Gjest DNX Skrevet 25. oktober 2021 #2941 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har lest at Riksen og Medicus er uenige i forskningen sin. Medicus mener at de som først blir femdagers blastocyst er større sjans at blir noe, mens Riksen mener at flere kan bli noe fordi de har det best i livmor. For min del ble deg en baby som forøvrig godt kan komme ut nå ( 3 dager på overtid) med to dagers egg. Trodde det bare var tullball å sette inn todagers og var fryktelig frustrert da jeg reiste fra klinikken. Hadde fra før satt inn to femdagers egg som hadde god kvalitet som ikke ble noe av. Jeg har nå derfor selvfølgelig fått troen på at man ikke er dødsdømt med egg tidligere enn fem dager sammen lang protokoll. Det er muligheter for at det var veldig tilfeldig at det gikk akkurat den gangen da. Anonymkode: f004b...ab9 Gratulerer - og lykke til med fødsel og barseltid 🥰 Har blitt gravid etter innsett av 3-dagers egg, så jeg har absolutt tro på de «tidlige» innsettene også 🙃 Er likevel glad for at Riksen (som jeg tilhører) har begynt med å dyrke til 5-dagers også nå, men de gjør det bare hvis man har mange nok egg til at de tør å ta sjansen. Synes det er en god løsning å vurdere det fra tilfelle til tilfelle, siden de da ikke kaster bort egg som kunne overlevd i livmoren dersom man har få å ta av. Endret 25. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 25. oktober 2021 Forfatter #2942 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) jeg er gravid nå i uke 12 (på torsdag!) etter innsett av 2-dagers på Riksen. Jeg håpet virkelig at de skulle dyrke videre og var sikkert veldig påvirket av alt jeg leste på kvinneguiden ang at 5 dagers er klart best. Og selv om jeg ikke kan brukes som er argument hverken for det ene eller det andre, så har jeg lest litt om det nå i ettertid, og at det kan vise seg at flere også overlever om de blir satt inn i livmoren tidligere. De fryste også ned mine resterende 3 befruktede egg på dag 2, og har til tross for negativt fokus på dette på kvinneguiden troa på at de vet hva de holder på med Endret 25. oktober 2021 av hjema skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2943 Del Skrevet 25. oktober 2021 hjema skrev (2 minutter siden): jeg er gravid nå i uke 12 (på torsdag!) etter innsett av 2-dagers på Riksen. Jeg håpet virkelig at de skulle dyrke videre og var sikkert veldig påvirket av alt jeg leste på kvinneguiden ang at 5 dagers er klart best. Og selv om jeg ikke kan brukes som er argument hverken for det ene eller det andre, så har jeg lest litt om det nå i ettertid, og at det kan vise seg at flere også overlever om de blir satt inn i livmoren tidligere. De fryste også ned mine resterende 3 befruktede egg på dag 2, og har til tross for negativt fokus på dette på kvinneguiden troa på at de vet hva de holder på med Jeg satte også inn todagers etter mislykkede forsøk med femdagers. Og ble også påvirket av diverse forum og slikt. Muligens vet klinikkene hva de driver med likevel 😊 Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 25. oktober 2021 #2944 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) DNX skrev (1 time siden): Kjenner så altfor godt til konsentrasjonsproblemer på jobb - som nå🙈 Lykke til og håper du hører fra dem i dag, så du slipper enda en ventedag 😊 Takk, godt å høre det er flere som har det slik. Og jeg som bare er på dyrkingsstadiet enn så lenge.. Kan bare tenke meg hvordan det er å vente på testdag, som i ditt tilfelle😅. Krysser fingrene for deg også ❤️ Endret 25. oktober 2021 av prøver89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 25. oktober 2021 #2945 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) hjema skrev (10 minutter siden): jeg er gravid nå i uke 12 (på torsdag!) etter innsett av 2-dagers på Riksen. Jeg håpet virkelig at de skulle dyrke videre og var sikkert veldig påvirket av alt jeg leste på kvinneguiden ang at 5 dagers er klart best. Og selv om jeg ikke kan brukes som er argument hverken for det ene eller det andre, så har jeg lest litt om det nå i ettertid, og at det kan vise seg at flere også overlever om de blir satt inn i livmoren tidligere. De fryste også ned mine resterende 3 befruktede egg på dag 2, og har til tross for negativt fokus på dette på kvinneguiden troa på at de vet hva de holder på med AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg satte også inn todagers etter mislykkede forsøk med femdagers. Og ble også påvirket av diverse forum og slikt. Muligens vet klinikkene hva de driver med likevel 😊 Anonymkode: f004b...ab9 Ja, tenker også at de vet hva de holder på med og har jo selv et barn etter innsett av 3-dagers 😊 Egentlig var det en dårlig formulering å spørre om sjanse ved 3 vs 5 dager, for intensjonen var ikke å diskutere de to løsningene opp mot hverandre. Det jeg egentlig lurte på er hvor stor sjanse JEG har NÅ med min blasto inni der😅 Bare fordi jeg håper så veldig at det har klaffet siden jeg hadde avbrutt fryseforsøk i april og har ventet et halvår på dette ferskforsøket. Endret 25. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2946 Del Skrevet 25. oktober 2021 DNX skrev (46 minutter siden): Gratulerer - og lykke til med fødsel og barseltid 🥰 Har blitt gravid etter innsett av 3-dagers egg, så jeg har absolutt tro på de «tidlige» innsettene også 🙃 Er likevel glad for at Riksen (som jeg tilhører) har begynt med å dyrke til 5-dagers også nå, men de gjør det bare hvis man har mange nok egg til at de tør å ta sjansen. Synes det er en god løsning å vurdere det fra tilfelle til tilfelle, siden de da ikke kaster bort egg som kunne overlevd i livmoren dersom man har få å ta av. Takk 😊 lykke til du også. Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2947 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg vet dette spørsmålet er spurt mange ganger før, men så var det det å finne det igjen🧐 Hvor tidlig kan en test slå ut ved innsett av blastocyst? Eller når er håpet ute ved innsett av blastocyst? Anonymkode: 17c25...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 25. oktober 2021 #2948 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet dette spørsmålet er spurt mange ganger før, men så var det det å finne det igjen🧐 Hvor tidlig kan en test slå ut ved innsett av blastocyst? Eller når er håpet ute ved innsett av blastocyst? Anonymkode: 17c25...398 Hos noen kan det slå ut (SVAKT) så tidlig som 3 dager etter innsett av en blastocyst, men det hører til sjeldenhetene. Stort sett fester en blasto seg innen 1-2 døgn etter innsett. 9 dager etter innsett har de fleste som blir gravide fått positiv test. Men igjen, noen produserer HCG saktere enn andre. Jeg tok test på rugedag 9, som var negativ, tok i i tillegg blodprøve da. Fikk beskjed om at dersom blodprøven var neg på dag 9 så kunne jeg stoppe med støttemedisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2949 Del Skrevet 25. oktober 2021 prøver89 skrev (5 timer siden): Takk, godt å høre det er flere som har det slik. Og jeg som bare er på dyrkingsstadiet enn så lenge.. Kan bare tenke meg hvordan det er å vente på testdag, som i ditt tilfelle😅. Krysser fingrene for deg også ❤️ Føler med deg!! Er så spent selv.. Hadde uttak på torsdag som var! Sitter nesten å ser på telefonen konstant for jeg er så redd de skal ringe å si at ingen klarte seg 😢 🤞🏼 Et det et positivt tegn at dem ikke har ringt enda kanskje? ❤️🤞🏼 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 25. oktober 2021 #2950 Del Skrevet 25. oktober 2021 Hei, jeg skal bestille meg noen eggløsningstester nå, tenker flere i en pakke, jeg vil ikke ha det dyreste, men har det noe å si hvilket merke jeg bestiller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2951 Del Skrevet 25. oktober 2021 Coffee1234 skrev (Akkurat nå): Hei, jeg skal bestille meg noen eggløsningstester nå, tenker flere i en pakke, jeg vil ikke ha det dyreste, men har det noe å si hvilket merke jeg bestiller? Jeg bruker babyplan sine strips! Fornøyd med de Anonymkode: 60546...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 25. oktober 2021 #2952 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker babyplan sine strips! Fornøyd med de Anonymkode: 60546...2d7 Godt å høre, tror jeg går for de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2953 Del Skrevet 25. oktober 2021 aishaaa skrev (2 timer siden): Hos noen kan det slå ut (SVAKT) så tidlig som 3 dager etter innsett av en blastocyst, men det hører til sjeldenhetene. Stort sett fester en blasto seg innen 1-2 døgn etter innsett. 9 dager etter innsett har de fleste som blir gravide fått positiv test. Men igjen, noen produserer HCG saktere enn andre. Jeg tok test på rugedag 9, som var negativ, tok i i tillegg blodprøve da. Fikk beskjed om at dersom blodprøven var neg på dag 9 så kunne jeg stoppe med støttemedisin. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg😊 Anonymkode: 17c25...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. oktober 2021 #2954 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg😊 Anonymkode: 17c25...398 Alltid fått positiv 10 dpo og dette er ganske vanlig. Klinikkene mener (basert på forskning) at man skal ha hcg på 75 eller høyere 14 dpo for at det skal kunne være liv laga. Rent matematisk betyr det hcg 37 på 12 dpo, hcg 18 på 10 dpo. Det greier tester å fange opp og vise strek på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 25. oktober 2021 #2955 Del Skrevet 25. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Føler med deg!! Er så spent selv.. Hadde uttak på torsdag som var! Sitter nesten å ser på telefonen konstant for jeg er så redd de skal ringe å si at ingen klarte seg 😢 🤞🏼 Et det et positivt tegn at dem ikke har ringt enda kanskje? ❤️🤞🏼 Anonymkode: 60546...2d7 Ja det er forferdelig (bokstavelig talt) spennende!!🤯🤯 jeg fikk faktisk en telefon dagen etter uttak, og da sa laben at 9-10 av 13 egg var modne og befruktet, og at det så bra ut.👏🏼👏🏼😃 De hadde lovt å ringe meg siden jeg var så spent denne gangen, siden de nå bruker icsi og siden det gikk så dårlig sist gang. Men de ringer vanligvis ikke før på dag 5 eller 6, med mindre de ser før det at det ikke går veien. Jeg har i hvertfall fått beskjed fra St. Olavs at det er et godt tegn at man ikke hører noe. De hadde ringt hvis alle eller veldig mange ikke hadde klart seg. Så da skulle man jo tro at en del av de/i alle fall noen har klart seg!!😃😃🤞🏼 Endret 25. oktober 2021 av prøver89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2956 Del Skrevet 26. oktober 2021 prøver89 skrev (10 timer siden): Ja det er forferdelig (bokstavelig talt) spennende!!🤯🤯 jeg fikk faktisk en telefon dagen etter uttak, og da sa laben at 9-10 av 13 egg var modne og befruktet, og at det så bra ut.👏🏼👏🏼😃 De hadde lovt å ringe meg siden jeg var så spent denne gangen, siden de nå bruker icsi og siden det gikk så dårlig sist gang. Men de ringer vanligvis ikke før på dag 5 eller 6, med mindre de ser før det at det ikke går veien. Jeg har i hvertfall fått beskjed fra St. Olavs at det er et godt tegn at man ikke hører noe. De hadde ringt hvis alle eller veldig mange ikke hadde klart seg. Så da skulle man jo tro at en del av de/i alle fall noen har klart seg!!😃😃🤞🏼 Så godt at du fikk beskjed! Skulle ønske jeg viste bare noe 🙉 Holder på å bli gal av å være redd for at de skal ringe 😅 Mener å huske hun sa de skulle ringe onsdag/torsdag med oppdatering. Føles ut som en hel evighet 😵💫 Får jo heller ikke vite mer om veien videre før man vet om man får noen på frys eller ikke 😅 Krysser virkelig alt for å få noen gode blasto på frys!!! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Har du hørt noe fra de? 🤞🏼❤️ Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 26. oktober 2021 #2957 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så godt at du fikk beskjed! Skulle ønske jeg viste bare noe 🙉 Holder på å bli gal av å være redd for at de skal ringe 😅 Mener å huske hun sa de skulle ringe onsdag/torsdag med oppdatering. Føles ut som en hel evighet 😵💫 Får jo heller ikke vite mer om veien videre før man vet om man får noen på frys eller ikke 😅 Krysser virkelig alt for å få noen gode blasto på frys!!! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Har du hørt noe fra de? 🤞🏼❤️ Anonymkode: 60546...2d7 Takk likeså🥰 Nei, ikke enda. Blir gal🤯🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2958 Del Skrevet 26. oktober 2021 prøver89 skrev (14 minutter siden): Takk likeså🥰 Nei, ikke enda. Blir gal🤯🤯 Så sliten man blir av denne ventingen!! Men sålenge der gir resultat så er det jo verdt det! 🤞🏼❤️ Når hadde du uttak? Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 26. oktober 2021 #2959 Del Skrevet 26. oktober 2021 prøver89 skrev (50 minutter siden): Takk likeså🥰 Nei, ikke enda. Blir gal🤯🤯 Åh, føler med dere.. den tida fra uttak til innsett/eventuelt frys er forjævlig.. for min del var de 5 dagene mye(!!!) værre enn dagene fra innsett til testdato.. Sist det gikk galt hos meg ringte de meg på dag 4, altså dagen før vi skulle ha innsett..😩 Krysser fingre for dere🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #2960 Del Skrevet 26. oktober 2021 aishaaa skrev (17 minutter siden): Åh, føler med dere.. den tida fra uttak til innsett/eventuelt frys er forjævlig.. for min del var de 5 dagene mye(!!!) værre enn dagene fra innsett til testdato.. Sist det gikk galt hos meg ringte de meg på dag 4, altså dagen før vi skulle ha innsett..😩 Krysser fingre for dere🤞🏼 Ja da har man en dato å forholde seg til - mens nå går jeg bare å venter på telefon 😣 Helt grusomt!! Har mengden egg noe å si? Fikk ut ganske mange, men redd det skal ha gjort at kvaliteten ble dårlig 😣 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå