Viktoria85 Skrevet 28. september 2021 #2561 Del Skrevet 28. september 2021 Finki skrev (3 timer siden): Takk 🥰 Ja, i morgen hvis de holder seg 🤞 Spennende! Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.F Skrevet 28. september 2021 #2562 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei igjen! Jeg har spurt deg tidligere og vil nødig mase, men kan du si litt om hvordan du brukte disse medisinene? Ser det også var en annen som lurte. Var det som om du gjennomgikk en kort protokoll ca? Anonymkode: c78a7...a7b Beklager, har ikke sett mld din ☺️ På en måte ble det som kort protokoll ja. Begynte med Letrozol på dag 3 av mensen, så brukte jeg de i 5 dager før jeg begynte med gonal-f i 7-8 dager. Tok Ovitrelle dagen etter jeg sluttet med gonal-f. Tok Ovitrellen en tirsdag og satt inn et 3 dagers egg på mandagen etter😊 min slimhinne responderte hvertfall veldig godt på dette! Gikk fra 7 mm i tidligere forsøk til 11. Er nå gravid i uke 5+4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.F Skrevet 28. september 2021 #2563 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 21.08): Kan du si noe om når du tok Letrozol, Gonal-f og Ovitrelle? Altså hvilken syklusdag begynte du på det ene og det andre og hvor lenge? Håper du kan fortelle litt. Jeg måtte selv avbryte forsøket jeg egentlig skulle igjennom i morgen pga tynn slimhinne etter Progynova... Anonymkode: c78a7...a7b Vet ikke om det var deg jeg nettopp svarte? Men her kommer staret hvertfall 😉 På en måte ble det som kort protokoll, men ikke med egguttak selvfølgelig. Begynte med Letrozol på dag 3 av mensen, så brukte jeg de i 5 dager før jeg begynte med gonal-f i 7-8 dager. Tok Ovitrelle dagen etter jeg sluttet med gonal-f. Tok Ovitrellen en tirsdag og satt inn et 3 dagers egg på mandagen etter😊 min slimhinne responderte hvertfall veldig godt på dette! Gikk fra 7 mm i tidligere forsøk til 11. Er nå gravid i uke 5+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.F Skrevet 28. september 2021 #2564 Del Skrevet 28. september 2021 Rebecks skrev (På 27.9.2021 den 7.53): Dette er jeg også spent på. Skal ha forsøk i november med progynova. Og aldri prøvd det før. Men har tatt letrozol mange ganger og vet at jeg responderer veldig bra på det. Da kommer eggløsningen alltid på tiden. Men poenget med og ta progynova når det er fryseforsøk er at de kan regulere nå jeg skal komme inn til de. Om jeg har forstått det riktig ivertfall. Dette pga for mange kunder. 🙄 Men syntes jo det er kjipt når jeg hører så mange av dere må vente og at det ikke funker med progynova. 😬 På en måte ble det som kort protokoll, uten egguttak da! Begynte med Letrozol på dag 3 av mensen, så brukte jeg de i 5 dager før jeg begynte med gonal-f i 7-8 dager. Tok Ovitrelle dagen etter jeg sluttet med gonal-f. Tok Ovitrellen en tirsdag og satt inn et 3 dagers egg på mandagen etter😊 min slimhinne responderte hvertfall veldig godt på dette! Gikk fra 7 mm i tidligere forsøk til 11. Er nå gravid i uke 5+4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 28. september 2021 #2565 Del Skrevet 28. september 2021 Da har jeg gode nyheter å meddele. Etter et vondt uttak forrige torsdag var jeg på sykehuset igjen idag for innsett. De fikk ut 8 egg, 6 var modne og 5 ble befruktet. Av de var 3 stk blitt blastocyster med topp kvalitet. Og den ene skal dyrkes til imorgen og kanskje fryses den og. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte. Tenk, det er omtrent 80% av de som ble befruktet. Kan ikke helt tro det ❤️ Det negative ved innsett idag var at etter tre forsøk med å få inn blastocysten så ga de opp. De fikk den rett og slett ikke inn. De vil sende meg på hysteroskopi (skrev jeg det riktig?) først for å se hvordan livmoren min er og veien dit. To leger og en emryolog slet lenge og til slutt ga de opp og gikk for totalfrys. vet noen om ventetiden på hysteroskopi på St Olavs? Og vet noen om det gjør vondt? Utføres det i narkose? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 28. september 2021 #2566 Del Skrevet 28. september 2021 ne11iker skrev (2 timer siden): Da har jeg gode nyheter å meddele. Etter et vondt uttak forrige torsdag var jeg på sykehuset igjen idag for innsett. De fikk ut 8 egg, 6 var modne og 5 ble befruktet. Av de var 3 stk blitt blastocyster med topp kvalitet. Og den ene skal dyrkes til imorgen og kanskje fryses den og. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte. Tenk, det er omtrent 80% av de som ble befruktet. Kan ikke helt tro det ❤️ Det negative ved innsett idag var at etter tre forsøk med å få inn blastocysten så ga de opp. De fikk den rett og slett ikke inn. De vil sende meg på hysteroskopi (skrev jeg det riktig?) først for å se hvordan livmoren min er og veien dit. To leger og en emryolog slet lenge og til slutt ga de opp og gikk for totalfrys. vet noen om ventetiden på hysteroskopi på St Olavs? Og vet noen om det gjør vondt? Utføres det i narkose? Ikke lang ventetid når du er pasient på fertilitetsseksjonen, de har egne operssjonstider:) ca 4 uker. Vanligvis ikke i narkose, men det får du vite i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2567 Del Skrevet 28. september 2021 M.F skrev (5 timer siden): Beklager, har ikke sett mld din ☺️ På en måte ble det som kort protokoll ja. Begynte med Letrozol på dag 3 av mensen, så brukte jeg de i 5 dager før jeg begynte med gonal-f i 7-8 dager. Tok Ovitrelle dagen etter jeg sluttet med gonal-f. Tok Ovitrellen en tirsdag og satt inn et 3 dagers egg på mandagen etter😊 min slimhinne responderte hvertfall veldig godt på dette! Gikk fra 7 mm i tidligere forsøk til 11. Er nå gravid i uke 5+4 Ja, det var meg som spurte to ganger. 😅 Tusen takk for svar kjære deg! 🤗 Og gratulerer så mye med den lille!! Herregud så heldig! 🥰 Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 29. september 2021 #2568 Del Skrevet 29. september 2021 Neutral90 skrev (12 timer siden): Ikke lang ventetid når du er pasient på fertilitetsseksjonen, de har egne operssjonstider:) ca 4 uker. Vanligvis ikke i narkose, men det får du vite i så fall. Takk for raskt svar og god hjelp❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 29. september 2021 #2569 Del Skrevet 29. september 2021 (endret) Apropos det at Riksen har felles venterom for gravide som skal på UL og oss som skal inn på reprodusjonsmedisinsk avdeling. Vi er av dem som har holdt denne prosessen helt for oss selv, og ble nå litt stresset over at en nær venninne skal på ordinær UL samme uke som de planlegger uttak og innsett for meg 🙈 De måtte flytte det 1 uke ift. planen, fordi min forrige syklus var noe lengre enn normalt. Så skal jeg i i utdrikningslag lørdag samme uke som det nå blir innsett. Tenk om jeg plutselig må ha innsett den lørdagen, og jeg har invitert alle hjem til oss. Vet jo mer når det nærmer seg, og er jeg heldig slipper jeg unna legetime begge de to dagene, men litt stress å ikke vite 🤯😅 Endret 29. september 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 29. september 2021 #2570 Del Skrevet 29. september 2021 4 minutter siden, DNX said: Apropos det at Riksen har felles venterom for gravide som skal på UL og oss som skal inn på reprodusjonsmedisinsk avdeling. Vi er av dem som har holdt denne prosessen helt for oss selv, og ble nå litt stresset over at en nær venninne skal på ordinær UL samme uke som de planlegger uttak og innsett for meg 🙈 De måtte flytte det 1 uke ift. planen, fordi min forrige syklus var noe lengre enn normalt. Så skal jeg i i utdrikningslag lørdag samme uke som det nå blir innsett. Tenk om jeg plutselig må ha innsett den lørdagen, og jeg har invitert alle hjem til oss. Vet jo mer når det nærmer seg, og er jeg heldig slipper jeg unna legetime begge de to dagene, men litt stress å ikke vite 🤯😅 Huff, ja. Jeg har tenkt på det selv, at hva om jeg plutselig ser noen jeg kjenner der inne 😥 Liker best å sette meg litt bortgjemt med stort munnbind 🙈 Men jeg antar at de fleste er oppegående nok til at de skjønner at de ikke skal spre info om hvem de ser på venterommet videre. Så kjipt når inngrep og syklus blir utsatt også. Det er neimen ikke lett å planlegge noe som helst når man driver med prøverør, men vi kan jo ikke sette hele livet på vent heller, det hadde jo i hvert fall vært deprimerende. Så da må man bare risikere å avlyse planer på kort varsel i verste fall, selv om det er litt flaut. Jeg tenker på det litt som å bli plutselig syk, det kan jeg jo ikke noe for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 29. september 2021 #2571 Del Skrevet 29. september 2021 Finki skrev (1 time siden): Huff, ja. Jeg har tenkt på det selv, at hva om jeg plutselig ser noen jeg kjenner der inne 😥 Er det vanligst å få egguttak tidlig eller sent på dagen på Riksen, eller varierer det veldig? 🤔 Har bare hatt ett uttak og møtte da 9, med uttak litt over 10, tror jeg. Innsett kan vel bli når som helst på dagtid, også i helgene? Tror også folk skjønner at de skal holde munn om hvem de treffer på venterommet. Mitt problem er at vi er så close at jeg tror hun vil bli skuffet over at jeg har latt henne tro (uten å si det direkte) at det ordnet seg naturlig når vi har fått hjelp - bare fordi jeg var lei av å være prøver og ville dele babynyhet med folk uten å måtte snakke om hvordan vi laget det; det slipper jo de fleste å gå i detaljer på 😅 Det har bare føltes riktig for OSS å la det være vår lille hemmelighet, fremfor å måtte forholde oss til hva andre måtte tenke og mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 29. september 2021 #2572 Del Skrevet 29. september 2021 Rita90 skrev (På 25.9.2021 den 14.34): Hvis jeg legger bort tanken på søsken og penger så vil jeg jo helst ta tin forsøket nå💛 Skal prøve å gjøre som du sier, håpe stemmen dukker opp og føle på det frem til mandag. Akkurat nå har følelsene helt mot nytt ferskforsøk. Har kun snakket kort om det med mannen i går og da sa han at han ved første tanke vil ha nytt fersk. Hvordan går det med deg og tankene? Har dere fått roen for et valg?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2573 Del Skrevet 29. september 2021 ne11iker skrev (19 timer siden): Da har jeg gode nyheter å meddele. Etter et vondt uttak forrige torsdag var jeg på sykehuset igjen idag for innsett. De fikk ut 8 egg, 6 var modne og 5 ble befruktet. Av de var 3 stk blitt blastocyster med topp kvalitet. Og den ene skal dyrkes til imorgen og kanskje fryses den og. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte. Tenk, det er omtrent 80% av de som ble befruktet. Kan ikke helt tro det ❤️ Det negative ved innsett idag var at etter tre forsøk med å få inn blastocysten så ga de opp. De fikk den rett og slett ikke inn. De vil sende meg på hysteroskopi (skrev jeg det riktig?) først for å se hvordan livmoren min er og veien dit. To leger og en emryolog slet lenge og til slutt ga de opp og gikk for totalfrys. vet noen om ventetiden på hysteroskopi på St Olavs? Og vet noen om det gjør vondt? Utføres det i narkose? For meg var det 3 uker venting hos St. Olavs. Jeg valgte likevel å gjøre det privat hos Aleris Solsiden. Hadde første ventet i noen uker på at lokalsykehuset mitt skulle behandle henvisningen til hysteroskopi der, og siden jeg ble forespeilet at det kunne være 2-3 måneder ventetid så valgte jeg Aleris i stedet. Jeg taklet ikke så godt å gå rundt i uvisshet. Lokalsykehuset avviste henvisningen til slutt pga manglende erfaring, og den ble derfor sendt tilbake til St. Olavs. Men da hadde jeg allerede ordnet med time privat. Jeg ble lagt i lett narkose, og det var første gang i livet for meg. Har aldri sovet så godt, og følte meg fin igjen rett etterpå. Ikke noe å grue seg til! 😊❤ Rett etter oppvåkningen hadde jeg mensensmerter. Sovnet litt igjen, og da jeg våknet opp kjente jeg ingenting. Blødde litt ved toalettbesøk, men ingen smerter. Sa de noe om hvorfor de ikke fikk det til? Send meg gjerne en pm hvis du vil, jeg har nettopp fått vite at jeg har avvikende form på livmor. Lykke til! Anonymkode: e9aae...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.F Skrevet 29. september 2021 #2574 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, det var meg som spurte to ganger. 😅 Tusen takk for svar kjære deg! 🤗 Og gratulerer så mye med den lille!! Herregud så heldig! 🥰 Anonymkode: c78a7...a7b Da har jeg svart den andre som spurte og 😊 Tusen takk😍 Trodde faktisk mensen var på vei dagen før pga rosa utflod, men var nok bare pga Lutinus (som jeg tok i 3 uker). Tok bare testen for å se at den faktiskt var negativ, ble litt sjokkert der ja! Tok blodprøve 4+4, ganske høy verdi. Hadde høy verdi ned datteren og så er nok ikke tvillinger heldigvis (hvis det er lov å si…) Nå håper vi det holder hele veien! Når skal du ha neste forsøk? Masse lykke til! Bare å spørre hvis du lurer på noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 29. september 2021 #2575 Del Skrevet 29. september 2021 47 minutter siden, DNX said: Er det vanligst å få egguttak tidlig eller sent på dagen på Riksen, eller varierer det veldig? 🤔 Har bare hatt ett uttak og møtte da 9, med uttak litt over 10, tror jeg. Innsett kan vel bli når som helst på dagtid, også i helgene? Tror du har rett i at uttak er på morgenen / formiddagen, mens innsett kan være når som helst. Kanskje det er mer sannsynlig med tidligere innsett i helgene når det er færre der? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 29. september 2021 #2576 Del Skrevet 29. september 2021 Finki skrev (1 minutt siden): Tror du har rett i at uttak er på morgenen / formiddagen, mens innsett kan være når som helst. Kanskje det er mer sannsynlig med tidligere innsett i helgene når det er færre der? 🤔 Da krysser jeg fingrene for å unngå innsett den dagen venninna har UL, for ellers må vi møte der samtidig 🙈 En ting at man kan gjøre seg mest mulig usynlig, men hjelper lite når de roper opp navnet 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 29. september 2021 Forfatter #2577 Del Skrevet 29. september 2021 Finki skrev (1 time siden): Tror du har rett i at uttak er på morgenen / formiddagen, mens innsett kan være når som helst. Kanskje det er mer sannsynlig med tidligere innsett i helgene når det er færre der? 🤔 Jeg hadde innsett kl 14.15 på en lørdag, så det var jo ganske sent. Uttak var tidlig på dagen, har inntrykk av at uttakene er før lunsj... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 29. september 2021 #2578 Del Skrevet 29. september 2021 Er det noen som vet hvorfor de har det så mørkt i rommet ved uttak? Er det av hensyn til eggene, eller er det lettere for legen å se? Jeg bare begynte å lure, men fikk meg ikke til å spørre om noe så tullete 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 29. september 2021 #2579 Del Skrevet 29. september 2021 DNX skrev (5 timer siden): Hvordan går det med deg og tankene? Har dere fått roen for et valg?😊 Det har vi☺️ Bestemte oss for et nytt fersk forsøk. Kjennes riktig💛 Ang ditt spørsmål om tidspunkt for uttak og innsett på riksen. Jeg kan kun snakke fra egen erfaring, men mine uttak har begge vært rundt 9-10 og innsettene har vært rundt 13-14, også på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 29. september 2021 #2580 Del Skrevet 29. september 2021 Ved vår klinikk kjører de blodprøve som test. Hvor sikkert er hcg? Jeg har fått positive tester på 10-12-14 DPO, som har blitt stadig sterkere… Krysser fingrene for at blodprøven samsvarer med testene. Skal ta prøven imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå