Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for godt forklart svar 😘 Det er jo veldig overkommelig. Dersom jeg får positiv test mandag eller tirsdag så blir det ikke innsett 😞 men da tester man 1. gang pr dag? 
Dette er alt for spennende 😅

Anonymkode: 60546...2d7

Gode svar, jeg skal også i fryseforsøk i naturlig innsett. Skal ha innsett om et par uker, gleder meg😍 Mitt første innsett.

Setter man elsprøyte når man setter inn i naturlig syklus? 

Hva er det Lutinus gjør egentlig? Erfaringer med bruken? Mye bivirkninger? Har lest en del om det i tråden her, virker ikke som folk synes det er så stas å bruke Lutinus😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (8 minutter siden):

St Olavs som jeg har hørt til, sier i utgangspunktet test på morgenurin,  meeeen dersom testen er negativ søndag morgen godtar de positiv test på ettermiddagen ;)

Edit. I alle fall godtar de det etter et par avbrutt forsøk! De bruker å bli litt mer rund i kantene da. 

Okei ☺️ Hører til St.Olavs jeg også. Skulle få eget skriv med info etterhvert men er så utålmodig😅 Har som regel positiv EL test dag 13/14 så ser jo fort om det blir avbrutt forsøk eller ikke når jeg får mens i november 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (Akkurat nå):

Gode svar, jeg skal også i fryseforsøk i naturlig innsett. Skal ha innsett om et par uker, gleder meg😍 Mitt første innsett.

Setter man elsprøyte når man setter inn i naturlig syklus? 

Hva er det Lutinus gjør egentlig? Erfaringer med bruken? Mye bivirkninger? Har lest en del om det i tråden her, virker ikke som folk synes det er så stas å bruke Lutinus😬

Noen klinikker kjører "semi"naturlig og da brukes ovitrelle, mens noen klinikker kjører helt naturlig og vil ikke gi eggløsningssprøyte.  Det er ingen forskjell statistisk sett på utfall om en bruker ovitrelle eller ei!

Lutinus er progesteron. I naturlig syklus trenger man egentlig ikke tilførsel av progesteron, men det gis for å booste og gi best mulig miljø for embryo. Man slutter på testdato. 

Jeg personlig synes lutinus er noe dritt. Mye kliss og mye søl utover dagen. Cyclogest er mye bedre sånn sett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (57 minutter siden):

Noen klinikker kjører "semi"naturlig og da brukes ovitrelle, mens noen klinikker kjører helt naturlig og vil ikke gi eggløsningssprøyte.  Det er ingen forskjell statistisk sett på utfall om en bruker ovitrelle eller ei!

Lutinus er progesteron. I naturlig syklus trenger man egentlig ikke tilførsel av progesteron, men det gis for å booste og gi best mulig miljø for embryo. Man slutter på testdato. 

Jeg personlig synes lutinus er noe dritt. Mye kliss og mye søl utover dagen. Cyclogest er mye bedre sånn sett. 

Ok, skjønner. Takk for svar!🥰

Jeg har fått resept på Lurinus. Men hva er forskjellen på den og Cyclogest? Hvorfor ikke heller bruke Cyglogest hvis den er mindre stress? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei ☺️ Hører til St.Olavs jeg også. Skulle få eget skriv med info etterhvert men er så utålmodig😅 Har som regel positiv EL test dag 13/14 så ser jo fort om det blir avbrutt forsøk eller ikke når jeg får mens i november 🙈

Var det du som hadde uttak forrige torsdag og fikk ut så mange egg? ☺️ Du må få deg et brukernavn så vi vet hvem som skriver😂

Jeg ringte St.Olavs og meldte inn avbruddsblødningen på tirsdag. Spurte samtidig om jeg ikke kunne ha innsett i denne syklusen, og forklarte at jeg er helt fin i formen og har vært det hele veien siden uttak.

Hun snakket med lege og ringte meg opp igjen dagen etter. Da hadde de besluttet innsett i denne syklusen og allerede satt meg opp👏🏼👏🏼 skal på ultralyd på fredag for å sjekke follikker og slimhinne, så begynner jeg å ta eggløsningstester 🤗 Så er det bare å krysse fingrene for at eggløsning ikke faller på mandag eller tirsdag😅

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen 5-dagers blasto og noen 6-dagers blasto på frys (St. Olavs).

Noen som vet om alle settes inn på dag 5 etter EL? Eller skal de som er dyrket til dag 6 settes inn 6 dager etter EL?🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøver89 skrev (4 minutter siden):

Var det du som hadde uttak forrige torsdag og fikk ut så mange egg? ☺️ Du må få deg et brukernavn så vi vet hvem som skriver😂

Jeg ringte St.Olavs og meldte inn avbruddsblødningen på tirsdag. Spurte samtidig om jeg ikke kunne ha innsett i denne syklusen, og forklarte at jeg er helt fin i formen og har vært det hele veien siden uttak.

Hun snakket med lege og ringte meg opp igjen dagen etter. Da hadde de besluttet innsett i denne syklusen og allerede satt meg opp👏🏼👏🏼 skal på ultralyd på fredag for å sjekke follikker og slimhinne, så begynner jeg å ta eggløsningstester 🤗 Så er det bare å krysse fingrene for at eggløsning ikke faller på mandag eller tirsdag😅

Ja det er meg 😅 Frk. Bie er mitt navn 🙈 

Åj så heldig du var 😄 Så spennende det blir!! 😍 Jeg ble litt sjalu nå, men jeg hadde nok ikke fått innsett denne syklusen da jeg har vært dårlig og fortsatt blir det av å gå opp trappa 🤣 Føles som en hel evighet til desember og evt innsett! Livredd for EL skal havne på mandag/tirsdag! 
Du må oppdatere meg underveis 🤞🏼😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange sier man kan få avbrutt forsøk om man får positiv eggløsningstest på mandag eller tirsdag? Jeg fikk positiv eggløsningstest på ettermiddagen en mandag, og innsett av femdagers på mandagen etter. Syns selv det er litt rart. Er jo en uke imellom.. Naturlig syklus. Noen som har erfart det samme?

Anonymkode: c7e62...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (2 timer siden):

g😍

Virker som de fleste gir lutinus før man evt får prøve noe annet 😅 ikke mer bivirkninger for min del, men å ha kjøpt inn truseinnlegg i forkant er lurt for det mer gris enn f. Eks cyclogest som jeg fikk bytte til ved fryseforsøket. Cyclogest er også litt gris, men det er kun to piller daglig og de er mer oljebasert så ikke samme flyten ut igjen om det er lov å si 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om jeg skal ringe på mandag å spørre om innsett denne mnd? 😅🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (58 minutter siden):

Virker som de fleste gir lutinus før man evt får prøve noe annet 😅 ikke mer bivirkninger for min del, men å ha kjøpt inn truseinnlegg i forkant er lurt for det mer gris enn f. Eks cyclogest som jeg fikk bytte til ved fryseforsøket. Cyclogest er også litt gris, men det er kun to piller daglig og de er mer oljebasert så ikke samme flyten ut igjen om det er lov å si 😂

Jeg fikk forklart fra st Olavs at helfo krever at lutinus prøves som første preparat. Har forstått det slik at de ofte har en "prioriteringsliste " over medisiner de støtter, som sier at lutinus skal prøves for cyclogest og crione osv. 

Så er det litt forskjellig hvilket preparat klinikkene foretrekker deretter :)

et tips er faktisk å sette cyclogest rektalt. Høres fælt ut, men da lekker ingenting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk forklart fra st Olavs at helfo krever at lutinus prøves som første preparat. Har forstått det slik at de ofte har en "prioriteringsliste " over medisiner de støtter, som sier at lutinus skal prøves for cyclogest og crione osv. 

Så er det litt forskjellig hvilket preparat klinikkene foretrekker deretter :)

et tips er faktisk å sette cyclogest rektalt. Høres fælt ut, men da lekker ingenting. 

Det hørtes veldig logisk ut! 

Altså, jeg hadde fint prøv rektalt om jeg hadde vist om det, så det er jaggu ikke et dumt tips. Greit om man vet det ikke er do i nærheten i nærmeste fremtid etter å ha satt det 😂 Trodde det måtte inn i skjeden jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (Akkurat nå):

Det hørtes veldig logisk ut! 

Altså, jeg hadde fint prøv rektalt om jeg hadde vist om det, så det er jaggu ikke et dumt tips. Greit om man vet det ikke er do i nærheten i nærmeste fremtid etter å ha satt det 😂 Trodde det måtte inn i skjeden jeg? 

Neida, faktisk så sa legen min at slimhinnen i rumpa er bedre til å ta opp medisin enn slimhinnen i skjeden 😅 siden jeg fikk målt litt dårlig opptak en gang , så ble rektalt løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk.bie skrev (2 timer siden):

Ja det er meg 😅 Frk. Bie er mitt navn 🙈 

Åj så heldig du var 😄 Så spennende det blir!! 😍 Jeg ble litt sjalu nå, men jeg hadde nok ikke fått innsett denne syklusen da jeg har vært dårlig og fortsatt blir det av å gå opp trappa 🤣 Føles som en hel evighet til desember og evt innsett! Livredd for EL skal havne på mandag/tirsdag! 
Du må oppdatere meg underveis 🤞🏼😘

frk.bie skrev (16 minutter siden):

Tro om jeg skal ringe på mandag å spørre om innsett denne mnd? 😅🙈 

Ja jeg ble veldig glad for det!😍 Bare håper jeg ikke har pushet det. Men jeg regner med de hadde sagt nei om de mente det ikke var lurt/vits å prøve før jeg hadde stått over 1 syklus. skal oppdatere ja🥰

Skjønner godt at du vil kjøre på du også. Men jeg tipper(uten at jeg er ekspert) at du uansett må stå over 1, siden du har vært såpass overstimulert😅 men det skader jo ikke åspørre🤗

Virker som at grunnen til at jeg fikk lov var at jeg ikke har vært overstimulert overhode, og at jeg ikke fikk forstyrrelser i syklusen under forrige avbrutte forsøk. Har du fått avbruddsblødningen?

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Neida, faktisk så sa legen min at slimhinnen i rumpa er bedre til å ta opp medisin enn slimhinnen i skjeden 😅 siden jeg fikk målt litt dårlig opptak en gang , så ble rektalt løsningen. 

Kan man gjøre det med Lutinus også?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gjøre det med Lutinus også?🤔

Det ser jeg for meg kan være litt vondt? Eller? 🤔 lutinus er så tørre, det er jo som en pille, cyclogest er veldig oljete så det trenger ikke naturlig kreming for å smette oppi 😅 rent medisinsk sett for opptak av progesteron kan du sikkert gjøre det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Neutral90 skrev (12 minutter siden):

Det ser jeg for meg kan være litt vondt? Eller? 🤔 lutinus er så tørre, det er jo som en pille, cyclogest er veldig oljete så det trenger ikke naturlig kreming for å smette oppi 😅 rent medisinsk sett for opptak av progesteron kan du sikkert gjøre det da :)

Åja, hehe! Har ikke testet noen av de enda, er bare litt forut min tid med spørsmål😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (26 minutter siden):

Det er sabla nyttig info faktisk, skulle ønske jeg viste det når jeg dro rett på telttur etter innsett. Det ble et opplegg selvom cyclogest er enkelt å håndtere sånn i den store sammenhengen 🙈 

Åja, hehe! Har ikke testet noen av de enda, er bare litt forut min tid med spørsmål😂

Lutinus er mer som en gammel paracet, tablett uten glide for å si det sånn. Så tenker kanskje rektalt kan bli litt kjipt etter noen tabletter 🙈 Jeg brukte den tingen som følger med for å sette inn, men siden slimhinnen blir litt skjør på progesteron har jeg skjønt etterpå at det er lurest med fingeren rett og slett 😅 Passet også på å sette inn på litt forskjellig steder på en måte, så ikke alle ble satt på likt sted. Slimhinnen min likte hvertfall forskjellig sted best 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble veldig glad for det!😍 Bare håper jeg ikke har pushet det. Men jeg regner med de hadde sagt nei om de mente det ikke var lurt/vits å prøve før jeg hadde stått over 1 syklus. skal oppdatere ja🥰

Skjønner godt at du vil kjøre på du også. Men jeg tipper(uten at jeg er ekspert) at du uansett må stå over 1, siden du har vært såpass overstimulert😅 men det skader jo ikke åspørre🤗

Virker som at grunnen til at jeg fikk lov var at jeg ikke har vært overstimulert overhode, og at jeg ikke fikk forstyrrelser i syklusen under forrige avbrutte forsøk. Har du fått avbruddsblødningen?

Ja jeg tror nok jeg må stå over.. Jeg er så redd for å «mase» så må tenke på om jeg skal ringe eller ikke 🙈 

Ja fikk avbruddsblødningen på onsdag, og videre plan ble lagt på torsdag da de ringte for å høre om overstimuleringen 😅 Men tenkte ikke på å spørre om innsett tidligere enn desember 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2021 den 19.45):

Jeg skal ha fryseforsøk neste uke, noen som vet om vi får ha mannen med på insett nå? 

Anonymkode: c7e62...448

Jeg fikk ha med mannen på innsettet på torsdag. St Olavs 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...