Gå til innhold

IVF søskenforsøk 2021


Gjest DNX

Anbefalte innlegg

Kjenner at det værste med hele ivf-prosessen er vente tiden. Sprøyter å uttak er null problem, men å sitte å vente på mest sannsynlig dårlige nyheter er grusomt! Hadde egguttak på fredag som endte i 5 egg, av di var 3 modne men bare 1 hadde delt seg. Det fikk vi vite på lørdag. Så bare venter jeg på å få tlf imorgen at det lille egget vårt ikke ville dele seg videre 😩 sist forsøk fikk vi ut 17 egg der 9 var modne 7 ble befruktet men ingen ville dele seg slik di skal. 
 

kjenner at eg begynner å miste motet på å prøve å få ett søsken til vårt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, håper virkelig det klaffer for dere, enten dere er optimistiske eller kjenner at håpet begynner å forsvinne. Utrolig slitsomt å leve med usikkerheten og ventetiden! Kjenner det igjen fra tiden før barn nr. 1  

Vi er nå kalt inn til «utredning» på Ullevål, så jeg regner med at det er snakk om forsamtalen før vi blir satt i kø på riksen? Altså at det reelt sett ikke er snakk om utredning, selv om de kaller det det i innkallelsen?

Riksen sa forresten at de ville ha både henvisning (selvsagt), politiattester (av begge), blodprøver for HIV+hepatitt (av meg) og egenklæring med masse info 🤯 Altså rimelig omstendelig selv om det er snakk om fryseforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille egget delte seg akkurat så det skulle så nå ruger jeg på ett 3 dager egg🤞🏻
 

Må dere gjøre alt det igjen?? Det måtte ikke vi. Bare ringte til haugesund, di sendte oss noen skjemaer vi fylte ut å sendte inn, så ville di ha en sæd prøve av mannen bare. Tydeligvis er det stor forskjell mellom sykehusene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt for dere å få gode nyheter! Da er det bare å håpe at spiren klamrer seg fast ❤️
 

Ja, tydeligvis stor forskjell. Virket som Riksen har vært litt usikre på hvordan de skulle praktisere de nye reglene, og så hadde landet på at det samme skal gjelde for søskenforsøk/fryseforsøk for å være på den sikre siden. Da jeg var igjennom IVF i 2018 sa de at det bare var å få fastlegen til å sende henvisning og skrive at det gjelder søskenforsøk, og så var jeg inne i systemet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere tenkt å starte igjen? ☺️
 

Tok en progesteron prøve for en uke siden. Spurte om den når jeg hadde uttak. Legen sa at den var fin. Men som støttemedisin denne gangen har jeg klexane som jeg hadde siste gangen da det endelig gikk. Men nå skal jeg ta lutinus tom. sv uke 9 hvis jeg blir gravid å så har jeg tatt en halv ovitrelle dagen etter uttak å resten i dag. Syns bare det var merkelig at prøven var fin når jeg må ta masse ekstra progesteron tilskudd🤔

Noen andre som har tatt en del ekstra tilskudd å det har faktisk funket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter så snart det er vår tur i køen. De indikerte at man må vente 1-2 sykluser etter at oppstartssamtalen er gjennomført (egen/kortere kø for fryseforsøk). Håper fryseeggene overlever og at det klaffer før de er «brukt opp», for jeg ser litt mørkt på et uttak til. Gjorde utrolig vondt på den ene siden fordi den ene eggstokken var plassert litt vridd eller noe.

Jeg brukte Lutinus forrige gang og fikk inntrykk av at det var helt standard i en IVF-runde, ikke noe ekstra pga. dårlige prøver. Det gjorde i alle fall ingen skade her, for det ble full klaff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DNX skrev (På 15.2.2021 den 19.28):

Hei, håper virkelig det klaffer for dere, enten dere er optimistiske eller kjenner at håpet begynner å forsvinne. Utrolig slitsomt å leve med usikkerheten og ventetiden! Kjenner det igjen fra tiden før barn nr. 1  

Vi er nå kalt inn til «utredning» på Ullevål, så jeg regner med at det er snakk om forsamtalen før vi blir satt i kø på riksen? Altså at det reelt sett ikke er snakk om utredning, selv om de kaller det det i innkallelsen?

Riksen sa forresten at de ville ha både henvisning (selvsagt), politiattester (av begge), blodprøver for HIV+hepatitt (av meg) og egenklæring med masse info 🤯 Altså rimelig omstendelig selv om det er snakk om fryseforsøk. 

Det de kaller utredelse er egentlig bare forsamtale ja 😊 vi var igjennom det samme i høst, da vi skulle ha fryseforsøk på søsken. Måtte ikke sende inn skjemaet eller politiattest, men måtte det nå når vi skal igjennom nytt ferskforsøk. Måtte også ta AMH blodprøve, og blodprøve og sædprøve for mannen. Nå har vi fått forespeilet uttak i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss så måtte det 4 runder med medisiner før det endelig gikk, tok 14 mnd fra første til siste forsøk. Så hadde håpet å sleppe å vente like lenge denne gangen 🤞🏻
 

Vi ringte i slutten av august å første uken i november hadde vi uttak. Så vi slapp å vente lenge heldigvis 🙌🏻
 

Tok lutinus alle gangene men kun i rugetiden å ikke etter positiv test. Klexane tok jeg sist til uke 12. Men denne gangen tok jeg ovitrelle i tillegg, så det var noe nytt jeg ikke hadde prøvd før, så håper at det er det som må til for at lille spiren vil feste seg 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzluna skrev (8 minutter siden):

Hos oss så måtte det 4 runder med medisiner før det endelig gikk, tok 14 mnd fra første til siste forsøk. Så hadde håpet å sleppe å vente like lenge denne gangen 🤞🏻
 

Vi ringte i slutten av august å første uken i november hadde vi uttak. Så vi slapp å vente lenge heldigvis 🙌🏻
 

Tok lutinus alle gangene men kun i rugetiden å ikke etter positiv test. Klexane tok jeg sist til uke 12. Men denne gangen tok jeg ovitrelle i tillegg, så det var noe nytt jeg ikke hadde prøvd før, så håper at det er det som må til for at lille spiren vil feste seg 🤞🏻

Håper det klaffer for dere!🤞

Ja, sant nok, jeg tok det sikkert bare til jeg hadde fått positiv test. Har visst glemt en del på et par år, hehe. 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni15 skrev (13 minutter siden):

Det de kaller utredelse er egentlig bare forsamtale ja 😊 vi var igjennom det samme i høst, da vi skulle ha fryseforsøk på søsken. Måtte ikke sende inn skjemaet eller politiattest, men måtte det nå når vi skal igjennom nytt ferskforsøk. Måtte også ta AMH blodprøve, og blodprøve og sædprøve for mannen. Nå har vi fått forespeilet uttak i slutten av april.

Takk for svar 😊

Virket litt som de hadde endret praksis, ja - eller så møtte jeg bare på en som sa noe annet enn de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, da her vi vært på Ullevål på forsamtale/undersøkelse for søskenforsøk. Jeg skal ringe inn neste mens, og antakelig vente 1-2 sykluser, men fint å være ett skritt nærmere

Siden embryoene er fryst ned to og to vil det bli tint to stk, og hvis begge overlever må vi velge om vi vil sette inn ett eller to. De er tydelig på at vi bestemmer, men ikke det enkleste valget😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (22 minutter siden):

Hei igjen, da her vi vært på Ullevål på forsamtale/undersøkelse for søskenforsøk. Jeg skal ringe inn neste mens, og antakelig vente 1-2 sykluser, men fint å være ett skritt nærmere

Siden embryoene er fryst ned to og to vil det bli tint to stk, og hvis begge overlever må vi velge om vi vil sette inn ett eller to. De er tydelig på at vi bestemmer, men ikke det enkleste valget😅

Så spennende 😍

jeg hadde lett satt inn 2 egg igjen, men desverre denne gangen så var det bare 1 som klarte seg til innsett. Så er på rugedag 9 nå å super urolig å spent med masse hormoner i kroppen så lurer meg 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mizzluna skrev (39 minutter siden):

Så spennende 😍

jeg hadde lett satt inn 2 egg igjen, men desverre denne gangen så var det bare 1 som klarte seg til innsett. Så er på rugedag 9 nå å super urolig å spent med masse hormoner i kroppen så lurer meg 😩😩

Åh, så spennende!🤯😍 Kan tenke meg det er nervepirrende dager for dere (særlig deg) nå!! Håper virkelig på gode nyheter🤞Hvor gammelt er det første barnet deres nå?

Jeg kjenner jo egentlig på at jeg vil sette inn to dersom det blir mulig, fordi jeg ikke vil tenke i etterkant  «hva om jeg hadde vært gravid nå hvis jeg bare hadde sagt ja til begge to». Men kjenner samtidig at et tvillingsvangerskap er litt skumlere, særlig mtp. for tidlig fødsel og hvis de små må være innlagt et par måneder etter fødsel🙈 Det går jo ofte bra, men tenker på de to barna jeg har fra før, som jeg da må være borte fra. Men sånt kan man jo ikke gardere seg mot om man bare har en baby i magen heller da 😊 Barn er et risikoprosjekt uansett, hehe, men de er alltid verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (12 minutter siden):

Åh, så spennende!🤯😍 Kan tenke meg det er nervepirrende dager for dere (særlig deg) nå!! Håper virkelig på gode nyheter🤞Hvor gammelt er det første barnet deres nå?

Jeg kjenner jo egentlig på at jeg vil sette inn to dersom det blir mulig, fordi jeg ikke vil tenke i etterkant  «hva om jeg hadde vært gravid nå hvis jeg bare hadde sagt ja til begge to». Men kjenner samtidig at et tvillingsvangerskap er litt skumlere, særlig mtp. for tidlig fødsel og hvis de små må være innlagt et par måneder etter fødsel🙈 Det går jo ofte bra, men tenker på de to barna jeg har fra før, som jeg da må være borte fra. Men sånt kan man jo ikke gardere seg mot om man bare har en baby i magen heller da 😊 Barn er et risikoprosjekt uansett, hehe, men de er alltid verdt det!

Hun er 18 mnd 😍 jeg var gravid med tvillinger. Det er ikke bare bare, var sykemeldt nesten hele svangerskapet pga jeg var dårlig i starten å utrolig sliten når kvalmen ga seg. Alt gikk fint frem til uke 28 da jeg utviklet svangerskapsforgiftning. Jeg var innlagt i 3 uker før di så noe på en vekst kontroll, så mine 2 nydelige skatter ble født i 30+5. Nå endte ikke vårt så veldig bra, men det som skjedde oss er noe som ikke skjer ofte. Vi var bare max uheldig 😞 men kjenner selv om jeg gikk igjennom alt dette er jeg ikke redd igjen for å bli gravid med tvillinger ☺️
 

Men jeg skjønner jo at hvis dere har 2 barn fra før at kansje 4 barn kan bli litt mye ☺️ Men det er liksom det, om man angrer etterpå om man ikke tok sjangsen. Vet ikke hva statistikken for tvilling graviditet med fryse egg er 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzluna skrev (1 time siden):

Hun er 18 mnd 😍 jeg var gravid med tvillinger. Det er ikke bare bare, var sykemeldt nesten hele svangerskapet pga jeg var dårlig i starten å utrolig sliten når kvalmen ga seg. Alt gikk fint frem til uke 28 da jeg utviklet svangerskapsforgiftning. Jeg var innlagt i 3 uker før di så noe på en vekst kontroll, så mine 2 nydelige skatter ble født i 30+5. Nå endte ikke vårt så veldig bra, men det som skjedde oss er noe som ikke skjer ofte. Vi var bare max uheldig 😞 men kjenner selv om jeg gikk igjennom alt dette er jeg ikke redd igjen for å bli gravid med tvillinger ☺️
 

Men jeg skjønner jo at hvis dere har 2 barn fra før at kansje 4 barn kan bli litt mye ☺️ Men det er liksom det, om man angrer etterpå om man ikke tok sjangsen. Vet ikke hva statistikken for tvilling graviditet med fryse egg er 🤔

Trist at du mistet den ene😔❤️ Men samtidig fint å tenke på at du ville valgt det samme igjen.

Har født ett av barna selv, den yngste, som er 1,5 år nå. Fin alder å få søsken, altså!😉 Har alltid tenkt jeg vil ha maks 3 barn, men etter å ha slitt med å få barn er det kanskje lettere å tenke at om det blir 4 så er det 4 barn å være takknemlig for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mizzluna skrev (2 timer siden):

Hun er 18 mnd 😍 jeg var gravid med tvillinger. Det er ikke bare bare, var sykemeldt nesten hele svangerskapet pga jeg var dårlig i starten å utrolig sliten når kvalmen ga seg. Alt gikk fint frem til uke 28 da jeg utviklet svangerskapsforgiftning. Jeg var innlagt i 3 uker før di så noe på en vekst kontroll, så mine 2 nydelige skatter ble født i 30+5. Nå endte ikke vårt så veldig bra, men det som skjedde oss er noe som ikke skjer ofte. Vi var bare max uheldig 😞 men kjenner selv om jeg gikk igjennom alt dette er jeg ikke redd igjen for å bli gravid med tvillinger ☺️
 

Men jeg skjønner jo at hvis dere har 2 barn fra før at kansje 4 barn kan bli litt mye ☺️ Men det er liksom det, om man angrer etterpå om man ikke tok sjangsen. Vet ikke hva statistikken for tvilling graviditet med fryse egg er 🤔

Svarte visst ikke på spørsmålet. Legen sa det er ca 20% sjanse for tvillinger. Og noe lavere sjanse for graviditet generelt, enn med ferskforsøk, så derfor kompenserer de ofte for dette ved å tilby 2 inn om man ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (3 timer siden):

Trist at du mistet den ene😔❤️ Men samtidig fint å tenke på at du ville valgt det samme igjen.

Har født ett av barna selv, den yngste, som er 1,5 år nå. Fin alder å få søsken, altså!😉 Har alltid tenkt jeg vil ha maks 3 barn, men etter å ha slitt med å få barn er det kanskje lettere å tenke at om det blir 4 så er det 4 barn å være takknemlig for. 

Jeg ville alltid bare ha 2, men etter alt skjedde å jeg følte at noe ble tatt i fra meg så kom jeg inn på tanken at jeg ville mer ha 3. Men nå ser det ut som vi ender bare opp med 2 uansett. Blir ikke noe mer prøverør etter vi forhåpentligvis lykkes med søskenforsøkene 🤞🏻

20% sjangse er jo en god sjangse å ta prøve ☺️ Er jo større sjangs for at ett av eggene fester seg 😁 gleder meg til å høre hva dere bestemmer dere for å hvordan det går når dere starter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzluna skrev (2 timer siden):

Jeg ville alltid bare ha 2, men etter alt skjedde å jeg følte at noe ble tatt i fra meg så kom jeg inn på tanken at jeg ville mer ha 3. Men nå ser det ut som vi ender bare opp med 2 uansett. Blir ikke noe mer prøverør etter vi forhåpentligvis lykkes med søskenforsøkene 🤞🏻

20% sjangse er jo en god sjangse å ta prøve ☺️ Er jo større sjangs for at ett av eggene fester seg 😁 gleder meg til å høre hva dere bestemmer dere for å hvordan det går når dere starter!

 

 

Vi har landet på å sette inn to om det blir mulighet for det. Legen sa det er «la oss si 20% vs 30% sjanse» for graviditet ved innsett av 1 vs 2. Føler sjansen er såpass liten for graviditet uansett, at det er verdt å prøve to om begge overlever. Men han sa vi kan ombestemme oss helt til det skal gjøres, så håper ikke jeg freaker ut senere 😅

Merker at fallhøyden er stor nå, da. Vi var så heldige at det klaffet på 1. forsøk sist, og det kan jeg jo ikke forvente at skjer igjen, men samtidig har jeg jo forhåpninger, så jeg frykter å bli skuffa. Vanskelig å la være å ha forhåpninger når man VET at de putter inn et befrukta egg🙈

Du må gjerne oppdatere her når du har fått prøvesvaret 😬🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (10 timer siden):

Vi har landet på å sette inn to om det blir mulighet for det. Legen sa det er «la oss si 20% vs 30% sjanse» for graviditet ved innsett av 1 vs 2. Føler sjansen er såpass liten for graviditet uansett, at det er verdt å prøve to om begge overlever. Men han sa vi kan ombestemme oss helt til det skal gjøres, så håper ikke jeg freaker ut senere 😅

Merker at fallhøyden er stor nå, da. Vi var så heldige at det klaffet på 1. forsøk sist, og det kan jeg jo ikke forvente at skjer igjen, men samtidig har jeg jo forhåpninger, så jeg frykter å bli skuffa. Vanskelig å la være å ha forhåpninger når man VET at de putter inn et befrukta egg🙈

Du må gjerne oppdatere her når du har fått prøvesvaret 😬🤞

Kjenner meg så igjen, hadde så store forventninger på vårt første forsøk. Men det gikk jo rett i dass 😩 sitter her nå å har så store forventninger igjen fordi jeg har nå fått tre positive tester. Men er så usikker på om det er etter ovitrellen, nå er det 8 dager siden jwg tok siste halve dose. Hvis jeg har forstått rett etter all googlingen at halv dose sitter i ca 8 dager. Alle testene ser veldig like ut, kansje den fra tirsdag er litt svakere 🤔 men etter all googling burde ti være mye svakere enn 2 dager før test dag! Off, skal ikke være lett dette her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...