Gå til innhold

IVF søskenforsøk 2021


Gjest DNX

Anbefalte innlegg

Hei, noen andre som planlegger søskenforsøk med prøverør i år, eller har erfaring med det (fortrinnsvis på riksen)?

Vi har 6 egg på frys, og håper å unngå nytt egguttak (var svært smertefullt på den ene siden sist). Vet man må ha avsluttet amming og fått tilbake mensen, men er det noen som vet HVOR lenge før ammingen må avsluttes? Holder det så lenge man slutter med amming før medisinene tas, eller må prolaktinnivået normaliseres en del måneder i forkant? 

Og en annen ting: De tiner to og to embryo, og jeg fikk beskjed etter egguttak for et par år siden at om begge overlever opptiningen kan vi velge om vi vil sette inn 1 eller 2. Kaster de da det andre, eller er det slik at man kan fryse det ned igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har nylig hatt et mislykket søskenforsøk på Riksen. Vi fikk starte så fort jeg hadde sluttet å amme, var ikke noe ventetid sånn sett.

Våre to siste blastocyster er fryst sammen da de ikke utviklet seg like bra som det vi fikk satt inn. Fikk beskjed om at de ikke setter inn begge to hos meg, men at de sjekker utviklingen til den andre før den evt fryses ned igjen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! 😊 Trist med mislykket forsøk, håper dere lykkes snart!

Måtte dere gjennom full pakke med henvisning/søknad, inkl. politiattest, selv om det er søskenforsøk? Har vel ikke noe å si at jeg skal ha fryseforsøk; de vil ha de samme dokumentene/prøvene?

Kan jo være de sier noe annet nå enn for 2 år siden; at jeg ikke kan velge antall egg inn. Egentlig vil jeg ha ett inn, så om de fryser det ned igjen dersom det fortsetter å dele seg fint, så tar jeg nok ikke sjansen på to 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger søskenforsøk i løpet av våren, har to på frys. Har ikke sluttet å amme, spørs om det må inn en liten hvit løgn der da. Må finne igjen de artiklene som viste at det ikke hadde noe å si.. 

Har hatt regelmessig mens i et år, ble naturlig gravid i sommer (men exu), og skal ha innsett i naturlig syklus. Blir ikke to inn da, her gjør de ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med innsett i naturlig syklus hadde nok jeg også tatt en hvit løgn.. Regner med at de vil ha styrt syklus på meg, og da kan jeg ikke amme pga. medisinene. Men jeg har ikke sluttet helt ennå, ammer fortsatt litt morgen og kveld for kosens skyld. Nettopp sluttet med nattamming, og akkurat det var på tide uansett, men har ikke så lyst til å kutte alt ennå. Jeg fikk forresten ikke tilbake mensen før jeg kuttet nattammingen, nå i desember.

Kan jeg i praksis holde på med den lille ammingen frem til dagen jeg faktisk skal ta medisiner? Det er jo mange som blir gravid naturlig mens de ammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DNX skrev (8 timer siden):

Tusen takk for svar! 😊 Trist med mislykket forsøk, håper dere lykkes snart!

Måtte dere gjennom full pakke med henvisning/søknad, inkl. politiattest, selv om det er søskenforsøk? Har vel ikke noe å si at jeg skal ha fryseforsøk; de vil ha de samme dokumentene/prøvene?

Kan jo være de sier noe annet nå enn for 2 år siden; at jeg ikke kan velge antall egg inn. Egentlig vil jeg ha ett inn, så om de fryser det ned igjen dersom det fortsetter å dele seg fint, så tar jeg nok ikke sjansen på to 🙈

Jeg fikk bare fastlegen til å sende inn en henvisning, så var vi i gang igjen! Husker ikke om vi tok noen prøver denne gangen, men tror ikke det. Ville bare søkt om politiattest, så er den i orden i tilfelle.

 

Jeg gjorde forresten det samme som deg med amming, også sluttet jeg helt ett par uker før jeg startet på medisiner. Men du kan i praksis slutte dagen før😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺️ Noen som skal ha søskenforsøk i haugesund? Har begynt på progynova for en uke siden. Hadde ett avbrutt forsøk i november der di ville prøve å dyrke eggene til blasto før dem statt inn. Men ingen ville dele sg så langt 😩 eneste positivet er at forsøket ble avbrutt å vi har fremdeles 3 sjangser igjen! Så satser på innsett denne gangen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er helt ny her, å er i gang med søskenforsøk på riksen. Har egguttak denne uken å er veldig spent. 
Vi har god erfaring med risken fra forje forsøk som resulterte i en frisk og fin gutt, men føler at det nå er blitt litt mer samlebånd der oppe nå enn for noen år siden da vi hadde første forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzluna skrev (På 12.1.2021 den 21.51):

Hei ☺️ Noen som skal ha søskenforsøk i haugesund? Har begynt på progynova for en uke siden. Hadde ett avbrutt forsøk i november der di ville prøve å dyrke eggene til blasto før dem statt inn. Men ingen ville dele sg så langt 😩 eneste positivet er at forsøket ble avbrutt å vi har fremdeles 3 sjangser igjen! Så satser på innsett denne gangen 🤞🏻

Vi skal ha søskenforsøk i Haugesund ☺️ Hadde også avbrutt forsøk i høst, men vi må ha ny runde med stimulering og uttak.. Venter på mens nå. 

Anonymkode: 2841d...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi skal ha søskenforsøk i Haugesund ☺️ Hadde også avbrutt forsøk i høst, men vi må ha ny runde med stimulering og uttak.. Venter på mens nå. 

Anonymkode: 2841d...9f6

Så kjekt ☺️ Skal begynne med stimulering neste fredag igjen. Kjenner at nervene begynner å bygger seg opp igjen. Fikk ett lite sammenbrudd etter at det ikke gikk så bra i november. Så er så redd for samme skuffelse igjen. Det tok 14 mnd før det endelig traff føste gang. Det ble 4 runder med stimulering pga avbrutt forsøk første gang da også😞 men ble full klaff på aller siste forsøk å jeg ble gravid med tvillinger 💙💜 var sykemeldt nesten hele svangerskapet endte opp å bli innlagt i uke 28 pga svangerskapsforgiftning. Klarte å komme til 30+5 før di så noe på en kontroll å måtte få dem ut fordi di mente at gutten ville ha det bedre utfor magen enn inni. Di 2 første dagene var alt bare bra, men så gikk det bare nedover. Vår nydelige gutt ble bare 5 dager gammel💔fikk en kraftig hjerneblødning det ikke gikk an å stoppe. Men datteren vår er kjempe sterk å en skikkelig figther å er utrolig takknemmelig for henne ❤️❤️ Nå er hun 17 mnd å ønsker virkelig at hun skal få ett til søsken. Hvordan gikk det med deg første gangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ett mislykket fryseforsøk i november, hvor vi satte inn 1 egg fra vårt første forsøk som resulterte i ei jente i 2019. Vi hadde igjen tre egg som ble fryst, hvor to av disse ikke overlevde opptining. Så nå skal jeg ringe inn mens i februar, og de sa vi måtte være forberedt på at det tok noen sykluser til før vi var i gang. Så har forberedt meg på å starte medisiner i april, som blir samme som vi gjorde for tre år siden 😊
 

@DNX På fryseforsøket vårt trengte vi ikke levere noen papirer, kun signering på egenerklæring som vi fikk når vi var på samtale. Men nå på nytt ferskforsøk må vi levere politiattest og søknadsskjema, i tillegg til at begge må avlegge nye blodprøver (AMH hos meg og hepatitt for han).

Vi ble også forespeilet at de skulle tine to egg, og hvis begge disse hadde overlevd ville de sette inn begge. Vi syntes det var veldig skremmende til å starte med, men ble vant med tanken etter å ha snakket mye om det. Nå endte det jo ikke med at de satte inn to da, og med nytt ferskforsøk blir det vel ikke satt inn to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I have also started new cycle for 2nd baby this month. We have a 2 year old from my first IVF treatment but I don’t have any frozen eggs. So we have to do all from scratch. Didn’t have to send in any papers but had to talk to my GP and he filled in forms for us.

In September last year I had a failed cycle and had to wait few months before I started Synarela and Gonal F again. Just hope that things work out this time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Noen andre som skal ha uttak til uka? Skal på kontroll i morgen for å se om eggposene har vokst seg store nok! Er på dag 10 med gonal f, satser på det holder 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egg uttak i dag og fikk bare et egg. Det var litt trist og gjorde mye vondt at de stikket i alle eggposene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det var leit å høre😞 krysser alt for deg at dette er gull egget🤞🏻💛 er dette ditt første søsken forsøk?

Var på UL kontroll i dag etter 10 dager med gonal f 150ie. Fremdeles ikke stor nok så måtte ta 2 dager til😩 så blir uttak på fredag her. Var totalt 25, men 12 av dem var små. Så får håpe di andre 13 vokser seg større å det gjemmer seg noen egg 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er min andre søsken forsøk.

Nei, den ene egg ble ikke befruktet og må avbrutt sykkelen nå. 

Jeg har et barn fra før gjennom IVF og jeg begynner å gi meg opp. 

Men det var veldig godt å høre at du har flere egg og venter til å høre hvordan det går med egg uttak på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også vårt 2 søskenforsøk. Fikk ut 17 egg sist, 7 ble befruktet, men ingen ville dele seg så di skulle til at det ble innsett, så vårt ble da avbrutt. 
 

fant en cyste på kontrollen i går, så di ville jeg skulle ta en blodprøve. Så nå gikk jeg glipp av en tlf fra sykehuset så sikkert ville komme med dårlige nyheter til meg. Så sitter her å kjenner selv at jeg vil gi opp 😩

har 1 barn fra ivf i 2019, fikk tvillinger men den ene levde kun i 5 dager. Så kjenner at det er veldig tungt å starte opp igjen. Men har ett så sterkt ønske om ett søsken til så får bare finne fram krefter som ligger langt inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi er same båten.. Det er veldig tungt å starte igjen for meg også. 

Er du interessert i å være med kontakt med meg etterhvert også? Vi kan gå en liten tur og det kanskje føles bedre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg ☺️ Di ringte meg aldri opp igjen, enten har di glemt meg ut ellers så var det kanskje ikke noe viktigt 🤞🏻
vet ikke om vi bor på samme plass så vet ikke om det er så lett å gå en tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...