AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1041 Del Skrevet 5. mai 2021 Ny bekymring. De siste to/ tre månedene har mensen endret seg litt. Kommer fortsatt når den skal men spottingen før og hvor mye som kommer når det faktisk kommer har endret seg. Burde jeg ta nye hormonprøver eller snakke med klinikken om det? Anonymkode: 639d1...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1042 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ny bekymring. De siste to/ tre månedene har mensen endret seg litt. Kommer fortsatt når den skal men spottingen før og hvor mye som kommer når det faktisk kommer har endret seg. Burde jeg ta nye hormonprøver eller snakke med klinikken om det? Anonymkode: 639d1...229 Jeg ville tatt det opp med dem. Ikke fordi det trenger å bety noe, men for å gi deg litt ro. Her ble det oppdaget en polypp på livmora med de tegnene, men det trenger absolutt ikke bety at det er det som er grunnen for deg (!) 😊 Anonymkode: c7e62...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1043 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville tatt det opp med dem. Ikke fordi det trenger å bety noe, men for å gi deg litt ro. Her ble det oppdaget en polypp på livmora med de tegnene, men det trenger absolutt ikke bety at det er det som er grunnen for deg (!) 😊 Anonymkode: c7e62...448 Skal forhåpentligvis ha fryseforsøk nå, er det sånt de kan se på ultralyden jeg skal ha om en uke ca? Anonymkode: 639d1...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1044 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 17.46): Hei! Har akkurat funnet ut at vi må begynne med ICSI, og starter med kort protokoll for egguttak i slutten av mai. Noen som kan dele erfaringer rundt form/helse under dette? Hvilke dager bør jeg ta fri fra jobb? Har mulighet til å ha hjemmekontor, men har en jobb med mye møter. Anonymkode: 03a4e...76c Jeg har hatt kort protokoll, god form (bare litt hormonell kanskje 😅) Jeg har tatt egenmelding på uttaksdagen, dagen etterpå og inntaksdagen (3 dagers egenmelding) Ville ikke ha sykemelding da jeg ikke ville ha spørsmål fra jobb. Lykke til fra meg 😊 Anonymkode: c7e62...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1045 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal forhåpentligvis ha fryseforsøk nå, er det sånt de kan se på ultralyden jeg skal ha om en uke ca? Anonymkode: 639d1...229 Ja, det vil de se. Det er sikkert ikke det, så bare vi hadde samme symptomer 😊 Anonymkode: c7e62...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 5. mai 2021 #1046 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skal forhåpentligvis ha fryseforsøk nå, er det sånt de kan se på ultralyden jeg skal ha om en uke ca? Anonymkode: 639d1...229 Det kan de se, jeg fikk akkurat avbrutt forsøket mitt pga funn av livmorpolypp 😣 Håper det ikke er det hos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1047 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, det vil de se. Det er sikkert ikke det, så bare vi hadde samme symptomer 😊 Anonymkode: c7e62...448 Patriotpaula skrev (Akkurat nå): Det kan de se, jeg fikk akkurat avbrutt forsøket mitt pga funn av livmorpolypp 😣 Håper det ikke er det hos deg! Takk for svar! Da er det ikke det, hadde en sjekk for 3 uker siden og da var alt fint, gud så mange bekymringer man får med alt oppi dette. Men tar kontakt med klinikken, så kanskje jeg tar nye hormonprøver bare for å vite det. Anonymkode: 639d1...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 5. mai 2021 #1048 Del Skrevet 5. mai 2021 Patriotpaula skrev (6 minutter siden): Det kan de se, jeg fikk akkurat avbrutt forsøket mitt pga funn av livmorpolypp 😣 Håper det ikke er det hos deg! Å nei, så kjipt ! Vil de fjerne den ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 5. mai 2021 #1049 Del Skrevet 5. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (På 3.5.2021 den 16.27): 🤞Håper det går bra for deg 💝 Tusen takk, og det samme til deg ! 😍 Testdag på 17 mai 🇳🇴😅 Håper det kan bli en festdag utenom det vanlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 5. mai 2021 #1050 Del Skrevet 5. mai 2021 Billiegirl skrev (46 minutter siden): Å nei, så kjipt ! Vil de fjerne den ? Ja, de skal fjerne den via hysteroskopi på sykehuset helt i starten av juni. En liten trøst er at jeg bare måtte vente en måned 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 5. mai 2021 #1051 Del Skrevet 5. mai 2021 Billiegirl skrev (43 minutter siden): Tusen takk, og det samme til deg ! 😍 Testdag på 17 mai 🇳🇴😅 Håper det kan bli en festdag utenom det vanlige. Jeg testet positivt på 17mai for to år siden, jeg har troen på embryoet deres👏😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 5. mai 2021 #1052 Del Skrevet 5. mai 2021 Patriotpaula skrev (25 minutter siden): Jeg testet positivt på 17mai for to år siden, jeg har troen på embryoet deres👏😄 Ååå sååå koselig da !! Det må ha vært en fantastisk følelse 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 5. mai 2021 #1053 Del Skrevet 5. mai 2021 Patriotpaula skrev (27 minutter siden): Ja, de skal fjerne den via hysteroskopi på sykehuset helt i starten av juni. En liten trøst er at jeg bare måtte vente en måned 🙏 Fantastisk at de klarer å ta det så fort og at du ikke må vente så lenge. Det kunne jo fort ha skjedd i det offentlige.. også er det ferie osv osv. Det var jammen godt å høre 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1054 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ny bekymring. De siste to/ tre månedene har mensen endret seg litt. Kommer fortsatt når den skal men spottingen før og hvor mye som kommer når det faktisk kommer har endret seg. Burde jeg ta nye hormonprøver eller snakke med klinikken om det? Anonymkode: 639d1...229 Jeg ville tatt det opp med dem. Ikke fordi det trenger å bety noe, men for å gi deg litt ro. Her ble det oppdaget en polypp på livmora med de tegnene, men det trenger absolutt ikke bety at det er det som er grunnen for deg (!) 😊 Anonymkode: c7e62...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1055 Del Skrevet 6. mai 2021 Da sitter jeg her med kaffekoppen og må få dagen til å gå, venter på telefon for å få vite hvor mange (eller om noen) egg er befruktet. Litt for mye spenning for min smak 😊 Er det noen her som har hørt at man bør le masse etter innsett? Husker jeg leste noe om det sist jeg gjorde IVF. Ble da gravid på første forsøk. (Søskenforsøk denne gangen) Etter insett satt vi på en morsom film, og vi så på standup. Selv om det sikkert ikke har noe å si (Mye rar forskning der ute 😅) funka det for oss. Så jeg har fått en tanke om at dette må jeg gjøre denne gangen og🤣 (Helt håpløs, men det skader i alle fall ikke) https://www.vg.no/forbruker/helse/i/3lGzX/le-deg-gravid Så hvilken film/serie/standup er kjempemorsom? 😄 Anonymkode: c7e62...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1056 Del Skrevet 6. mai 2021 Hei dere. Er det noen som har erfaring med fryseforsøk i styrt syklus? Hvordan gikk det? Hvilken syklusdag er det vanlig å ha innsett? Jeg er på dag 8 med stimulering og skal ha første UL på mandag. Kjenner meg ganske pessimistisk😔 Har liksom ikke helt troa lengre. Det er vel dessuten dårligere odds både med fryseforsøk og med styrt syklus? Anonymkode: 5e5fd...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 6. mai 2021 #1057 Del Skrevet 6. mai 2021 Hei! Første IVF-forsøk er i gang, kort protokoll. Jeg hadde mange eggposer på første kontroll, og ble fortalt at jeg må forberede meg på totalfrys pga fare for overstimulering. Legen sa at en av faktorene de vurderer når den avgjørelsen tas er hvordan jeg føler meg. Men jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg «burde» føle meg! Hva er overstimulert, og hva er symptomer man må regne med? Jeg har forventet at jeg kom til å merke stimuleringen, så det at jeg nå har litt stor mage, litt ubehag og litt vondt noen ganger, ville jeg ikke trodd at var noe unormalt. Dere som ikke ble overstimulert; hvordan føltes det? Og dere som ble overstimulert; var det ingen tvil? Dere som kanskje var litt i grenseland og fikk innsett, hvordan gikk det? Jeg har selvfølgelig veldig lyst på innsett, men jeg har veldig lite lyst til å bli veldig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 6. mai 2021 #1058 Del Skrevet 6. mai 2021 Marmorape skrev (1 time siden): Hei! Første IVF-forsøk er i gang, kort protokoll. Jeg hadde mange eggposer på første kontroll, og ble fortalt at jeg må forberede meg på totalfrys pga fare for overstimulering. Legen sa at en av faktorene de vurderer når den avgjørelsen tas er hvordan jeg føler meg. Men jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg «burde» føle meg! Hva er overstimulert, og hva er symptomer man må regne med? Jeg har forventet at jeg kom til å merke stimuleringen, så det at jeg nå har litt stor mage, litt ubehag og litt vondt noen ganger, ville jeg ikke trodd at var noe unormalt. Dere som ikke ble overstimulert; hvordan føltes det? Og dere som ble overstimulert; var det ingen tvil? Dere som kanskje var litt i grenseland og fikk innsett, hvordan gikk det? Jeg har selvfølgelig veldig lyst på innsett, men jeg har veldig lite lyst til å bli veldig dårlig. Så spennende med første forsøk! Jeg har aldri blitt overstimulert og tror ikke jeg har vært i nærheten engang. Jeg har ikke blitt veldig oppblåst eller hatt noe særlig vondt, unntatt mot slutten hvor visse stillinger har kjentes ubehagelig men ikke vondt. Man bærer jo rundt på en real drueklase med egg så kjenner jo at eggstokkene er tyngre og at det er litt trangt, men det er egentlig det jeg har kjent bare 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. mai 2021 #1059 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei dere. Er det noen som har erfaring med fryseforsøk i styrt syklus? Hvordan gikk det? Hvilken syklusdag er det vanlig å ha innsett? Jeg er på dag 8 med stimulering og skal ha første UL på mandag. Kjenner meg ganske pessimistisk😔 Har liksom ikke helt troa lengre. Det er vel dessuten dårligere odds både med fryseforsøk og med styrt syklus? Anonymkode: 5e5fd...a70 Jeg har 🖐 Vi endte med fem fine blastoer fra siste uttak. Ferskforsøket endte negativt, første styrt frys kjemisk og andre styrt frys graviditet (har en datter i dag). Hatt et forsøk på naturlig frys inni der, men det ble avbrutt pga misset EL. Har også hatt styrt frys for ca to år siden, gravid, men endte med MA. Skulle egentlig ha satt inn ny blastocyst i april, men ble avbrutt pga funn av livmorpolypp , hadde da egentlig skulle ha satt inn på CD15 (slimhinnen så perfekt ut på CD10). Synes absolutt ikke du skal ta sorgene på forskudd Hvorfor er du så negativ til det? 🙁 Min gyn sier at fersk og frys stiller likt, men at styrt frys er an anelse dårlige odds enn naturlig frys. Men samtidig er det jo ofte gode egg som både klarer seg gjennom nedfrysing og opptining 👏 Jeg tror jeg aldri har vært så negativ som jeg var ifbm siste innsett, som faktisk endte med et vellykket svangerskap. Så vært litt negativ og hat verden litt, så blir du gravid du også 😄 Ikke ta sorgene på forskudd!! Klinikkene/sykehusene hadde ikke gjort styrt frys hvis det hadde vært nesten ikke-eksisterende sannsynlighet for å lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. mai 2021 #1060 Del Skrevet 6. mai 2021 Marmorape skrev (2 timer siden): Hei! Første IVF-forsøk er i gang, kort protokoll. Jeg hadde mange eggposer på første kontroll, og ble fortalt at jeg må forberede meg på totalfrys pga fare for overstimulering. Legen sa at en av faktorene de vurderer når den avgjørelsen tas er hvordan jeg føler meg. Men jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg «burde» føle meg! Hva er overstimulert, og hva er symptomer man må regne med? Jeg har forventet at jeg kom til å merke stimuleringen, så det at jeg nå har litt stor mage, litt ubehag og litt vondt noen ganger, ville jeg ikke trodd at var noe unormalt. Dere som ikke ble overstimulert; hvordan føltes det? Og dere som ble overstimulert; var det ingen tvil? Dere som kanskje var litt i grenseland og fikk innsett, hvordan gikk det? Jeg har selvfølgelig veldig lyst på innsett, men jeg har veldig lite lyst til å bli veldig dårlig. Spennende med første forsøk 👏 Symptomer kan være «symptomene på ohss være utspilt mage, smerter i underlivet, kvalme/oppkast, økt tendens til å føle seg oppblåst eller vannlatingsbesvær. Dette oppstår på grunn av væskeansamling i bukhulen.» Det er ikke helt uvanlig å få litt større eggstokker enn ønskelig og litt smerte i nedre del av magen. Etter første stim. og uttak fikk jeg mild ohss, ikke noe jeg kjente noe spesielt av. Men gyn så væske i buken og altfor store eggstokker på ul - avbrutt forsøk. Etter andre stim og uttak fikk jeg også tegn på ohss på ul, men da var det bare store eggestokker og bittelitt væske i buken. Jeg bønnfalt gyn om å sette inn for det, men testen ble negativ. Skjønner at det er kjipt hvis det blir totalfrys, men det er skikkelig kjipt hvis man blir skikkelig dårlig også 😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå