Rebecks Skrevet 16. september 2021 #2301 Del Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke sant... 😥 Hun som tok ultralyden sa at løpet ikke var kjørt.., men fader altså. Hvorfor settes man på så lav dose til å begynne med? Og hvorfor tok de ikke ultralyd ved oppstart? Da hadde man vel sett at den eggposen var stor allerede da? Jeg hadde også tynn slimhinne, så den må også styrkes. Og så blir jeg så matt av de stadige kommentarene om at "hvis vi avbryter så får vi bare vente på neste mens". Altså, jeg har hatt ett innsett på ett år! Skal vedde på at de har fulle lister ved neste mens og da blir det ikke innsett før i desember... det er jo fordi de er fulle at det tar så lang tid... beklager, må bare få ut frustrasjon her. Vi går privat hvis dette ikke funker da. Er for gammel til å vente på det offentlige. 😔 Anonymkode: c78a7...a7b Nå må jeg prøve forstå her. Har du kun fått ett innsett på 1 år?. Pga eggløsningen ikke stemmer ? Skjønner ikke at det kan være mulig. Og skjønner godt du vil gå privat . Det hadde(har) jeg også gjort. (Har gjort begge deler og brukt mye penger. Men å gå å vente på den måten kan jo ikke være riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 16. september 2021 #2302 Del Skrevet 16. september 2021 Finki skrev (På 14.9.2021 den 20.05): Oj, tre og kanskje fire prøverørsbarn er det nok ikke mange som har. Så heldig du har vært, og ikke minst utholdende. Selv har jeg i løpet av prosessen så langt bestemt meg for at ett barn er nok 😅 Så fint å vite at det kan gå bra også, selv om MA er vondt. Lykke til med nr 4 😊 Jeg vet ikke om det er vanlig med 3-4 prøverørsbarn. Har aldri tenkt over at det kanskje er mange 😀 Jeg føler meg heldig når vi først var uheldige og ikke kunne få barn på egenhånd. Men jammen har det vært mange tårer, mye redsel og mange bekymringer for å komme dit vi er nå med tre barn. Skjønner derfor godt at ett barn er nok for deg! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 16. september 2021 #2303 Del Skrevet 16. september 2021 Patriotpaula skrev (1 time siden): Så kjedelig 😔 Det er ikke bare bare å «tar det neste måned» i IVF-karusellen, de aller aller fleste har ventet mer enn nok allerede. Og som du sier, når du bare har hatt ett innsett på et år… 😶 Og er jo svært typisk hvis det er fulle lister når det egentlig passer deg og kroppen din. Baaah 😣😔 Det er jo åpenbart for lite plass for å behandle folk i det offentlige. At det skal ta så lang tid å bare få time til innsett er så utrolig irriterende. Kan man ikke få bli ferdig når man holder på med et forsøk....arh så mye frustrasjon på vegne av alle her. Off 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 16. september 2021 #2304 Del Skrevet 16. september 2021 Ett åttedelt egg overlevde opptiningen og ble satt inn i dag på Hausken i Haugesund. 🥳Håper og ber om at det fester seg og at vi får en frisk baby om 9 mnd 😀 Rart å tenke på at vi som ikke kan få barn på egenhånd faktisk kan ende opp med fire barn hvis dette går slik jeg håper 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 16. september 2021 #2305 Del Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare for nysgjerrighetens del, hvor gamle er alle her? Hadde det vært en ok greie å feks kopiere denne og skrive inn brukernavn med alder o.l bak samt hvor man får behandling? Så kopierer alle igjen, så alle kommer på samme «skjema». For den som vil selvsagt☺️ brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Anonymkode: df8ac...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. september 2021 #2306 Del Skrevet 16. september 2021 Rebecks skrev (2 minutter siden): Det er jo åpenbart for lite plass for å behandle folk i det offentlige. At det skal ta så lang tid å bare få time til innsett er så utrolig irriterende. Kan man ikke få bli ferdig når man holder på med et forsøk....arh så mye frustrasjon på vegne av alle her. Off Er sååå enig i det du skriver… Da må de kanskje ikke sjonglere så mange om gangen, men ta hånd om de som allerede er i behandling - og gjøre seg ferdig med de 😬 Helt håpløst å holde på slik det offentlige gjør med venting, venting og venting 🤪😣 Det er mennesker de jobber med, ikke roboter, ikke brikker i et spill 😔😟 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 16. september 2021 #2307 Del Skrevet 16. september 2021 Patriotpaula skrev (23 minutter siden): Er sååå enig i det du skriver… Da må de kanskje ikke sjonglere så mange om gangen, men ta hånd om de som allerede er i behandling - og gjøre seg ferdig med de 😬 Helt håpløst å holde på slik det offentlige gjør med venting, venting og venting 🤪😣 Det er mennesker de jobber med, ikke roboter, ikke brikker i et spill 😔😟 Nei virkelig ikke. Nå er det nesten 4 år siden sist jeg var igjennom denne karusellen. Og hadde da behandling i sverige.pga PGD . Tok også noen privat i Danmark i mellom ventingen. Det ble det ekstra venting pga gen testing av embryo. Men jeg kom alltid inn når jeg hadde eggløsning. Så vidt jeg husker. Jeg måtte ha totalfrys på denne behandlingen.pga vi ble smittet av korona. Ble fortalt at vi kom til å bli prioritert. Men det ble det ikke. Men skjønner jo nå at det er et problem for alle. Frustrende .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. september 2021 #2308 Del Skrevet 16. september 2021 Rebecks skrev (2 minutter siden): Nei virkelig ikke. Nå er det nesten 4 år siden sist jeg var igjennom denne karusellen. Og hadde da behandling i sverige.pga PGD . Tok også noen privat i Danmark i mellom ventingen. Det ble det ekstra venting pga gen testing av embryo. Men jeg kom alltid inn når jeg hadde eggløsning. Så vidt jeg husker. Jeg måtte ha totalfrys på denne behandlingen.pga vi ble smittet av korona. Ble fortalt at vi kom til å bli prioritert. Men det ble det ikke. Men skjønner jo nå at det er et problem for alle. Frustrende .. 😔😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 16. september 2021 #2309 Del Skrevet 16. september 2021 6 hours ago, aishaaa said: Da ble det negativ test nå. Rugedag 8 med 5-dagers blasto. Da er vel løpet kjørt for denne gang.. Fader altså. Dritt prosess. 🥺 Så uflaks 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 16. september 2021 #2310 Del Skrevet 16. september 2021 Bare for nysgjerrighetens del, hvor gamle er alle her? Hadde det vært en ok greie å feks kopiere denne og skrive inn brukernavn med alder o.l bak samt hvor man får behandling? Så kopierer alle igjen, så alle kommer på samme «skjema». For den som vil selvsagt☺️ brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Finki - 33 år - riksen - 0 - 2 - 1 - 0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 16. september 2021 #2311 Del Skrevet 16. september 2021 Patriotpaula skrev (6 timer siden): Hei til deg ❤️ Jeg tenker at det ikke er noe å vente med, sånn også med tanke på at det er ikke sikkert at du noen gang føler deg klar. Så kanskje bare å hoppe i det? Det med akupunktur og lignende behandlinger i forkant er vel kanskje litt så som så. Hadde det vært en overbevisende suksess på de som tar akupunktur sammenlignet med de som ikke gjør det, så hadde alle blitt anbefalt det - jeg har aldri blitt anbefalt dette fra min lege i hvert fall, men har lest litt om det selv. Og det vil alltids være noen som lykkes med et forsøk akupunktur, men det kan jo være at man ville lyktes uansett det forsøket. Men det er nå min mening. Jeg tenker bare «kjør»! Det du sa 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 16. september 2021 #2312 Del Skrevet 16. september 2021 aishaaa skrev (7 timer siden): Da ble det negativ test nå. Rugedag 8 med 5-dagers blasto. Da er vel løpet kjørt for denne gang.. Fader altså. Dritt prosess. 🥺 Vent noen dager til før du tester på nytt tenker jeg. Det er fortsatt litt tidlig ? aishaaa skrev (7 timer siden): Da ble det negativ test nå. Rugedag 8 med 5-dagers blasto. Da er vel løpet kjørt for denne gang.. Fader altså. Dritt prosess. 🥺 Tøff dag ! Det er så kjipt med de negative testene, så sinnsykt vondt etter alt det arbeidet som du har lagt ned i det her. Kanskje det var litt for tidlig å ta testen, og at resultatet på annerledes om noen dager. Håper du blir tatt godt vare på hjemme. Jeg sender deg en klem fra meg 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2313 Del Skrevet 16. september 2021 Bare for nysgjerrighetens del, hvor gamle er alle her? Hadde det vært en ok greie å feks kopiere denne og skrive inn brukernavn med alder o.l bak samt hvor man får behandling? Så kopierer alle igjen, så alle kommer på samme «skjema». For den som vil selvsagt☺️ brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Finki - 33 år - riksen - 0 - 2 - 1 - 0 Anonym - 25 år - St. Olavs - 0 - 1 - 2 - 1 Anonymkode: 85758...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2314 Del Skrevet 17. september 2021 Yaohaiburongyi skrev (16 timer siden): Hei alle sammen. Vi har hatt en dialog med private mens vi er i kø offentlig. Dialogen gikk ganske bra med legen, og vi har bestemt oss for å ta en pakkekontrakt for ikke å stresse så mye med å bare kjøpe et forsøk. Jeg har det snart (har spotting, nå, alltid sånn for meg før skikkelig blødning), derfor foreslår legen å komme i gang med det første IVF -forsøket nå. Jeg har gledet meg veldig til dette, men plutselig fikk jeg panikk og bekymring . Har lest på nettet at det er best at men ta akupunktur eller lignende for å forberede for å øke eggkvaliteten og sjansen for et vellykket forsøk. Bør jeg utsette forsøkene til neste måned? Samtidig lurer jeg på om det er best å starte tidligere, og kanskje ville jeg aldri vært 100% klar. Dette er jo bare bullshit... Anonymkode: be2d8...3f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 17. september 2021 Forfatter #2315 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) endret innlegg... Endret 17. september 2021 av hjema 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 17. september 2021 #2316 Del Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare for nysgjerrighetens del, hvor gamle er alle her? Hadde det vært en ok greie å feks kopiere denne og skrive inn brukernavn med alder o.l bak samt hvor man får behandling? Så kopierer alle igjen, så alle kommer på samme «skjema». For den som vil selvsagt☺️ brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Finki - 33 år - riksen - 0 - 2 - 1 - 0 Anonym - 25 år - St. Olavs - 0 - 1 - 2 - 1 Aaishaa - 28 år - St.Olavs - 0 - 6 - 1 - 4 Anonymkode: 85758...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 17. september 2021 Forfatter #2317 Del Skrevet 17. september 2021 brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0 Rebecks- 32 år -riksen 1-5-7+ -3 på frys Finki - 33 år - riksen - 0 - 2 - 1 - 0 Anonym - 25 år - St. Olavs - 0 - 1 - 2 - 1 Aaishaa - 28 år - St.Olavs - 0 - 6 - 1 - 4 Hjema - 32år - Riksen - 0 - 1- 1- 3 Er nå gravid i uke 7 etter første innsett 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 17. september 2021 Forfatter #2318 Del Skrevet 17. september 2021 Et spørsmål: jeg har nå 3stk 2dagers på frys. Har fått satt inn et som ser ut til å ha gått bra 🧡men mtp antall forsøk i det offentlige, regnes hvert innsett som et forsøk, eller er det per uttak de regner? Kan jeg få satt inn de jeg har på frys når jeg ønsker søsken til barnet og det regnes da fortsatt som første forsøk? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 17. september 2021 #2319 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) hjema skrev (31 minutter siden): Et spørsmål: jeg har nå 3stk 2dagers på frys. Har fått satt inn et som ser ut til å ha gått bra 🧡men mtp antall forsøk i det offentlige, regnes hvert innsett som et forsøk, eller er det per uttak de regner? Kan jeg få satt inn de jeg har på frys når jeg ønsker søsken til barnet og det regnes da fortsatt som første forsøk? 🤔 Et forsøk regnes pr utakk. Så alt du har på frys er ekstra og ikke med i beregningen. Så ja,du kan bruke de på frys til søsken:) Det blir heller ikke regnet som et forsøk om ikke man har noen emryo og sette inn. Så det er bra ☺️ Gratulerer med baby i magen nå da 🥰 Endret 17. september 2021 av Rebecks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 17. september 2021 Forfatter #2320 Del Skrevet 17. september 2021 Rebecks skrev (8 minutter siden): Et forsøk regnes pr utakk. Så alt du har på frys er ekstra og ikke med i beregningen. Så ja,du kan bruke de på frys til søsken:) Det blir heller ikke regnet som et forsøk om ikke man har noen emryo og sette inn. Så det er bra ☺️ Gratulerer med baby i magen nå da 🥰 Har liksom tenkt på det at om vi er helt avhengige av å bruke prøverør videre så kan jeg ikke få mer enn tre barn (om vi ikke går privat), men da kan vi jo det Takk! Tror det ikke helt enda, fått UL første uka i oktober så vil kanskje tro mer på det da. Er livredd for blødninger, så småangst hver gang jeg går på do, haha🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå