Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

prøver89 skrev (12 minutter siden):

Er det ikke også slik at man ikke kan drikke alkohol når man tar medisin mot UVI ? 🤪

Det er kun til én type antibiotika (flagyl) man ikke bør drikke alkohol i samme periode, gjør man det så vil man bli kjempedårlig (samme effekt som antabus). Jeg er selv helsepersonell og har aldri vært med på å gi flagyl mot uvi, det er langt fra førstevalget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frk.bie skrev (14 timer siden):

Noen her som har måttet fjerne eggleder pga væske?😭 Ble oppdaget i dag på ultralyd og jeg er knust 

Væske etter behandling eller før du har startet IVF?

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Væske etter behandling eller før du har startet IVF?

Har ikke blitt oppdager før i går (etter oppstart på hormoner). Har vært på 2 ultralyder tidligere og ingenting ble funnet da.. 😢

Anonymkode: 60546...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (6 timer siden):

Det er kun til én type antibiotika (flagyl) man ikke bør drikke alkohol i samme periode, gjør man det så vil man bli kjempedårlig (samme effekt som antabus). Jeg er selv helsepersonell og har aldri vært med på å gi flagyl mot uvi, det er langt fra førstevalget 

Alkohol blir heldigvis ikke noe problem, er verre med den oppblåste magen som kan se gravid ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (2 timer siden):

Alkohol blir heldigvis ikke noe problem, er verre med den oppblåste magen som kan se gravid ut 😂

Aha, da så! ☺️ Du får ta på deg litt løse klær som magen ikke vises så godt i, så tenker jeg ingen legger merke til det☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (15 minutter siden):

Aha, da så! ☺️ Du får ta på deg litt løse klær som magen ikke vises så godt i, så tenker jeg ingen legger merke til det☺️☺️

Ja, får gjøre det 😊 Mest stressa for hva jeg skulle finne på å si om jeg måtte trekke meg tilbake/ikke orker å være med hele tiden, noe som er utypisk meg, men da skal jeg lett gå for UVI 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DNX skrev (14 timer siden):

Ja, får gjøre det 😊 Mest stressa for hva jeg skulle finne på å si om jeg måtte trekke meg tilbake/ikke orker å være med hele tiden, noe som er utypisk meg, men da skal jeg lett gå for UVI 😄

Ser den. De som har hatt UVI vet hvor ubehagelig det kan være, så tror det er bænkers å skylde på det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uttaket overstått, og det hjalp veldig med litt ekstra smertestillende 🙃 Begynte å bli litt småstressa fordi Ovitrelle og smertestillende var så viktig å ta til riktig tid, og så ble uttaket 1t senere enn planlagt (uten info om forsinkelse), men hadde heldigvis med mannen som sa gjentatte ganger at de har kontroll 😅 Nå er det bare å vente i spenning til i morgen for å høre hvordan det har gått 🤞

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 11.40):

Har ikke blitt oppdager før i går (etter oppstart på hormoner). Har vært på 2 ultralyder tidligere og ingenting ble funnet da.. 😢

Anonymkode: 60546...2d7

Ikke opplevd noe sånt, men da er det kun den ene og kun egglederen du må fjerne? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke opplevd noe sånt, men da er det kun den ene og kun egglederen du må fjerne? 💕

Jeg forstår ingenting nå.. På onsdag sa hun den måtte fjernes og det kunne være de tok begge når de først opererte meg. Fikk helt sjokk å ble helt i fra meg så ringte i går for å spørre om det var nødvendig å fjerne begge to og spurte div spørsmål ang dette. Da sa sykepleieren at det var ikke det som sto i journalen, men at det var observert litt væske i en eggleder og at det måtte kontrolleres og evt sjekkes med kontrastvæske før et evt innsett..? Det sto ingenting om å fjerne verken den ene eller begge.   

Skulle få beholde eggstokkene uansett, da de så bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro nå 😢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (26 minutter siden):

Jeg forstår ingenting nå.. På onsdag sa hun den måtte fjernes og det kunne være de tok begge når de først opererte meg. Fikk helt sjokk å ble helt i fra meg så ringte i går for å spørre om det var nødvendig å fjerne begge to og spurte div spørsmål ang dette. Da sa sykepleieren at det var ikke det som sto i journalen, men at det var observert litt væske i en eggleder og at det måtte kontrolleres og evt sjekkes med kontrastvæske før et evt innsett..? Det sto ingenting om å fjerne verken den ene eller begge.   

Skulle få beholde eggstokkene uansett, da de så bra ut. Vet ikke hva jeg skal tro nå 😢

Høres ut som de bare evt må fjerne væske? tror du kan ha misforstått. Jeg hadde btw væske i livmora ette rat jeg hadde stått på nesespray i 2 uker for nedregulering. Tror selv dette var blod da jeg blødde endel i dagene etterpå. Men de sjekket bare om jeg allerede var gravid, så startet de opp med IVF videre. Vil tro kroppen kan samle noe væske pg aendring i hormoner i forbindelse med behandling...

Men ja, dette var synsing fra meg. Synes det høres ut som du kan ta det med ro :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Høres ut som de bare evt må fjerne væske? tror du kan ha misforstått. Jeg hadde btw væske i livmora ette rat jeg hadde stått på nesespray i 2 uker for nedregulering. Tror selv dette var blod da jeg blødde endel i dagene etterpå. Men de sjekket bare om jeg allerede var gravid, så startet de opp med IVF videre. Vil tro kroppen kan samle noe væske pg aendring i hormoner i forbindelse med behandling...

Men ja, dette var synsing fra meg. Synes det høres ut som du kan ta det med ro :)

Vet ikke, hun sa med meg at jeg trengte ikke eggstokkene ved ivf så gjorde ingenting å fjerne dem.   Men håper du har rett og at jeg misforsto henne totalt! 🤞🏼 

Takk for du tar deg tiden ❤️ Evig glad for denne siden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (6 minutter siden):

Vet ikke, hun sa med meg at jeg trengte ikke eggstokkene ved ivf så gjorde ingenting å fjerne dem.   Men håper du har rett og at jeg misforsto henne totalt! 🤞🏼 

Takk for du tar deg tiden ❤️ Evig glad for denne siden 🙈

Egglederene😅

Jeg måtte fjerne en cyste (punkteres i eggstokken ) før jeg kunne begynne . Normal kontroll før oppstart. Kanskje det er veske de har sett i egglederen og må bare sjekke dette. Men du trenger ikke egglederen når du tar ivf. Så det stemmer jo. Eggstokkene må du jo ha 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rebecks skrev (15 minutter siden):

Egglederene😅

Jeg måtte fjerne en cyste (punkteres i eggstokken ) før jeg kunne begynne . Normal kontroll før oppstart. Kanskje det er veske de har sett i egglederen og må bare sjekke dette. Men du trenger ikke egglederen når du tar ivf. Så det stemmer jo. Eggstokkene må du jo ha 💕💕

Ja guri! Eggledere! 🙈 Tok det lang tid fra det var oppdaget til du fikk kommet i gang? 
jeg er midt i stimuleringen da det ble oppdaget så blir uttak neste uke så blir det totalfrys 😔 

Hun sa det ikke ble innsett før jul så mistet helt motivasjonen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal i gang med fryseforsøk og venter på eggløsning. Hvem av disse her skal vises før jeg sier fra til klinikken at eggløsning er her? Jeg bruker clear blue digital

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (Akkurat nå):

Hei! Skal i gang med fryseforsøk og venter på eggløsning. Hvem av disse her skal vises før jeg sier fra til klinikken at eggløsning er her? Jeg bruker clear blue digital

image.jpg

Ville spurt de jeg?☺️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
frk.bie skrev (7 timer siden):

Ja guri! Eggledere! 🙈 Tok det lang tid fra det var oppdaget til du fikk kommet i gang? 
jeg er midt i stimuleringen da det ble oppdaget så blir uttak neste uke så blir det totalfrys 😔 

Hun sa det ikke ble innsett før jul så mistet helt motivasjonen 🙈

De tok de med en gang. Pga jeg hadde reist i 4 timer for å komme til sykehuset. Så begynte jeg på stimuleringen en uke etter tror jeg. Endte med totalfrys på meg også. Men det var fordi vi klarte få korona (samme dag som egguttaket. På kvelden ble vi nærkontakt og smittet) glad jeg heldigvis rakk og få eggene ut.hadde eggutakk 30 september tror jeg. Og har ikke fått satt inn enda. Må ha enda en mens. Så mensen i november. Så ting tar tid. Spurte selv om jeg evt rakk et nytt forsøk før jul om ikke det i november gikk. Men det var helt sikkert at jeg ikke gjorde. Syntes det er veldig kjipt de har så mange pasienter inne på en gang. Skjønner jo at alle må ha behandling. Men skulle ønske de kunne gjøre ferdig de som allerede var i prosess og få litt fortgang. Og gjerne litt mere bemanning. 😅😊

Rakk også en lapraskopi ,ble utredet for endometriose. Så da fikk de brent vekk litt og rettet opp i en krøllet eggleder . Mye man skal igjennom .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (1 time siden):

image.jpg

De vil ikke at man bruker den som blinker. Det fikk jeg ivertfall beskjed om. Du må bruke den som kun har smiletegn. Det er 2 forskjellige tester. 

Jeg har prøvd den blinkende også. Men min gikk fra 0 på morgenen til stort smil kl 13 på dagen. Så jeg stoler ikke helt på den blinkende. (Kjente jeg fikk eggløsning ,eller at det var noe som skjedde. Var derfor jeg tok enda en test)

Men ja ,du kan jo også spørre de. 😊😊Vet ikke hvilken klinikk du går til ?

Endret av Rebecks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (1 time siden):

image.jpg

Jeg brukte samme som denne. Testet til samme tid hver dag og sa fra til klinikken når jeg fikk fast smilefjes (maksimal fertilitet) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (7 timer siden):

De vil ikke at man bruker den som blinker. Det fikk jeg ivertfall beskjed om. Du må bruke den som kun har smiletegn. Det er 2 forskjellige tester. 

Jeg har prøvd den blinkende også. Men min gikk fra 0 på morgenen til stort smil kl 13 på dagen. Så jeg stoler ikke helt på den blinkende. (Kjente jeg fikk eggløsning ,eller at det var noe som skjedde. Var derfor jeg tok enda en test)

Men ja ,du kan jo også spørre de. 😊😊Vet ikke hvilken klinikk du går til ?

Var kun denne de hadde på apoteket. Og de på St Olavs sa jeg skulle bruke clear blue digital. Og får ikke akkurat tak i de nå. Kan du sende meg link på hvilken du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...