AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2621 Del Skrevet 30. september 2021 ne11iker skrev (5 timer siden): Nei dessverre. De skal lovfeste at man ikke får ha med partner med på verken uttak og innsett 😔 Er det sant..? 😖 Det kan ikke være mulig… Håper det ikke stemmer 😭 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 30. september 2021 #2622 Del Skrevet 30. september 2021 aishaaa skrev (5 timer siden): Hvor har du hørt dette? Hørtes jo meget snodig ut. Bioingeniøren sa det til meg på tirsdag da jeg var der for et mislykket innsett. Legen sa det samme. De skal ha det som regel på St Olavs at partner ikke får være med. Men får håpe de ikke får det gjennom for jeg synes det er pyton 😫 jeg var en av de som skrek meg gjennom uttaket. Tenk så fint om mannen min kunne vært med og trøstet meg💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 30. september 2021 #2623 Del Skrevet 30. september 2021 BlåSwix skrev (5 timer siden): Jeg er faktisk GRAVID (bekreftet via blodprøve i dag), og har fått time til TUL. Må klype meg selv i armen… Vet at veien fram er lang enda, men. Angrer ikke på at vi valgte Medicus mtp effektivitet og ivaretakelse underveis 🌸 Så bra! Grattis 😍😍😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 30. september 2021 #2624 Del Skrevet 30. september 2021 Finki skrev (4 timer siden): Høres jo ut som verdens dummeste idé. Nå som jeg fikk ha med meg partner på siste uttak i motsetning til de forrige, så merket jeg hvor mye positivt det var med det. Det var en god støtte for meg, det var supert for ham å endelig være litt involvert og slippe å bekymre seg for den "farligste" delen av behandlingen, pluss at da hadde jeg en assistent med klart hode som kunne ta til seg og gi informasjon når jeg lå der litt susete av stress og medisiner. De stilte meg for eksempel spørsmål om medisinene jeg hadde tatt og tidspunkt, og jeg bare "øøøøøhhhhhhh", så da skjøt han inn med det riktige svaret med en gang. Og da vi kom hjem husket han alle beskjedene, mens jeg hadde glemt en hel del 😅 Jaja jeg er helt enig. Virker som noen her tror at jeg støtter meningen til St Olavs på det men det gjør jeg slett ikke. jeg støtter ikke det i det hele tatt. Og jeg håper at det ikke går gjennom. hver bidige gang jeg er der så spør jeg om mannen får bli med og har hver gang fått samme svar. De sier også at det rapporteres om mye mindre bakerier etter at ikke partner får være med inn. Så de har vel vurdert det sånn. Og det synes jeg er fryktelig synd og trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 30. september 2021 #2625 Del Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skal de "lovfeste" å ikke ha partner med? Hvor har du lest/hørt dette fra? Anonymkode: 83eaf...19d Jeg vet ikke mer, spurte ikke mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 30. september 2021 #2626 Del Skrevet 30. september 2021 BlåSwix skrev (5 timer siden): Å kunne LOVFESTE en slik «nektelse» av partner tviler jeg på, men kanskje de vil ha interne regler som gjør at du som hovedregel må møte alene…? Jeg har måttet gå gjennom alt alene, som så mange andre av dere, og kjenner stor medfølelse for alle de som skulle ønske de hadde partner med - det ønsket jeg også, særlig under uttak❤️ Kanskje jeg skrev feil ord men poenget er det samme - de vil ikke tillate at partner er med mer. Jeg var og på medicus i Trondheim og der fikk jeg ingen info om at partner ikke fikk være med inn før samme tid som uttak/innsett. Altså 1 min før. Så jeg fikk ikke forberedt meg og mannen satt alene og lurte på hva han gjorde der og følte seg skikkelig unødvendig. Så det var vondt å ikke være forberedt 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 30. september 2021 #2627 Del Skrevet 30. september 2021 ne11iker skrev (10 minutter siden): Bioingeniøren sa det til meg på tirsdag da jeg var der for et mislykket innsett. Legen sa det samme. De skal ha det som regel på St Olavs at partner ikke får være med. Men får håpe de ikke får det gjennom for jeg synes det er pyton 😫 jeg var en av de som skrek meg gjennom uttaket. Tenk så fint om mannen min kunne vært med og trøstet meg💕 Fader altså.. Så sinnsykt kjipt. Synes egentlig at det er litt hjerterått at de frivillig velger å stenge ut partnere fra hele prosessen😔 Jaa, sant.. 🥺 Enn om de kunne fått vært med inn å vært en fysisk støtte i alt 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. september 2021 #2628 Del Skrevet 30. september 2021 Andre her som har gått på lav dose Gonal-f, under 150 IE? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2629 Del Skrevet 30. september 2021 BlåSwix skrev (6 timer siden): Jeg er faktisk GRAVID (bekreftet via blodprøve i dag), og har fått time til TUL. Må klype meg selv i armen… Vet at veien fram er lang enda, men. Angrer ikke på at vi valgte Medicus mtp effektivitet og ivaretakelse underveis 🌸 GRATULERER!!!!! ❤❤ Anonymkode: c78a7...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhglærerstudent Skrevet 30. september 2021 #2630 Del Skrevet 30. september 2021 On 9/27/2021 at 1:07 PM, Viktoria85 said: Fantastisk! Gratulerer såå mye! Er det ikke deilig med positiv test?!? 😀🥳 Hurra!! Gratulerer så mye!! ❤🎉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 30. september 2021 #2631 Del Skrevet 30. september 2021 2 hours ago, ne11iker said: Jaja jeg er helt enig. Virker som noen her tror at jeg støtter meningen til St Olavs på det men det gjør jeg slett ikke. jeg støtter ikke det i det hele tatt. Og jeg håper at det ikke går gjennom. hver bidige gang jeg er der så spør jeg om mannen får bli med og har hver gang fått samme svar. De sier også at det rapporteres om mye mindre bakerier etter at ikke partner får være med inn. Så de har vel vurdert det sånn. Og det synes jeg er fryktelig synd og trist. Jeg skjønte at du ikke var enig, det jeg skrev var ment som en støtteerklæring 🥰 Hisset meg litt opp over sykehuset fordi jeg syns det er så teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 30. september 2021 #2632 Del Skrevet 30. september 2021 1 hour ago, DNX said: Andre her som har gått på lav dose Gonal-f, under 150 IE? Ja, 3 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 30. september 2021 #2633 Del Skrevet 30. september 2021 DNX skrev (1 time siden): Andre her som har gått på lav dose Gonal-f, under 150 IE? Jeg startet mitt første forsøk med gonal-f, 125 IE😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. september 2021 #2634 Del Skrevet 30. september 2021 Finki skrev (2 minutter siden): Ja, 3 ganger. Rita90 skrev (Akkurat nå): Jeg startet mitt første forsøk med gonal-f, 125 IE😊 Takk for svar, da føles det mer normalt 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 30. september 2021 #2635 Del Skrevet 30. september 2021 Just now, DNX said: Takk for svar, da føles det mer normalt 🙃 Tror det er typisk hvis de mistenker at du blir lett stimulert, f.eks. hvis du har PCOS. Jeg startet også med 125 IE, og det viste seg å være litt for høyt, så på de neste to ble det mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2636 Del Skrevet 30. september 2021 DNX skrev (1 time siden): Andre her som har gått på lav dose Gonal-f, under 150 IE? Ja, jeg gikk på 137,5. Det var visst altfor høyt, fikk over 20 egg. Men fikk innsett, og 2 på frys. Ble gravid😁 Anonymkode: 1d561...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. september 2021 #2637 Del Skrevet 30. september 2021 Finki skrev (4 minutter siden): Tror det er typisk hvis de mistenker at du blir lett stimulert, f.eks. hvis du har PCOS. Jeg startet også med 125 IE, og det viste seg å være litt for høyt, så på de neste to ble det mindre. Legen som jeg hadde oppstartssamtale med sa at jeg har polycystiske ovarier, men at det ikke er en sykdom. Forstod det slik at jeg har over snittet mange eggposer, men ikke PCOS. Så da vil de vel ha lav dose og heller noen ekstra dager stimulering enn høyere dose over færre dager mtp. OHSS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2638 Del Skrevet 30. september 2021 Da har jeg 5 dager med gonal-f og 1 dag med fyremadel. Jeg har ekstrem sprøyteskrekk, så det har vært en berg-og-dal-bane hver kveld, med både gråt, hyl og og mildt sjokk, men jeg har klart og sette dem selv, og det gjør jo ikke vondt i det hele tatt. Har vært fast bestemt på og få det til, selv om jeg har sittet og stirret på sprøyta i en time en av kveldene. Denne uka har jeg også kjent på hvor glad jeg er at vi går privat. Hvor man kan ringe og få råd om «banale ting» som føles stort ut der og da, flere ganger, og de tar seg god tid, ber oss ringe inn igjen med en gang man lurer på noe og bare er tilgjengelig. Det føles fint ut i en litt belastende prosess. Jeg forstår ikke alle har råd til det, men hvis man har litt dårlig tid, hadde jeg sagt: velg det med en gang. Så alt i alt - til noen som er nye, som jeg var en stund tilbake, så kan jeg dele at sprøytene har gått helt smertefritt og fint, og det gav også mestringsfølelse! Anonymkode: ee55d...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2639 Del Skrevet 30. september 2021 BlåSwix skrev (8 timer siden): Jeg er faktisk GRAVID (bekreftet via blodprøve i dag), og har fått time til TUL. Må klype meg selv i armen… Vet at veien fram er lang enda, men. Angrer ikke på at vi valgte Medicus mtp effektivitet og ivaretakelse underveis 🌸 Gratulerer Anonymkode: ee55d...7bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhglærerstudent Skrevet 1. oktober 2021 #2640 Del Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Hei alle sammen! Vi har fått førstegangssamtale i Porsgrunn om et par uke nå. Jeg blir snart 40 og har ikke barn. Jeg har en ganske bra helse men har et problem med lavt nivå av jern og hemoglobin som gjør at jeg må ta jerntilskudd, men som noen kanskje vet, de er ganske dårlig med magen og jeg sliter veldig når jeg tar de. Min mens har alltid vært regelmessig som en klokke, mellom 23-28 dager og får EL hver eneste måned.Men vi prøver å bli gravid og ingenting skjer. Nå skal vi på utredning og nå kommer det en frykt for meg: kan det være at mine egg er alle dårlige pga jernmangel? Og at det er derfor vi ikke bli gravid? Kan det være at de i Porsgrunn ser det og rett og slett sender oss tilbake hjem Ford alle mine egg er dårlig? Seff er jeg klar over at min alder og andre faktorer er avgjørende, men føler at jernmangel kan faktisk ødelegge mye, jeg vet ikke. Noen med erfaring med jernmangel og hva dere gjorde for å få det bedre? Jeg tar aminojern fordi den er den minste skadelig for magen min, men får bivirkninger uansett. Prøver å spise så sunt som mulig, men vet ikke om jeg kan gjøre noe mer. På forhånd takk for svar og ønsker masse lykke til til alle som går gjennom denne situasjonen! ❤ Endret 1. oktober 2021 av Bhglærerstudent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå