Snøugla Skrevet 6. oktober 2021 #2721 Del Skrevet 6. oktober 2021 Hmmm... av 23 follikler som ble til 13 egg hvorav 11 var modne, ble 6 befruktet med icsi og kun en eneste en klarte seg til blastocyst... ikke helt det vi hadde håpet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2021 #2722 Del Skrevet 6. oktober 2021 Snøugla skrev (42 minutter siden): Hmmm... av 23 follikler som ble til 13 egg hvorav 11 var modne, ble 6 befruktet med icsi og kun en eneste en klarte seg til blastocyst... ikke helt det vi hadde håpet på. Så utrolig kjedelig! 😟 men samtidig kan det jo være nok med den ene 🤞🏻💓 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2021 #2723 Del Skrevet 6. oktober 2021 Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 6. oktober 2021 #2724 Del Skrevet 6. oktober 2021 10 minutter siden, Patriotpaula said: Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 Så trist å høre! Håper det går bra til slutt ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 6. oktober 2021 #2725 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (30 minutter siden): Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 ❤️❤️ Sender deg gode tanker og krysser fingrene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 6. oktober 2021 #2726 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (44 minutter siden): Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 Ånei.. 🥺 Fader altså.. alt vi skal gå igjennom. Hvorfor mener de at det er en truende abort? Håper av hele mitt hjerte at dette går bra ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2021 #2727 Del Skrevet 6. oktober 2021 aishaaa skrev (9 minutter siden): Ånei.. 🥺 Fader altså.. alt vi skal gå igjennom. Hvorfor mener de at det er en truende abort? Håper av hele mitt hjerte at dette går bra ❤️ ❤️ Gyn fant embryo og plommesekk. Hjertet slo, alt var så lite så fikk ikke hørt hjertet, bare så det blinket. Men embryoet var for lite til å være 6+0. Datteren vår dobbel så stor til sammenligning i uke 6+1. Men de vokser jo raskt i denne perioden, så noen dager fra eller til kan bety mye. Og tenker også at det er en viss risiko for feilmåling tidlig i svangerskapet… 😕 Jeg har hatt litt småblødninger (kun på papiret) jevnlig (men ikke hver dag!), både rosa, brunt og rødlig. Og i dag tidlig så fikk jeg en ganske stor blødning, som varte et par timer, siden den avtok har det vært brunt 🥴 gyn gir det 50/50 om det går bra eller ei 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 6. oktober 2021 #2728 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (27 minutter siden): ❤️ Gyn fant embryo og plommesekk. Hjertet slo, alt var så lite så fikk ikke hørt hjertet, bare så det blinket. Men embryoet var for lite til å være 6+0. Datteren vår dobbel så stor til sammenligning i uke 6+1. Men de vokser jo raskt i denne perioden, så noen dager fra eller til kan bety mye. Og tenker også at det er en viss risiko for feilmåling tidlig i svangerskapet… 😕 Jeg har hatt litt småblødninger (kun på papiret) jevnlig (men ikke hver dag!), både rosa, brunt og rødlig. Og i dag tidlig så fikk jeg en ganske stor blødning, som varte et par timer, siden den avtok har det vært brunt 🥴 gyn gir det 50/50 om det går bra eller ei 😞 Kjære deg❤️ Men, ut i fra det du forklarer så er absolutt ikke håpet ute! Da antar jeg du fikk ny time til UL om en ukes tid? Så lenge det er et blinkende hjerte så er det absolutt håp tenker jeg. Du må prøve å få tankene over på noe annet nå (sjukt enkelt for meg å si), men friskluft og sosialisering er det eneste som får dagene til å gå.. i alle fall for min del. Heier på spira🌱 Stooor klem! Håper det går fint❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2021 #2729 Del Skrevet 6. oktober 2021 aishaaa skrev (2 minutter siden): Kjære deg❤️ Men, ut i fra det du forklarer så er absolutt ikke håpet ute! Da antar jeg du fikk ny time til UL om en ukes tid? Så lenge det er et blinkende hjerte så er det absolutt håp tenker jeg. Du må prøve å få tankene over på noe annet nå (sjukt enkelt for meg å si), men friskluft og sosialisering er det eneste som får dagene til å gå.. i alle fall for min del. Heier på spira🌱 Stooor klem! Håper det går fint❤️ Ja, ny UL neste torsdag… Absolutt alt håp er ikke ute, men har vært vært med på samme runden før og da endte det med en MA 😔 Takk for omtanken ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2730 Del Skrevet 6. oktober 2021 Høstbladet skrev (På 5.10.2021 den 9.54): Hei du! Tusen takk for svar! 😊 Hyggelig å møte en som også jobber i barnehage og vet hvordan det er der! Ja, det er alltid krise med for lite folk. Har en åpen dialog med arbeidsgiver, men har ikke fått snakket noe mer med hun fordi jeg ikke vet når oppstart er ennå og fordi jeg ikke vet helt hvordan ting foregår. Så veldig godt å få høre deres erfaring her inne ☺️ Kjenner jeg gruer meg til uttak, siden de aller fleste jeg har lest om har skrevet at det er fryktelig vondt, selv om jeg vet at det er individuelt. Blir alle tilbudt både smertestillende i pilleform og lokalbedøvelse? Ja, det er akkurat det jeg har tenkt. At denne gangen så må og vil jeg tenke på meg selv. Men jeg syns det er vanskelig allikevel å ikke kunne gi informasjon til de jeg jobber med (de vet at jeg skal begynne med IVF) når det kommer til hvilke dager jeg blir borte, slik at de kan få satt inn en vikar. Hvordan gjorde du det hvis jeg kan spørre? Tusen takk! Masse lykke til selv! 💕 Hei! Ville bare si at ingen av mine tre uttak har vært vonde 😊 Er vel bare de man hører oftest om her inne (ingen skriver vel et ekstra avsnitt om uttaket som ikke var vondt..) og kanskje også de man husker best når det nærmer seg ens egen tur 😬 Har fått god smertelindring alle gangene og man får alltid lokalbedøvelse i tillegg ja ☺️ Lokalbedøvelse tror jeg man kan få mer av om man vil underveis også 🤔👍🏻 Men det har jeg aldri trengt. Jeg gruet meg noe helt sinnsykt selv, men det har gått kjempefint!! Jeg har selv sprøyteskrekk og diverse, og nå under corona når mannen ikke fikk være med var jeg ekstra nervøs.. men det har gått supert og de som jobber på sykehuset har vært så vennlige og gode ☺️ Anonymkode: f56e0...81e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 6. oktober 2021 Forfatter #2731 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (1 time siden): Ja, ny UL neste torsdag… Absolutt alt håp er ikke ute, men har vært vært med på samme runden før og da endte det med en MA 😔 Takk for omtanken ❤️ Krysser alle fingrer for at den skal holde 🤞🤞🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2732 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (3 timer siden): Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 Hva ser de det på? Huff! Føler virkelig med deg! Og ja, det er faktisk ganske skremmende alt som kan gå galt. 😕 Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2733 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (2 timer siden): ❤️ Gyn fant embryo og plommesekk. Hjertet slo, alt var så lite så fikk ikke hørt hjertet, bare så det blinket. Men embryoet var for lite til å være 6+0. Datteren vår dobbel så stor til sammenligning i uke 6+1. Men de vokser jo raskt i denne perioden, så noen dager fra eller til kan bety mye. Og tenker også at det er en viss risiko for feilmåling tidlig i svangerskapet… 😕 Jeg har hatt litt småblødninger (kun på papiret) jevnlig (men ikke hver dag!), både rosa, brunt og rødlig. Og i dag tidlig så fikk jeg en ganske stor blødning, som varte et par timer, siden den avtok har det vært brunt 🥴 gyn gir det 50/50 om det går bra eller ei 😞 Så svaret ditt nå. Høres skremmende å ikke vite! 😔 Håper virkelig at alt går bra! Anonymkode: c78a7...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 6. oktober 2021 #2734 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (3 timer siden): Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 Åh, så utrolig vondt å få den beskjeden og i tillegg måtte leve med usikkerheten en stund til 😔❤️🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2021 #2735 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så svaret ditt nå. Høres skremmende å ikke vite! 😔 Håper virkelig at alt går bra! Anonymkode: c78a7...a7b DNX skrev (6 minutter siden): Åh, så utrolig vondt å få den beskjeden og i tillegg måtte leve med usikkerheten en stund til 😔❤️🤞 Til dere begge: uvissheten er det verste oppi alt. Enten lever håpet om å bli en familie på fire videre eller så blir det abort denne eller neste uke 😣😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 6. oktober 2021 #2736 Del Skrevet 6. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Ville bare si at ingen av mine tre uttak har vært vonde 😊 Er vel bare de man hører oftest om her inne (ingen skriver vel et ekstra avsnitt om uttaket som ikke var vondt..) og kanskje også de man husker best når det nærmer seg ens egen tur 😬 @Høstbladet Enig i at man generelt leser mest om de verste tilfellene på forum, så veldig fint å høre om de som har gode opplever også! Jeg føler meg som et bevis på at det både kan være helt problemfritt og smertefullt, for jeg opplevde begge deler på samme uttak😂 Helt uproblematisk på høyre side og veldig vondt på venstre side, men det viste seg at den eggstokken hadde vridd seg og da måtte de presse ultralydapparatet opp mot skambeinet for å komme til. Så det var faktisk ikke selve prosessen med å ta ut egg som gjorde vondt, men press mot skjedeveggen. Endret 6. oktober 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 6. oktober 2021 #2737 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (1 minutt siden): Til dere begge: uvissheten er det verste oppi alt. Enten lever håpet om å bli en familie på fire videre eller så blir det abort denne eller neste uke 😣😔 Uff, skjønner deg så godt 😔 Jeg synes også usikkerhet tærer mye mer enn en dårlig nyhet, for det er tungt å ikke vite hva man har å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2021 #2738 Del Skrevet 6. oktober 2021 DNX skrev (18 minutter siden): Uff, skjønner deg så godt 😔 Jeg synes også usikkerhet tærer mye mer enn en dårlig nyhet, for det er tungt å ikke vite hva man har å forholde seg til. Absolutt… 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2739 Del Skrevet 6. oktober 2021 Patriotpaula skrev (5 timer siden): Var på UL 6+0 i dag med vår icsi-eskimo-blasto. Er nå sykemeldt med diagnose truende abort. Det å hele tatt bli gravid er jammen meg en ting, men så er det dessverre ingen garanti for at månedene som følger skal være så enkle de heller 😣😔 ❤️ Anonymkode: ee55d...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2740 Del Skrevet 7. oktober 2021 Ruger og ruger her. Hadde 1. dag i siste mens den 2/9, uttak 15/9 og innsett 5dg-blasto den 20/9. Hvordan skal man beregne ca termin, ut fra mens-datoen eller «unnfangelse»? Anonymkode: 31f5f...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå