prøver89 Skrevet 30. oktober 2021 #3081 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg ønsker å kommentere temaet det ble snakket om i går, ble ganske forferdet av å lese dette i morges. Jeg ønsker å gratulere de som har klart det på det varmeste💕💕 Jeg har også respekt for at de som ikke har fått det til enda, synes det er vondt å høre om andre som får det til 1 eller flere ganger.💔 Men, det kan ikke være slik at fortiden ikke betyr noe lenger med en gang man har fått det til. Så lenge man er i et forsøk, må alle få lov å være her inne, spør du meg. Vi som prøver ønsker jo gode råd slik at vi også skal lykkes. Hvem bedre er det å få råd fra, enn de som faktisk har fått det til? Det er jo derfor de er her, for å få støtte, gi støtte, spørre spørsmål og gi svar. De er her ikke for å gni det inn! Ja, det er vondt å høre om personer som blir gravid. Men det må man faktisk tåle når man er medlem i en slik gruppe, der det naturligvis vil annonseres graviditeter titt og ofte. Litt som i samfunnet ellers. Vi kommer oss definitivt ikke unna, i alle fall ikke på en slik gruppe der dette er temaet! For min del er alle som har noe å si velkommen her. Jeg må presisere at dette er en gruppe for støtte og omsorg. Alle må respektere hverandre. Frem til nå har det fungert kjempebra, håper vi kan fortsette slik. For ordens skyld, jeg har ikke barn og er ikke gravid. Ha en fin lørdag alle sammen❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 30. oktober 2021 #3082 Del Skrevet 30. oktober 2021 Patriotpaula skrev (14 timer siden): «Gni det inn» - ja, den er grei du. Beklager for at vi har gitt råd og annet. Men 👋👋, skjønner at det er flere som er uønsket her i tråden For meg er du ikke uønsket❤️ Håper du ikke forlater gruppen!🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. oktober 2021 #3083 Del Skrevet 30. oktober 2021 prøver89 skrev (40 minutter siden): Jeg ønsker å kommentere temaet det ble snakket om i går, ble ganske forferdet av å lese dette i morges. Jeg ønsker å gratulere de som har klart det på det varmeste💕💕 Jeg har også respekt for at de som ikke har fått det til enda, synes det er vondt å høre om andre som får det til 1 eller flere ganger.💔 Men, det kan ikke være slik at fortiden ikke betyr noe lenger med en gang man har fått det til. Så lenge man er i et forsøk, må alle få lov å være her inne, spør du meg. Vi som prøver ønsker jo gode råd slik at vi også skal lykkes. Hvem bedre er det å få råd fra, enn de som faktisk har fått det til? Det er jo derfor de er her, for å få støtte, gi støtte, spørre spørsmål og gi svar. De er her ikke for å gni det inn! Ja, det er vondt å høre om personer som blir gravid. Men det må man faktisk tåle når man er medlem i en slik gruppe, der det naturligvis vil annonseres graviditeter titt og ofte. Litt som i samfunnet ellers. Vi kommer oss definitivt ikke unna, i alle fall ikke på en slik gruppe der dette er temaet! For min del er alle som har noe å si velkommen her. Jeg må presisere at dette er en gruppe for støtte og omsorg. Alle må respektere hverandre. Frem til nå har det fungert kjempebra, håper vi kan fortsette slik. For ordens skyld, jeg har ikke barn og er ikke gravid. Ha en fin lørdag alle sammen❤️ Ha en fin lørdag ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. oktober 2021 #3084 Del Skrevet 30. oktober 2021 (endret) prøver89 skrev (1 time siden): Jeg må presisere at dette er en gruppe for støtte og omsorg. Alle må respektere hverandre. Frem til nå har det fungert kjempebra, håper vi kan fortsette slik. Enig. Derfor har jeg beklaget. Mener fortsatt det ikke var greit å prøve å fryse meg ut, men skulle ønske jeg svarte annerledes/lot være å svare. Endret 30. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3085 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg mener at alle er velkomne, og vi står i det samme, prøverør, uansett hva man har vært gjennom. For noen vil det skje på første forsøk, for andre på femtende. Ingens reise er lik. De som har vært gjennom det før er en enorm støtte for de som går gjennom dette første gang, og det gir håp. Jeg ville ikke vært foruten det. Ikke forsvinn! Jeg kan leve meg inn i enhver historie med knuste forventninger og tristhet, og syns det er helt fantastisk og høre om suksess og glede, om det er første eller andre eller tredje barn - tenk at noen som har slitt har blitt gravide! HALLO, det er blitt skapt liv 😍 Jeg kjenner på lykke av annonseringer. Det viser at en dag blir det mest sannsynlig deg. Kanskje snart, kanskje om litt. Eller meg. Jeg har personlig aldri syns det har vært bittert eller surt at andre får barn, og ikke jeg - jeg har alltid holdt dem tett til meg, og vært opptatt av og bli kjent med dem og være en del av livene deres. Hvis jeg skal skjermes for deres liv eller ha dårlig holdning, vil ingen glede seg med meg når det er min tur, eller støtte meg om det ikke går. Hvis det ikke går, så vet jeg at jeg har mange fantastiske barn av mine venner som jeg engasjerer meg i livene til, som vil være der. Man kan ikke begrave seg ned og leve i bitterhet når samfunnet og verden beveger seg videre, med eller uten deg. Det er ikke slik at det var en lett reise bare fordi man har et barn fra før. Man skal gjennom samme prosess. Jeg kan også tenke meg det er faktisk ganske tøft, for du skal gjennom samme følelser, topper og daler, samtidig som du skal ta vare på noen, for livet kan ikke stoppe opp. Man kan ikke begrave seg og bli der. Og forhåpentligvis, en vakker dag, skal vi alle lykkes, og de som ønsker flere barn, få gleden av og annonsere det igjen! Og det kan være nettopp deg Anonymkode: ee55d...7bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalse Skrevet 30. oktober 2021 #3086 Del Skrevet 30. oktober 2021 Hei! Jeg er ny her👋🏼 Har tidvis fulgt med tråden som passiv tilskuer, men nå er det min tur til å bli med i gjengen av IVF-prøvere. Har nettopp satt i gang med hormonsprøyter (er på dag 4 i syklus). Dette er vårt første forsøk. Satser på at innlegget mitt ikke drukner i diskusjonen som foregår. Er vi flere som nettopp er i gang med forsøk - og som ligger an til uttak i uke 45? 🤞🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3087 Del Skrevet 30. oktober 2021 Amalse skrev (54 minutter siden): Hei! Jeg er ny her👋🏼 Har tidvis fulgt med tråden som passiv tilskuer, men nå er det min tur til å bli med i gjengen av IVF-prøvere. Har nettopp satt i gang med hormonsprøyter (er på dag 4 i syklus). Dette er vårt første forsøk. Satser på at innlegget mitt ikke drukner i diskusjonen som foregår. Er vi flere som nettopp er i gang med forsøk - og som ligger an til uttak i uke 45? 🤞🏼 Spennende! Hvordan går det med sprøytene? Jeg var i gang med første forsøk, men har hatt uttak noen uker siden og totalfrys Anonymkode: ee55d...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. oktober 2021 #3088 Del Skrevet 30. oktober 2021 Noen med erfaring fra Ovumia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalse Skrevet 30. oktober 2021 #3089 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spennende! Hvordan går det med sprøytene? Jeg var i gang med første forsøk, men har hatt uttak noen uker siden og totalfrys Anonymkode: ee55d...7bc Det går overraskende greit med sprøytene! Men hadde en episode i dag hvor det ble tilløp til panikk, etter at jeg fant ut at jeg ikke hadde trykt inn hele dosen (ca 4/5 del av dosen). Men fikk heldigvis et beroligende svar fra klinikken (går privat, og de svarte på mail til tross for helg) om at det mest sannsynlig gikk fint 🙌🏼 Hvordan gikk uttak for din del? Skal du sette inn fryseforsøk senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. oktober 2021 #3090 Del Skrevet 30. oktober 2021 Alle som har forsøk er selvsagt velkomne! men, jeg har selv opplevd det jeg personlig synes er ugreie innlegg som handler mer om graviditet fremfor forsøk. Innleggene er ikke ugreie i seg selv, men fordi det er i denne tråden kan slike innlegg oppleves som enda en påminnelse på det at en er på utsiden av "noe", og denne tråden burde være den siste plassen vi trenger å føle på dette. Så ha det i mente spesielt i fjor var det en bruker som la ut innlegg etter innlegg frem til hun var omtrent i tredje trimester 🙈 Jeg har dessverre en veldig lang vei, og det er ikke slik at jeg har det vondere enn andre, men fordi vi går gjennom mer enn de som (heldigvis) lykkes på bare noen få innsett og noen få uttak, så bærer jeg med meg mer negativ erfaring. Min reise vil av den grunn oppleves som tyngre på grunn av disse erfaringene. Jeg gjennomgår dessverre en abort som viser seg å være i komplett. Andre cytoteckur nå, men ligger an til utskraping slik det er nå. 7 graviditeten vår, MA ved 9+0. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. oktober 2021 #3091 Del Skrevet 30. oktober 2021 Neutral90 skrev (9 minutter siden): Alle som har forsøk er selvsagt velkomne! men, jeg har selv opplevd det jeg personlig synes er ugreie innlegg som handler mer om graviditet fremfor forsøk. Innleggene er ikke ugreie i seg selv, men fordi det er i denne tråden kan slike innlegg oppleves som enda en påminnelse på det at en er på utsiden av "noe", og denne tråden burde være den siste plassen vi trenger å føle på dette. Så ha det i mente spesielt i fjor var det en bruker som la ut innlegg etter innlegg frem til hun var omtrent i tredje trimester 🙈 Jeg har dessverre en veldig lang vei, og det er ikke slik at jeg har det vondere enn andre, men fordi vi går gjennom mer enn de som (heldigvis) lykkes på bare noen få innsett og noen få uttak, så bærer jeg med meg mer negativ erfaring. Min reise vil av den grunn oppleves som tyngre på grunn av disse erfaringene. Jeg gjennomgår dessverre en abort som viser seg å være i komplett. Andre cytoteckur nå, men ligger an til utskraping slik det er nå. 7 graviditeten vår, MA ved 9+0. Trist å høre om aborten og at det er en lang vei for dere å gå 😔❤️ Tenker det er stor forskjell på å dele gleden på testdag og å fortsette å spamme tråden med graviditetsoppdateringer. Kan forsikre deg om at det fra min side i så fall blir innlegg knyttet til frykt for SA, for jeg tar ikke for gitt at dette går veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3092 Del Skrevet 30. oktober 2021 Amalse skrev (19 minutter siden): Det går overraskende greit med sprøytene! Men hadde en episode i dag hvor det ble tilløp til panikk, etter at jeg fant ut at jeg ikke hadde trykt inn hele dosen (ca 4/5 del av dosen). Men fikk heldigvis et beroligende svar fra klinikken (går privat, og de svarte på mail til tross for helg) om at det mest sannsynlig gikk fint 🙌🏼 Hvordan gikk uttak for din del? Skal du sette inn fryseforsøk senere? Det er veldig fint at de svarer selv om det er helg, det føles veldig betryggende. Jeg fikk også mye støtte og svar på spørsmålene mine privat! Det føles ut som om jeg kunne ringe når som helst og de var tilgjengelige. Uttak gikk greit i seg selv: opplevelsen var veldig fin og behagelig. Men jeg begynte på minus, for jeg ble dårlig av hormonene, skikkelig sliten og nedbrutt, og hadde smerter etter uttak, i tillegg til at jeg ble kjempesyk (helt vanlig syk), så da ble vi enige om og fryse dem. Håper det blir innsett etter nyttår, jeg tror ikke jeg rekker før pga syklus og juleferie, men det går fint og vente - første steg er tatt hvertfall Neutral90 skrev (12 minutter siden): Alle som har forsøk er selvsagt velkomne! men, jeg har selv opplevd det jeg personlig synes er ugreie innlegg som handler mer om graviditet fremfor forsøk. Innleggene er ikke ugreie i seg selv, men fordi det er i denne tråden kan slike innlegg oppleves som enda en påminnelse på det at en er på utsiden av "noe", og denne tråden burde være den siste plassen vi trenger å føle på dette. Så ha det i mente spesielt i fjor var det en bruker som la ut innlegg etter innlegg frem til hun var omtrent i tredje trimester 🙈 Jeg har dessverre en veldig lang vei, og det er ikke slik at jeg har det vondere enn andre, men fordi vi går gjennom mer enn de som (heldigvis) lykkes på bare noen få innsett og noen få uttak, så bærer jeg med meg mer negativ erfaring. Min reise vil av den grunn oppleves som tyngre på grunn av disse erfaringene. Jeg gjennomgår dessverre en abort som viser seg å være i komplett. Andre cytoteckur nå, men ligger an til utskraping slik det er nå. 7 graviditeten vår, MA ved 9+0. Uff, så leit og høre ♥️ Får dere noen ekstra hjelp eller oppfølging? Anonymkode: ee55d...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalse Skrevet 30. oktober 2021 #3093 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er veldig fint at de svarer selv om det er helg, det føles veldig betryggende. Jeg fikk også mye støtte og svar på spørsmålene mine privat! Det føles ut som om jeg kunne ringe når som helst og de var tilgjengelige. Uttak gikk greit i seg selv: opplevelsen var veldig fin og behagelig. Men jeg begynte på minus, for jeg ble dårlig av hormonene, skikkelig sliten og nedbrutt, og hadde smerter etter uttak, i tillegg til at jeg ble kjempesyk (helt vanlig syk), så da ble vi enige om og fryse dem. Håper det blir innsett etter nyttår, jeg tror ikke jeg rekker før pga syklus og juleferie, men det går fint og vente - første steg er tatt hvertfall Uff, så leit og høre ♥️ Får dere noen ekstra hjelp eller oppfølging? Anonymkode: ee55d...7bc Åja, det hørtes ikke godt ut! Hører om flere som blir dårlige av hormonene.. Gikk det lang tid før du ble dårlig eller var det med en gang du begynte med sprøyter? Blir spennende med innsett over jul da😊 Kanskje det blir til ca samme tid som meg hvis jeg ikke lykkes på første runden. Fikk du ut mange egg? Neutral90 skrev (30 minutter siden): Alle som har forsøk er selvsagt velkomne! men, jeg har selv opplevd det jeg personlig synes er ugreie innlegg som handler mer om graviditet fremfor forsøk. Innleggene er ikke ugreie i seg selv, men fordi det er i denne tråden kan slike innlegg oppleves som enda en påminnelse på det at en er på utsiden av "noe", og denne tråden burde være den siste plassen vi trenger å føle på dette. Så ha det i mente spesielt i fjor var det en bruker som la ut innlegg etter innlegg frem til hun var omtrent i tredje trimester 🙈 Jeg har dessverre en veldig lang vei, og det er ikke slik at jeg har det vondere enn andre, men fordi vi går gjennom mer enn de som (heldigvis) lykkes på bare noen få innsett og noen få uttak, så bærer jeg med meg mer negativ erfaring. Min reise vil av den grunn oppleves som tyngre på grunn av disse erfaringene. Jeg gjennomgår dessverre en abort som viser seg å være i komplett. Andre cytoteckur nå, men ligger an til utskraping slik det er nå. 7 graviditeten vår, MA ved 9+0. Føler med deg❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3094 Del Skrevet 30. oktober 2021 Amalse skrev (1 time siden): Åja, det hørtes ikke godt ut! Hører om flere som blir dårlige av hormonene.. Gikk det lang tid før du ble dårlig eller var det med en gang du begynte med sprøyter? Blir spennende med innsett over jul da😊 Kanskje det blir til ca samme tid som meg hvis jeg ikke lykkes på første runden. Fikk du ut mange egg? Føler med deg❤️❤️ Jeg har hørt om flere som både har ingen bivirkninger, og som får en del av dem, men det står så lite informasjon om det. Jeg fikk først Gonal-F, med ingen spesielle bivirkninger, men det var først på 5. dagen når jeg startet på Fyremadel, på første sprøyte ble jeg veldig dårlig. Noeen timer senere, klødde det i halsen, ble snufsete, mistet stemmen / ble hes, og for hver dag ble kløen og hevelsen på magen verre, og kroppen generelt mye verre - jeg sov non-stop og hadde ikke energi til noe som helst. Vi var ikke bestevenner Når jeg sluttet med dem, så stoppet det noen dagers tid senere! Jeg fikk ut 8 egg, 4 befruktet og 4 fryst Krysser fingrene for at det går på første forsøk for deg! Anonymkode: ee55d...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3095 Del Skrevet 30. oktober 2021 Takk for svar angående om mannen får være med på innsett. Jeg hører til Haukeland, er det noen som vet om mannen får være med der? Vil så gjerne ha ham med denne gangen.. Anonymkode: c7e62...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3096 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg skal ha første fryseforsøk i naturlig syklus i desember, dersom EL kommer til rett tidspunkt 😬 Skal sette inn en femdagers blasto 🥰🤞🏼 Jeg lurte på om noen kunne fortalt meg kort gangen i dette? Anonymkode: 60546...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. oktober 2021 #3097 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal ha første fryseforsøk i naturlig syklus i desember, dersom EL kommer til rett tidspunkt 😬 Skal sette inn en femdagers blasto 🥰🤞🏼 Jeg lurte på om noen kunne fortalt meg kort gangen i dette? Anonymkode: 60546...2d7 Du skal da ha ultralyd på syklusdag 9, 10 eller 11. De måler da slimhinnen din og str på ledende follikel. Slimhinnen må være ca 7 mm eller mer før innsett. Ved ultralyd får du beskjed om hvilken dag du skal starte å teste etter eggløsning (de rosa digitale fra clear blue er enkle å tyde, anbefaler den. Kjipt å kanskje være usikker på om testen faktisk er positiv eller ikke, siden det er noe så viktig som en blasto det er snakk om). De fleste har eggløsning når ledende follikel er 18 - 23 mm. Follikel vokser i snitt ca 1.5 mm pr dag. Når du har positiv eggløsningstest melder du dette inn så setter de inn 5 eller 6 dager senere, spørs litt hvor du hører til. Porsgrunn setter vel inn 6 dager etter, st Olavs 5 dager etter positiv test. Vit at ved klinikker som ikke er åpne på helg blir det avbrutt dersom eggløsning faller på en dag slik at innsett må være på helg. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3098 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal ha første fryseforsøk i naturlig syklus i desember, dersom EL kommer til rett tidspunkt 😬 Skal sette inn en femdagers blasto 🥰🤞🏼 Jeg lurte på om noen kunne fortalt meg kort gangen i dette? Anonymkode: 60546...2d7 Jeg holder på med dette nå, skal snart sette inn et femdagers om noen dager. Naturlig syklus. Det varierer litt fra klinikk til klinikk, men sånn har jeg gjort det; fra (ca) dag 10 i syklusen tester du etter eggløsning. Du får time til ultralyd, der de sjekker at eggløsning er på vei, og at slimhinnen ser ok ut. Når smilefjes dukker opp på testen, skriver du inn på helsenorge.no, eller ringer dem. Da får du time til insett, og informasjon om eventuelle medisiner. Jeg tar lutinus fire dager før innsett og videre til eventuell positiv test. Ikke alle bruker dette har jeg forstått. Lykke til!! Anonymkode: c7e62...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3099 Del Skrevet 30. oktober 2021 Neutral90 skrev (5 minutter siden): Du skal da ha ultralyd på syklusdag 9, 10 eller 11. De måler da slimhinnen din og str på ledende follikel. Slimhinnen må være ca 7 mm eller mer før innsett. Ved ultralyd får du beskjed om hvilken dag du skal starte å teste etter eggløsning (de rosa digitale fra clear blue er enkle å tyde, anbefaler den. Kjipt å kanskje være usikker på om testen faktisk er positiv eller ikke, siden det er noe så viktig som en blasto det er snakk om). De fleste har eggløsning når ledende follikel er 18 - 23 mm. Follikel vokser i snitt ca 1.5 mm pr dag. Når du har positiv eggløsningstest melder du dette inn så setter de inn 5 eller 6 dager senere, spørs litt hvor du hører til. Porsgrunn setter vel inn 6 dager etter, st Olavs 5 dager etter positiv test. Vit at ved klinikker som ikke er åpne på helg blir det avbrutt dersom eggløsning faller på en dag slik at innsett må være på helg. Lykke til! AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg holder på med dette nå, skal snart sette inn et femdagers om noen dager. Naturlig syklus. Det varierer litt fra klinikk til klinikk, men sånn har jeg gjort det; fra (ca) dag 10 i syklusen tester du etter eggløsning. Du får time til ultralyd, der de sjekker at eggløsning er på vei, og at slimhinnen ser ok ut. Når smilefjes dukker opp på testen, skriver du inn på helsenorge.no, eller ringer dem. Da får du time til insett, og informasjon om eventuelle medisiner. Jeg tar lutinus fire dager før innsett og videre til eventuell positiv test. Ikke alle bruker dette har jeg forstått. Lykke til!! Anonymkode: c7e62...448 Tusen takk for godt forklart svar 😘 Det er jo veldig overkommelig. Dersom jeg får positiv test mandag eller tirsdag så blir det ikke innsett 😞 men da tester man 1. gang pr dag? Dette er alt for spennende 😅 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. oktober 2021 #3100 Del Skrevet 30. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for godt forklart svar 😘 Det er jo veldig overkommelig. Dersom jeg får positiv test mandag eller tirsdag så blir det ikke innsett 😞 men da tester man 1. gang pr dag? Dette er alt for spennende 😅 Anonymkode: 60546...2d7 St Olavs som jeg har hørt til, sier i utgangspunktet test på morgenurin, meeeen dersom testen er negativ søndag morgen godtar de positiv test på ettermiddagen Edit. I alle fall godtar de det etter et par avbrutt forsøk! De bruker å bli litt mer rund i kantene da. Endret 30. oktober 2021 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå