AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2801 Del Skrevet 11. oktober 2021 prøver89 skrev (3 timer siden): Da tipper jeg det blir mandag eller senere☺️ 🤞🏼🤞🏼 Spennende tider dette!! Trener dere under stimulering? Det verker godt i eggstokkene når jeg gjør noe som gjør at pulsen stiger - så er redd for å gjøre noe feil 🙈 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 11. oktober 2021 #2802 Del Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 🤞🏼🤞🏼 Spennende tider dette!! Trener dere under stimulering? Det verker godt i eggstokkene når jeg gjør noe som gjør at pulsen stiger - så er redd for å gjøre noe feil 🙈 Anonymkode: 60546...2d7 I praksis har jeg ikke trent 😂 men jeg forholder meg til det nedenfor - men samtidig hadde jeg nok roet ned om jeg kjente ubehag bare fordi jeg ikke hadde orket ekstra usikkerhet 🙈 Men dette sier altså sykehuset: All trening som ikke medfører hopp er i orden. Tunge løft over hode er heller ikke å anbefale da dette kan strekke eggstokkene og medføre at de vrir seg. Gå, sykle, styreketrening, ski, svømme (med unntak av etter egguttak) er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #2803 Del Skrevet 11. oktober 2021 Neutral90 skrev (På 23.9.2021 den 19.12): Samme her, estradot plaster funket bedre. Da får man jevn tilførsel av østrogen døgnet rundt, ved progynova er det en topp når man tar piller som snart går ned i bølgedal, så ny topp ved neste pille osv. Patriotpaula skrev (På 23.9.2021 den 19.20): jeg brukte også Estradot, men synes det var et lite mareritt å få det til så sitte fast 😶 men enig om i at det blir jo en mye jevnere konsentrasjon enn hva progynova kan gi! Hei igjen dere to! Da fikk jeg Estradot slik som dere. Tusen takk for hjelpen! Har et par spørsmål til, hvilken dose Progynova funket dårlig for dere og hvilken dose Estradot funket bra? Jeg gikk først på Progynova 4mg på morningen og 2mg på kvelden, deretter økte de til 4mg morgen og kveld. Null effekt. Har nå fått 100mikrogram Estradot, skal bruke 3 plastre og bytte 2 ganger i uken. 🤞🤞 Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. oktober 2021 #2804 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei igjen dere to! Da fikk jeg Estradot slik som dere. Tusen takk for hjelpen! Har et par spørsmål til, hvilken dose Progynova funket dårlig for dere og hvilken dose Estradot funket bra? Jeg gikk først på Progynova 4mg på morningen og 2mg på kvelden, deretter økte de til 4mg morgen og kveld. Null effekt. Har nå fått 100mikrogram Estradot, skal bruke 3 plastre og bytte 2 ganger i uken. 🤞🤞 Anonymkode: c78a7...a7b Har dessverre ikke noe godt svar til deg 😬 jeg sluttet med Estradot underveis i et forsøk fordi jeg ble gal av at det satt så dårlig, begynte med progynova igjen. Jeg har i alle forsøk (5) hatt god effekt av progynova 2 mg x 3 daglig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. oktober 2021 #2805 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei igjen dere to! Da fikk jeg Estradot slik som dere. Tusen takk for hjelpen! Har et par spørsmål til, hvilken dose Progynova funket dårlig for dere og hvilken dose Estradot funket bra? Jeg gikk først på Progynova 4mg på morningen og 2mg på kvelden, deretter økte de til 4mg morgen og kveld. Null effekt. Har nå fått 100mikrogram Estradot, skal bruke 3 plastre og bytte 2 ganger i uken. 🤞🤞 Anonymkode: c78a7...a7b Jeg fikk vel avbrutt to ganger på progynova synes jeg å huske. Første gang begynte jeg på vanlig 2 mg x 3 og økte til 2 mg x 6. Forstod slik det var maks og det er jeg helt enig i fordi jeg ble helt tussete. Men det skjer så gradvis at man merker det ikke selv. Andre gang var det litt høyere startdose, kanskje var det 8 mg? Husker ikke helt. Funket ikke. Når jeg brukte estradot var det bare estradot, ikke sammen med progynova. Mener det var slik I alle fall 👍 men det var fordi jeg reagerte så negativ på progynova, jeg nektet å ta den. Så kom corona og når det åpnet opp igjen hadde syklusen fått stabilisert seg etter alle uttakene og jeg kunne ha innsett I naturlig syklus igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2806 Del Skrevet 12. oktober 2021 Hei, Jeg er på mitt første forsøk med IVF. Jeg har gått nå på cyclogest i 4 dager nå. Jeg merker at jeg blir veldig oppblåst og har sterke smerter. Føles ut som om man må gå veldig på do. Jeg er også mye forstoppet. Det verste er smertene. Jeg var gravid i 5 uker før jeg spontanaborterte i slutten av august. Da hadde jeg lignende plager, men ikke like sterke som nå. Jeg sliter med å sove på kvelden, spise mat og har jeg gått en tur i maks 1 time sammenhengende så må jeg hvile av de sterke magesmertene som kommer like etterpå da jeg har fått hvilt litt. Er det noen andre som har opplevd de samme plagene og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Etter egguttaket hadde jeg sterke smerter i 2 døgn, men det gikk over. Fortsatt litt vondt i nedre del av magen, men mest smerter lengere opp. Kan jeg ha blitt overstimulert? Anonymkode: 6e93d...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firtina Skrevet 12. oktober 2021 #2807 Del Skrevet 12. oktober 2021 Heisann damer ! Jeg tok kontakt med en fertilitetsklinikk i dag for å be om litt mer info rundt dette med prøverør. Landet vi bor i har mange private klinikker og det er ikke så forferdelig dyrt å få hjelp her heldigvis. Jeg er 41 år så jeg begynner jo å bli gæmmal og har kanskje bare råtne egg i kurven men vi får vel se hva som skjer. Jeg hadde blitt utrolig glad om dere ville delt litt erfaringer med meg om hva dere har opplevd og hvordan alt gjøres og er. håper dere blir gravide fort alle sammen ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 12. oktober 2021 #2808 Del Skrevet 12. oktober 2021 hjema skrev (På 5.10.2021 den 12.46): Overnatting er jeg ikke sikker på, men reise får du refundert om det er over en viss distanse (jeg bor vel 130km unna og fikk dekket). Man betaler en egenandel frem til man har frikort (tror denne er på ca 300kr per reise), men så får man dekket alle utgifter for transport og evt parkering/bompenger videre. Er vel normalt sett billigste alternativ som dekkes, men pga korona nå så har man også fått dekket utgifter til kjøring, vil tro den gjelder fortsatt.... Vet dere om dette gjelder hvis man gjør det privat og ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaohaiburongyi Skrevet 12. oktober 2021 #2809 Del Skrevet 12. oktober 2021 On 10/6/2021 at 1:52 PM, Yaohaiburongyi said: Takket være deres oppmuntring har jeg startet mitt aller første forsøk med en gang. Å, det har vært mye de siste dagene! Jeg vil gjerne dele historien! Jeg hadde protocol antagonist. På grunn av PCOS har legen vært ekstremt forsiktig med en ganske lav dose på 100 IE / dag i 6 dager. Det viste ingen effekt for meg, og etterpå prøvde vi 112 IE / dag og 125 / i 2 dager. Dessverre er det bare 4 follikler som vokste opp og til slutt fikk jeg bare 3 egg. Eggutvinning var ikke smertefullt, og kanskje har det noe å gjøre med at bare 3 ble hentet. Dagen etter fikk vi beskjed at bare 2 var befruktet og legen anbefalte embryotilbakeføring på dag 3 mandag. I dag er dag 5, og vi fikk beskjed at den andre har vært blastocyst og frosset ned. Jeg kyrsser fingre for at vi kan lykkes med denne som er inne i meg nå. Det er bare en ting jeg er bekymret for da legen fortalte meg at det var multinucleated celle på dag 2 i begge eggene. Laboratoriet på klinikken sa at multinucleated celler er vanlig de første dagene, og de forsvant på dag 3, og jeg har ingenting å bekymre meg for. Likevel har jeg lest på nettet og er redd for at det kan være noe galt med embryoet. Har noen hørt om det? Jeg er 32 år gammel, med PCOS og mannlige faktor, første forsøk med Livio Oslo. Jeg tok urin graviditetstest i dag, og den viser gravid !! Jeg kan nesten ikke tro det. Skal på blodprøve denne fredagen og håper den vil vise det samme! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 12. oktober 2021 #2810 Del Skrevet 12. oktober 2021 32 minutter siden, Yaohaiburongyi said: Jeg tok urin graviditetstest i dag, og den viser gravid !! Jeg kan nesten ikke tro det. Skal på blodprøve denne fredagen og håper den vil vise det samme! Gratulerer så mye! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 12. oktober 2021 Forfatter #2811 Del Skrevet 12. oktober 2021 Coffee1234 skrev (2 timer siden): Vet dere om dette gjelder hvis man gjør det privat og ? Det vet jeg dessverre ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 12. oktober 2021 Forfatter #2812 Del Skrevet 12. oktober 2021 Yaohaiburongyi skrev (38 minutter siden): Jeg tok urin graviditetstest i dag, og den viser gravid !! Jeg kan nesten ikke tro det. Skal på blodprøve denne fredagen og håper den vil vise det samme! Gratulerer så mye😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 12. oktober 2021 #2813 Del Skrevet 12. oktober 2021 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Jeg er på mitt første forsøk med IVF. Jeg har gått nå på cyclogest i 4 dager nå. Jeg merker at jeg blir veldig oppblåst og har sterke smerter. Føles ut som om man må gå veldig på do. Jeg er også mye forstoppet. Det verste er smertene. Jeg var gravid i 5 uker før jeg spontanaborterte i slutten av august. Da hadde jeg lignende plager, men ikke like sterke som nå. Jeg sliter med å sove på kvelden, spise mat og har jeg gått en tur i maks 1 time sammenhengende så må jeg hvile av de sterke magesmertene som kommer like etterpå da jeg har fått hvilt litt. Er det noen andre som har opplevd de samme plagene og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? Etter egguttaket hadde jeg sterke smerter i 2 døgn, men det gikk over. Fortsatt litt vondt i nedre del av magen, men mest smerter lengere opp. Kan jeg ha blitt overstimulert? Anonymkode: 6e93d...86a Jeg har ikke erfaring med cyklogest, men jeg har blitt veldig forstoppet av crinone hver gang. (Det er vel vanlig bivirkning av progesteron.) Etter siste uttak kom det ingen nr. 2 på ni dager 🙈 Fikk beskjed fra sykepleier at det ikke var lov å bruke noe lakserende medisin, så det løste seg til slutt med store mengder svisker, biola, vann og frukt, men fy søren det var vondt i mellomtiden altså. Jeg måtte ikke gå på crinone i mer enn i 15 dager av gangen, da. Det gjaldt også nå nettopp da jeg ble gravid. Nå er magen tilbake til det normale, men jeg spiser fremdeles litt mer frukt og svisker for sikkerhets skyld. Jeg har vært mildt overstimulert to ganger. Fikk beskjed om å si ifra hvis magen ble veldig stor eller det gjorde veldig vondt, eller hvis det ble verre etter noen dager. Hvis det bare gjør litt vondt, så tror jeg det er greit, men det er jo lov å ta en telefon og spørre hvis du er bekymret 🌸 Endret 12. oktober 2021 av Finki tydeligere språk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2814 Del Skrevet 12. oktober 2021 Yaohaiburongyi skrev (53 minutter siden): Jeg tok urin graviditetstest i dag, og den viser gravid !! Jeg kan nesten ikke tro det. Skal på blodprøve denne fredagen og håper den vil vise det samme! GRATULERER!!! 🥰🥰🥰 Herregud så mange som har blitt gravide den siste tiden! Tenk om det blir en liten bølge her nå! Lov å håpe, når man har innsett i november. 😅🥰 Anonymkode: c78a7...a7b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2815 Del Skrevet 12. oktober 2021 4 befruktet. 4 på frys. Veldig god kvalitet sa de også (ganske stor lykke for en med lav AMH og høy FSH - som de ikke visste om utfallet av hormonbehandlingen, og gav det lave sjanser). Anonymkode: ee55d...7bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 12. oktober 2021 #2816 Del Skrevet 12. oktober 2021 Da er det endelig klart for uttak fredag! 🤩 Det så bra ut i dag, heldigvis, «et drøss av» eggposer (i alle fall på den ene siden, men han sa den andre siden også så bra ut). Så da håper jeg bare det er (like bra) innhold i dem🤞 Litt spent på hvordan kroppen er etter uttak siden jeg har planer hele lørdag med en gjeng som ble bestemt lenge før dette, og vi skal være hos oss, så kan liksom ikke bare melde pass 🙈 Og jeg som hadde tenkt jeg skulle droppe å møte mange folk mellom uttak og innsett for ikke å risikere noe koronasmitte😅 Men vi må jo leve litt også under denne IVF-karusellen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 12. oktober 2021 #2817 Del Skrevet 12. oktober 2021 Snøugla skrev (På 9.10.2021 den 19.16): Hei, dere Jeg lurer på en ting. Vi holder som jeg tidligere har skrevet på med prøverør på Medicus. Det gjør vi mens vi venter og venter og venter enda litt til på å få starte opp på Riksen/Ullevål. Vi har vært inne til forsamtale på Ullevål og må fylle ut dette skjemaet: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/documents/egenerklæring for par ved assistert befruktning.pdf Og det skjemaet, det reagerer jeg på. Vanskelig å sette ord på det, men det er noe med at det allerede er så sårt å ikke klare å få det til på egenhånd. Naturen har på en måte bestemt at vi ikke burde formere oss, og kanskje det stemmer, for det virker som vår omsorgsevne trekkes i tvil inntil det motsatte er bevist. Tror jeg reagerer litt ekstra fordi legen var ganske brysk på at kravet var at vi måtte ha vært samboere i 2 år (vi mangler noen få måneder), hvor på jeg svarte at kravet var at vi levde i et ekteskapslignende forhold. Og da kunne vi aller nådigest vurderes dersom vi hadde kjøpt bolig sammen, hadde felles økonomi eller lignende. Er det bare jeg som overreagerer? Medicus har selvfølgelig også krevd barneomsorgsattest, spurt om vår helse og om vi er i jobb. De følger loven de også, men OUS synes jeg har tatt alt for mye Møllers tran i tolkningen av bioteknologiloven. Til alt overmål er jeg jurist, så dette skal jeg faktisk lese meg litt opp på en dag. Men vi jurister sliter vi også med å være rasjonelle når det gjelder en selv Hvis noen lurer, så er vi begge friske og i full jobb. Men jeg har vært innom DPS etter en voldtekt for mange år siden og jeg fikk diagnosen PTSD. Det er definitivt det verste kapittelet i mitt liv. Selv om det er et tilbakelagt kapittel i den forstand at jeg nå fungerer i jobb og har et godt liv, så vil den hendelsen alltid være en sorg jeg vil bære med meg frem til dagen jeg dør. Som jeg selvfølgelig håper blir veldig lenge til! Så spørsmålet er om jeg er urimelig sensitiv, eller er det flere som har reagert på det? Tanker? Jeg hadde også reagert. Jeg er i det offentlige ifht prøverør jeg også, men måtte ikke fylle ut noe på langt nær så inngående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2818 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 16.58): Jeg søkt om assistert befruktning for enslige, synes ikke det var noe strengt i det heletatt, overaskende hvor lett man slapp inn. Jeg er utdannet barnevernspedagog, men jobber i skolen. Anonymkode: 7ea55...d6c Jeg også. Reagerte på det samme. Anonymkode: 68fee...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 12. oktober 2021 #2819 Del Skrevet 12. oktober 2021 Firtina skrev (6 timer siden): Heisann damer ! Jeg tok kontakt med en fertilitetsklinikk i dag for å be om litt mer info rundt dette med prøverør. Landet vi bor i har mange private klinikker og det er ikke så forferdelig dyrt å få hjelp her heldigvis. Jeg er 41 år så jeg begynner jo å bli gæmmal og har kanskje bare råtne egg i kurven men vi får vel se hva som skjer. Jeg hadde blitt utrolig glad om dere ville delt litt erfaringer med meg om hva dere har opplevd og hvordan alt gjøres og er. håper dere blir gravide fort alle sammen ❤️ Hei! Jeg har vært gjennom en vellykket runde med ivf tidligere. Vi gjorde det i Danmark. Jeg hadde kort protokoll/regime. Ble stimulert med gonal-F og Orgalutran i 12 dager (tror jeg det var. Husker ikke helt). Og så satte jeg en eggløsningssprøyte og hentet ut eggene. Mange gruer seg til dette, jeg også gjorde det, men det var IKKE vondt. Fikk ut ganske mange egg. Noen ble med videre og på dag fem var det to blastocyster igjen. Et av dem ble det barn av 😊 Jeg synes hele prosessen var lite problematisk og reagerte lite på hormonstimuleringen i form av bivirkninger. Du er velkommen til å skrive en melding til meg om du vil 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 12. oktober 2021 #2820 Del Skrevet 12. oktober 2021 16 minutter siden, DNX said: Da er det endelig klart for uttak fredag! 🤩 Det så bra ut i dag, heldigvis, «et drøss av» eggposer (i alle fall på den ene siden, men han sa den andre siden også så bra ut). Så da håper jeg bare det er (like bra) innhold i dem🤞 Litt spent på hvordan kroppen er etter uttak siden jeg har planer hele lørdag med en gjeng som ble bestemt lenge før dette, og vi skal være hos oss, så kan liksom ikke bare melde pass 🙈 Og jeg som hadde tenkt jeg skulle droppe å møte mange folk mellom uttak og innsett for ikke å risikere noe koronasmitte😅 Men vi må jo leve litt også under denne IVF-karusellen! Så spennende med uttak! Håper på mange flotte egg 🤞 Bra du slapp uttak på lørdag, da! Formen dagen etter uttak er som regel mye bedre, men det er nok lurt å få mest mulig på plass før fredagen i tilfelle du blir litt dårlig og/eller susete 💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå