Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes refrenget på «elevate» minner om refrenget på «strongest» med Ina wroldsen.  Jeg endte hvertfall opp med å få strongest på hjernen etter å ha hørt elevate😜

Anonymkode: 86a1d...300

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Paranøtt skrev (Akkurat nå):

Jepp, det er faktisk sant. Gjennom eurovision tidene så er det svært få ganger at Norge har gjort det bra. De har tapt jævlig mye. Men de gangene de har gjort det bra, så har de virkelig gjort det bra. 

De siste ti årene har Norge gjort det svært bra, og MGP har nå rykte som en av de beste nasjonale utvelgelseskonseptene 🥳

Anonymkode: e723c...a3d

• Liker 3
Gjest Maxwell
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De siste ti årene har Norge gjort det svært bra, og MGP har nå rykte som en av de beste nasjonale utvelgelseskonseptene 🥳

Ja, i løpet av de siste årene har norsk grand prix vært populært. Men tidligere var norsk grand prix kjent for å være elendig og forferdelig. 

Skrevet

Stina Talling kan jo ikke synge.. Alt for å bli kjent?

Anonymkode: 562ed...8ff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De siste årene i plasseringer

2011 Haba haba - ikke finale

2012 Stay - 26 plass

2013 I feed you my love, 4 plass

2014 Silent storm, 8 plass 

2015 A monster like me, 8 plass

2016 ice breaker- ikke finale

2017 Grab the moment - 10 plass

2018 Thats how you write a song: 15 plass

2019 Spirit in the sky- 6 plass 

2020 - attention - dessverre ble esc avlyst, men den fikk gode omtaler i Europa blandt fansen. 

2021: ? 

Skrevet
Paranøtt skrev (5 minutter siden):

Jepp, det er faktisk sant. Gjennom eurovision tidene så er det svært få ganger at Norge har gjort det bra. De har tapt jævlig mye. Men de gangene de har gjort det bra, så har de virkelig gjort det bra. 

Med hjelp av en russisk gutt 😁

Anonymkode: 216c6...089

• Liker 2
Gjest Maxwell
Skrevet

Med hjelp av en russisk gutt 😁

Anonymkode: 216c6...089

Ja, og en irsk gruppe og en svensk artist. 

Skrevet

Må bare si at Ingrid Gjessing Linhave så utrolig bra ut i kveld! Hun var så pent sminket, glødet virkelig!

Synes Jorn var ganske bra, men sang han playback? Mikrofonen var jo laaangt unna, og han hørtes ikke akkurat sliten ut(som man gjerne blir av en sånn opptreden) etterpå🤷🏼‍♀️ 

Keiino sin var helt ok. Når det kommer til TIX liker jeg bedre russe-TIX enn deppa-TIX.

Anonymkode: c74c7...330

• Liker 7
Skrevet (endret)
tussi84 skrev (13 minutter siden):

Husker denne Rybak klassikern. Må være noe av det dårligste vi har sendt bortover til MGP gjennom tidene. Synge en sang om hvordan man skal skrive en sang. Altså. Noe mer innholdsfattig finner du ikke, og sykt dårlig var den i tillegg. 

Når man er i mimrehjørnet, så husker jeg Stig van Eijk i 1999 (grøøsss, det hørtes lenge ut siden!). Huff, der har vært mye dårlig oppigjennom årene. Og hvis dette Blåsebandet vinner i år og går videre internasjonalt, så blir det ny magaplask på oss. 

Endret av Ctrl
Liten tankeleif i teksten ;)
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må bare si at Ingrid Gjessing Linhave så utrolig bra ut i kveld! Hun var så pent sminket, glødet virkelig!

Synes Jorn var ganske bra, men sang han playback? Mikrofonen var jo laaangt unna, og han hørtes ikke akkurat sliten ut(som man gjerne blir av en sånn opptreden) etterpå🤷🏼‍♀️ 

Keiino sin var helt ok. Når det kommer til TIX liker jeg bedre russe-TIX enn deppa-TIX.

Jørn har veldig kraftfull stemme og bruker mikrofonen aktivt. Han har alltid mikrofonen et stykke unna når han synger. Hilsen mangeårig fan 😄

• Liker 5
Skrevet
Candiru skrev (2 minutter siden):

Jørn har veldig kraftfull stemme og bruker mikrofonen aktivt. Han har alltid mikrofonen et stykke unna når han synger. Hilsen mangeårig fan 😄

Åja, her reagerte vi bare på at det så så fake ut, så vi regnet med det måtte være playback😅

• Liker 1
Skrevet

Syns det var en bra start på MGP-eventyret i år!

Likte Stinas sang veldig godt! Samme med Jorn, ble positivt overrasket da jeg egentlig ikke liker sjangeren. Men denne var kul. Blåsemafiaen ble min favoritt til slutt da, så veldig glad de gikk videre. Virkelig noe annerledes!! Og vi mååå sende noe annerledes til Eurovision. Vi må huskes.

Jeg elsker Keiino og låten deres sist gang var amazing! Syns dessverre tanken på den ødelegger denne nye litt. Klarer ikke å la være å sammenligne, og da syns jeg Spirit in the sky er så mye bedre. Og den vant jo ikke da, og vi må jo sende et bidrag vi tror kan vinne. Tix overrasket også positivt. Fordi jeg ikke er fan av norsk tekst ut til Europa. For denne kan faktisk funke. Den er fengende, den har rim. Man må ikke forstå hva man synger om. Og det sceneshowet. Jepp, potensiale.

Veldig spent på lørdagene som kommer!

• Liker 4
Skrevet

Åja, her reagerte vi bare på at det så så fake ut, så vi regnet med det måtte være playback😅

Gammel rocker vettu, spilt konserter i 30 + år, blir ikke sliten etter en låt da 😄 Han var rå da, litt mer polert låt enn han pleier å lage, men ville vel tilpasse litt til situasjonen. Synes teksten var bra, litt mer dybde enn det man vanligvis får i mgp ❤️ 

• Liker 4
Skrevet (endret)
tussi84 skrev (33 minutter siden):

2012 Stay - 26 plass

2020 - attention - dessverre ble esc avlyst, men den fikk gode omtaler i Europa blandt fansen. 

Ja, det har vært flere gode plasseringer de siste årene. Jeg synes likevel både Spirit in the sky og kanskje aller mest Monster like me fortjente bedre. Monster like me gir meg fortsatt skikkelig gåsehud, for noen stemmer og fantastisk tekst🙌 (Men 2015 var et veldig bra år, med tøff konkurranse)

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 2
Skrevet

Jeg likte Blåsemafian godt. Det er noe med det blåseriffet.... jeg får det ikke ut av hodet. :edie:

Jeg ser at kritikere rundt om i diverse nasjonale media gir Blåsemafian lave terningkast (2 og 3), og sammenligner dem med Moldovas 'SunStroke Project' i 2010 og 2017. Om de når opp i den norske finalen gjenstår å se.  :popcorn:

• Liker 2
Skrevet
tussi84 skrev (1 time siden):

2012 Stay - 26 plass

Med over 40 deltakerland i ESC så er dette jevnt over gode plasseringer😊 Man kan ikke toppe hvert eneste år.

• Liker 4
Skrevet
Ctrl skrev (2 timer siden):

Husker denne Rybak klassikern. Må være noe av det dårligste vi har sendt bortover til MGP gjennom tidene.

Guri Schanke med sin kvasi latino låt syns jeg var mange hakk verre...  Og superklein, og blir fortsatt flau den dag i dag over at vi sendte den.. 

• Liker 10
Skrevet

Yes! Endelig var det første semifinale 😄

Syns NRK skal ha skryt for en meget god sendint, selv uten publikum. Moro med disse applausvideoene og i år gikk jo stemmingen som en lek. Herlig :)

Jeg syns faktisk Beady Belle hevet seg mange hakk når jeg fikk se den live. Studioversjonen var litt tam på en måte, men her kom den mer til liv. Men, tror ikke den kunne gjort det særlig bra i ESC, dersom den hadde vunnet. Elevate var fin, men litt for nedpå, og hun er kanskje ikke rutinert nok som vokalist. Men ingen dårlig låt heller. Satt og tenkte at dette hadde jo vært noe for Sverige..

Likte ikke duellene, for det ble altfor vanskelig å stemme for meg..  Måtte velge mellom Blåsemafian og Jorn... det var ikke det letteste valget.  Håper virkelig at Jorn blir med fra wild card, men mitt gamle korpshjerte banker jo for blåserne da, det må jeg si. En kruttønne av en låt som fenger og skaper glede. Det er noe vi trenger nå.

Ellers likte jeg jo Keiino, de hadde en flott fremføring - men hva var det de hadde på seg??  Altså, med sånne høye støvler og den type frakk, beklager men jeg fikk litt sånn "tysker" feel på det hele.  Hvem er det som velger klær til disse folka?  Nei det må de ordne på til finalen altså.  Ellers er jeg begeistret for låta, men litt redd for at folk skal bli "blendet" av at det er Keiino og at vi gjorde det så bra med dem sist.  Redd for at fallhøyden kan bli stor, selv om den så langt har gjort det veldig bra på listene rundt om i Europa.

Tix, vel, låta er slettes ikke verst. Men Litt vel klisjepreget med djevel og engel.. Litt sånn Hviterussland  igjen. Men kred til Tix for å synge på norsk! :)

Digga pauseinnslaget og, "borte vekk hårsekk"  haha, da lo jeg godt  🤣

• Liker 3
Skrevet
Måneskinn skrev (10 minutter siden):

Yes! Endelig var det første semifinale 😄

Syns NRK skal ha skryt for en meget god sendint, selv uten publikum. Moro med disse applausvideoene og i år gikk jo stemmingen som en lek. Herlig :)

Jeg syns faktisk Beady Belle hevet seg mange hakk når jeg fikk se den live. Studioversjonen var litt tam på en måte, men her kom den mer til liv. Men, tror ikke den kunne gjort det særlig bra i ESC, dersom den hadde vunnet. Elevate var fin, men litt for nedpå, og hun er kanskje ikke rutinert nok som vokalist. Men ingen dårlig låt heller. Satt og tenkte at dette hadde jo vært noe for Sverige..

Likte ikke duellene, for det ble altfor vanskelig å stemme for meg..  Måtte velge mellom Blåsemafian og Jorn... det var ikke det letteste valget.  Håper virkelig at Jorn blir med fra wild card, men mitt gamle korpshjerte banker jo for blåserne da, det må jeg si. En kruttønne av en låt som fenger og skaper glede. Det er noe vi trenger nå.

Ellers likte jeg jo Keiino, de hadde en flott fremføring - men hva var det de hadde på seg??  Altså, med sånne høye støvler og den type frakk, beklager men jeg fikk litt sånn "tysker" feel på det hele.  Hvem er det som velger klær til disse folka?  Nei det må de ordne på til finalen altså.  Ellers er jeg begeistret for låta, men litt redd for at folk skal bli "blendet" av at det er Keiino og at vi gjorde det så bra med dem sist.  Redd for at fallhøyden kan bli stor, selv om den så langt har gjort det veldig bra på listene rundt om i Europa.

Tix, vel, låta er slettes ikke verst. Men Litt vel klisjepreget med djevel og engel.. Litt sånn Hviterussland  igjen. Men kred til Tix for å synge på norsk! :)

Digga pauseinnslaget og, "borte vekk hårsekk"  haha, da lo jeg godt  🤣

Hahahah tenkte nøyaktig det samme om antrekkene under fremføringen. Fikk også assosiasjoner til uniformene som ble brukt av ''NSDAP'', som man ofte ser i filmer om 2.vk.  Helt katastrofe! I tillegg en utrolig blass og tam farge på antrekkene, som ikke passet med sceneshowet overhodet.

Anonymkode: 8621f...76c

• Liker 3
Skrevet
Candiru skrev (2 timer siden):

Jørn har en av de beste stemmene i musikkverden i dag. Han har ett register og spekter som strekker seg langt utover det normale. Når han er med på prosjekter sammen med masse andre veldig gode vokalister så er det ingen tvil når Jørn kommer inn. Han er i en egen liga. 

Beyond Twilight, ARK, Masterplan, Ayreon og Jorn for å nevne noen. Nok av kvalitet her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...