Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

6 hours ago, DNX said:

Gravid 😭❤️

Gratulerer så mye!!❤❤❤ Hurra!!🎉🎉😍

Anonymkode: 83eaf...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja det er egentlig for godt til å være sant, men noen er vel heldigere enn andre.

Hva skjedde med søskentråden? Var det ikke egen tråd?

Anonymkode: 87a16...897

Jo, men den er vel ganske død tror jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (5 minutter siden):

Jo, men den er vel ganske død tror jeg 

Kanskje dere som allerede har barn burde samles der. Er helt ærlig sårt at dere som allerede har lykkes skal komme inn her og lykkes igjen, samtidig som dere skal gni det inn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha fryseforsøk neste uke, noen som vet om vi får ha mannen med på insett nå? 

Anonymkode: c7e62...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje dere som allerede har barn burde samles der. Er helt ærlig sårt at dere som allerede har lykkes skal komme inn her og lykkes igjen, samtidig som dere skal gni det inn. 

Har reagert på dette selv. 

Anonymkode: 639d1...229

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig ufølsomt sagt. Jeg har selv vært barnløs lenge, og vet hvor sårt det er. Men, det å ikke få til søsken kan føles utrolig sårt det og. Da er det en sorg over å ikke klare å gi barnet søsken i tillegg til belastningen det er å ikke klare å få det til på egenhånd. 

Bør ikke alle som har følt barnløshet på kroppen støtte hverandre? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så utrolig ufølsomt sagt. Jeg har selv vært barnløs lenge, og vet hvor sårt det er. Men, det å ikke få til søsken kan føles utrolig sårt det og. Da er det en sorg over å ikke klare å gi barnet søsken i tillegg til belastningen det er å ikke klare å få det til på egenhånd. 

Nei vet du hva, det er en stor forskjell på å ha et barn og ønske seg ett til og å ikke ha barn i det hele tatt, men å ønske seg og få behandling for dette. Stor forskjell. Kan ikke sammenlignes engang. 

Dersom du som har barn har en tung dag så hold rundt barnet ditt. Hva kan jeg gjøre? Ikke annet enn å håpe at jeg en dag blir like heldig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at vi ikke unner dere å få det til igjen. Men å ha et sted hvor alle er i samme situasjon er godt. realiteten er jo at dere som er så heldige å ha fått det til en gang ikke lenger er i samme situasjon og det var ganske deilig å ha en tråd det jeg viste jeg slapp å forholde meg til andre med barn. 

Det er jo ikke verre enn å gjenopplive søskentråd tråden, så kan dere skrive hva hjertet trenger der uten å måtte forholde dere til at dere kan gjøre vondt for de som ikke har fått det til enda. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, det er en stor forskjell på å ha et barn og ønske seg ett til og å ikke ha barn i det hele tatt, men å ønske seg og få behandling for dette. Stor forskjell. Kan ikke sammenlignes engang. 

Dersom du som har barn har en tung dag så hold rundt barnet ditt. Hva kan jeg gjøre? Ikke annet enn å håpe at jeg en dag blir like heldig. 

Jeg er klar over hvor heldig jeg er. Det var årevis med sorg før vi endelig fikk ham. Jeg har ikke glemt det. Og jeg er enig at det er verre å stå i den situasjonen du gjør nå. Men, alle som har slitt vil vel aldri "gni det inn" sånn som du insinuerer. Prøv å gled dem med dem som lykkes. Veien kan ha vært lang på søskenforsøk og. Vis raushet. Alle her trenger det.

Håper du lykkes tilslutt ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

«Gni det inn» - ja, den er grei du. Beklager for at vi har gitt råd og annet. Men 👋👋, skjønner at det er flere som er uønsket her i tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja det er egentlig for godt til å være sant, men noen er vel heldigere enn andre.

Hva skjedde med søskentråden? Var det ikke egen tråd?

Neste gang du ikke orker å gratulere noen, så la heller være å skrive noe (sikkert hormonell og muligens tolket jeg deg feil - i så fall beklager jeg, men ble uansett lei meg). Bare fordi jeg har vært heldig i IVF-verdenen betyr det ikke at barnløshet ikke har vært tungt for meg i årevis før IVF..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten dere reagerer på bare bygger under følelsen av at dere er i en helt annen situasjon og i egen lykke har glemt hvor sårt det kan være. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (6 minutter siden):

Neste gang du ikke orker å gratulere noen, så la heller være å skrive noe (sikkert hormonell og muligens tolket jeg deg feil - i så fall beklager jeg, men ble uansett lei meg). Bare fordi jeg har vært heldig i IVF-verdenen betyr det ikke at barnløshet ikke har vært tungt for meg i årevis før IVF..

Du tolket den ikke feil, den var ikke godt ment 🙈 tolket den på akkurat samme måten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måten dere reagerer på bare bygger under følelsen av at dere er i en helt annen situasjon og i egen lykke har glemt hvor sårt det kan være. 

Ja, men da sier vi det :) Må være lov for de som har lyktes å reagere på et vis, når i hvert fall to av dere plutselig sperrer oss ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så rart at de som ikke har fått det til en gang, ønsker seg et sted med personer i samme situasjon? Slik som det var før? 

I livet generelt blir man jo altfor ofte påminnet at man ikke har barn enda, og det må man jo bare forholde seg til og man må forholde seg til at andre blir gravide lenge før en selv. Mens her inne var et fristed der jeg viste at alle var i samme situasjon. 

Jeg unner alle her inne å få barn, om det er nr en eller nr to, bare vit det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men er det så rart at de som ikke har fått det til en gang, ønsker seg et sted med personer i samme situasjon? Slik som det var før? 

I livet generelt blir man jo altfor ofte påminnet at man ikke har barn enda, og det må man jo bare forholde seg til og man må forholde seg til at andre blir gravide lenge før en selv. Mens her inne var et fristed der jeg viste at alle var i samme situasjon. 

Jeg unner alle her inne å få barn, om det er nr en eller nr to, bare vit det. 

Hvordan kan du si at du faktisk unner meg dette når du ikke engang gidder å gratulere - og kun prøver å skvise meg ut av gruppa? 

Jeg forstår at det sårt og lett å kjenne på bitterhet når andre blir gravide. Har vært der mange år selv. Men det er ikke greit å behandle andre mennesker på den måten for det.

Og ja, jeg forstår at du skulle ønske vi var i en egen tråd, men det er ikke sånn at det er lett å gjennomgå ivf bare fordi man har et barn fra før. Og det ble nå bare sånn at folk samlet seg her fremfor i den tråden jeg opprettet for søskenforsøk (jeg opprettet den faktisk i frykt for sånne som deg og var først redd for å si at det er søskenforsøk vi skal ha da jeg ble med her..) Jeg fant ikke de svarene og det fellesskapet som jeg trengte i den andre gruppa, og var da glad for å kunne bli med her. 

Skulle ønske det gikk an å støtte hverandre fremfor å sette hverandre i båser. Jeg skal oppriktig vurdere å melde meg ut her, for dette tapper meg for glede og energi.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DNX skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du si at du faktisk unner meg dette når du ikke engang gidder å gratulere - og kun prøver å skvise meg ut av gruppa? 

Jeg forstår at det sårt og lett å kjenne på bitterhet når andre blir gravide. Har vært der mange år selv. Men det er ikke greit å behandle andre mennesker på den måten for det.

Og ja, jeg forstår at du skulle ønske vi var i en egen tråd, men det er ikke sånn at det er lett å gjennomgå ivf bare fordi man har et barn fra før. Og det ble nå bare sånn at folk samlet seg her fremfor i den tråden jeg opprettet for søskenforsøk (jeg opprettet den faktisk i frykt for sånne som deg og var først redd for å si at det er søskenforsøk vi skal ha da jeg ble med her..) Jeg fant ikke de svarene og det fellesskapet som jeg trengte i den andre gruppa, og var da glad for å kunne bli med her. 

Skulle ønske det gikk an å støtte hverandre fremfor å sette hverandre i båser. Jeg skal oppriktig vurdere å melde meg ut her, for dette tapper meg for glede og energi.. 

Amen 🙌 Såå enig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (2 minutter siden):

Amen 🙌 Såå enig

Nå må dere gi dere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg at du har fått postiv test, gratulerer med det! 

Vi er to anonyme her, så forstår forvirringen. 

Full forståelse for at det er vanskelig med søskenforsøk også, men nettopp det at du kan gå å klemme et barn er den store forskjellen her. Jeg hadde gitt sjela mi(føler ikke jeg er så langt unna det) for å kunne gjøre det samme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå må dere gi dere...

Foreslår at du oppretter en eksklusiv gruppe der det står i gruppereglene at kun de uten barn kan være med (for det stod det faktisk ingenting om her). Vipps, så er du kvitt oss som driver med søskenforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...