Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med TIX sin sang? Faktisk likte jeg den også. 

Anonymkode: bb144...13f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg ble betatt ved første lytt av Keiino sin "Monument"! :hjerte: :hoppe: Synes det blir ørlitt for dominerende joik, men over all....den kan fort bli stor! :Nikke: 

Tix synes jeg var tafatt, men dèt kommer nok av at det ble et for hardt mageplask etter " Tusen tårer".

Gleder meg sånn til i morra! :hoppe: 

 

 

Anonymkode: dd6a9...dde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Herregud, jeg ble betatt ved første lytt av Keiino sin "Monument"! :hjerte: :hoppe: Synes det blir ørlitt for dominerende joik, men over all....den kan fort bli stor! :Nikke:

 

Anonymkode: dd6a9...dde

Enig med du! 😊

Anonymkode: 4902a...955

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skuffet over tix og keiino, men liker jorn sitt bidrag veldig godt! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bli med i folkejuryen i år og har hatt sangene til gjennomhøring i noen dager nå. Jeg skulle rangere de fire første fire 1-4 ut i fra det jeg hørte og så skal jeg gi en ny dom etter at jeg har sett generalprøven på lørdag. 

Min rangering av de fire første var i alle fall (med mine notater etter første gjennomhøring): 
1: Stina Talling, Elevate (Dusinvare, men absolutt hørbar. Fin sang, litt kjedelig, venter hele tiden på klimaks. Søt stemme.)
2: Blåsemafian - Let loose (Kul blåserekke! Fengende melodilinje men ingen GP-låt)
3: Beady Belle - Playing with fire ( Bra stemme, men ikke låt for meg. Litt tidlig Bertine Zetlitz-aktig og det er ikke positivt i mine ører)
4: Jorn - Faith bloody faith (Puddel wannabe Metallica. Utdatert, noen fine partier innimellom men rotete totalinntrykk)

Tror ingen av disse vil stå igjen som vinner til slutt og det var vanskelig å rangere fordi jeg likte egentlig ingen så veldig godt, men det var nå dette jeg landet på.

De som er forhåndskvalifisert skal jeg ikke bedømme før i finalen, så de har jeg ikke gjort meg opp noen mening om enda. 

Anonymkode: f77c9...a60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Keiino sin sang var kjedelig faktisk. Spirit in the sky er det beste de har laget noen gang. Minner meg om Rybak, da han stilte opp med en sær låt i 2018, etter å ha vunnet esc. Sånn tenker jeg om Keiino også

Anonymkode: 012ae...bf8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes Keiino sin sang var kjedelig faktisk. Spirit in the sky er det beste de har laget noen gang. Minner meg om Rybak, da han stilte opp med en sær låt i 2018, etter å ha vunnet esc. Sånn tenker jeg om Keiino også

Anonymkode: 012ae...bf8

Jeg er uenig, synes den var veldig bra. Men bra på en litt annen måte enn Spirit in the sky, så skjønner at ikke alle liker den da. 

Anonymkode: bb144...13f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er uenig, synes den var veldig bra. Men bra på en litt annen måte enn Spirit in the sky, så skjønner at ikke alle liker den da. 

Anonymkode: bb144...13f

Eg syns det er veldig bra at den ikkje er ein rein spin off av Spirit in the sky. Denne speler litt mindre på klisjear og gammeldags eurodance, og det syns eg er fantastisk! Fekk gåsehud fleire stader gjennom songen. Alexandra synger som ein engel, og songen er eit melodiøst vidundermiddel! Eg er frelst! 

Anonymkode: d2050...74f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eg syns det er veldig bra at den ikkje er ein rein spin off av Spirit in the sky. Denne speler litt mindre på klisjear og gammeldags eurodance, og det syns eg er fantastisk! Fekk gåsehud fleire stader gjennom songen. Alexandra synger som ein engel, og songen er eit melodiøst vidundermiddel! Eg er frelst! 

Anonymkode: d2050...74f

Enig! 

Thunder and gloria(aaaaah)! Elsker det❤

Anonymkode: 21baf...12a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Eg syns det er veldig bra at den ikkje er ein rein spin off av Spirit in the sky. Denne speler litt mindre på klisjear og gammeldags eurodance, og det syns eg er fantastisk! Fekk gåsehud fleire stader gjennom songen. Alexandra synger som ein engel, og songen er eit melodiøst vidundermiddel! Eg er frelst! 

Anonymkode: d2050...74f

Jeg synes faktisk at det er litt dumt, for i Eurovision er det jo nettopp klisjeer og eurodance som er de som ofte gjør det aller best. Man må skille seg ut fra "vanlig" musikk, det må være noe spesielt, noe som gjør at folk husker på sangen når det er på tide å stemme. For mange av oss er det jo det Eurovision handler om: glitter, konfetti, pyro, spennende show og antrekk, og klisje-sanger man kan synge med fra første sekund.

Derfor er jeg litt skuffet over Keiino, og jeg synes de har hatt mange andre sanger siden Spirit in the Sky som hadde vært enda bedre for Eurovision - og bedre generelt.

Kanskje vil jeg like sangen når jeg får hørt den flere ganger (har hørt den 2-3 ganger nå), men det vil jo ikke hjelpe hvis de eventuelt skal til selve Eurovision, der får de jo bare én sjanse til å imponere nok til å få stemmer.

Anonymkode: 4af62...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De to første var kjedelige.

Anonymkode: 86a1d...300

Enig!! Sovner her...

Anonymkode: 216c6...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranøtt skrev (Akkurat nå):

Helt ræva så langt... 💤 

Ja.skjønner ikke hvorfor det hvert eneste år er så mange drit kjedelige dårlige MGP sanger, når det ellers lages så masse gøy fengende musikk?!

Anonymkode: 86a1d...300

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dynes Beady Belles låt er helt rå! Spennende rytmer og koreografi. Hun er en dyktig sanger, eksepsjonell stemmekontroll. For en rå artist 😁

Anonymkode: 7aa26...be2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.skjønner ikke hvorfor det hvert eneste år er så mange drit kjedelige dårlige MGP sanger, når det ellers lages så masse gøy fengende musikk?!

Anonymkode: 86a1d...300

Skjønner ikke jeg heller 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg dynes Beady Belles låt er helt rå! Spennende rytmer og koreografi. Hun er en dyktig sanger, eksepsjonell stemmekontroll. For en rå artist 😁

Anonymkode: 7aa26...be2

Så forskjellige vi er.

Jeg syns den låten var aldeles grusom!

Anonymkode: fd0bc...a91

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 20.07):

Eg syns det er veldig bra at den ikkje er ein rein spin off av Spirit in the sky. Denne speler litt mindre på klisjear og gammeldags eurodance, og det syns eg er fantastisk! Fekk gåsehud fleire stader gjennom songen. Alexandra synger som ein engel, og songen er eit melodiøst vidundermiddel! Eg er frelst! 

Anonymkode: d2050...74f

Helt enig👍 Jeg er ikke i tvil om at «Monument» er en potensiell toppkandidat i esc. Det er en sårhet i låta som ikke SITS hadde som jeg tror gir flere jurypoeng, jeg elsker den🤩 Jeg fikk også gåsehud, Alexandra har en fantastisk stemme og joikingen var fint innbakt i låta. Jeg prøver å ha et åpent sinn om de andre låtene i mgp, men jeg forstår ikke hvem som skal slå «Monument» for meg.

Jeg er også uenig i sammenligningen med Rybak sitt comeback, han vant jo i 2009 og hadde alt å tape (og en svakere låt). Mange mener jo at juryen var altfor strenge mot Keiino i 2019, de har en minst like bra låt (jeg synes den er bedre), de har alt å vinne tror jeg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...