Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Molly_ skrev (7 timer siden):

Jeg brukte samme som denne. Testet til samme tid hver dag og sa fra til klinikken når jeg fikk fast smilefjes (maksimal fertilitet) 😊

Takk, da gjør jeg det samme :) håper det kommer senest imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rebecks skrev (10 timer siden):

De tok de med en gang. Pga jeg hadde reist i 4 timer for å komme til sykehuset. Så begynte jeg på stimuleringen en uke etter tror jeg. Endte med totalfrys på meg også. Men det var fordi vi klarte få korona (samme dag som egguttaket. På kvelden ble vi nærkontakt og smittet) glad jeg heldigvis rakk og få eggene ut.hadde eggutakk 30 september tror jeg. Og har ikke fått satt inn enda. Må ha enda en mens. Så mensen i november. Så ting tar tid. Spurte selv om jeg evt rakk et nytt forsøk før jul om ikke det i november gikk. Men det var helt sikkert at jeg ikke gjorde. Syntes det er veldig kjipt de har så mange pasienter inne på en gang. Skjønner jo at alle må ha behandling. Men skulle ønske de kunne gjøre ferdig de som allerede var i prosess og få litt fortgang. Og gjerne litt mere bemanning. 😅😊

Rakk også en lapraskopi ,ble utredet for endometriose. Så da fikk de brent vekk litt og rettet opp i en krøllet eggleder . Mye man skal igjennom .

Åh, så heldig du var.. Jeg hadde reist 6 timer for bare ultralyden! 😟 Skal be om å få operasjonen her ved sykehuset jeg bor.. 

Skal tilbake på ultralyd/uttak på onsdag og det knyter seg i magen for å få samme lege 😢 Får nesten vondt i magen av å ta sprøytene - ble en forferdelig opplevelse hele ultralyden. 

Epikrisen er enda ikke kommet på helsenorge så får ikke lest den heller.. 

Hvordan synes du lapraskopien var? Mye smerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen var det lite vite å småstresse med at jeg kunne bli dårlig etter uttaket😅 Kjente mer ubehag enn smerter, og hadde ikke behov for mer smertestillende etter OxyNorm++ jeg fikk ifm. uttak.

Fikk telefon i dag om at de vil prøve å dyrke til blastocyst, så litt spent (på en positiv måte), siden det ikke var et alternativ sist jeg var igjennom IVF-prosessen på Riksen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må slutte å tenke så mye på ting relatert til IVF-prosessen og dermed slutte å stille spørsmål her inne, og bare prøve å tenke på andre ting. Så jeg prøver(!) å logge av for en stund! 😅 Ønsker alle lykke til 😊 Setter pris på alle som har tatt seg tid til å svare nå og da!

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (21 timer siden):

Jammen var det lite vite å småstresse med at jeg kunne bli dårlig etter uttaket😅 Kjente mer ubehag enn smerter, og hadde ikke behov for mer smertestillende etter OxyNorm++ jeg fikk ifm. uttak.

Fikk telefon i dag om at de vil prøve å dyrke til blastocyst, så litt spent (på en positiv måte), siden det ikke var et alternativ sist jeg var igjennom IVF-prosessen på Riksen 😊

Lykke til :) 

Anonymkode: ee55d...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dere som tar clear blue digitale eggløsningstest. Har dere opplevd at det er blinkende smilefjes i flere dager før fast smilefjes?

Jeg har hatt blinkende smilefjes siden fredag. I følge min kalender skal eggløsning komme i dag men jeg krysser alt jeg har for at den ikke skal komme før tidligst onsdag så jeg får innsett neste uke. 

Så derfor jeg spør: hvor mange dager hadde du blinkende smilefjes før fast smil? Desperat etter hjelp og svar 🥺🙌🏼🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ne11iker skrev (1 time siden):

Hei!

Dere som tar clear blue digitale eggløsningstest. Har dere opplevd at det er blinkende smilefjes i flere dager før fast smilefjes?

Jeg har hatt blinkende smilefjes siden fredag. I følge min kalender skal eggløsning komme i dag men jeg krysser alt jeg har for at den ikke skal komme før tidligst onsdag så jeg får innsett neste uke. 

Så derfor jeg spør: hvor mange dager hadde du blinkende smilefjes før fast smil? Desperat etter hjelp og svar 🥺🙌🏼🙏

Mener jeg kunne ha opptil 5 eller 6 dager med blinkende jeg før det ble fast. Krysser fingrene for onsdag på deg 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 time siden):

Mener jeg kunne ha opptil 5 eller 6 dager med blinkende jeg før det ble fast. Krysser fingrene for onsdag på deg 🤞🤞

Tusen takk! Dette ga meg håp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blitt overstimulert men ikke blitt kjempe dårlig? 😬 

Ultralyd i dag viste veeeeeldig mange eggposer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (56 minutter siden):

Hatt ohss begge gangene. Første gang hadde jeg kjempevondt, væske i magen og stoooore eggstokker. Men allmenntilstanden var god sånn sett. Andre gangen hadde jeg bare giga-eggstokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (6 minutter siden):

Hatt ohss begge gangene. Første gang hadde jeg kjempevondt, væske i magen og stoooore eggstokker. Men allmenntilstanden var god sånn sett. Andre gangen hadde jeg bare giga-eggstokker.

Okei, takk for svar 🥰! Har veldig vondt i magen, er oppblåst og veldig sliten/slapp.. Redd jeg skal bli innlagt 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (24 minutter siden):

Okei, takk for svar 🥰! Har veldig vondt i magen, er oppblåst og veldig sliten/slapp.. Redd jeg skal bli innlagt 🙈

Håper du berger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk.bie skrev (3 timer siden):

jeg var overstimulert forrige gang.

Stor mage, oppblåst, mye væske i buken som de ikke klarte å tømme, vondt å bevege seg på grunn av stinnhet i mage. Men ellers ikke noe. Fikk beskjed om å ringe sykehuset om det forverret seg eller hvis jeg fikk feber eller oppkast. Det var så vondt å bevege seg at jeg ble liggende i sengen/sofaen stort sett i 5-6 dager, så gikk det over. Viktig å drikke mye!☺️

Nytt forsøk nå: legen så på UL at det var noe væske der, og han mistenker ohss. Ble derfor totalfrys. Men jeg har ikke kjent noe som helst. Magen er større og jeg kjenner at det jobbes inni der, men ellers er jeg helt fin. Det eneste er at jeg kanskje er litt ekstra trøtt/slapp, men det kan like gjerne være hormonene/det psykiske.

Håper det ikke forverrer seg med deg🥰

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (33 minutter siden):

Stor mage, oppblåst, mye væske i buken som de ikke klarte å tømme, vondt å bevege seg på grunn av stinnhet i mage. Men ellers ikke noe. Fikk beskjed om å ringe sykehuset om det forverret seg eller hvis jeg fikk feber eller oppkast. Det var så vondt å bevege seg at jeg ble liggende i sengen/sofaen stort sett i 5-6 dager, så gikk det over. Viktig å drikke mye!☺️

Nytt forsøk nå: legen så på UL at det var noe væske der, og han mistenker ohss. Ble derfor totalfrys. Men jeg har ikke kjent noe som helst. Magen er større og jeg kjenner at det jobbes inni der, men ellers er jeg helt fin. Det eneste er at jeg kanskje er litt ekstra trøtt/slapp, men det kan like gjerne være hormonene/det psykiske.

Ja mye av det samme som jeg opplever nå, men klarer fortsatt å gjøre daglige gjøremål så krysser fingrene for at det holder seg 😬🤞🏼

Takk for tips og råd ❤️ Skal drikke så mye jeg klarer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (39 minutter siden):

Hvordan tømmer de buken for væske forresten? 😵💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
frk.bie skrev (14 timer siden):

Hvordan tømmer de buken for væske forresten? 😵💫

Med meg prøvde de å gjøre det under uttaket, de flyttet rundt på den nålen for å prøve å få ut væsken med den. Med meg var det tarm i veien, så de turte ikke prøve mer da det var risiko for å treffe den😅 Jeg bor ikke i Trondheim, men fikk beskjed om å ta kontakt med gyn hos mitt lokle sykehus hvis det ble verre, om de tømmer på samme måte er jeg usikker på☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningstest;

Fikk beskjed av St.Olavs om å kjøpe clearblue digital, men de har jo to forskjellige. Hvilken av disse to er det man helst bør bruke?

1) https://www.billige-tester.no/egglosningstest/digital-egglosningstest/clearblue-digital-egglosningstest/

2) https://www.billige-tester.no/egglosningstest/digital-egglosningstest/clearblue-aegloesningstest-advanced-digital/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (18 minutter siden):

Eggløsningstest;

Fikk beskjed av St.Olavs om å kjøpe clearblue digital, men de har jo to forskjellige. Hvilken av disse to er det man helst bør bruke?

1) https://www.billige-tester.no/egglosningstest/digital-egglosningstest/clearblue-digital-egglosningstest/

2) https://www.billige-tester.no/egglosningstest/digital-egglosningstest/clearblue-aegloesningstest-advanced-digital/

Rosa er enklest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...