AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #221 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg så en episode i dag. Det var sterkt. Er en stund siden jeg hørte podcasten, likevel var det som å kjenne igjen scenarioet fra åstedet. Må ha satt seg sterkt i minnet da saken pågikk i 2000. Merker jeg kommer til å bruke en del tid på denne serien, dersom jeg orker se videre. Anonymkode: b307e...fac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #222 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men på den tiden så var ikke mobil noe som man på død og liv hadde med seg overalt. Kam tenkes at han uansett glemte den hjemme. Anonymkode: b0f73...90c Han glemte mobilen hjemme og så svarte mobilen på SMS-er av seg selv? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #223 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei, dette med mobildekningen har vært grundige gjennomgått i rettssaken og i gjenopptakelseskommisjonen. Det har ikke kommet opp noe nytt og de kan ikke utelukke at mobilen slo inn på Eg A på åstedet på eksakt dato. Anonymkode: b014d...e49 Nei, kommisjonen har ikke vurdert dette overhodet. De har kun skrevet at mobildataene var kjent under rettssakene, uten å gå nærmere inn på dette. Det er ingen sakkyndige som har skrevet noe som tyder på at man kunne sende meldinger via Eg A fra åstedet drapskvelden. Men den ene skrev i en bisetning at han ikke hadde gjort målinger drapskvelden, dermed kunne ikke han vite sikkert hvordan forholdene var drapskvelden. Han kunne like gjerne skrevet at han ikke hadde målt hvorvidt Eg A gav dekning i Finnmark på drapskvelden, derfor kunne ikke han vite om en mobil i Finnmark kunne slått inn på Eg A drapskvelden. Nå har den sakkyndige selv hevdet seg misforstått i ettertid, og sagt at det ikke var riktig å legge hans vitnemål til grunn for å domfelle VK, da har retten misforstått det han har ment: https://www.dagbladet.no/nyheter/baneheia-domt-krever-gjenopptagelse-sar-tvil-om-mobilbevis/60301184 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 18. januar 2021 Forfatter #224 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fant det jeg lette etter i denne artikkelen https://www.nrk.no/sorlandet/xl/var-viggo-i-bua-eller-i-baneheia_-1.15136771 Anonymkode: b014d...e49 Den artikkelen har vært omtalat mange ganger her på KG, den er full av feil. Vet ikke om jeg gidder å liste opp alle feilene en gang til, fortell heller hva konkret du har funnet i artikkelen, så kan jeg ev. dokumentere om det er feil eller ikke. Artikkelen er skrevet av Thomas Sommerset, som dekket saken for 20 år siden, ble godt kjent med politiet og de pårørende, og har siden gjort sitt for å prøve å motarbeide gjenopptakelsen. I Podcasten "Oppdatert" presterte han sågar å si at "ingenting er nytt etter rettssakene", en ganske vanvittig påstand de som ser TV-serien selvsagt får med seg at er fullstendig feil. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 18. januar 2021 #225 Del Skrevet 18. januar 2021 Djækklåsst skrev (3 minutter siden): Nei, kommisjonen har ikke vurdert dette overhodet. De har kun skrevet at mobildataene var kjent under rettssakene, uten å gå nærmere inn på dette. Det er ingen sakkyndige som har skrevet noe som tyder på at man kunne sende meldinger via Eg A fra åstedet drapskvelden. Men den ene skrev i en bisetning at han ikke hadde gjort målinger drapskvelden, dermed kunne ikke han vite sikkert hvordan forholdene var drapskvelden. Han kunne like gjerne skrevet at han ikke hadde målt hvorvidt Eg A gav dekning i Finnmark på drapskvelden, derfor kunne ikke han vite om en mobil i Finnmark kunne slått inn på Eg A drapskvelden. Nå har den sakkyndige selv hevdet seg misforstått i ettertid, og sagt at det ikke var riktig å legge hans vitnemål til grunn for å domfelle VK, da har retten misforstått det han har ment: https://www.dagbladet.no/nyheter/baneheia-domt-krever-gjenopptagelse-sar-tvil-om-mobilbevis/60301184 «Inge Schøyen var seniorkonsulent for Teleplan og sakkyndig vitne i Agder lagmannsrett i rettssaken mot Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen. –Hvis min rapport og vitnemål i retten har blitt tillagt vekt for å dømme Kristiansen, så er jeg redd for at rettens aktører kan ha misforstått, sier Inge Schøyen til Dagbladet.» .... Så sakkyndig for politiet som var hentet inn for å så tvil om mobilbeviset, mener altså at retten må ha misforstått dersom hans vitnemål ble tillagt noe vekt for å dømme Viggo. 😳 Glemte forsvaret her også å spørre sakkyndig om de viktige spørsmålene? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julenissen81 Skrevet 18. januar 2021 #226 Del Skrevet 18. januar 2021 Uatskillelig skrev (6 timer siden): Kunne ikke vært mer enig. Endelig en overgriper som får en skikkelig straff. 👏👏 Overgrep mot barn er det værste jeg vet, blir sint av tanken at noen kan utsette barn for noe som helst vondt. Jeg er ingen fan av VK, men det er stor forskjell og bli straffet for Norges historiens værste barne drapssak. Vs overgrep mot barn. Straffen (selv om straffene i Norge er ALT for milde) for overgrepene/kikkeren på verandaen etc har han sonet nå for. Så i følge norsk lov så har han gjort opp sin straff for de sakene. Norge tror jo på at pedofile, voldteksmenn/damer kan rehabiliteres, (noe jeg tror de aldri kan) i mitt hodet skulle alle som har gjort overgrep mot barn, aldri slippet ut og blitt torturert resten av livet. Men det er min mening om overgrep mot barn. bevisene, rettssaken, etterforskningen, avhørene etc er utført på en udugelig måte at saken må opp. Av og lese inne på diverse forum, så er det dessverre mange som ikke klarer og lese forskjell på fakta og hva de selv mener og synes om den og den typen mennesker. Alle har rett til og hate VK for overgrepene han har innrømmet å gjort. Men det gir oss ikke rett til og dømme han for noe han kanskje ikke har gjort. Bare pga han har innrømmet noe annet vi hater. Noe som heter man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og i denne saken er ikke det motsatte bevist. Alle kan jo prøve og sette seg inn i og kjenne på hva om du eller noen du bryr deg om blir dømt på bakgrunn av slett politiarbeid(løgner fra politiet) media som dømte fra første sekund, ingen bevis utenom ordene til en syk syk jævel(JHA) Tror nok en del av tvilerne /de dømmende ville endre fort mening om dette hadde skjedd dem. Personlig tror jeg mange har tjent på og være litt mere åpne og lese fakta før man dømmer noen(forhaster seg og slenger dritt etc til noen) gjelder livet generelt, ikke bare den saken her, så kanskje ville verden blitt ett litt bedre sted og være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julenissen81 Skrevet 18. januar 2021 #227 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg så en episode i dag. Det var sterkt. Er en stund siden jeg hørte podcasten, likevel var det som å kjenne igjen scenarioet fra åstedet. Må ha satt seg sterkt i minnet da saken pågikk i 2000. Merker jeg kommer til å bruke en del tid på denne serien, dersom jeg orker se videre. Anonymkode: b307e...fac Helt forferdelig sak. Det er heldigvis lite om selve voldtektene og drapene. Mere alt rundt. Hva som ble gjort og hva som burde vært gjort etc. vil kalle det en ekstrem mild versjon av true crimes. Sett mye verre dokumentarer om ekte handlinger. Feks den svenske: i hodet på en morder(tror jeg den heter) det er en serie som preger meg, og ikke er for såre sjeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 18. januar 2021 #228 Del Skrevet 18. januar 2021 https://www.skup.no/sites/default/files/metoderapport/2018-04/Metoderapport_Drapene i Baneheia.pdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 18. januar 2021 #229 Del Skrevet 18. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, dette med mobildekningen har vært grundige gjennomgått i rettssaken og i gjenopptakelseskommisjonen. Det har ikke kommet opp noe nytt og de kan ikke utelukke at mobilen slo inn på Eg A på åstedet på eksakt dato. Anonymkode: b014d...e49 Du hadde spart mange ord og litt tid på å bare skrive "Jeg aner ikke hva jeg snakker om." 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 19. januar 2021 #230 Del Skrevet 19. januar 2021 Bra skrevet. Det eneste man risikerer ved at saken godkjennes for gjenopptakelse, er at påtalemyndighetene og retten skal på nytt vurdere om det finnes bevis for at han er skyldig i forbrytelsen. Dersom det ikke er bevis for å finne han skyldig vil han frifinnes. Dersom det bevises at han er skyldig vil han dømmes. Hvorfor er noen i mot dette? Det eneste som vil skje er at de må finne ut om han er skyldig fra bevisene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 19. januar 2021 #231 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror de levde dessverre. Viggo var opphengt i analsex og begge ble misbrukt på denne måten. Anonymkode: b014d...e49 Likevel har man altså funnet spor av sæd fra JHA i skjeden og anus på den jenta han påsto at han ikke voldtok, men ingenting fra VK 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 19. januar 2021 #232 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men på den tiden så var ikke mobil noe som man på død og liv hadde med seg overalt. Kam tenkes at han uansett glemte den hjemme. Anonymkode: b0f73...90c VK var usedvanlig opptatt av mobilen sin, han hadde den med seg overalt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #233 Del Skrevet 19. januar 2021 Fra den andre tråden. Må ha kjentes ut som et uvirkelig komplott. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e11beR/viggo-tror-han-gaar-fri "Til rettspsykiaterne har 21-åringen forklart at i fengselet har han lest Bibelen. - Der står det at «Sannheten skal seire», sa Kristiansen til rettspsykiaterne" "- Jan Helge må stå bak begge drapene og trekker meg med. Det er djevelsk gjort, sa Kristiansen i en av samtalene med rettspsykiaterne." Anonymkode: 08d40...956 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #234 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fra den andre tråden. Må ha kjentes ut som et uvirkelig komplott. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e11beR/viggo-tror-han-gaar-fri "Til rettspsykiaterne har 21-åringen forklart at i fengselet har han lest Bibelen. - Der står det at «Sannheten skal seire», sa Kristiansen til rettspsykiaterne" "- Jan Helge må stå bak begge drapene og trekker meg med. Det er djevelsk gjort, sa Kristiansen i en av samtalene med rettspsykiaterne." Anonymkode: 08d40...956 Sånn tenker en ordentlig seksualpsykopat... Ikke noe anger, selv for de andre overgrepene han hadde gjort, eller den truende adferden han har vist ovenfor individer han har kikket på. Kun legge skylden på Jan Helge.. Nå har han tydeligvis en fanklubb her inne også. Dere snakker om kritisk sans og rettssikkerhet, men skjønner ikke selv at det som har formet meningene deres er en ensidig propaganda fra de som tror Viggo er uskyldig. De andre prøver naturligvis å komme seg videre med livet sitt. Anonymkode: 0c67d...4d0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #235 Del Skrevet 19. januar 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wMEpo/doedelig-fascinasjon Anonymkode: 72ed7...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #236 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wMEpo/doedelig-fascinasjon Anonymkode: 72ed7...974 Ja, har alltid lurt på hva slags kvinner som skriver kjærlighetsbrev til overgripere og mordere. Anonymkode: b014d...e49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #237 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det lå mer til grunn enn et par filmer. Har du link til profilen? Begge barna ble grovt seksuelt misbruk så at det er sekundært må du gjerne legge inn kilde på. Anonymkode: b014d...e49 De ble også brutalt drept. Vet ikke hvorfor du automatisk mener akkurat grovt seksuelt misbruk må være det primære motivet og ikke brutalt drap. Anonymkode: 365a5...bdf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #238 Del Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De ble også brutalt drept. Vet ikke hvorfor du automatisk mener akkurat grovt seksuelt misbruk må være det primære motivet og ikke brutalt drap. Anonymkode: 365a5...bdf Kripos mente nok det tydet på dette, noe følgende lekkasje fra gjerningsmannsprofilen viser: «Politiet har avvist å låse seg i jakten på en pedofil. Dermed kan drapshandlingen ha vært det innledende motivet.» https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRpQMW/gjerningsmannen-vendte-tilbake Og som tidligere nevnt: «Politiet er også mer og mer sikre på at det dreier seg om én gjerningsperson, og at han underveis og rett etter drapene arbeidet svært planmessig» 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #239 Del Skrevet 19. januar 2021 Djækklåsst skrev (18 minutter siden): Kripos mente nok det tydet på dette, noe følgende lekkasje fra gjerningsmannsprofilen viser: «Politiet har avvist å låse seg i jakten på en pedofil. Dermed kan drapshandlingen ha vært det innledende motivet.» https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRpQMW/gjerningsmannen-vendte-tilbake Og som tidligere nevnt: «Politiet er også mer og mer sikre på at det dreier seg om én gjerningsperson, og at han underveis og rett etter drapene arbeidet svært planmessig» Nettopp, det var dette jeg prøvde å få fram. Anonymkode: 365a5...bdf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #240 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nettopp, det var dette jeg prøvde å få fram. Anonymkode: 365a5...bdf Jepp, vi er helt på linje, skulle bare bidra med dokumentasjon. Ellers litt rart hvor rått mediene slukte politiets teori om to gjerningsmenn etter bl.a. artikkelen jeg lenket til. Da tenker jeg på den drøye måneden som gikk frem til DNA-analysene feilaktig ble lagt frem som sikre bevis mot VK. Endret 19. januar 2021 av Djækklåsst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå