Neutral90 Skrevet 23. september 2021 #2461 Del Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for at du prøver å se det positive i situasjonen og muntre meg opp. 🥰 Er det noen andre her som også har respondert dårlig på Progynova? Jeg gikk første uke på 6mg daglig deretter økte vi til 8mg daglig andre uke. Jeg hadde null, null, effekt av dette. Slimhinnen min var like tynn som da jeg startet på Progynova... Hvilke andre medisiner kan jeg be om neste stimulering? Hvis det finnes alternativer da... håper noen har noen tanker, tips, idéer eller erfaringer å dele. 🤗 Anonymkode: c78a7...a7b Samme her, estradot plaster funket bedre. Da får man jevn tilførsel av østrogen døgnet rundt, ved progynova er det en topp når man tar piller som snart går ned i bølgedal, så ny topp ved neste pille osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 23. september 2021 #2462 Del Skrevet 23. september 2021 Neutral90 skrev (6 minutter siden): Samme her, estradot plaster funket bedre. Da får man jevn tilførsel av østrogen døgnet rundt, ved progynova er det en topp når man tar piller som snart går ned i bølgedal, så ny topp ved neste pille osv. jeg brukte også Estradot, men synes det var et lite mareritt å få det til så sitte fast 😶 men enig om i at det blir jo en mye jevnere konsentrasjon enn hva progynova kan gi! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 23. september 2021 #2463 Del Skrevet 23. september 2021 aishaaa skrev (7 timer siden): Skjønner at det kan være skuffende å få mindre egg enn antatt, spesielt når hele opplevelsen blir så vond. Men, 8 egg er bra. 8-10 egg er faktisk gullstandard som legen min sier. Skjønner det er kjipt å høre, men kvalitet over kvantitet. Sist fikk jeg ut 6 egg, kun 3 befruktet og vi endte med 2 blastocyster. Har også fått ut 8 egg to ganger før det, og fikk 2 blasto av 8 egg den første runden, og 1 blasto på runde 2 av 8 egg. Prøver bare å si; ikke mist motet. Har selv hatt 6 uttak, hvor det første var jæv** vondt! Da fikk jeg dobbelt opp med morfin på de 5 neste, som da var nesten helt smertefrie. Krysser fingrene for deg🤞🏼 Takk for det. Ble en litt for følelsesmessig tung dag i dag dessverre. Får glede meg til de ringer imorgen fra lab’en. Med gode nyheter håper jeg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 23. september 2021 #2464 Del Skrevet 23. september 2021 hjema skrev (5 timer siden): Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde minst 10 eggposer/egg før uttak, men de fikk ut bare 5. Jeg er nå gravid til tross for lave tall Hvor mange embryo fikk du totalt? grattis med graviditet 😍 hvor mange uker er du på vei? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2465 Del Skrevet 23. september 2021 Neutral90 skrev (1 time siden): Samme her, estradot plaster funket bedre. Da får man jevn tilførsel av østrogen døgnet rundt, ved progynova er det en topp når man tar piller som snart går ned i bølgedal, så ny topp ved neste pille osv. Godt å vite at vi er flere. Patriotpaula skrev (1 time siden): jeg brukte også Estradot, men synes det var et lite mareritt å få det til så sitte fast 😶 men enig om i at det blir jo en mye jevnere konsentrasjon enn hva progynova kan gi! Hun legen som undersøkte meg var så forskrekket at hun faktisk fikk en annen lege til å komme og se om det var riktig at jeg ikke hadde utviklet bedre slimhinne. Følte meg veldig unormal på et vis og trodde det var helt merkelig at den ikke var bedre utviklet, som om det aldri skjer liksom. Hun var supersøt hun som undersøkte meg, jeg så at hun ikke ville fortelle meg de dårlige nyhetene, men timen ble fort avbrutt etter at jeg fikk beskjed om å slutte på Progynova så jeg fikk ikke spurt så mye. Så godt at dere hjalp meg, da vet jeg hva jeg kan spørre om neste gang, tusen takk!! 🤗 Det som er kjipt er at vi da kanskje må prøve oss frem med dosering igjen da... Vet dere noe om det også? Hvilken dose Progynova fikk du @Neutral90 som ikke fungerte og hvilken dose Estradot gikk du på? Jeg vet alle er forskjellige, spør bare etter din erfaring. 🤗 Anonymkode: c78a7...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 23. september 2021 #2466 Del Skrevet 23. september 2021 (endret) Etter en uke med Synarela ser jeg at jeg egentlig skulle holdt for det neseboret som ikke skal sprayes - kan det ha noe å si? 🙈 Detaljspørsmål, men orker ikke lure på mer enn nødvendig, hvis noen her vet 😬 Endret 23. september 2021 av DNX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 23. september 2021 #2467 Del Skrevet 23. september 2021 DNX skrev (39 minutter siden): Etter en uke med Synarela ser jeg at jeg egentlig skulle holdt for det neseboret som ikke skal sprayes - kan det ha noe å si? 🙈 Detaljspørsmål, men orker ikke lure på mer enn nødvendig, hvis noen her vet 😬 Det har jeg aldri gjort 🙈🙈eller tenkt på. Men prøvde være litt nøye med å skylle og tørke den etter bruk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 23. september 2021 #2468 Del Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde en skuffende opplevelse med St. Olav, som har bekreftet min følelse av at man behandles på samlebånd. 1.uttak: Bemfola 150 ie og fyremadel 0,25. 8 egg ut, 3 befruktet, 1 blasto på frys. 2.uttak: Menopur 300 ie(ganske mye høyere dose altså) og Fyremadel 0,25. 17 egg ut, 0 befruktet. Overstimulert og sengeliggende en uke etter uttak. Jeg fikk ny behandlingsplan etter 1,5 mnd. De setter meg på det samme som ved 2.uttak: menopur. Jeg stusser på dette, da det siste uttaket ikke akkurat ble vellykket. Jeg nevnte det for sykepleier på callbacktelefonen, og hun satte meg opp til legetime. Hun ringer og forklarer i det lange og brede hvorfor de har valgt den behandlingsplanen, og det høres for så vidt greit ut. Jeg skal også prøve icsi neste gang, noe de håper skal hjelpe på befruktningen. Så spør jeg henne: «kan du se noe i journalen om de vet noe om grunnen til at hele 17 egg endte med å ikke bli befruktet?» Hvorpå hun svarer at da må hun sjekke nærmere opp i det og snakke med laben. Hun ringer opp igjen, sier hun ikke kan garantere noe som helst, men at de tror det handler om umodne egg. Da spør jeg henne: «men er ikke dette relevant for valg av behandlingsplan neste gang?» Jo, det var hun enig i, og hun forklarer at icsi vil ikke hjelpe hvis det blir umodne egg neste gang også. Hun forklarer at hun ønsker å at jeg skal gå på en lavere dose, over en lenger periode enn sist. Hun endrer derfor planen ti Bemfola 225. Hun presiserer at de ikke kan garantere at det går bedre neste gang, at hver celle er ulik og at det er vanskelig å vite hva som gjør at eggene ikke befruktes. Da tenker jeg litt sånn: når det er så vanskelig å vite, kan man da ikke som et minimum kreve at de ser på det man har av erfaringsdata fra tidligere uttak? Det virket som at de ikke hadde sett på mine tidligere uttak en gang når de valgte behandlingsplan. Når det viser seg at dette er høyst relevant ved valg av behandlingsplan neste gang, fremstår det som hastverksarbeid når de ikke en gang har sett på tidligere uttak ved valg av behabdlingsplan. Flaks at jeg spurte og gravde. Det tok lang tid før hun gikk med på å se nærmere på det. Jeg kjente at jeg bare ble ufattelig skuffet. Hvis det er slik de går frem, og at man må passe på så mye selv, kjenner jeg at det blir en så mye mer slitsom og uverdig prosess en jeg kan klare. Et mislykket uttak tar flere måneder, koster mye penger og er veldig fysisk og psykisk belastende. Derfor hadde jeg håpt at de gjør det de kan for å bidra til vellykkede egguttak. Spesielt siden jeg , etter et halvt år i ivf-gamet, enda ikke har fått innsett. Bare et lite hjertesukk herfra. Eller er det jeg som overreagerer?🤔 Anonymkode: f2acc...7f9 Hei💕 Jeg har følt på akkurat de samme tingene som deg. Så du overreagerer ikke. Det blir et samlebånd og man føler seg som sin egen lege. Og desverre er det sånn du kommer lengst. Ved å grave spørre ,mase ,lese seg opp . F.eks her. Hva andre har gjort prøvd av div. For at det kanskje kan hjelpe for deg. Jeg har opplevd mange kjemiske /spontanaborter i ivf gamet. Prøvd å lese meg opp hva som funket for andre. Hva man evt kunne prøve . Istedet for å høre at det er normalt /synd. Og ingen annen fremgang. Var forferdelig.det tapper så mye energi 🙄 Men jeg tenker også at det er stor sjanse for at det går bra neste gang. Det er som regel ikke likt. Du har jo fått ut mange egg. Kanskje det vil hjelpe med icsi befruktning. Evt om du går på medisiner lenger. Så eggposene blir større om at det da er større sjanse for at de er modne. Husker du hvor store eggposene var da du tok eggløsningsprøyten ?:) Jeg pleier alltid ta bilde av loggen fra gynekologen. 🙈 Håper neste behandling vil ende i graviditet 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 23. september 2021 #2469 Del Skrevet 23. september 2021 Patriotpaula skrev (2 timer siden): jeg brukte også Estradot, men synes det var et lite mareritt å få det til så sitte fast 😶 men enig om i at det blir jo en mye jevnere konsentrasjon enn hva progynova kan gi! Er det flere som har gått på progynova der innsett har blitt avlyst ? 😬Jeg skal gå på det når jeg får mens i november. Og kjenner jeg er redd det går galt og at jeg ikke får innsett . Da blir det ikke innsett før etter jul . Er det også noen som vet når man evt kan begynne på ny egguttak behandling etter å ha gått på progynova ?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 23. september 2021 #2470 Del Skrevet 23. september 2021 aishaaa skrev (8 timer siden): Skjønner at det kan være skuffende å få mindre egg enn antatt, spesielt når hele opplevelsen blir så vond. Men, 8 egg er bra. 8-10 egg er faktisk gullstandard som legen min sier. Skjønner det er kjipt å høre, men kvalitet over kvantitet. Sist fikk jeg ut 6 egg, kun 3 befruktet og vi endte med 2 blastocyster. Har også fått ut 8 egg to ganger før det, og fikk 2 blasto av 8 egg den første runden, og 1 blasto på runde 2 av 8 egg. Prøver bare å si; ikke mist motet. Har selv hatt 6 uttak, hvor det første var jæv** vondt! Da fikk jeg dobbelt opp med morfin på de 5 neste, som da var nesten helt smertefrie. Krysser fingrene for deg🤞🏼 Enig i denne 🥰 de kan kjøre på med mye mere smertestillende. Uttaket jeg hadde nå var helt forferdelig på venstre side. Men kjente nesten ingenting på høyre side. Så det var veldig rart. Masse lykke til. Er spent på å høre hvor mange som befrukter seg😍😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2471 Del Skrevet 23. september 2021 Patriotpaula skrev (På 21.9.2021 den 16.14): Så utrolig trist å høre 😔 føler med deg, har mistet selv (før vi fikk datteren vår). Positiv test her i går, blør i dag 🙃😔 Uff, så utrolig kjipt Patriotpaula🥺 Hvordan går det med deg nå?🌸 Hadde innsett i august, og rakk å være gravid i 1,5 uke fra testdag til jeg begynte å blø.. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 23. september 2021 #2472 Del Skrevet 23. september 2021 @ne11ikerBe om smertestillende. Jeg får 10/15mg oxynorm ved hvert eneste uttak og innsett grunnet smerter. Det hjelper veldig på❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 23. september 2021 #2473 Del Skrevet 23. september 2021 TiiBii skrev (34 minutter siden): @ne11ikerBe om smertestillende. Jeg får 10/15mg oxynorm ved hvert eneste uttak og innsett grunnet smerter. Det hjelper veldig på❤️ Jeg ba om det både på forsamtalen og inne hos begge sykepleierne og til legen. Det hjalp tydeligvis ikke. Jeg fikk kun 5mg oxynorm. Er så sykt skuffa. Begynner å gråte bare av å skrive dette. Har ennå vondt og har sovet i hele dag😔 er så mye hormoner og følelser i sving i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 24. september 2021 #2474 Del Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uff, så utrolig kjipt Patriotpaula🥺 Hvordan går det med deg nå?🌸 Hadde innsett i august, og rakk å være gravid i 1,5 uke fra testdag til jeg begynte å blø.. Anonymkode: 77228...00b Har ikke vært noe mer blod siden da 🤞🏻 Hatt MA før, så blir en smule hysterisk når jeg ser blod etter positiv test. Testen på onsdag var sterkere, skal teste igjen i dag 🤞🏻Det er trasig! Synd det ikke er noen garanti for positiv test=et barn 9 mnd senere ☹️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 24. september 2021 Forfatter #2475 Del Skrevet 24. september 2021 ne11iker skrev (11 timer siden): Hvor mange embryo fikk du totalt? grattis med graviditet 😍 hvor mange uker er du på vei? Alle 5 ble befruktet, men 4 stk overlevde til dag to. Så fikk satt inn 1 og fryst ned 3. Er nå 7+1(etter mine egne beregninger ;p) 🧡🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 24. september 2021 Forfatter #2476 Del Skrevet 24. september 2021 DNX skrev (10 timer siden): Etter en uke med Synarela ser jeg at jeg egentlig skulle holdt for det neseboret som ikke skal sprayes - kan det ha noe å si? 🙈 Detaljspørsmål, men orker ikke lure på mer enn nødvendig, hvis noen her vet 😬 Jeg var på fjellet i varmen i sommer da jeg gikk på synarela, og fikk derfor sjelden skyldt den godt og oppbevarte edn fort i over 25 grader. Jeg passet på neseboret som oftest, men kunne også glemme det. Det skal vel gå fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 24. september 2021 #2477 Del Skrevet 24. september 2021 Da har jeg hatt mitt første egguttak, og det gikk som en drøm. Jeg kjente ingenting-nada! Jeg hadde gruet meg så mye, til ingen nytte. Tenkte bare dele det- det er så mange som skriver at det er fryktelig vondt, men det gjelder ikke alle. Jeg fikk ut 10 egg. Det blir spennende å se hvor mange som overlever til innsett på onsdag ❤️ vil også skryte av Medicus Trondheim- di har vært så tålmodige, tilgjengelige og hyggelige og ingen spørsmål er dumme. 🥰 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 24. september 2021 #2478 Del Skrevet 24. september 2021 Patriotpaula skrev (7 timer siden): Har ikke vært noe mer blod siden da 🤞🏻 Hatt MA før, så blir en smule hysterisk når jeg ser blod etter positiv test. Testen på onsdag var sterkere, skal teste igjen i dag 🤞🏻Det er trasig! Synd det ikke er noen garanti for positiv test=et barn 9 mnd senere ☹️ Så bra testen ble sterkere🎉🎉håper virkelig det går veien 💕 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 24. september 2021 #2479 Del Skrevet 24. september 2021 høydepunkt1234 skrev (1 time siden): Da har jeg hatt mitt første egguttak, og det gikk som en drøm. Jeg kjente ingenting-nada! Jeg hadde gruet meg så mye, til ingen nytte. Tenkte bare dele det- det er så mange som skriver at det er fryktelig vondt, men det gjelder ikke alle. Jeg fikk ut 10 egg. Det blir spennende å se hvor mange som overlever til innsett på onsdag ❤️ vil også skryte av Medicus Trondheim- di har vært så tålmodige, tilgjengelige og hyggelige og ingen spørsmål er dumme. 🥰 Så fantastisk at du har hatt en så fin opplevelse. Og ikke minst at du tydeligvis har fått god oppfølging 💞 Blir spennende og høre hvor mange som blir befruktet☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ne11iker Skrevet 24. september 2021 #2480 Del Skrevet 24. september 2021 aishaaa skrev (På 23.9.2021 den 13.33): Skjønner at det kan være skuffende å få mindre egg enn antatt, spesielt når hele opplevelsen blir så vond. Men, 8 egg er bra. 8-10 egg er faktisk gullstandard som legen min sier. Skjønner det er kjipt å høre, men kvalitet over kvantitet. Sist fikk jeg ut 6 egg, kun 3 befruktet og vi endte med 2 blastocyster. Har også fått ut 8 egg to ganger før det, og fikk 2 blasto av 8 egg den første runden, og 1 blasto på runde 2 av 8 egg. Prøver bare å si; ikke mist motet. Har selv hatt 6 uttak, hvor det første var jæv** vondt! Da fikk jeg dobbelt opp med morfin på de 5 neste, som da var nesten helt smertefrie. Krysser fingrene for deg🤞🏼 Av 8 egg så ble 5 befruktet. Regner med innsett på tirsdag. Sist fikk vi og ut 8 egg men kun en ble blastocyst. Kjenner meg lite optimistisk dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå