ne11iker Skrevet 30. oktober 2021 #3121 Del Skrevet 30. oktober 2021 Neutral90 skrev (11 timer siden): Alle som har forsøk er selvsagt velkomne! men, jeg har selv opplevd det jeg personlig synes er ugreie innlegg som handler mer om graviditet fremfor forsøk. Innleggene er ikke ugreie i seg selv, men fordi det er i denne tråden kan slike innlegg oppleves som enda en påminnelse på det at en er på utsiden av "noe", og denne tråden burde være den siste plassen vi trenger å føle på dette. Så ha det i mente spesielt i fjor var det en bruker som la ut innlegg etter innlegg frem til hun var omtrent i tredje trimester 🙈 Jeg har dessverre en veldig lang vei, og det er ikke slik at jeg har det vondere enn andre, men fordi vi går gjennom mer enn de som (heldigvis) lykkes på bare noen få innsett og noen få uttak, så bærer jeg med meg mer negativ erfaring. Min reise vil av den grunn oppleves som tyngre på grunn av disse erfaringene. Jeg gjennomgår dessverre en abort som viser seg å være i komplett. Andre cytoteckur nå, men ligger an til utskraping slik det er nå. 7 graviditeten vår, MA ved 9+0. Åh nå fikk jeg vondt langt inni hjerterota. Klarer ikke å føle din smerte og håpløshet helt men kan ane en brøkdel 💔 sender deg varme tanker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3122 Del Skrevet 31. oktober 2021 Er det seriøst folk i denne tråden som allerede har barn og forsøker å få fler? Synes dere ikke det er litt respektløst mot de som faktisk er ufrivillig barnløse og skal gjennom ivf? Anonymkode: 0a39e...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3123 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det seriøst folk i denne tråden som allerede har barn og forsøker å få fler? Synes dere ikke det er litt respektløst mot de som faktisk er ufrivillig barnløse og skal gjennom ivf? Anonymkode: 0a39e...8d9 Posten heter jo «prøverør2021» ikke «prøverørkunfordeutenbarn2021». For en diskusjon å ha…. Den er vel for alle som går gjennom prøverør? Anonymkode: 11886...b9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 31. oktober 2021 #3124 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er det seriøst folk i denne tråden som allerede har barn og forsøker å få fler? Synes dere ikke det er litt respektløst mot de som faktisk er ufrivillig barnløse og skal gjennom ivf? Anonymkode: 0a39e...8d9 Har du virkelig tenkt å blåse liv i den diskusjonen igjen? 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia:) Skrevet 31. oktober 2021 #3125 Del Skrevet 31. oktober 2021 DNX skrev (På 29.10.2021 den 17.32): Takk ❤️ Føler meg virkelig heldig!! Gratulerer så mye:) dette var på riksen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 31. oktober 2021 #3126 Del Skrevet 31. oktober 2021 Mia:) skrev (6 minutter siden): Gratulerer så mye:) dette var på riksen? Takk, det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3127 Del Skrevet 31. oktober 2021 DNX skrev (2 timer siden): Har du virkelig tenkt å blåse liv i den diskusjonen igjen? 😞 Jeg leste den nettopp. Anonymkode: 0a39e...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 31. oktober 2021 #3128 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg leste den nettopp. Anonymkode: 0a39e...8d9 Mente ikke at du hadde vært med i diskusjonen tidligere, men at det kom tydelig frem at folk flest her i gruppa vil unngå en ny runde med samme innhold.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 31. oktober 2021 #3129 Del Skrevet 31. oktober 2021 Huff, så kjipt å lese alle innleggene som har blitt skrevet. Ville bare si at jeg personlig (som ikke har fått barn enda), setter stor pris på dere alle - uavhengig av om dere prøver på nr 1,2 eller 3. Det fine med denne tråden er jo nettopp å dele erfaringer og kunnskap oss i mellom ❤️ Punktum. Jeg skulle egentlig hatt fryseinnsett denne mnd, fikk mens i går. Men, ringte sykehuset forrige uke for å «avbestille», å heller vente til Desember. Nå angrer jeg bittert, så skal ringe å spørre om vi kan få plass nå i November🤞🏼. Ser det skal bli full klaff ifht eggløsning denne mnd, å ut i fra kalenderen spøker det litt i Desember. Jeg skulle egentlig ha begynt på prednisolon første mensdag (i går), noe ikke fikk gjort da jeg ikke har hentet ut medisinen.. Tror dere det vil påvirke noe ifht. At jeg eventuelt begynner på mensdag 3, og ikke 1?.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 1. november 2021 Forfatter #3130 Del Skrevet 1. november 2021 (endret) Oisann, mye som skjer når man er avlogget ei helg.... Jeg opprettet denne tråden i starten av 2021. Jeg tenkte ikke at dette var en tråd kun for de som prøvde for første gang hvertfall. Jeg fikk faktisk avslag på IVF etter at jeg opprettet tråden men fulgte med likevel videre en periode, før jeg ble borte lenge. Jeg syntes det var for tøft å følge med på alle som lyktes. Selvfølgelig er dette en tung prosess for alle her, og man kan ikke begynne å rangere. De som synes det er for tøft og sårt og lese om andre som lykkes må heller holde seg vekke fra slike tråder og forumer. Selv om forumer kan hjelpe mye, kan også tråder med bare negative (eller positive) erfaringer gjøre at man bare graver seg dypere og dypere ned. Noen ganger må man bare logge av! Selv startet jeg opp med noen innlegg igjen da vi endelig fikk behandling, men har ikke vært veldig aktiv før jeg faktisk fikk positiv test. Holdt meg mest mulig unna fordi det har vært vanskelig. Men synes det har vært godt å lese om de som faktisk lykkes og som har lykkes tidligere for å se at det faktisk går an. I vår trodde jeg at jeg kanskje måtte forbli barnløs resten av livet, så snur det nå så drastisk. Det kom kanskje ikke så mye fornuftig ut at dette innlegget totalt sett, men alle som gjennomgår assistert befruktning er velkommen i denne gruppen etter min mening. De som synes det er for vanskelig må opprette sin egen gruppe for de som prøver for første gang og ikke har barn. Håper denne diskusjonen er over. Gratulerer så mye til alle som har blitt gravide som jeg ikke har fått med meg! Jeg kjenner virkelig følelsen 🧡 På samme måte som jeg kjenner følelsen til de som fortsatt ikke har lykkes. Det er så tungt 😭Håper tråden kan være en støtte og oppmuntring for både den ene siden og den andre 💕 Endret 1. november 2021 av hjema 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. november 2021 #3131 Del Skrevet 1. november 2021 hjema skrev (14 minutter siden): Oisann, mye som skjer når man er avlogget ei helg.... Jeg opprettet denne tråden i starten av 2021. Jeg tenkte ikke at dette var en tråd kun for de som prøvde for første gang hvertfall. Jeg fikk faktisk avslag på IVF etter at jeg opprettet tråden men fulgte med likevel videre en periode, før jeg ble borte lenge. Jeg syntes det var for tøft å følge med på alle som lyktes. Selvfølgelig er dette en tung prosess for alle her, og man kan ikke begynne å rangere. De som synes det er for tøft og sårt og lese om andre som lykkes må heller holde seg vekke fra slike tråder og forumer. Selv om forumer kan hjelpe mye, kan også tråder med bare negative (eller positive) erfaringer gjøre at man bare graver seg dypere og dypere ned. Noen ganger må man bare logge av! Selv startet jeg opp med noen innlegg igjen da vi endelig fikk behandling, men har ikke vært veldig aktiv før jeg faktisk fikk positiv test. Holdt meg mest mulig unna fordi det har vært vanskelig. Men synes det har vært godt å lese om de som faktisk lykkes og som har lykkes tidligere for å se at det faktisk går an. I vår trodde jeg at jeg kanskje måtte forbli barnløs resten av livet, så snur det nå så drastisk. Det kom kanskje ikke så mye fornuftig ut at dette innlegget totalt sett, men alle som gjennomgår assistert befruktning er velkommen i denne gruppen etter min mening. De som synes det er for vanskelig må opprette sin egen gruppe for de som prøver for første gang og ikke har barn. Håper denne diskusjonen er over. Gratulerer så mye til alle som har blitt gravide som jeg ikke har fått med meg! Jeg kjenner virkelig følelsen 🧡 På samme måte som jeg kjenner følelsen til de som fortsatt ikke har lykkes. Det er så tungt 😭Håper tråden kan være en støtte og oppmuntring for både den ene siden og den andre 💕 Synes dette var godt skrevet, og jeg er enig!💕 Da bør den diskusjonen legges død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 1. november 2021 #3132 Del Skrevet 1. november 2021 hjema skrev (6 minutter siden): Oisann, mye som skjer når man er avlogget ei helg.... Jeg opprettet denne tråden i starten av 2021. Jeg tenkte ikke at dette var en tråd kun for de som prøvde for første gang hvertfall. Jeg fikk faktisk avslag på IVF etter at jeg opprettet tråden men fulgte med likevel videre en periode, før jeg ble borte lenge. Jeg syntes det var for tøft å følge med på alle som lyktes. Selvfølgelig er dette en tung prosess for alle her, og man kan ikke begynne å rangere. De som synes det er for tøft og sårt og lese om andre som lykkes må heller holde seg vekke fra slike tråder og forumer. Selv om forumer kan hjelpe mye, kan også tråder med bare negative (eller positive) erfaringer gjøre at man bare graver seg dypere og dypere ned. Noen ganger må man bare logge av! Selv startet jeg opp med noen innlegg igjen da vi endelig fikk behandling, men har ikke vært veldig aktiv før jeg faktisk fikk positiv test. Holdt meg mest mulig unna fordi det har vært vanskelig. Men synes det har vært godt å lese om de som faktisk lykkes og som har lykkes tidligere for å se at det faktisk går an. I vår trodde jeg at jeg kanskje måtte forbli barnløs resten av livet, så snur det nå så drastisk. Det kom kanskje ikke så mye fornuftig ut at dette innlegget totalt sett, men alle som gjennomgår assistert befruktning er velkommen i denne gruppen etter min mening. De som synes det er for vanskelig må opprette sin egen gruppe for de som prøver for første gang og ikke har barn. Håper denne diskusjonen er over. Gratulerer så mye til alle som har blitt gravide som jeg ikke har fått med meg! Jeg kjenner virkelig følelsen 🧡 På samme måte som jeg kjenner følelsen til de som fortsatt ikke har lykkes. Det er så tungt 😭Håper tråden kan være en støtte og oppmuntring for både den ene siden og den andre 💕 Ærlige og kloke ord, spør du meg! Og tenk at du er over i 2. trimester - fantastisk 🤩 For meg gir det håp å høre om de som det går bra med, selv om noen er så uheldige å miste gang på gang💔 Og kanskje burde jeg ta deg på ordet og logge av for min egen del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 1. november 2021 Forfatter #3133 Del Skrevet 1. november 2021 DNX skrev (40 minutter siden): Ærlige og kloke ord, spør du meg! Og tenk at du er over i 2. trimester - fantastisk 🤩 For meg gir det håp å høre om de som det går bra med, selv om noen er så uheldige å miste gang på gang💔 Og kanskje burde jeg ta deg på ordet og logge av for min egen del. Ja, det er helt fantastisk!! Jeg skal på ny UL i morgen faktisk. Jeg hadde fortsatt store eggstokker etter behandling ved første UL så de må se at alt er fint nå, pluss at man får jo sjekket fosteret en gang til også 😍. men smatidig er det helt sykt nervepirrende og uvirkelig. Tenk at jeg faktisk er gravid 😭🥰 Min erfaring med forumet er hvertfall at det "fungerer" best når jeg selv har det bra, men drar meg fort ned om jeg ikke har det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 1. november 2021 Forfatter #3134 Del Skrevet 1. november 2021 aishaaa skrev (17 timer siden): Huff, så kjipt å lese alle innleggene som har blitt skrevet. Ville bare si at jeg personlig (som ikke har fått barn enda), setter stor pris på dere alle - uavhengig av om dere prøver på nr 1,2 eller 3. Det fine med denne tråden er jo nettopp å dele erfaringer og kunnskap oss i mellom ❤️ Punktum. Jeg skulle egentlig hatt fryseinnsett denne mnd, fikk mens i går. Men, ringte sykehuset forrige uke for å «avbestille», å heller vente til Desember. Nå angrer jeg bittert, så skal ringe å spørre om vi kan få plass nå i November🤞🏼. Ser det skal bli full klaff ifht eggløsning denne mnd, å ut i fra kalenderen spøker det litt i Desember. Jeg skulle egentlig ha begynt på prednisolon første mensdag (i går), noe ikke fikk gjort da jeg ikke har hentet ut medisinen.. Tror dere det vil påvirke noe ifht. At jeg eventuelt begynner på mensdag 3, og ikke 1?.. Tror det verste som skjer er at innsett også da må forskyves en dag eller to? Men dette er synsing fra meg! Krysser fingrene for at du får innsett i november likevel 🤞💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 1. november 2021 Forfatter #3135 Del Skrevet 1. november 2021 (endret) dobbelt.... Endret 1. november 2021 av hjema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 1. november 2021 #3136 Del Skrevet 1. november 2021 Da fikk jeg endelig snakket med sykehuset, og vi fikk innsett denne mnd! Det betyr at det blir innsett av fryst blasto om ca 14 dager😳🤞🏼 Så snille de er som fikk klemmet oss inn❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3137 Del Skrevet 1. november 2021 aishaaa skrev (41 minutter siden): Da fikk jeg endelig snakket med sykehuset, og vi fikk innsett denne mnd! Det betyr at det blir innsett av fryst blasto om ca 14 dager😳🤞🏼 Så snille de er som fikk klemmet oss inn❤️ Så spennende ❤️🤞🏼 For en fin førjulsgave den kan bli 🥰 Er det lenge siden du hadde uttak? ☺️ Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 1. november 2021 #3138 Del Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så spennende ❤️🤞🏼 For en fin førjulsgave den kan bli 🥰 Er det lenge siden du hadde uttak? ☺️ Anonymkode: 60546...2d7 Ja, det hadde vært en fantastisk start på jula - og ikke minst det å kanskje kunne gå inn i 2022 som gravid❤️ Sist uttak var 3.9, hadde et fersk innsett av en blasto rett etter det (som ble negativt). Håper kroppen er mottakelig å villig til å la det sitte nå🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 1. november 2021 #3139 Del Skrevet 1. november 2021 Babyklister / Fructus Femina; Fullstendig klar over at det ikke har noen bevist effekt; men.. det skader vel ikke å prøve. Noen som vet om man får kjøpt dette i Norge, eller er det kun via danske nettsider eller lignende?.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. november 2021 #3140 Del Skrevet 1. november 2021 aishaaa skrev (10 minutter siden): Babyklister / Fructus Femina; Fullstendig klar over at det ikke har noen bevist effekt; men.. det skader vel ikke å prøve. Noen som vet om man får kjøpt dette i Norge, eller er det kun via danske nettsider eller lignende?.. Bare via utenlandske tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå