aishaaa Skrevet 8. oktober 2021 #2761 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg brukte også prednisolon etter to mislykkede innsett, ble også gravid på det. Uten at det trengte ha noe med prednisolonen å gjøre. Tok lavdose på egenhånd da , uten en lege i bakhånd. Anonymkode: c9990...930 Var det ved fryseinnsett eller fersk? Husker du hvor mange mg du tok pr dag, samt når du startet/sluttet på prednisolon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 8. oktober 2021 #2762 Del Skrevet 8. oktober 2021 4 hours ago, hjema said: Gratulerer 💕 3 hours ago, AnonymBruker said: Gratulerer 🌸 Anonymkode: ee55d...7bc 1 hour ago, AnonymBruker said: Gratulerer så mye!!! 🥰🥰 Anonymkode: c78a7...a7b 38 minutter siden, aishaaa said: Gratulerer ❤️❤️🌱 Tusen takk, alle sammen! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 8. oktober 2021 #2763 Del Skrevet 8. oktober 2021 aishaaa skrev (38 minutter siden): Var det ved fryseinnsett eller fersk? Husker du hvor mange mg du tok pr dag, samt når du startet/sluttet på prednisolon? Svarer jeg også Fryseinnsett, 5 mg, fra CD2 (da startet jeg opp med progynova også) og sluttet rundt uke 10+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 8. oktober 2021 #2764 Del Skrevet 8. oktober 2021 Finki skrev (5 timer siden): 11 DPO😍 Jeg har vært så spent at jeg ikke har klart å følge bruksanvisninger da 🙈 Jeg så to streker i går også på babyplan, men det var veldig svakt og jeg glemte å sjekke om de kom innenfor tidsfristen. Derfor ble det 2 stk tester i dag for å være sikker. I dag klarte jeg å bruke clearblue feil og måtte dyppe to ganger, så resultatet er vel egentlig ikke gyldig, men babyplan sin strek er tydeligere i virkeligheten enn den ser ut på bildet. Håper dette holder seg de neste dagene. Har aldri fått positivt før, så bare det er liksom en seier. Gratulerer så mye 🌸🥰🥳 For en følelse!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 8. oktober 2021 #2765 Del Skrevet 8. oktober 2021 2 hours ago, Rebecks said: Gratulerer så mye. Så gøy med positiv test🎉🎉🎉 uansett hvor mye du dypper den pinnen i glasset så vil den ikke vise 2 streker så lenge du ikke er gravid. Ikke tenk på bruksanvisningen. Du er gravid 😍😍håååper de neste dagene bare vil vise sterkere og sterkere streker. Den følelsen er den beste. Spesielt etter å ha tatt utallige tester med kun en sterk😅😅(snakker for meg selv ivertfall) Takk! 🥰 Jeg er helt på tuppa nå, superglad og fullstendig ukonsentrert. Haha, du har sikkert rett om den testen. Jeg ble bare så overrasket da jeg så streker, min første tanke var "du skal jo ikke se sånn ut, her må det være noe feil". Jeg føler jeg har prøvd så lenge nå at jeg egentlig har glemt hva det er jeg prøver på. Kan ikke skjønne at jeg kan ha sånn flaks. Tør ikke å tro på det før blodprøve på mandag, heldigvis har jeg sørget for å ha planer hele helgen for å unngå for mye grubling 🤭 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 8. oktober 2021 #2766 Del Skrevet 8. oktober 2021 Finki skrev (5 timer siden): 11 DPO😍 Jeg har vært så spent at jeg ikke har klart å følge bruksanvisninger da 🙈 Jeg så to streker i går også på babyplan, men det var veldig svakt og jeg glemte å sjekke om de kom innenfor tidsfristen. Derfor ble det 2 stk tester i dag for å være sikker. I dag klarte jeg å bruke clearblue feil og måtte dyppe to ganger, så resultatet er vel egentlig ikke gyldig, men babyplan sin strek er tydeligere i virkeligheten enn den ser ut på bildet. Håper dette holder seg de neste dagene. Har aldri fått positivt før, så bare det er liksom en seier. Å, gratulerer så mye!! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 8. oktober 2021 #2767 Del Skrevet 8. oktober 2021 Patriotpaula skrev (20 minutter siden): Svarer jeg også Fryseinnsett, 5 mg, fra CD2 (da startet jeg opp med progynova også) og sluttet rundt uke 10+0 Takk for svar, det er gull! Ringte sykehuset nå for å høre om jeg kunne få prednisolon ved neste innsett, men sykepleier sa at det var særdeles sjeldent de ga det til pasienter, så hun tvilte på at lege sa det var ok. Vurderer å ta det opp med fastlege, og jeg tipper hun synes det er ok… men, lite lyst til å «selvmedisinere» meg med prednisolon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 8. oktober 2021 #2768 Del Skrevet 8. oktober 2021 aishaaa skrev (2 minutter siden): Takk for svar, det er gull! Ringte sykehuset nå for å høre om jeg kunne få prednisolon ved neste innsett, men sykepleier sa at det var særdeles sjeldent de ga det til pasienter, så hun tvilte på at lege sa det var ok. Vurderer å ta det opp med fastlege, og jeg tipper hun synes det er ok… men, lite lyst til å «selvmedisinere» meg med prednisolon. Skjønner godt at du ikke har lyst til å ta Prednisolon bak sykehusets rygg 😬 Håper du finner en løsning på det ❤️ 5 mg er jo uansett lavdose så det holder, tror de som står på Prednisolon-kur hadde ledd av den doseringen (er helsepersonell) 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2769 Del Skrevet 8. oktober 2021 aishaaa skrev (1 time siden): Var det ved fryseinnsett eller fersk? Husker du hvor mange mg du tok pr dag, samt når du startet/sluttet på prednisolon? Det var på fersk. Brukte 5 mg fra sprøytestart til innsett, mener jeg. Husker ikke om jeg tok det etter innsett. Anonymkode: c9990...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2770 Del Skrevet 8. oktober 2021 Patriotpaula skrev (1 minutt siden): Skjønner godt at du ikke har lyst til å ta Prednisolon bak sykehusets rygg 😬 Håper du finner en løsning på det ❤️ 5 mg er jo uansett lavdose så det holder, tror de som står på Prednisolon-kur hadde ledd av den doseringen (er helsepersonell) 🙈 Jepp, 5 mg i et par uker er ikke farlig. Trenger ikke nedtrappes eller noe. Men litt risky å ta på egenhånd. Jeg var desperat så valgte å gjøre det likevel. Anonymkode: c9990...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 8. oktober 2021 #2771 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jepp, 5 mg i et par uker er ikke farlig. Trenger ikke nedtrappes eller noe. Men litt risky å ta på egenhånd. Jeg var desperat så valgte å gjøre det likevel. Anonymkode: c9990...930 Jeg brukte 5 mg i 2,5 mnd, trappet ikke ned den doseringen heller Hadde nok jeg også kunne gjort, har selv kjent på følelsen av å være så desperat for å lykkes at jeg er villig til å strekke meg langt for å få det til. Heldigvis var Prednisolon «lovlig» brukt her, siden det var gyn sitt forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. oktober 2021 #2772 Del Skrevet 8. oktober 2021 aishaaa skrev (2 timer siden): Takk for svar, det er gull! Ringte sykehuset nå for å høre om jeg kunne få prednisolon ved neste innsett, men sykepleier sa at det var særdeles sjeldent de ga det til pasienter, så hun tvilte på at lege sa det var ok. Vurderer å ta det opp med fastlege, og jeg tipper hun synes det er ok… men, lite lyst til å «selvmedisinere» meg med prednisolon. Du hører til st Olavs? De krever enten X antall mislykkede innsett eller bakenforliggende diagnose som tilsier fordel av det. Jeg har begge og har brukt 20 mg fra 1 mensdag de siste 6 innsettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 8. oktober 2021 #2773 Del Skrevet 8. oktober 2021 Da er første kontroll gjennomført og det så mer ut som jeg er på dag 7 enn 9 i stimuleringen, så da blir det en liten økning i dose og ny kontroll på tirsdag for ny vurdering (mens forrige lege snakket om muligens uttak mandag). Så det er litt kjedelig, men som legen sa er det lett å si i ettertid at startdosen burde vært høyere, ikke lett å vite på forhånd. Kroppen kan jo respondere annerledes enn for 3 år siden pga. alder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 8. oktober 2021 #2774 Del Skrevet 8. oktober 2021 Neutral90 skrev (49 minutter siden): Du hører til st Olavs? De krever enten X antall mislykkede innsett eller bakenforliggende diagnose som tilsier fordel av det. Jeg har begge og har brukt 20 mg fra 1 mensdag de siste 6 innsettene. Stemmer! Snakket nettopp med Medicus (hvor vi hadde utredning), og de anbefalte meg faktisk å be fastlege om prednisolon dersom St.Olavs ikke ville gi meg det. De anbefalte det ofte til pasienter for å optimalisere forholdene i livmor, og sa at jeg ikke kunne ta noen skade av å faktisk ta en så lav dose i en kort periode. Så, da prøver jeg fastlege dersom St.Olavs sier nei😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 8. oktober 2021 #2775 Del Skrevet 8. oktober 2021 43 minutter siden, DNX said: Da er første kontroll gjennomført og det så mer ut som jeg er på dag 7 enn 9 i stimuleringen, så da blir det en liten økning i dose og ny kontroll på tirsdag for ny vurdering (mens forrige lege snakket om muligens uttak mandag). Så det er litt kjedelig, men som legen sa er det lett å si i ettertid at startdosen burde vært høyere, ikke lett å vite på forhånd. Kroppen kan jo respondere annerledes enn for 3 år siden pga. alder også. Kjedelig med utsettelse, men det er mye bedre å starte for lavt enn for høyt etter min erfaring. Så det bra ut ellers? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 8. oktober 2021 #2776 Del Skrevet 8. oktober 2021 Finki skrev (8 minutter siden): Kjedelig med utsettelse, men det er mye bedre å starte for lavt enn for høyt etter min erfaring. Så det bra ut ellers? 😊 Tror det 🤔 Han sa vel at det ikke så så verst ut, men at det ikke var kommet langt nok. Så han syns det var vanskelig å planlegge uttak når jeg lå litt «bakpå», så det er bedre med ny sjekk før uttak bestemmes. Hadde faktisk hele 4 kontroller før de bestemte uttak sist gang. Legen fant visst ikke oversikten over forrige stimulering i systemet, så det var greit at jeg fant det gamle arket her om dagen og sammenlignet og husket forrige plan i hodet 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 8. oktober 2021 #2777 Del Skrevet 8. oktober 2021 Finki skrev (3 timer siden): Kjedelig med utsettelse, men det er mye bedre å starte for lavt enn for høyt etter min erfaring. Så det bra ut ellers? 😊 Forresten, hva annet kunne legen eventuelt ha kommentert?😅 Fikk bare med meg at han målte størrelsen på eggposene på skjermen. Han sa ikke hvor mange eggposer det var (og jeg kom ikke på å spørre), men han hadde vel sagt om det så lite lovende ut mtp. antall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 8. oktober 2021 #2778 Del Skrevet 8. oktober 2021 7 minutter siden, DNX said: Forresten, hva annet kunne legen eventuelt ha kommentert?😅 Fikk bare med meg at han målte størrelsen på eggposene på skjermen. Han sa ikke hvor mange eggposer det var (og jeg kom ikke på å spørre), men han hadde vel sagt om det så lite lovende ut mtp. antall. Nei, jeg vet ikke hva som kunne vært galt. Kanskje litt teit sagt av meg. Måtte kanskje vært om det var egg som hadde stoppet opp, fare for overstimulering eller noe. Men hvis du ikke har fått beskjed om noe annet, så er det nok bra 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 8. oktober 2021 #2779 Del Skrevet 8. oktober 2021 Finki skrev (1 time siden): Nei, jeg vet ikke hva som kunne vært galt. Kanskje litt teit sagt av meg. Måtte kanskje vært om det var egg som hadde stoppet opp, fare for overstimulering eller noe. Men hvis du ikke har fått beskjed om noe annet, så er det nok bra 😊 Tenkte ikke det var teit sagt, heller at jeg generelt føler meg litt uvitende selv etter å ha vært på kontroll 🙊 Så egentlig fint at du ikke kjente til mange andre ting jeg burde visst/spurt om/fått vite😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøugla Skrevet 9. oktober 2021 #2780 Del Skrevet 9. oktober 2021 Finki skrev (På 8.10.2021 den 7.32): 11 DPO😍 Jeg har vært så spent at jeg ikke har klart å følge bruksanvisninger da 🙈 Jeg så to streker i går også på babyplan, men det var veldig svakt og jeg glemte å sjekke om de kom innenfor tidsfristen. Derfor ble det 2 stk tester i dag for å være sikker. I dag klarte jeg å bruke clearblue feil og måtte dyppe to ganger, så resultatet er vel egentlig ikke gyldig, men babyplan sin strek er tydeligere i virkeligheten enn den ser ut på bildet. Håper dette holder seg de neste dagene. Har aldri fått positivt før, så bare det er liksom en seier. Gratulerer så mye!!!! 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå