Titori Skrevet 29. april 2021 #1021 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg tror den løser seg opp der den settes inn🤷♀️ Jeg har etter snart 4 år, en MA, en SA og to avbrutte IVF forsøk, endelig blitt gravid!!! 😳Og nå er jeg livredd for at jeg skal miste igjen😢 Blir jo aldri greit, enten er man redd for at man ikke skal bli gravid, for deretter at man skal miste. Noen som har noen tips? Anonymkode: 72e91...6a5 Gratulerer så mye! Hm jeg vet ikke, skjønner godt at du bekymrer deg, det er nok helt normalt etter det du har vært gjennom. Prøv å gjør ting som gjør deg glad og får tankene vekk, så blir det nok enklere etter hvert? og samtidig godta følelsene dine (før du prøver å legge de i en skuff) det er uansett ikke noe du kan gjøre galt, tenk at er det friskt og som det skal, så kommer det til å holde seg på plass og gå helt fint Lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1022 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror den løser seg opp der den settes inn🤷♀️ Jeg har etter snart 4 år, en MA, en SA og to avbrutte IVF forsøk, endelig blitt gravid!!! 😳Og nå er jeg livredd for at jeg skal miste igjen😢 Blir jo aldri greit, enten er man redd for at man ikke skal bli gravid, for deretter at man skal miste. Noen som har noen tips? Anonymkode: 72e91...6a5 Gratulerer ❤️ Logg av internett og forsøk å tenk at mest sannsynlig går det bra. Invester penger i ekstra ultralyd og si til jordmor/lege at du er veldig bekymret. Du kan få ekstra samtaler. Og ikke minst ta vare på deg selv. Gå turer og gjør ting du liker å gjøre. En gang til: IKKE SØK PÅ FORUM OM ALT MULIG. Da høres det ut som 90% av befolkningen opplever MA fram til uke 19 og de resterende 10% de får syke barn og må ta abort de også. Dette stemmer selvfølgelig ikke og er overdrevet, men det føltes litt slik for meg og føles egentlig litt slik enda. Unngå forum og spør legen. Anonymkode: c9990...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 29. april 2021 #1023 Del Skrevet 29. april 2021 Håper noen kan hjelpe meg: Hvor mange egg har dere fått ut på det meste og hvor mange av dem ble blastocyster? 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 29. april 2021 #1024 Del Skrevet 29. april 2021 (endret) ne11iker skrev (27 minutter siden): Håper noen kan hjelpe meg: Hvor mange egg har dere fått ut på det meste og hvor mange av dem ble blastocyster? 💕 På andre uttak ble det 14 ut, hvor 5 endte som blastocyster den ene ligger ved siden av meg og sover nå 💕 Endret 29. april 2021 av Patriotpaula 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 30. april 2021 #1025 Del Skrevet 30. april 2021 ne11iker skrev (12 timer siden): Håper noen kan hjelpe meg: Hvor mange egg har dere fått ut på det meste og hvor mange av dem ble blastocyster? 💕 Det meste jeg har fått ut er 8 egg, hvorav 7 av de var modne. 5 ble befruktet og vi endte opp med 2 fryste blastoer🥚 (Totalfrys, har ikke satt inn enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. april 2021 #1026 Del Skrevet 30. april 2021 Saschi skrev (På 28.4.2021 den 22.18): Unnskyld men hiver meg inn her jeg. Jeg hadde egguttak i dag og det blir totalfrys men jeg lurte på hvorfor de «bare» ble dyrket til 3 dagers egg? Jeg fikk beskjed om at mine blir dyrket til 5 dagers hvis de blir befruktet 🤔 Virket som det var standard på Rikshospitalet å dyrke til 3-dagers den gang (2018). Vet ikke hvordan det er der nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 30. april 2021 #1027 Del Skrevet 30. april 2021 ne11iker skrev (13 timer siden): Håper noen kan hjelpe meg: Hvor mange egg har dere fått ut på det meste og hvor mange av dem ble blastocyster? 💕 Veldig forskjellig, og vi er alle ulike så ikke lett å bruke svarene til sammenligning for seg selv. Det er så mange faktorer som spiller inn 😊 Av fire uttak hos meg med over 60 egg ut totalt har jeg fått 2 blasto. Ene uttaket ga 21 egg, ingen blasto. Det siste uttaket ga 17 egg, fire gode 3-dagers som nok hadde blitt til blasto om de ikke ble fryst ned. Så potensielt 6 av over 60 da, er nok andre som har bedre statistikk 🙈😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 30. april 2021 #1028 Del Skrevet 30. april 2021 ne11iker skrev (13 timer siden): Håper noen kan hjelpe meg: Hvor mange egg har dere fått ut på det meste og hvor mange av dem ble blastocyster? 💕 Første uttak hadde jeg 4 folikler, kun ett egg 😳. Ble befruktet, men delte seg ikke 🤔 avbrutt forsøk! Andre uttak, 30 folikler, 21 egg. 13 ble befruktet. 6 ble til blastocyster som nå ligger på frys 🙃. Ble mildt overstimulert, og får nå på blodfortynnene, og venter på ny plan for innsett 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 30. april 2021 #1029 Del Skrevet 30. april 2021 DNX skrev (1 time siden): Virket som det var standard på Rikshospitalet å dyrke til 3-dagers den gang (2018). Vet ikke hvordan det er der nå. Ok. Takk for svar, jeg går privat så kanskje de har andre regler? 🤔 Eller så har det blitt endret 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemora123 Skrevet 30. april 2021 #1030 Del Skrevet 30. april 2021 Finki skrev (På 26.4.2021 den 22.36): Hei! Jeg gikk på gonal-f og fyremadel. Det ble bare 7-8000 kr til sammen, for jeg trengte ikke så store doser. Andre har brukt en del mer, har jeg sett. Skjønner det med sprøytene, jeg var ganske nervøs først selv. Jeg tror jeg satt i et kvarter og psyket meg opp før første sprøyte, men når jeg først stakk så kjente jeg den nesten ikke en gang 😄 Det er mange gode tips til å ta sprøyter her inne på forumet, og det gjorde det mye enklere når jeg kom til fyremadel som var litt større enn gonal-f. (F.eks. å kjøle ned med is først, og så passe på vinkelen på spissen når man stikker.) Det høres kanskje litt teit ut, men hele sprøyteprosessen endte opp med å gi meg skikkelig mestringsfølelse. Det var ganske fint i en periode der mye annet føltes litt uoversiktlig og følelsene svingte fordi jeg var så spent. Lykke til, dette går kjempefint 🌻 Takk for godt svar 😁🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1031 Del Skrevet 30. april 2021 Hei! Har akkurat funnet ut at vi må begynne med ICSI, og starter med kort protokoll for egguttak i slutten av mai. Noen som kan dele erfaringer rundt form/helse under dette? Hvilke dager bør jeg ta fri fra jobb? Har mulighet til å ha hjemmekontor, men har en jobb med mye møter. Anonymkode: 03a4e...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 30. april 2021 #1032 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei! Har akkurat funnet ut at vi må begynne med ICSI, og starter med kort protokoll for egguttak i slutten av mai. Noen som kan dele erfaringer rundt form/helse under dette? Hvilke dager bør jeg ta fri fra jobb? Har mulighet til å ha hjemmekontor, men har en jobb med mye møter. Anonymkode: 03a4e...76c Du må beregne minst 2 turer til sykehuset for monitorering (UL), jeg har hatt alt fra 2-4 UL pr forsøk. Har stortsett vært i grei form under stimuleringen, så har vært 100% på jobb da (hjemmekontor). Jeg har også en jobb med mye møter ila. Arbeidsdagen, men det har gått veldig greit ☺️ i forhold til egguttak så er det så innmari individuelt. Jeg har valgt å sykmelde meg i en uke fra uttaksdag, det har jeg gjort mest pga psyken - ikke fordi jeg nødvendigvis har vært så dårlig at jeg ikke kunne ha satt meg foran PC’n. Men de fleste tar ut egenmelding på uttaksdagen, og er på jobb dagen etter. Masse lykke til❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 1. mai 2021 #1033 Del Skrevet 1. mai 2021 aishaaa skrev (På 28.4.2021 den 14.53): Da er andre UL gjennomført, gikk skikkelig til h******. På første UL hadde jeg 14(!) follikler, alle like store. Nå hadde selvfølgelig det endret seg, og pr nå er det 8 som er 16-17mm og resterende 10-12. Blir helt motløs av hele greia. Ikke nok med at sambo har azoospermi, jeg skal faen meg ha rævva eggreserve i en alder av 27. Jeg er så lei. Legene satte opp uttak på Mandag, og sa at det ikke var håp for de som lå på 10-12 mm. Vi måtte ikke håpe på så mye som 8 egg ut i følge de, jeg har jo trossalt 2 uttak bak med med tomme eggposer. Domme meg som hadde forhåpninger om så mye som 14 egg. Nå er jeg bare så sinnsykt lei av hele greia, ikke får jeg innsett heller, er jo selvfølgelig overstimulert😫 Overstimulert uten egg. Så lei. Åh så trist ! Hvordan går det med deg ? ❤️ Håper det går bra med deg ! Forstår godt du er lei, max uflaks ! Nå MÅ det gå din vei på mandag ! Jeg har en god følelse på det ! Det må bli din tur nå ! Du går virkelig igjennom mye. Jeg skal ha innsett på mandag.. håper dette egget sitter. Det har vært mye medisiner. Solen skinner ute, alle er ute på tur og koser seg og her ligger jeg på sofaen og føler meg som ett dass. Men jeg er heldig som har kommet meg så langt. Er bare redd det aldri vil feste seg... Klem til deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 1. mai 2021 #1034 Del Skrevet 1. mai 2021 Billiegirl skrev (1 time siden): Åh så trist ! Hvordan går det med deg ? ❤️ Håper det går bra med deg ! Forstår godt du er lei, max uflaks ! Nå MÅ det gå din vei på mandag ! Jeg har en god følelse på det ! Det må bli din tur nå ! Du går virkelig igjennom mye. Jeg skal ha innsett på mandag.. håper dette egget sitter. Det har vært mye medisiner. Solen skinner ute, alle er ute på tur og koser seg og her ligger jeg på sofaen og føler meg som ett dass. Men jeg er heldig som har kommet meg så langt. Er bare redd det aldri vil feste seg... Klem til deg ❤️ Det går greit med meg, har fått deppa litt fra meg 🙈 Begynner å bli ganske lei nå, lei av all stikkinka, lei av å ha vondt, å lei av å leve isolert.. så føler med deg❤️ Om vi er så heldige å få ut 8 egg så er jeg jo «fornøyd» med det, det er bare det at vi får ikke så mange på frys med 8 egg - om vi får noe i det heletatt. Som igjen betyr at jeg må gjøre dette enda flere ganger.. Kjenner på at jeg har så dårlig tid, og drømmen om en storfamilie ser ganske så fjernt ut akkurat nå. Har ingen magefølelse til Mandag, men jeg har litt troa på at det skal gå fint. På det uttaket hvor jeg fikk ut 8 egg sist, så sa de jo maks 5-7 på siste UL, så jeg håååper jo at det kan skje et lite under nå også.. men det er så skummelt å håpe:( Spennende med et nytt innsett, det er ditt 3 er det ikke? ❤️ Jeg har trua, du må bare tenke positivt nå. Det må være Gullegget 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 3. mai 2021 #1035 Del Skrevet 3. mai 2021 aishaaa skrev (På 1.5.2021 den 12.36): Det går greit med meg, har fått deppa litt fra meg 🙈 Begynner å bli ganske lei nå, lei av all stikkinka, lei av å ha vondt, å lei av å leve isolert.. så føler med deg❤️ Om vi er så heldige å få ut 8 egg så er jeg jo «fornøyd» med det, det er bare det at vi får ikke så mange på frys med 8 egg - om vi får noe i det heletatt. Som igjen betyr at jeg må gjøre dette enda flere ganger.. Kjenner på at jeg har så dårlig tid, og drømmen om en storfamilie ser ganske så fjernt ut akkurat nå. Har ingen magefølelse til Mandag, men jeg har litt troa på at det skal gå fint. På det uttaket hvor jeg fikk ut 8 egg sist, så sa de jo maks 5-7 på siste UL, så jeg håååper jo at det kan skje et lite under nå også.. men det er så skummelt å håpe:( Spennende med et nytt innsett, det er ditt 3 er det ikke? ❤️ Jeg har trua, du må bare tenke positivt nå. Det må være Gullegget 🤞🏼 Lykke til i dag ! Håper sånn det går bra med deg ♥️ Egg nr 3 i dag ja, snart min tur inn. Håper sånn jeg får det til denne gangen. Hvis ikke har jeg ett egg igjen i fryseren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 3. mai 2021 #1036 Del Skrevet 3. mai 2021 Billiegirl skrev (1 time siden): Lykke til i dag ! Håper sånn det går bra med deg ♥️ Egg nr 3 i dag ja, snart min tur inn. Håper sånn jeg får det til denne gangen. Hvis ikke har jeg ett egg igjen i fryseren... Uttaket var tilnærmet smertefritt i dag, heldigvis! Ble 8 egg, og ny duostim - så blir ny runde om 5 dager igjen.. Masse lykke til i dag, jeg har en god følelse❤️ Håper det sitter nå @Billiegirl 🙌🏼 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 3. mai 2021 #1037 Del Skrevet 3. mai 2021 aishaaa skrev (3 timer siden): Uttaket var tilnærmet smertefritt i dag, heldigvis! Ble 8 egg, og ny duostim - så blir ny runde om 5 dager igjen.. Masse lykke til i dag, jeg har en god følelse❤️ Håper det sitter nå @Billiegirl 🙌🏼 Så bra at du fikk ut 8 egg, det kan jo være håp i noen av de 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 3. mai 2021 #1038 Del Skrevet 3. mai 2021 Billiegirl skrev (4 timer siden): Lykke til i dag ! Håper sånn det går bra med deg ♥️ Egg nr 3 i dag ja, snart min tur inn. Håper sånn jeg får det til denne gangen. Hvis ikke har jeg ett egg igjen i fryseren... 🤞Håper det går bra for deg 💝 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 3. mai 2021 #1039 Del Skrevet 3. mai 2021 aishaaa skrev (6 timer siden): Uttaket var tilnærmet smertefritt i dag, heldigvis! Ble 8 egg, og ny duostim - så blir ny runde om 5 dager igjen.. Masse lykke til i dag, jeg har en god følelse❤️ Håper det sitter nå @Billiegirl 🙌🏼 Åh så innmari bra ! Du er bra tøff ! Jeg blir helt imponert ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 3. mai 2021 #1040 Del Skrevet 3. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden): 🤞Håper det går bra for deg 💝 Tusen takk ! Håper det går bra for deg også 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå