i fylla. Vil ikke si jeg er ufrivillig singel når jeg aldri har gjort en innsats for å endre det.

Anonymkode: 769c4...f89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det er like mange menn som også  frivillig velger å være single. 

Alternativet tilsier at det er noe genetisk/miljømessig relatert til det mannlige kjønn som gjør oss underlegne kvinner, og dømt til å leve under en enveis "kvinnen velger, jeg håper jeg blir valgt" :ler: Det er ikke virkeligheten - selv om tabloidpressen selvsagt elsker slike vinklinger.

Det er Ikke rent sjeldent jeg hører/leser om  damer - oftere og oftere - som klager over hvor umulig det er å finne en ok  mann som ønsker å forplikte seg. Så nei, menn tar ikke generelt til takke med å bli valgt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktive menn tar jo ikke til takke når det kommer til forhold, hvorfor skulle de det? Alle damer vil jo ha dem, da tar de jo de mest attraktive damene for forhold. For sex er det naturligvis noe helt annet, på det feltet er vel ingen menn kresne på hverken utseende eller andre ting.

Biologi-kortet blir ofte dratt når man skal forklare hvorfor kvinner er så kresne på menns utseende. Og det er sikkert noe i det. Men biologi handler kun om sex og ikke forhold. Selvfølgelig kan ikke alle damer ha seriøse forhold med menn som er mer attraktive enn seg selv, det går jo ikke opp. Selv om det nok går opp for de yngre damene. Men alle kan få sex av de kjekkeste mennene, uavhengig av eget utseende.

Menn som ikke er attraktive må ta det de får. Eller de kan vente til de er ca 40, da endrer naturligvis markedet seg. Da kan menn lett få kjæreste, til gjengjeld er ikke damene så attraktive lenger. Og menn er ikke like hypp på sex lenger for den saks skyld.

Anonymkode: 41ab6...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Menn som ikke er attraktive må ta det de får. Eller de kan vente til de er ca 40, da endrer naturligvis markedet seg. Da kan menn lett få kjæreste, til gjengjeld er ikke damene så attraktive lenger. Og menn er ikke like hypp på sex lenger for den saks skyld.

Anonymkode: 41ab6...328

What? Hvorfor tror alle at livet endrer seg når man passerer 40? Denne terorien mener jeg er helt feil, kvinner er mer kresne i denne alderen, når man faktisk ikke har bruk for en mann for å få familie, de har god økonomi og lever helt fint alene, men velger en partner for felles hygge, fordi de begge trives sammen. De har gjerne også et eller flere havarerte forhold bak seg også, og vil dermed se etter noe som er bedre enn det de hadde tidligere. Og det at kvinner blir mindre attraktive over 40 er vel bare i øynene til enkelte personer. Kvinner 40+ er også attraktive for unge menn, i tillegg til menn på sin egen alder, på den fysiske siden.

Jeg tror generelt at svært få av begge kjønn tar til takke "med det de kan få". Det er ingen tvil om at en del av både menn og kvinner sikter på feil partner, men det mener jeg har mer med at de ikke vurderer om dette faktisk er en partner jeg kan trives med, en som får meg til å føle meg bra,  men heller henger seg opp i sånt som utseendet. Og jeg er helt enig i det som ble nevnt tidligere her i at mange av kvinnene hom føler de blir dårlig behandlet av menn, dumpet etter sex osv ender opp der fordi de ikke klarer vurdere om den andre parten faktisk er interessert, men heller går inn i noe som var halvhjertet fra hans side hele tiden. Men i tillegg finnes det selvfølgelig drittsekker av begge kjønn. Og ja, menn lar seg helt klart styre av fysiske drifter mer enn kvinner, og er mer opptatt av fysisk utseende generelt sett, men jeg ser da unntak også. For menn er det mye viktigere med godt selvbilde og god selvtillit for å få en dame enn et veldig bra utseende. Men det henger jo ofte sammen også, de som føler seg bra og liker seg selv tar gjerne vare på seg selv, kler seg bra og smiler. Og da er man straks mer attraktiv. Det er jo det menn burde kurses i. Rett dere opp i ryggen og smil! Det er mye i uttrykket "fake it till you make it!" Selvtilit kan faktisk øves opp i stor grad.

Jeg er kvinner i 40- årene (så mmin sjanse til å få en mann er snart over😉) som er singel uten at jeg ønsker det. Men jeg kunne fint hatt en partner om jeg hadde vært desperat etter det. Men jeg har ikke tenkt å "ta til takke" med noe som helst. Jeg vil ha en mann jeg har det virkelig bra sammen med, ellers er jeg heller alene. Og jeg syns da alle mennene jeg har datet har vist samme holdning. Og jeg har absolutt datet nedover rent utseendemessig flere ganger, men også oppover. Fordi begge parter har valgt å møtes fordi vi har funnet felles interesser og verdier. Men det er mye som skal klaffe for at det skal fungere. Og jeg må faktisk føle fysisk tiltrekning til personen også, men for meg kommer denne tiltrekningen fra hvordan han oppfører seg og hva han utstråler mye mer enn utseendet.

Anonymkode: 16cb9...285

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror alle at livet endrer seg når man passerer 40? Denne terorien mener jeg er helt feil, kvinner er mer kresne i denne alderen,

Kvinner blir mindre kresen på utseende med alderen, selv om de sikkert blir mer kresne på andre ting. Eller, de er nødt til å være mindre kresne på utseende på samme måte som unge menn må. Pga tilbud og etterspørsel, og pga konkurranse fra andre aldersgrupper om de med attraktivt utseende.

Når det kommer til stykket vil de fleste tilpasse utseendekrav til sin egen markedsverdi. Problemet til mange yngre menn er at de har en verdi som er for lav til at noen som helst vil ha dem. Så de må ta det de eventuelt skulle få, eller vente til de blir eldre. Eller gi F og dra til Thailand

Anonymkode: 41ab6...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange høyt utdannede og ambisiøse kvinner er ufrivillig single. Det finnes ikke nok menn som matcher dem intellektuelt.

Anonymkode: 0ce2a...1f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei. Jeg ønsker å være sammen med en som vil være sammen med MEG, ikke med hvilken som helst dame 

Anonymkode: a0e90...5a5

Samma her. Jeg ønsker absolutt ikke å bli «tatt til takke med». Jeg trenger noen som ser meg, bryr seg og elsker meg.

Anonymkode: 0ce2a...1f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, Minesveiper said:

Når mennene på et tidspunkt opplever at det kommer en dame på banen som faktisk er interessert, har mennene et valg. Skal jeg velge å bli sammen med denne damen, og oppleve hvordan det er å bli likt, eller skal jeg være alene resten av livet? Jeg har sett flere menn gå inn i forhold med damer de ikke er særlig keen på mye pga av at de ikke har noen alternativer. Alternativet er å være alene. Dette er selvfølgelig ekstremt egoistisk fra mennene sin side siden disse mennene går inn i forhold med damer / styrer på med damer de ikke er særlig tiltrukket av.

Jeg skulle ønske at han jeg er sammen med ikke hadde blitt sammen med meg. Jeg skulle ønske han ALDRI ble sammen med meg. 

Anonymkode: ee797...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minesveiper skrev (11 timer siden):

Noe jeg har observert flere ganger, er at en del menn er tilbøyelige til å ta til takke med det de får. For å forstå hvorfor en del menn gjør dette, må man egentlig forstå hvordan kjønnsdynamikken fungerer for menn generelt. Normale menn går gjennom livet, får lite oppmerksomhet, og det er sjeldent at kvinner tar direkte initiativ. Det betyr at dersom man som en normal mann skal ha noe som helst sjanse på damene man er interessert i, må man ta initiativ til dem. Sant, man kan ikke forholde seg passiv. Dette er noe mange menn ikke mestrer av ulike grunner. De kan være sjenert, reservert, lite sosial, mangle selvtillit osv. Når de prøver å ta initiativ til en dame de er interessert i, opplever de å bli avvist. Flere takler dette veldig dårlig, og har ikke særlige høye tanker om seg selv. Når mennene på et tidspunkt opplever at det kommer en dame på banen som faktisk er interessert, har mennene et valg. Skal jeg velge å bli sammen med denne damen, og oppleve hvordan det er å bli likt, eller skal jeg være alene resten av livet? Jeg har sett flere menn gå inn i forhold med damer de ikke er særlig keen på mye pga av at de ikke har noen alternativer. Alternativet er å være alene. Dette er selvfølgelig ekstremt egoistisk fra mennene sin side siden disse mennene går inn i forhold med damer / styrer på med damer de ikke er særlig tiltrukket av. Damene på hin siden er mer eller mindre villige til å gjøre alt for mennene. Jeg er overbevist om at en av grunnene til at flere damer opplever "drittsekker" er fordi mennene ikke er særlig interessert i utgangspunktet. En annen grunn er jo at mennene bare er drittsekker sånn ellers.

En ting jeg ikke helt forstår med mennene, og kvinnene inne på dette forumet som på en måte skriver at menn er slik, damer er slik, menn har det lettest, kvinner har det lettest, er hvorfor man ikke klarer å se kjønnene gjerne sitter med forskjellige utfordringer som gjør at det å finne en partner oppleves som vanskelig. Menn generelt er mer promiskuøse enn kvinner, og er generelt mer tilbøyelig til å ha sex med kvinner de ikke har romantiske følelser for. Det betyr at kvinner som ønsker et forhold, i langt større grad må være på vakt når det kommer til å finne ut hva intensjonen til mannen egentlig er. Kun sex? En annen utfordring for kvinner som kvinner spesielt ikke ønsker å snakke om selv, er jo at utseende har mye å si for deres attraktivitet. Statistikken er veldig klar på det. Det er høy korrelasjon mellom pent utseende og oppmerksomhet. Det er det forsåvidt for menn også. Hva skal man da gjøre når man er middel of the pack?  Ingen vil snakke om at det faktisk er vanskeligere når man får mindre oppmerksomhet, og at det er vanskeligere å få oppmerksomhet fra de man ønsker oppmerksomhet fra. Betyr det at man er screwed? Jeg mener nei, siden jeg har sett mange ressurssterke kvinner som ikke er i toppen utseendemessig klare seg bra, men fellesnevneren for disse er jo at de har vært ressurssterke.

For menn generelt ligger utfordringen mer i det i å mestre det å ta initiativ, bli kjent med, og møte kvinner. Det krever en del egenskaper som flere bare ikke har. Det er veldig få som vet at man gjerne blir avvist av 2-8 attraktive damer før man treffer på en som viser gjensidig interesse. De fleste menn gir opp etter 1-3 avvisninger. De har ikke sterk nok psyke, og forstår ikke hvordan gamet funker.

Alle jeg har vært sammen med har vært av den typen du beskriver. De brydde seg innerst inne ikke om meg, men syntes at jeg var grei nok og at jevnlig sex var en bra ting (frem til de eventuelt støtte på noen de likte bedre). I retrospekt føler jeg på en måte at føleksene mine ble utnyttet for sex. Det å bli tatt til takke med er helt utrolig vondt og ødeleggende for selvtilliten. Er ikke jeg verdt å elske, bare helt grei å ha for en stund?

Anonymkode: 0ce2a...1f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvinner er ufrivillig single fordi ingen beilere er gode nok for dem.

Menn er ufrivillig single fordi ingen vil ha dem.

Det er en enorm forskjell.

Anonymkode: 2481a...9d0

Det stemmer. Men forskjellen er at kvinner før aldri har kunne krevd noe av en mann. Hun skulle være plettfri, uskyldig, gjøre han til lags. Desverre henger dette enda litt igjen. Kvinner er mye mer opptatt av å behage mannen sin en andre veien. Det er enda mye mer vanlig at kvinner gir menn blowjobs enn at han slikker henne. Det skjer også mye oftere. Kvinner er oppdratt til å bry seg om hvordan det ser ut rundt henne. Det er nesten alltid damene som ordner i huset. Bestemmer hvilen farge man skal velge, hvilke sofa som passer med vegffargen osv. Hun skaper et hjem. Det er også hun som er pådriver for å følge tradisjoner når de får egen barn. Hun som følger opp barna. Selv om menn er kommet mye mer på banene har kvinner i hovedsak det organisatoriske ansvaret hjemme. 

Alt i alt, bringer menn mye mindre til bordet enn kvinner. Før forsørget de familien, nå tjener kvinner sine egne penger. Så om menn vil bli mer attraktiv for kvinner må de begynne å "ta med mer" inn i forholdet. 

Anonymkode: 47db9...5a5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Attraktive menn tar jo ikke til takke når det kommer til forhold, hvorfor skulle de det? Alle damer vil jo ha dem, da tar de jo de mest attraktive damene for forhold. For sex er det naturligvis noe helt annet, på det feltet er vel ingen menn kresne på hverken utseende eller andre ting.

Biologi-kortet blir ofte dratt når man skal forklare hvorfor kvinner er så kresne på menns utseende. Og det er sikkert noe i det. Men biologi handler kun om sex og ikke forhold. Selvfølgelig kan ikke alle damer ha seriøse forhold med menn som er mer attraktive enn seg selv, det går jo ikke opp. Selv om det nok går opp for de yngre damene. Men alle kan få sex av de kjekkeste mennene, uavhengig av eget utseende.

Menn som ikke er attraktive må ta det de får. Eller de kan vente til de er ca 40, da endrer naturligvis markedet seg. Da kan menn lett få kjæreste, til gjengjeld er ikke damene så attraktive lenger. Og menn er ikke like hypp på sex lenger for den saks skyld.

Anonymkode: 41ab6...328

Såklart biologi handler om forhold. Det er gjennom forhold at hele menneskeheten har blitt til. Man klarte seg ikke som gravid kvinne eller barn i steinalderen uten en sterk familie bestående av begge foreldrene.

Anonymkode: 0ce2a...1f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...