Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja da har man en dato å forholde seg til - mens nå går jeg bare å venter på telefon 😣  Helt grusomt!! 

Har mengden egg noe å si? Fikk ut ganske mange, men redd det skal ha gjort at kvaliteten ble dårlig 😣

Anonymkode: 60546...2d7

Vet ikke hvordvidt det er noen studier på det, men tror de fleste IVF-ere er enig i at det er kvalitet fremfor kvantitet som gjelder. Mange egg ut betyr ikke at det nødvendigvis vil resultere i et kjempebra resultat. Kan jo ha noe med modningsprosessen til folliklene å gjøre 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Patriotpaula skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hvordvidt det er noen studier på det, men tror de fleste IVF-ere er enig i at det er kvalitet fremfor kvantitet som gjelder. Mange egg ut betyr ikke at det nødvendigvis vil resultere i et kjempebra resultat. Kan jo ha noe med modningsprosessen til folliklene å gjøre 🤔 

Ja det er det jeg frykter.. Det ble hentet ut 28 egg 😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så sliten man blir av denne ventingen!! Men sålenge der gir resultat så er det jo verdt det! 🤞🏼❤️ 

Når hadde du uttak? 

Helt enig. Klarer ikke tenke på noe annet og vokter telefonen til enhver tid. Vanskelig å fokusere på andre ting🤯

Jeg hadde uttak forrige onsdag, så i dag er dyrkingsdag nr. 6. Håper de ringer i dag, uavhengig av hvordan det har gått🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 time siden):

Åh, føler med dere.. den tida fra uttak til innsett/eventuelt frys er forjævlig.. for min del var de 5 dagene mye(!!!) værre enn dagene fra innsett til testdato.. 
Sist det gikk galt hos meg ringte de meg på dag 4, altså dagen før vi skulle ha innsett..😩 Krysser fingre for dere🤞🏼

Godt å høre🥰 Jeg har ikke hatt innsett enda, men så for meg at den ventetiden var verre. Men det er kanskje ikke like ille fordi man ikke konstant går å venter på en telefon, og «må legge det fra seg» frem til testdag.

takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (33 minutter siden):

Helt enig. Klarer ikke tenke på noe annet og vokter telefonen til enhver tid. Vanskelig å fokusere på andre ting🤯

Jeg hadde uttak forrige onsdag, så i dag er dyrkingsdag nr. 6. Håper de ringer i dag, uavhengig av hvordan det har gått🤞🏼

Vi får prøve å tenke at så lenge vi ikke hører noe sååå…. 😅🤞🏼 Da jeg var på uttak sa hun de skulle ringe meg onsdag/torsdag. Så kan hende de ringer deg i morgen? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi får prøve å tenke at så lenge vi ikke hører noe sååå…. 😅🤞🏼 Da jeg var på uttak sa hun de skulle ringe meg onsdag/torsdag. Så kan hende de ringer deg i morgen? 😬

Nå fikk jeg telefon. Av 13 egg ut ble 10 stk befruktet, og jeg fikk 7 blasto på frys!! Er superhappy med det 😍 6 stk ble fryst på dag 5 og 1 ble fryst i dag. Nå har jeg totalt 8 stk fryst (1 fra første uttaket), så nå håper jeg at jeg snart kan få et innsett 🤞

Krysser fingrene for deg i morgen/torsdag ❤️❤️

Endret av prøver89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøver89 skrev (12 minutter siden):

Nå fikk jeg telefon. Av 13 egg ut ble 10 stk befruktet, og jeg fikk 7 blasto på frys!! Er superhappy med det 😍 6 stk ble fryst på dag 5 og 1 ble fryst i dag. Nå har jeg totalt 8 stk fryst (1 fra første uttaket), så nå håper jeg at jeg snart kan få et innsett 🤞

Åå så bra! Gratulerer så mye ❤️🥳

De ringte meg også nå og av 29 egg ble det 17 egg på frys 😭❤️ For en lykke!! Jeg gråter enda! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (13 minutter siden):

De ringte meg også nå og av 29 egg ble det 17 egg på frys 😭❤️ For en lykke!! Jeg gråter enda! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi shit! Det er jo helt sinnsykt bra!!! Gratulerer ❤️ Og dette var ditt første uttak? Er du klar over at du da kan ha 17 innsett som kun regnes som 1 forsøk? 😄 😄 Helt rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi shit! Det er jo helt sinnsykt bra!!! Gratulerer ❤️ Og dette var ditt første uttak? Er du klar over at du da kan ha 17 innsett som kun regnes som 1 forsøk? 😄 😄 Helt rått!

Tusen takk! Og takk for støtten ❤️
Ja første forsøk 😭 Det er så sykt!! Er helt i sjokk, var så spent på om vi fikk en eller to! 😭❤️ Må klipe meg i armen! Skulle nesten hatt der skriftlig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Nå fikk jeg telefon. Av 13 egg ut ble 10 stk befruktet, og jeg fikk 7 blasto på frys!! Er superhappy med det 😍

For en fantastisk følelse!! 🤩🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (29 minutter siden):

For en fantastisk følelse!! 🤩🥳

Jaa🎉🎉🎉🎉 et stort steg på veien!

Er det noen som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus som kan forklare litt gangen i det?

Fra du fikk mensen, når startet du med eggløsningstester/UL/Lutinus, og når ble det innsett? ☺️

Nå finregnes det på om vi kan rekke innsett før jul🤗🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus som kan forklare litt gangen i det?

Fra du fikk mensen, når startet du med eggløsningstester/UL/Lutinus, og når ble det innsett? ☺️

Jeg ble 20 kg lettere etter de ringte, dette var gode nyheter for oss begge to! 

Jeg håper også på innsett før jul, men er spent på om syklusen min har endret seg mye nå etter stimuleringen og siden jeg er overstimulert 😬 Fikk du noe videre informasjon? Kanskje vi havner med innsett i samme syklus 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på nå, mitt første innsett! Ble overstimulert etter egguttak og måtte derfor avbryte innsettet. Syklusen etter uttaket ble forskjøvet med noen dager, EL kom ca en uke etter det som et normalt for meg. Totalt ble syklusen på 35 dager, det normale for meg er 26-30 dager. Ventet derfor en syklus for å få normal syklus igjen 😊 

Nå har jeg vært hos gyn på CD11, startet med EL-testing på CD11 og fikk EL på CD14. Innsett av 5-dagers nå på fredag som blir CD 19 😁 Startet med Lutinus i dag på CD16. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (12 minutter siden):

Jeg holder på nå, mitt første innsett! Ble overstimulert etter egguttak og måtte derfor avbryte innsettet. Syklusen etter uttaket ble forskjøvet med noen dager, EL kom ca en uke etter det som et normalt for meg. Totalt ble syklusen på 35 dager, det normale for meg er 26-30 dager. Ventet derfor en syklus for å få normal syklus igjen 😊 

Nå har jeg vært hos gyn på CD11, startet med EL-testing på CD11 og fikk EL på CD14. Innsett av 5-dagers nå på fredag som blir CD 19 😁 Startet med Lutinus i dag på CD16. 

Tusen takk for svar! Jeg har også avbrutt forsøk på grunn av overstimulering. Fikk avbruddsblødning 5 dager etter uttaket, så er spent på om neste «vanlige» mens blir fremskyndet/forskjøvet og om jeg må stå over en til syklus, slik som du. 🤔 Hvis ikke, kan jeg rekke et innsett før jul, om de har kapasitet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble 20 kg lettere etter de ringte, dette var gode nyheter for oss begge to! 

Jeg håper også på innsett før jul, men er spent på om syklusen min har endret seg mye nå etter stimuleringen og siden jeg er overstimulert 😬 Fikk du noe videre informasjon? Kanskje vi havner med innsett i samme syklus 😁

Ja, samme her! Vi ble så glad begge to😍

Håper også vi rekker et før jul, er noe med å få satt inn i 2021🤞🏼 

Jeg fikk beskjed under uttaket at det ikke er aktuelt å gå rett på innsett nå, og at jeg derfor må bli ferdig med avbruddsblødningen(som jeg fikk i går, hadde uttak forrige onsdag). Litt irriterende for jeg føler meg helt fin. Så først ved neste mens får jeg behandlingsplan. Skulle ringe inn to uker etter uttak, som er om en uke. Så da får jeg sikkert mer info😊 fikk du vite noe? Det hadde jo vært gøy om det ble samtidig!

Forrige uttak dette skjedde, og det ble bestemt totalfrys på forhånd(slik som nå), ga de meg gonapeptyl eggløsningssprøyte istedenfor ovitrelle. Da ble ikke syklusen min forstyrret mer enn 2-3 dager. Så jeg håper det samme skjer denne gangen🤞🏼

Mitt andre uttak ble ikke avbrutt før under uttaket, og da hadde jeg satt Ovitrelle eggløsningssprøyte. Da ble det mye mer forstyrrelser i syklusen, men ble normal igjen etter 1 syklus(etter avbruddsblødningen)☺️

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (4 minutter siden):

Ja, samme her! Vi ble så glad begge to😍

Håper også vi rekker et før jul, er noe med å få satt inn i 2021🤞🏼 

Jeg fikk beskjed under uttaket at det ikke er aktuelt å gå rett på innsett nå, og st jeg derfor må bli ferdig med avbruddsblødningen(som jeg fikk i går, hadde uttak forrige onsdag). Litt irriterende for jeg føler meg helt fin. Så først ved neste mens får jeg behandlingsplan. Skulle ringe inn to uker etter uttak, som er om en uke. Så da får jeg sikkert mer info😊 fikk du vite noe? Det hadde jo vært gøy om det ble samtidig!

Forrige uttak dette skjedde, og det ble bestemt totalfrys på forhånd(slik som nå), ga de meg gonapeptyl eggløaningssprøyte istedenfor ovitrelle. Da ble ikke syklusen min forstyrret mer enn 2-3 dager. Så jeg håper det samme skjer denne gangen🤞🏼

Mitt andre uttak ble ikke avbrutt før under uttaket, og da hadde jeg satt Ovitrelle eggløsningssprøyte. Da ble det mye mer forstyrrelser i syklusen, men ble normal igjen etter 1 syjlus(etter avbruddsblødningen)☺️

Jeg fikk beskjed om å ha en pausemnd nå i november og at første mulig innsett ble i desember - dersom det passet med eggløsningen osv 😬 Jeg har vært ganske dårlig etter uttaket så for min del kjenner jeg at en pause blir OK 🙈 Har null energi og mye vondt i magen, så gleder meg til å bli normal igjen. 
Så skulle jeg ringe dem om 2 uker sa hun, også har jeg en ultralyd for å sjekke om det er væske der enda. Så får sikkert mer info om 2 uker da 🤞🏼🥳

Ja okei, jeg venter på blødning nå, jeg fikk også gonapeptyl sprøyte så håper det ikke er så mye endringer i syklusen min, da den er regelmessig til vanlig 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å ha en pausemnd nå i november og at første mulig innsett ble i desember - dersom det passet med eggløsningen osv 😬 Jeg har vært ganske dårlig etter uttaket så for min del kjenner jeg at en pause blir OK 🙈 Har null energi og mye vondt i magen, så gleder meg til å bli normal igjen. 
Så skulle jeg ringe dem om 2 uker sa hun, også har jeg en ultralyd for å sjekke om det er væske der enda. Så får sikkert mer info om 2 uker da 🤞🏼🥳

Ja okei, jeg venter på blødning nå, jeg fikk også gonapeptyl sprøyte så håper det ikke er så mye endringer i syklusen min, da den er regelmessig til vanlig 😅 

Et godt poeng, man har godt av en pausemnd etter uttak. Spesielt i ditt tilfelle, når du har så vondt. Jeg hadde det likt som deg etter mitt forrige uttak. Det gikk over etter 5-6 dager. Håper det gjør det med deg også! ☺️ Husk å drikk mye vann/væske💦💦

Jeg derimot føler meg klar for innsett nå, og kunne gjerne kjørt på! Men får vel høre på fagfolkene🤷🏼‍♀️😂

Jeg har også veldig regelmessig syklus til vanlig. Jeg tipper du får blødning nå en av de nærmeste dagene☺️

Du får holde meg oppdatert da, så skal jeg gjøre det samme☺️ spennende å følge andre som er i samme løp 🤗☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (7 timer siden):

GRATULERER!!! 🥰🥰

Men hvorfor fikk du ny runde med uttak før innsett av den siste blastoen fra forrige uttak? 🤔

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...