Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

hjema skrev (55 minutter siden):

Jeg fikk satt inn todagers, men det ble gjort på en lørdag og fikk beskjed om ved uttaket at innsett ble lørdag, søndag eller tirsdag. Så helgestengt har de nok ikke :)

Mia:) skrev (34 minutter siden):

Hei

Riksen har ikke helgestengt. Jeg har hatt både uttak , innsett og kontroll i helgene. De tar til og med blodprøve før kontroll på avdelingen.  Veldig praktisk sånn sett:)

Tusen takk for svar! Veldig fint å vite at de ikke har helgestengt slik jeg trodde😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykken var kortvarig..våknet igår full i blod, har garantert mistet (5+3) .. 💔 begynner å miste håpet på at det noen gang skal gå. Dette er virkelig beintøft å gå gjennom. Helt traumatiserende å helt ut av det blå bare se en foss av blod (igjen). Mens venninne etter venninne blir gravid på egenhand og aldri opplever å miste. Av kanskje 15 venninner med barn er det jeg og to til som har mistet (og de har kun mistet en gang)..  Og bare jeg og ei til som har gjort prøverør. Hvorfor er jeg alltid den lille prosenten? 

Anonymkode: f6c4a...e07

Uff, så kjipt 😔💔 Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykken var kortvarig..våknet igår full i blod, har garantert mistet (5+3) .. 💔 begynner å miste håpet på at det noen gang skal gå. Dette er virkelig beintøft å gå gjennom. Helt traumatiserende å helt ut av det blå bare se en foss av blod (igjen). Mens venninne etter venninne blir gravid på egenhand og aldri opplever å miste. Av kanskje 15 venninner med barn er det jeg og to til som har mistet (og de har kun mistet en gang)..  Og bare jeg og ei til som har gjort prøverør. Hvorfor er jeg alltid den lille prosenten? 

Så utrolig trist å høre 😔 føler med deg, har mistet selv (før vi fikk datteren vår). Positiv test her i går, blør i dag 🙃😔

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Åherre! Her skjer jo alt (alle 🤣) på én gang!! 🥰🥰 Gratulerer!!!!!

Anonymkode: c78a7...a7b

Ja, vi ble plutselig mange!🙊 Tusen takk! Endelig satt den🙊❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Rebecks said:

Gratulerer så mye til alle dere med positiv test. Det er jo helt fantastisk 😍😍håper å kunne bli med i den rekka om noen måneder ☺️

Er det nr 1 eller 2 på dere ?:)

Tusen takk❤️ Krysser fingrene for at du blir med også🤞🏻 

Hos meg er det nr 2. fryseforsøk nr tre. Første var ferskforsøk mai 2019.☺️

Usikker om du kan bruke både privat og offentlig samtidig🤔 vi valgte å gå privat for å slippe å vente unødig, er så mye venting ellers mtp syklus å slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (3 timer siden):

Usikker om du kan bruke både privat og offentlig samtidig🤔 vi valgte å gå privat for å slippe å vente unødig, er så mye venting ellers mtp syklus å slik.

Joda, jeg går privat og offentlig samtidig nå.

Til hun som spurte; Ingen av dem har stoppet meg. Jeg har sagt til de private at jeg går offentlig. De er vel bare glade for å få pengene mine. 😅 De offentlige vet ikke om de private, men de har heller ikke spurt. Dessuten er det jo slik at man uansett må ta én av de om gangen og da har det ikke noe å si om man kjører begge deler annenhver gang. 🤗 De offentlige er vel bare glade til for litt mindre fulle lister. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Joda, jeg går privat og offentlig samtidig nå.

Til hun som spurte; Ingen av dem har stoppet meg. Jeg har sagt til de private at jeg går offentlig. De er vel bare glade for å få pengene mine. 😅 De offentlige vet ikke om de private, men de har heller ikke spurt. Dessuten er det jo slik at man uansett må ta én av de om gangen og da har det ikke noe å si om man kjører begge deler annenhver gang. 🤗 De offentlige er vel bare glade til for litt mindre fulle lister. 😅

Så bra ,det var akkurat det jeg håpet jeg kunne gjøre 😊 jeg var inne på tanken om å flytte de jeg hadde😅men det koster såpass mye at det heller lønner seg med et ekstra egguttak. fikk litt skrekken når ei kun hadde fått ett innsett på ett år. Det går bare ikke her 🙈😨tenkte det var bra og effektivisere det. Ivertfall når det kan gå 2-3 mnd mellom hver gang. Men så er det jo pengene da. Men vi er litt sån nå eller aldri. Så må vi jo bare satse da. Har sikkert bikket 250.000 til nå uansett😬

Er det noen som har en klinikk og anbefale ? Jeg er også inne på tanken om å gjøre det i Danmark. (Pga kort reisevei og kanskje billigere ?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (3 timer siden):

Så gøy. Da er du heldig og får 2 tette?gøy at den satt ,heldig som hadde mye å ta av fra frys:)

Helt enig. Unødvendig mye venting 😨

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (10 timer siden):

Da har jeg vært på siste kontroll før egguthenting på torsdag!

Har hatt kort protokoll med 8 stimuleringsdager. Så glad det er over nå og håper dette er siste gang i mitt liv jeg må ta disse sprøytene. Jeg har følt meg som en hormonell bombe som når som helst kan sprekke. 
Legen sa idag at jeg hadde 10 store og fine egg + noen litt mindre, og at alt så skikkelig bra ut. Det gjorde meg letta. 

Skal begynne på lutinus og kjenner jeg er utrolig redd for å slutte på progesteron. Sist jeg sluttet på det så spontanaborterte jeg to dager etterpå. Hva er deres følelser og meninger rundt det? 

Gleder meg med dere som tester positivt og håper inderlig at jeg og er i samme båt om noen uker 🌸🥳

Godt å få luftet hode litt. Vi har valgt å ikke dele noe av dette med noen, men kun holde det for oss selv. Det har vi følt har vært enklere. Så jeg later som ingenting både på jobb og med familien, og foreløpig går det helt fint 😊 men deilig å lufte tanker her inne

Vanskelig med lutinus . Jeg skjønner godt du tenker sånn. Er det kanskje mulig å trappe ned ?eller kan det skade om du går på det lenger ?om det så bare skulle vært for psyken så kan det jo hjelpe .:)

Hvordan syntes du det var med kort protokoll? Hva gikk du på ?er det oppstart ved mensen da eller rett etter ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 12.43):

Takk til dere begge for forståelse. Og det er godt å vite at slike ranket er normalt, at man ikke er verdens verste person for å føle sorg i møte med livets største mirakler. At andre får barn er jo bare positivt, men det setter i gang visse prosesser hos en selv også når man står utenfor og ikke vet om man noen gang får oppleve det samme. 💔

Men i dag fikk jeg en god beskjed, kanskje jeg får innsettet likevel ettersom eggposen som var for stor der inne har kollapset! 👏

Slimhinnen er fortsatt tynn, men jeg skal jo gå ei uke til på Progynova og velger å tenke positivt! ❤

Nå har vi også vært hos privat klinikk og dersom det ikke går denne gangen heller så går vi privat. Jeg risikerer ikke å vente et år til med bare ett innsett offentlig når jeg er 35år... her er det bare å kjøre på! 😅

Men jeg vet ikke om vi skal velge enkeltpakke eller to for én-pakke privat? Kan noen fortelle hva de har trengt av uttak og innsett privat før det klaffet? Er jo snakk om enten 50 eller 100 tusen kroner... Vi har råd til å kjøpe to for én pakken, men man risikerer jo å betale en hinsides pris hvis det skulle gå fort. 😅 Barnet er verdt hvert krone, men det er lov å være smart med pengene sine også. 🤭

Skjønner deg så godt du bare vil kjøre på. Det høres veldig rett ut. Skjønner deg så godt på alt det andre også. Jeg var også en av de første som ville ha barn. Men alle andre fikk det til før meg. Følte hele livet ble lagt opp etter prøvingen. Var så mye vi måtte utsette. Både av ferier ,gifte seg. Det var så mye som ikke kunne planlegges. Og det kom mange tanker om andre. Som jeg egentlig ikke ville ha. Men holdt det inni meg. 🙈

Jeg tror kanskje jeg ville tatt 2 for 1. Da har dere noe å gå på. Og om dere må ha 2 eggutakk så kan det være det går på fersk forsøk. Og at dere da er heldige og få noen på frys. Til evt søsken om dere ønsker det. Hadde også blitt veldig skuffet om ikke det gikk på første. Og at jeg da ikke hadde flere forsøk igjen. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så fælt. Får veldig vondt av deg. Det er som å våkne opp i et mareritt. Virkelig 😨 jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Nesten hvert innsett endte i kjemisk. Rundt 5 + . Den ene gangen var det 9+3. Det var en Ma ,måtte da ta piller for å få det ut. Samtidog var også nesten alle venninne blitt gravide eller fått barn. Og 2 av bestevenninne mine var gravide med bare noen uker før meg. Ble ikke gravid igjen før etter et år. Men den gangen så satt det. Og vi fikk verdens fineste gutt. Holdt på i over 5 år. Så ikke gi opp,ha trua 💕💕💕💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Rebecks said:

Så gøy. Da er du heldig og får 2 tette?gøy at den satt ,heldig som hadde mye å ta av fra frys:)

Helt enig. Unødvendig mye venting 😨

Ja, blir ca 2 år og 4 mnd mellom.
Det som er litt gøy er at jeg har bursdag i februar - det har sønnen min også. Nå får jeg termin i juni, samme mnd som barnefar har bursdag🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan hjelpe en fersking? Pleier se å befrukte egget samme dag som uttak? Og hvordan teller man rugedager, er dag 1 fra dagen etter innsett? Beklager dumme spm.

Anonymkode: 31f5f...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noen som kan hjelpe en fersking? Pleier se å befrukte egget samme dag som uttak? Og hvordan teller man rugedager, er dag 1 fra dagen etter innsett? Beklager dumme spm.

Har forstått det slik at de befrukter samme dag og at uttaksdagen er dag 0. Så får noen gi en lyd om jeg sier feil 😅

Anonymkode: 09404...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Riktig , så du må legge på de antall dagene siden egget ble befruktet. Si at du setter inn et 5 dagers på mandag, så er du 5 dpo mandag, rugedag 1 og 6 dpo tirsdag osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne ventetiden før blodprøve er jo en liten lidelse 😜 skal ta prøven den 30/9, og synes tiden går så sakte. Kjenner masse stikking og har litt «hovne» eggstokker, er ellers helt symptomløs (fikk satt inn 5 dagers blasto forrige onsdag). 

Noen andre her som bruker eller har brukt Duphaston tidlig i rugetiden? Hvor lenge skal dere fortsette / fortsatte dere med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Satte inn fryst embryo 10/9, gått på Cyclogest til og med i dag. Har noen dager hatt mensmurringer i magen, men ingen mens. Har testdag om 2 dager 🤞🏼

Er det vanlig å få mens før testdag dersom forsøket ikke gikk? Er det for tidlig å ta graviditetstest i morgen? 

Blir helt kvalm av hele ivf opplegget. Vi har til sammen hatt 33 prøveperioder uten ivf, og er på vårt andre forsøk nå 😔 jeg er så redd dette ikke går veien.. 

Min diagnose er forresten «uforklarlig», samme med mannens. Hadde noe lave eggreserver, men de finner ingenting galt med noen av oss. Vi er i tjue-årene og er i fysisk god form.. 

Vi har valgt å ikke dele IVF-reisen med noen, og det blir derfor mye følelser når man sitter alene med sine tanker. Er så forferdelig at alle i omgangskretsen vår har barn/er gravide og spør oss i tide og utide hva vi venter på. 

Ekstra sårt er det med to kollegaer som hadde «veddemål» om hvem som ble gravid først. De sluttet på prevensjon samme dag, begge ble gravide på første forsøk. Man begynner liksom å lure litt når det er så enkelt for andre 😔

dette ble et langt og rart innlegg, men måtte bare ha en utblåsning

Anonymkode: 85758...409

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

(..)

Ekstra sårt er det med to kollegaer som hadde «veddemål» om hvem som ble gravid først. De sluttet på prevensjon samme dag, begge ble gravide på første forsøk. Man begynner liksom å lure litt når det er så enkelt for andre 😔

(..)

Anonymkode: 85758...409

Kjenner meg SÅ igjen i det du skriver her, frister snart å bare slenge i fleisen på folk at «vettuhva, vi sliter med å få barn». Voksne folk som ikke har filter… Vi har heller ikke delt dette med noen, så er rimelig ensomt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåSwix skrev (15 minutter siden):

Kjenner meg SÅ igjen i det du skriver her, frister snart å bare slenge i fleisen på folk at «vettuhva, vi sliter med å få barn». Voksne folk som ikke har filter… Vi har heller ikke delt dette med noen, så er rimelig ensomt..

Dette er grunnen til at jeg delte, for å unngå å føle meg ensom og gå slengt sånn "det er snart deres tur, nyt søvnen mens du kan" 😅

Anonymkode: 639d1...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...