Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

prøver89 skrev (På 30.10.2021 den 18.05):

Jeg har noen 5-dagers blasto og noen 6-dagers blasto på frys (St. Olavs).

Noen som vet om alle settes inn på dag 5 etter EL? Eller skal de som er dyrket til dag 6 settes inn 6 dager etter EL?🤗

Booster denne da ingen har svart på det enda, prøver en gang til🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøver89 skrev (4 timer siden):

Booster denne da ingen har svart på det enda, prøver en gang til🤗🤗

Jeg tror det likevel settes inn på dag 5, fordi de fryses når de har blitt en blastocyst. Gjerne opplys når du vet fasit 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke innsett på meg i November, og siden vi fikk 17 blasto på frys så prøver vi ett forsøk før laparoskopi… Jeg er livredd alt av sykehus og operasjon så da har jeg allefall gjort et forsøk 😖 Skulle det ikke klaffe blir det operasjon i Januar 😔  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalse skrev (På 30.10.2021 den 11.39):

Hei!

Jeg er ny her👋🏼 Har tidvis fulgt med tråden som passiv tilskuer, men nå er det min tur til å bli med i gjengen av IVF-prøvere. Har nettopp satt i gang med hormonsprøyter (er på dag 4 i syklus). Dette er vårt første forsøk.

Satser på at innlegget mitt ikke drukner i diskusjonen som foregår. Er vi flere som nettopp er i gang med forsøk - og som ligger an til uttak i uke 45? 🤞🏼

Hei! Er i gang med fryseforsøk i naturlig syklus, skal til gu i morgen for å sjekke endometriet. Innsett enten uke 45/46 🤞🏼

Anonymkode: 85758...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (2 timer siden):

Ble ikke innsett på meg i November, og siden vi fikk 17 blasto på frys så prøver vi ett forsøk før laparoskopi… Jeg er livredd alt av sykehus og operasjon så da har jeg allefall gjort et forsøk 😖 Skulle det ikke klaffe blir det operasjon i Januar 😔  

Kjedelig. Men sikkert det lureste 🥰 Da får vi satse på at innsett i desember sitter!🤞🏼

Men hvorfor laparoskapi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hei! Er i gang med fryseforsøk i naturlig syklus, skal til gu i morgen for å sjekke endometriet. Innsett enten uke 45/46 🤞🏼

Så spennende! Er det første fryseforsøket?
Vi skal på ultralyd mot helgen for å sjekke utviklingen på eggene, og har fått forespeilet at det blir uttak enten mandag, tirsdag eller onsdag i neste uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte avbryte denne gangen fordi Estradot ikke forhindret meg i å modne egg. Sist måtte jeg avbryte fordi Progynova ikke funket...

Dette tar fryktelig lang tid, all ventingen gjør meg gal. Uttaket mitt var i overgangen mai/juni, fikk da ferskt innsett. Ble ikke gravid.

Etter det har jeg bare ventet på at sommerferien på sykehuset skulle bli avviklet, så ventet fordi det var fulle lister i august, så prøvd hormoner som ikke funket, så ventet to sykluser for å være sikker på hormonene var ute av kroppen, så prøvd nye hormoner, og nå må jeg vente igjen... Og det er ikke sikkert det blir innsett før i januar pga fulle lister... Det betyr nesten 8 måneder mellom innsett nr1 og innsett nr2...

😥😥😥 

Må bare få ut frustrasjon her, for dette er virkelig helt skikkelig kjipt. Sånn ordentlig nedslående. 

Det verste er jo at jeg skal ha innsett av fryst 2-dagers og jeg vet at sjansene uansett er små for at det skal gå. Så jeg føler jeg bare venter for ingenting i tillegg...

Burde vi heller gå privat og prøve på blasto og ferskforsøk? Hva tenker dere som har peiling? Håper noen har en mening og kan dele argumenter for det ene eller det andre. Jeg føler meg helt uttafor og vet ikke hva jeg burde gjøre. Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg. 💛

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Kjedelig. Men sikkert det lureste 🥰 Da får vi satse på at innsett i desember sitter!🤞🏼

Men hvorfor laparoskapi? 

Absolutt! 🤞🏼❤️ Håper på verdens fineste julegave 🙈 

De fant plutselig spor av væske i høyre eggleder på første ultralyd da jeg skulle sjekke eggene… men de er usikker på om det kan være stimuleringen som har gjort det eller om det er noe som har ligget der og ikje blitt oppdaget. Har vært på 3 ultralyd tidligere uten at det har blitt oppdaget så jeg har et håp om at det er noe som kom av stimuleringen😬 noe som også gjør at jeg vil prøve ett forsøk før operasjonen 😅🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Måtte avbryte denne gangen fordi Estradot ikke forhindret meg i å modne egg. Sist måtte jeg avbryte fordi Progynova ikke funket...

Dette tar fryktelig lang tid, all ventingen gjør meg gal. Uttaket mitt var i overgangen mai/juni, fikk da ferskt innsett. Ble ikke gravid.

Etter det har jeg bare ventet på at sommerferien på sykehuset skulle bli avviklet, så ventet fordi det var fulle lister i august, så prøvd hormoner som ikke funket, så ventet to sykluser for å være sikker på hormonene var ute av kroppen, så prøvd nye hormoner, og nå må jeg vente igjen... Og det er ikke sikkert det blir innsett før i januar pga fulle lister... Det betyr nesten 8 måneder mellom innsett nr1 og innsett nr2...

😥😥😥 

Må bare få ut frustrasjon her, for dette er virkelig helt skikkelig kjipt. Sånn ordentlig nedslående. 

Det verste er jo at jeg skal ha innsett av fryst 2-dagers og jeg vet at sjansene uansett er små for at det skal gå. Så jeg føler jeg bare venter for ingenting i tillegg...

Burde vi heller gå privat og prøve på blasto og ferskforsøk? Hva tenker dere som har peiling? Håper noen har en mening og kan dele argumenter for det ene eller det andre. Jeg føler meg helt uttafor og vet ikke hva jeg burde gjøre. Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg. 💛

Skjønner godt frustrasjonen. Men hvorfor sier du det er så liten sjanse ved fryst 2 dagers?

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 timer siden):

Jeg tror det likevel settes inn på dag 5, fordi de fryses når de har blitt en blastocyst. Gjerne opplys når du vet fasit 👍

Ok, gir jo mening det da. Jeg skal spørre ved neste mulige anledning, så skal jeg oppdatere her🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

😥😥😥 

Jeg forstår din frustrasjon om venting og at ting tar tid. 

Vi hadde valget i slutten av september mellom offentlig (riksen) eller gå privat (Hausken). Jeg ble mer stresset av prosessen offentlig som trengte 2 måneder på mer hormoner enn det de fortalte meg på klinikken og de kunne kanskje gi meg første uttak i slutten av desember eller i begynnelsen av januar pga ferieavvikling.  Vi valgte å ta vårt første forsøk privat siden jeg var gjennom en spontanabort i august. Jeg hadde mensen 27. september. Egguttak 8.oktober og innsett 13.oktober. Er nå gravid i uke 6 (5+5). Fikk også slippe nesespray og sånt som riksen sa jeg trengte. 

Anonymkode: 6e93d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg forstår din frustrasjon om venting og at ting tar tid. 

Vi hadde valget i slutten av september mellom offentlig (riksen) eller gå privat (Hausken). Jeg ble mer stresset av prosessen offentlig som trengte 2 måneder på mer hormoner enn det de fortalte meg på klinikken og de kunne kanskje gi meg første uttak i slutten av desember eller i begynnelsen av januar pga ferieavvikling.  Vi valgte å ta vårt første forsøk privat siden jeg var gjennom en spontanabort i august. Jeg hadde mensen 27. september. Egguttak 8.oktober og innsett 13.oktober. Er nå gravid i uke 6 (5+5). Fikk også slippe nesespray og sånt som riksen sa jeg trengte. 

Anonymkode: 6e93d...86a

Gratulerer så mye! ❤❤

Ok, jeg får bare høre hva sykehuset sier når jeg får menstruasjon om 2 uker. Hvis jeg ikke får noe opplegg før jul er det fristende å gå privat. Jeg ønsker nemlig ikke at barnet skal bli født så langt ut på året (etter august vil jeg egentlig ikke føde før mars igjen, men det er uaktuelt å vente 6måneder på å prøve bare pga det da. 😛). 

Så jeg er utålmodig av flere grunner.

Til deg som spurte hvorfor jeg tror det er lavere suksessrate for å bli gravid med fryst 2-dagers så er det fordi jeg har lest det og hørt det? Stemmer det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalse skrev (21 timer siden):

Så spennende! Er det første fryseforsøket?
Vi skal på ultralyd mot helgen for å sjekke utviklingen på eggene, og har fått forespeilet at det blir uttak enten mandag, tirsdag eller onsdag i neste uke 😊

tredje fryseforsøk 🙃 var hos gynekolog i dag, skal visst begynne med LH-stix fra 13/11, jeg har 30 dagers syklus.. er litt redd jeg har EL lenge før den tid, men de kan vel det de driver med 😅 (st Olavs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Hvordan er deres erfaring med bruk av progynova i forbindelse med innsett?

Jeg har et avbrutt fryseforsøk bak meg grunnet utvikling av folikkel (som ikke var en folikkel likevel(?) mente min vanlige gynekolog som undersøkte meg gangen etter.).

Denne gangen har jeg hatt litt problemer med at livmorslimhinnen ikke blir tykk nok, og er nå oppe i hele 10mg progynova om dagen, og skal ENDELIG ha innsett kommende tirsdag. Dette blir da på CD 23(!!). Har til nå unngått de verste bivirkningene av progynova, men etter at jeg økte fra 8mg til 10 mg for 6 dager siden har jeg vel fått omtrent alt unntatt kvalme. Spesielt vektøkning, nedstemthet og tretthet (og hormonell akne, som jeg ikke tror er en spesielt vanlig bivirkning). Noen som har lignende erfaringer og vet om bivirkningene vil roe seg ned etter innsett? Er SÅ sliten og lei nå, og håper ting roer seg ned. Er så nedstemt og negativ at jeg har ingen tro på at jeg blir gravid og fungerer nesten ikke på jobb. Vil bare sove eller ligge i senga og hulke.

Huff, mye sutring her, trengte vel kanskje bare å få det ut 😂 Men håper noen har erfaring med at bivirkningene avtar etterhvert.

Anonymkode: f0ed1...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei alle sammen! Hvordan er deres erfaring med bruk av progynova i forbindelse med innsett?

Jeg har et avbrutt fryseforsøk bak meg grunnet utvikling av folikkel (som ikke var en folikkel likevel(?) mente min vanlige gynekolog som undersøkte meg gangen etter.).

Denne gangen har jeg hatt litt problemer med at livmorslimhinnen ikke blir tykk nok, og er nå oppe i hele 10mg progynova om dagen, og skal ENDELIG ha innsett kommende tirsdag. Dette blir da på CD 23(!!). Har til nå unngått de verste bivirkningene av progynova, men etter at jeg økte fra 8mg til 10 mg for 6 dager siden har jeg vel fått omtrent alt unntatt kvalme. Spesielt vektøkning, nedstemthet og tretthet (og hormonell akne, som jeg ikke tror er en spesielt vanlig bivirkning). Noen som har lignende erfaringer og vet om bivirkningene vil roe seg ned etter innsett? Er SÅ sliten og lei nå, og håper ting roer seg ned. Er så nedstemt og negativ at jeg har ingen tro på at jeg blir gravid og fungerer nesten ikke på jobb. Vil bare sove eller ligge i senga og hulke.

Huff, mye sutring her, trengte vel kanskje bare å få det ut 😂 Men håper noen har erfaring med at bivirkningene avtar etterhvert.

Kan jeg spørre hvorfor det blir avbrutt ved utvikling av follikel? 🙈 er ikke det «normalt» når man har eggløsning naturlig? 

Jeg spør bare for jeg ikke har peiling og er nysjerrig 😅

Anonymkode: 60546...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvorfor det blir avbrutt ved utvikling av follikel? 🙈 er ikke det «normalt» når man har eggløsning naturlig? 

Jeg spør bare for jeg ikke har peiling og er nysjerrig 😅

Mam bruker progynova ved styrt fryseforsøk, da skal man ikke ha eggløsning som normalt. Progynova skal sørge for at det ikke skjer noen modning av follikel, skjer dette likevel, så blir det avbrutt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen får dessverre bivirkninger av progynova, andre merker minimalt. Kan være at kroppen din blir litt mer vant til doseringen etter hvert, men det er det dessverre ingen garanti for. Lest om flere her inne som har vært skikkelig nedstemte og suicidale, og der har det ikke gått over før de har stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (10 minutter siden):

Mam bruker progynova ved styrt fryseforsøk, da skal man ikke ha eggløsning som normalt. Progynova skal sørge for at det ikke skjer noen modning av follikel, skjer dette likevel, så blir det avbrutt. 

Ahaa, da skjønner jeg! Tusen takk for svar ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har gått på Lutinus og fikk negativ g-test: 

Når kom mensen etter at dere sluttet med Lutinus? Ble den forsinket i forhold til forventet mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (13 minutter siden):

Til dere som har gått på Lutinus og fikk negativ g-test: 

Når kom mensen etter at dere sluttet med Lutinus? Ble den forsinket i forhold til forventet mens? 

Den gangen jeg gikk på det frem til 14 dager etter innsett kom mensen dagen etter, men lutinusen utsatte da mensen noen dager på meg(skjønt etterpå at ikke det skjer med alle). De gangene jeg brukte det noen få dager bare kom mensen på rett tid(varierte som regel 2 eller 3 dager hver måned på når den kom). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...