Gjest DNX Skrevet 25. februar 2021 #41 Del Skrevet 25. februar 2021 Mizzluna skrev (10 timer siden): Kjenner meg så igjen, hadde så store forventninger på vårt første forsøk. Men det gikk jo rett i dass 😩 sitter her nå å har så store forventninger igjen fordi jeg har nå fått tre positive tester. Men er så usikker på om det er etter ovitrellen, nå er det 8 dager siden jwg tok siste halve dose. Hvis jeg har forstått rett etter all googlingen at halv dose sitter i ca 8 dager. Alle testene ser veldig like ut, kansje den fra tirsdag er litt svakere 🤔 men etter all googling burde ti være mye svakere enn 2 dager før test dag! Off, skal ikke være lett dette her 🙈 Nei, det er vanskelig altså! Da jeg ble gravid sist turte jeg ikke å ta tester hjemme før Riksen ringte, bare fordi jeg ikke hadde klart å slå meg til ro med det heller. Men lettere sagt enn gjort - og at jeg faktisk klarte å gjennomførte har kanskje mest å gjøre med at jeg faktisk ikke hadde tester tilgjengelig 🙈 Felleskatalogen sier «Testing av serum og urin: Kan påvirke måling av hCG i serum og urin med immunologisk teknikk i opptil 10 dager, noe som kan gi falsk positiv graviditetstest.» Men ofte er det vel slik at legger til en sikkerhetsmargin; det er jo OPPTIL 10 dager, og du tok i tillegg halv dose da. Så det er vel mest sannsynlig at testene dine viser riktig resultat. Får virkelig håpe det 😊🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 26. februar 2021 #42 Del Skrevet 26. februar 2021 DNX skrev (8 timer siden): Nei, det er vanskelig altså! Da jeg ble gravid sist turte jeg ikke å ta tester hjemme før Riksen ringte, bare fordi jeg ikke hadde klart å slå meg til ro med det heller. Men lettere sagt enn gjort - og at jeg faktisk klarte å gjennomførte har kanskje mest å gjøre med at jeg faktisk ikke hadde tester tilgjengelig 🙈 Felleskatalogen sier «Testing av serum og urin: Kan påvirke måling av hCG i serum og urin med immunologisk teknikk i opptil 10 dager, noe som kan gi falsk positiv graviditetstest.» Men ofte er det vel slik at legger til en sikkerhetsmargin; det er jo OPPTIL 10 dager, og du tok i tillegg halv dose da. Så det er vel mest sannsynlig at testene dine viser riktig resultat. Får virkelig håpe det 😊🤞 Ble 4 timer med søvn denne natten på meg 🙈 ringte sykehuset i går for å bekrefte test dag pga det sto 2 forskjellige datoer på papirene etter uttak å det som står på helsenorge. Hun sa at jeg bestemte selv å at halv sprøyte varte bare opp til en uke! Så hun sa testene mine hørtes veldig lovende ut 🤞🏻 så jeg valgte å teste meg i dag pga sykepleier sa at det vil komme rett resultat. Der sto det GRAVID 🤰🏻🤰🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 26. februar 2021 #43 Del Skrevet 26. februar 2021 Mizzluna skrev (3 timer siden): Ble 4 timer med søvn denne natten på meg 🙈 ringte sykehuset i går for å bekrefte test dag pga det sto 2 forskjellige datoer på papirene etter uttak å det som står på helsenorge. Hun sa at jeg bestemte selv å at halv sprøyte varte bare opp til en uke! Så hun sa testene mine hørtes veldig lovende ut 🤞🏻 så jeg valgte å teste meg i dag pga sykepleier sa at det vil komme rett resultat. Der sto det GRAVID 🤰🏻🤰🏻 🥳🥳🥳😍😍😍 Gratulerer så mye!! Ikke rart du ikke har sovet før du endellg vet 🙈❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 26. februar 2021 #44 Del Skrevet 26. februar 2021 DNX skrev (6 minutter siden): 🥳🥳🥳😍😍😍 Gratulerer så mye!! Ikke rart du ikke har sovet før du endellg vet 🙈❤️ Tuuuuusen takk 😍 har sovet dårlig di siste 4 nettene å hvert veldig dårlig! Så har hatt en anelse noen dager, men ville ikke ha for store forventninger 😩 Selv om jeg er gravid nå, så må jeg innom på KG å følge med på hvordan det går med deg! Håper dere lykkes på første forsøk denne gangen også 🤞🏻❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 26. februar 2021 #45 Del Skrevet 26. februar 2021 Mizzluna skrev (11 minutter siden): Tuuuuusen takk 😍 har sovet dårlig di siste 4 nettene å hvert veldig dårlig! Så har hatt en anelse noen dager, men ville ikke ha for store forventninger 😩 Selv om jeg er gravid nå, så må jeg innom på KG å følge med på hvordan det går med deg! Håper dere lykkes på første forsøk denne gangen også 🤞🏻❤️ Håper alt går bra med den lille i magen ❤️ og tusen takk! Det er lov for oss å håpe 🙈 Nå er i tillegg en av våre nærmeste gravide og det hadde vært ekstra koselig å få barn omtrent samtidig (aldri hatt permisjon samtidig med andre før), så nå er fallhøyden enda større 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 27. februar 2021 #46 Del Skrevet 27. februar 2021 DNX skrev (22 timer siden): Håper alt går bra med den lille i magen ❤️ og tusen takk! Det er lov for oss å håpe 🙈 Nå er i tillegg en av våre nærmeste gravide og det hadde vært ekstra koselig å få barn omtrent samtidig (aldri hatt permisjon samtidig med andre før), så nå er fallhøyden enda større 😅 Ja det håper jeg også. Kjenner at jeg mentalt er ikke klar for nok en skuffelse til 😞 så måtte lille spiren holde seg der den er 🙈😍 Ja ser den, er jo mye koseligere å ha permisjon sammen med venner ❤️ Hvis alt går bra med oss så har faktisk bestevenninna mi også blitt gravid, er ca 12 uker foran meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 28. februar 2021 #47 Del Skrevet 28. februar 2021 Mizzluna skrev (På 27.2.2021 den 7.14): Ja det håper jeg også. Kjenner at jeg mentalt er ikke klar for nok en skuffelse til 😞 så måtte lille spiren holde seg der den er 🙈😍 Ja ser den, er jo mye koseligere å ha permisjon sammen med venner ❤️ Hvis alt går bra med oss så har faktisk bestevenninna mi også blitt gravid, er ca 12 uker foran meg. Forstår godt at du ikke orker enda en skuffelse! ❤️ Kjenner at jeg begynner å bli litt utålmodig, selv om jeg drøyde til januar med å søke om søskenforsøk fordi jeg ikke ville trappe ned ammingen med minstejenta før jeg følte meg klar - og ikke bare skynde meg for å få syklus til å få flere barn. Utålmodigheten handler vel om frykten for å mislykkes og så ikke få det til når man først har bestemt seg for å prøve. Den nedturen kjenner jeg nok ekstra på når andre rundt «får det til» og får barn på samme tid som jeg selv kunne fått om det klaffet. Selv om jeg oppriktig gleder meg på deres vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 28. februar 2021 #48 Del Skrevet 28. februar 2021 DNX skrev (1 time siden): Forstår godt at du ikke orker enda en skuffelse! ❤️ Kjenner at jeg begynner å bli litt utålmodig, selv om jeg drøyde til januar med å søke om søskenforsøk fordi jeg ikke ville trappe ned ammingen med minstejenta før jeg følte meg klar - og ikke bare skynde meg for å få syklus til å få flere barn. Utålmodigheten handler vel om frykten for å mislykkes og så ikke få det til når man først har bestemt seg for å prøve. Den nedturen kjenner jeg nok ekstra på når andre rundt «får det til» og får barn på samme tid som jeg selv kunne fått om det klaffet. Selv om jeg oppriktig gleder meg på deres vegne! Jeg sluttet å amme i juni, men det var fordi melken bare ble mindre å mindre, så jeg fant utav at hun bare sluttet av seg selv 🙈 Vi er litt gamle, så kjente presset på å få en til før vi ble for gammle. Så jeg tok kontakt med en gang di åpnet etter sommeren i august. Var kjempe gla for vi gjorde det ☺️ Hvor mangen egg fikk dere på frys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 28. februar 2021 #49 Del Skrevet 28. februar 2021 Mizzluna skrev (2 timer siden): Jeg sluttet å amme i juni, men det var fordi melken bare ble mindre å mindre, så jeg fant utav at hun bare sluttet av seg selv 🙈 Vi er litt gamle, så kjente presset på å få en til før vi ble for gammle. Så jeg tok kontakt med en gang di åpnet etter sommeren i august. Var kjempe gla for vi gjorde det ☺️ Hvor mangen egg fikk dere på frys? Så deilig at hun sluttet av seg selv 👌Her trengtes målrettet innsats fra min side for å avslutte nattammingen, som jeg måtte ha overskudd til å gjennomføre. Jeg innså at hun ikke Kim til å slutte av seg selv i alle fall 😅 Vi var heldige og fikk 6 egg på frys (3 strå), så jeg håper det holder til et søsken, for jeg tror ikke jeg orker et uttak til. Det gjorde så vondt på den ene siden sist. Når skal du på kontroll/ultralyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 1. mars 2021 #50 Del Skrevet 1. mars 2021 DNX skrev (13 timer siden): Så deilig at hun sluttet av seg selv 👌Her trengtes målrettet innsats fra min side for å avslutte nattammingen, som jeg måtte ha overskudd til å gjennomføre. Jeg innså at hun ikke Kim til å slutte av seg selv i alle fall 😅 Vi var heldige og fikk 6 egg på frys (3 strå), så jeg håper det holder til et søsken, for jeg tror ikke jeg orker et uttak til. Det gjorde så vondt på den ene siden sist. Når skal du på kontroll/ultralyd? Ååååååh, så fantastisk 👏🏻👏🏻 Satser på at det ligger ett søsken i ett av dem ❤️ jeg har hatt totalt 6 uttak, men det har heldigvis gått bra for min del! Har forstått at det er mangen som ikke er like heldig der 😔 jeg skal ha UL 19.03, skal holde deg oppdatert hvordan det gikk 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 1. mars 2021 #51 Del Skrevet 1. mars 2021 Gøy med oppdateringer😊 Endelig fikk jeg snakket med riksen, og jeg får starte på Progynova i neste syklus, så om alt går etter planen blir det vel innsett i midten av april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 1. mars 2021 #52 Del Skrevet 1. mars 2021 Hei, kloke hoder! Vi er ikke i gang med søskenforsøk, prøver på nr 1. enda. Tenkte å skrive her da dere har vært igjennom noen runder❤️ Vi må ha Ivf (Icsi) grunnet mannlig faktor. Jeg har også (meget overraskende) en lav eggreserve, noe som ikke var et tema under utredning hos Medicus. Jeg er 28 år, mannen er 30. Vi har siden starten av Januar vært igjennom 3 egguttak.. Forsøk nr 1 (3 uttak) Uttak Nr 1: 0 egg (avbrutt). Hadde trolig eggløsning før uttak. Uttak Nr 2: 8 egg, 7 modne. 2 blasto på frys. Ingen innsett pga Duo-Stim. Uttak Nr 3: uttak i dag, 1 egg.. resten av eggposene var tomme.(uttak i lutealfase) Nå er vi jo så heldige at vi har 2 blastoer på frys, som i følge sykehuset var veldig fine. Etter uttak i dag sa legen at hun skulle diskutere meg på et fellesmøte, for videre behandling. Viser seg at St.Olavs er villige til å gi meg de to siste forsøkene selv om jeg har på frys. Dersom vi velger å gå for dette går vi da inn i vårt 2.forsøk nå i April/Mai. Vi har jo alltid ønsket oss flere barn, men vi tar jo selvfølgelig de/den vi får.. amh verdien min er på ca 15.8 fsh på 11.4 (målt i Juli 2020). Nå har AMH falt til ca 12, og FSH aner jeg ikke. Men dette er jo ikke bra. Jeg har dårlig tid.. Hva tenker dere som har vært igjennom forsøk tidligere? Sorry for megalangt innlegg, men det er mange tanker som surrer🤥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 1. mars 2021 #53 Del Skrevet 1. mars 2021 aishaaa skrev (2 timer siden): Hei, kloke hoder! Vi er ikke i gang med søskenforsøk, prøver på nr 1. enda. Tenkte å skrive her da dere har vært igjennom noen runder❤️ Vi må ha Ivf (Icsi) grunnet mannlig faktor. Jeg har også (meget overraskende) en lav eggreserve, noe som ikke var et tema under utredning hos Medicus. Jeg er 28 år, mannen er 30. Vi har siden starten av Januar vært igjennom 3 egguttak.. Forsøk nr 1 (3 uttak) Uttak Nr 1: 0 egg (avbrutt). Hadde trolig eggløsning før uttak. Uttak Nr 2: 8 egg, 7 modne. 2 blasto på frys. Ingen innsett pga Duo-Stim. Uttak Nr 3: uttak i dag, 1 egg.. resten av eggposene var tomme.(uttak i lutealfase) Nå er vi jo så heldige at vi har 2 blastoer på frys, som i følge sykehuset var veldig fine. Etter uttak i dag sa legen at hun skulle diskutere meg på et fellesmøte, for videre behandling. Viser seg at St.Olavs er villige til å gi meg de to siste forsøkene selv om jeg har på frys. Dersom vi velger å gå for dette går vi da inn i vårt 2.forsøk nå i April/Mai. Vi har jo alltid ønsket oss flere barn, men vi tar jo selvfølgelig de/den vi får.. amh verdien min er på ca 15.8 fsh på 11.4 (målt i Juli 2020). Nå har AMH falt til ca 12, og FSH aner jeg ikke. Men dette er jo ikke bra. Jeg har dårlig tid.. Hva tenker dere som har vært igjennom forsøk tidligere? Sorry for megalangt innlegg, men det er mange tanker som surrer🤥 Hei, forstår godt at det er mange tanker som surrer! Kan ikke si jeg føler meg erfaren da jeg bare har vært igjennom ett uttak, men av det jeg har lest virker det som at FSH er viktigere enn AMH mtp å bli gravid. Man trenger ikke mange egg, men man trenger god kvalitet på egget. Men håper det er noen med mer erfaring som kan gi gode svar/tips 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. mars 2021 #54 Del Skrevet 1. mars 2021 aishaaa skrev (2 timer siden): Hei, kloke hoder! Vi er ikke i gang med søskenforsøk, prøver på nr 1. enda. Tenkte å skrive her da dere har vært igjennom noen runder❤️ Vi må ha Ivf (Icsi) grunnet mannlig faktor. Jeg har også (meget overraskende) en lav eggreserve, noe som ikke var et tema under utredning hos Medicus. Jeg er 28 år, mannen er 30. Vi har siden starten av Januar vært igjennom 3 egguttak.. Forsøk nr 1 (3 uttak) Uttak Nr 1: 0 egg (avbrutt). Hadde trolig eggløsning før uttak. Uttak Nr 2: 8 egg, 7 modne. 2 blasto på frys. Ingen innsett pga Duo-Stim. Uttak Nr 3: uttak i dag, 1 egg.. resten av eggposene var tomme.(uttak i lutealfase) Nå er vi jo så heldige at vi har 2 blastoer på frys, som i følge sykehuset var veldig fine. Etter uttak i dag sa legen at hun skulle diskutere meg på et fellesmøte, for videre behandling. Viser seg at St.Olavs er villige til å gi meg de to siste forsøkene selv om jeg har på frys. Dersom vi velger å gå for dette går vi da inn i vårt 2.forsøk nå i April/Mai. Vi har jo alltid ønsket oss flere barn, men vi tar jo selvfølgelig de/den vi får.. amh verdien min er på ca 15.8 fsh på 11.4 (målt i Juli 2020). Nå har AMH falt til ca 12, og FSH aner jeg ikke. Men dette er jo ikke bra. Jeg har dårlig tid.. Hva tenker dere som har vært igjennom forsøk tidligere? Sorry for megalangt innlegg, men det er mange tanker som surrer🤥 Du har jo ikke kritisk lav amh, nær normal, så jeg ville ikke stresset med å hive meg på flere uttak 2 blastoer på frys er fint. Orker du flere uttak på rad så kan du gjøre det, selvsagt, men jeg ville ikke krisemaksimert med disse resultatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzluna Skrevet 19. mars 2021 #55 Del Skrevet 19. mars 2021 Mizzluna skrev (På 1.3.2021 den 11.27): Ååååååh, så fantastisk 👏🏻👏🏻 Satser på at det ligger ett søsken i ett av dem ❤️ jeg har hatt totalt 6 uttak, men det har heldigvis gått bra for min del! Har forstått at det er mangen som ikke er like heldig der 😔 jeg skal ha UL 19.03, skal holde deg oppdatert hvordan det gikk 😃 Da har jeg hvert på kontroll. Er 7+0 i dag å lille mirakelet i magen me målt til 7+5 ❤️ Så gynekologen sa at dette ville gå bra! Fikk ny kontroll om 5 uker 😃 har ikke lyst å vente helt til ultralyd på sykehuset, så hun satte opp 1 time til på henvisningen jeg hadde med 😍 Håper alt vil gå bra med deg denne gangen å at ikke korona kommer å ødelegger 😔 gynekologen min sa at hun hadde fått en del avbestllinger pga di har satt en del på vent i haugesund 😩 er sååååå gla at det gikk bra for oss nå! Hvis ikke måtte vi ventet enda lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 19. mars 2021 #56 Del Skrevet 19. mars 2021 Mizzluna skrev (23 minutter siden): Da har jeg hvert på kontroll. Er 7+0 i dag å lille mirakelet i magen me målt til 7+5 ❤️ Så gynekologen sa at dette ville gå bra! Fikk ny kontroll om 5 uker 😃 har ikke lyst å vente helt til ultralyd på sykehuset, så hun satte opp 1 time til på henvisningen jeg hadde med 😍 Håper alt vil gå bra med deg denne gangen å at ikke korona kommer å ødelegger 😔 gynekologen min sa at hun hadde fått en del avbestllinger pga di har satt en del på vent i haugesund 😩 er sååååå gla at det gikk bra for oss nå! Hvis ikke måtte vi ventet enda lengre. Så hyggelig oppdatering! 😍 Godt at alt ser bra ut 🥳❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #57 Del Skrevet 20. mars 2021 Mizzluna skrev (På 19.3.2021 den 11.37): Da har jeg hvert på kontroll. Er 7+0 i dag å lille mirakelet i magen me målt til 7+5 ❤️ Så gynekologen sa at dette ville gå bra! Fikk ny kontroll om 5 uker 😃 har ikke lyst å vente helt til ultralyd på sykehuset, så hun satte opp 1 time til på henvisningen jeg hadde med 😍 Håper alt vil gå bra med deg denne gangen å at ikke korona kommer å ødelegger 😔 gynekologen min sa at hun hadde fått en del avbestllinger pga di har satt en del på vent i haugesund 😩 er sååååå gla at det gikk bra for oss nå! Hvis ikke måtte vi ventet enda lengre. Så kjekt!🤩 Skjønner at det er koronautbrudd i Haugesund nå.. Men håper de holder åpent som normalt utover våren! At vi får denne koronaen under kontroll og masse trygge vaksiner.. Det hadde vært en mindre bekymring 😅 Anonymkode: 2841d...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå