Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

8 egg ut, 7 ble befruktet🤞🏻 spent på om det blir innsett eller ikke på meg da jeg var lett overstimulert…

Anonymkode: 31f5f...305

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aishaaa skrev (9 timer siden):

Håper det jeg også, men akkurat nå så heller jeg mest mot at dette ble mislykket :(

Jeg fikk ganske mange bivirkninger på Lutinus, så ille at jeg havnet på legevakten pga svimmelhet og sporadisk kvalme. Fikk beskjed om å ta Cyclogest i stedet, de 2 siste dagene nå. Problemet er at jeg må kjøre i 2 timer til nærmeste apotek som faktisk har det inne, så jeg skal klare å bite tenna sammen å holde ut med dritten i / dager til. 

Har 4 blasto igjen på frys, vet at 2 av disse er av topp kvalitet (3aa). Så håper jo at vi kan få et barn med de vi har på frys i alle fall ❤️

Får du vite kvaliteten på egget? Jeg har fått høre "helt ok" og "topp kvalitet" men aldri noe mer enn det. Noen som vet om de gjør det på Haukeland? Kan jeg få vite kvaliteten før de setter inn egget? 

Anonymkode: c7e62...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Får du vite kvaliteten på egget? Jeg har fått høre "helt ok" og "topp kvalitet" men aldri noe mer enn det. Noen som vet om de gjør det på Haukeland? Kan jeg få vite kvaliteten før de setter inn egget? 

Anonymkode: c7e62...448

Ja, men da har jeg spurt de på labben direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

8 egg ut, 7 ble befruktet🤞🏻 spent på om det blir innsett eller ikke på meg da jeg var lett overstimulert…

Anonymkode: 31f5f...305

Gratulerer! Så spennende!! Skal krysse fingrene for deg!

Jeg måtte opp på Progynova nå, fra 3tabletter om dagen til 4. En eggpose var 9 stort og kan ikke bli 10 for da avbrytes denne runden.. Men jeg får ikke innsett før om minst 1,5uker. Noen som vet om sjansen er stor for at eggposen som nå er nært modent kommer til å utvikle seg for mye og ødelegge denne syklusen? 🥲

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det negativ test nå. Rugedag 8 med 5-dagers blasto.

Da er vel løpet kjørt for denne gang.. Fader altså. Dritt prosess.

🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer! Så spennende!! Skal krysse fingrene for deg!

Jeg måtte opp på Progynova nå, fra 3tabletter om dagen til 4. En eggpose var 9 stort og kan ikke bli 10 for da avbrytes denne runden.. Men jeg får ikke innsett før om minst 1,5uker. Noen som vet om sjansen er stor for at eggposen som nå er nært modent kommer til å utvikle seg for mye og ødelegge denne syklusen? 🥲

Vil dessverre tro at den kan bli 10 på halvannen uke, er jo bare 1 mm. Så da virker det jo ikke som at progynova har hatt noen spesiell god effekt på deg 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller, ikke med mindre man må forresten😁

Anonymkode: c9990...930

Hehehe ja iblant må man faktisk det🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (2 minutter siden):

🥺

Så kjedelig 😕😔 Er nok dessverre kjørt da vil jeg tro, burde ha sett en antydning nå  😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Vi har hatt en dialog med private mens vi er i kø offentlig. Dialogen gikk ganske bra med legen, og vi har bestemt oss for å ta en pakkekontrakt for ikke å stresse så mye med å bare kjøpe et forsøk.

Jeg har det snart (har spotting, nå, alltid sånn for meg før skikkelig blødning), derfor foreslår legen å komme i gang med det første IVF -forsøket nå. 

Jeg har gledet meg veldig til dette, men plutselig fikk jeg panikk og bekymring . Har lest på nettet at det er best at men ta akupunktur eller lignende for å forberede for å øke eggkvaliteten og sjansen for et vellykket forsøk.

Bør jeg utsette forsøkene til neste måned?

Samtidig lurer jeg på om det er best å starte tidligere, og kanskje ville jeg aldri vært 100% klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaohaiburongyi skrev (14 minutter siden):

Hei alle sammen. Vi har hatt en dialog med private mens vi er i kø offentlig. Dialogen gikk ganske bra med legen, og vi har bestemt oss for å ta en pakkekontrakt for ikke å stresse så mye med å bare kjøpe et forsøk.

Jeg har det snart (har spotting, nå, alltid sånn for meg før skikkelig blødning), derfor foreslår legen å komme i gang med det første IVF -forsøket nå. 

Jeg har gledet meg veldig til dette, men plutselig fikk jeg panikk og bekymring . Har lest på nettet at det er best at men ta akupunktur eller lignende for å forberede for å øke eggkvaliteten og sjansen for et vellykket forsøk.

Samtidig lurer jeg på om det er best å starte tidligere, og kanskje ville jeg aldri vært 100% klar.

Hei til deg ❤️ Jeg tenker at det ikke er noe å vente med, sånn også med tanke på at det er ikke sikkert at du noen gang føler deg klar. Så kanskje bare å hoppe i det? 
Det med akupunktur og lignende behandlinger i forkant er vel kanskje litt så som så. Hadde det vært en overbevisende suksess på de som tar akupunktur sammenlignet med de som ikke gjør det, så hadde alle blitt anbefalt det - jeg har aldri blitt anbefalt dette fra min lege i hvert fall, men har lest litt om det selv. Og det vil alltids være noen som lykkes med et forsøk akupunktur, men det kan jo være at man ville lyktes uansett det forsøket. Men det er nå min mening. Jeg tenker bare «kjør»! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaohaiburongyi skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde kjørt på med en gang. Du vet aldri hvor lang tid dette kan ta. Du er heldig om det klaffer på første 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (2 timer siden):

🥺

Så kjipt altså. Helt enig. Dritt prosess🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, aishaaa said:

🥺

Uff, så trist å lese. Er ikke bare bare dette IVF styret.. Sender deg en virtuell klem❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for nysgjerrighetens del, hvor gamle er alle her? Hadde det vært en ok greie å feks kopiere denne og skrive inn brukernavn med alder o.l bak samt hvor man får behandling? Så kopierer alle igjen, så alle kommer på samme «skjema».  For den som vil selvsagt☺️

brukernavn - alder - behandlingssted - barn - antall uttak- antall innsett - på frys 

AB1 - 34 år - riksen - 1 - 1 - 3 - 0

Anonymkode: df8ac...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

🥺

Jeg er på rugedag 7 med blasto. Fersk forsøk.. Får kun tester med skygge. Dritt irriterende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-85 skrev (3 minutter siden):

Jeg er på rugedag 7 med blasto. Fersk forsøk.. Får kun tester med skygge. Dritt irriterende 

Men da må det jo være en svak-svak strek? Ta en ny test på Lørdag ❤️ 

Anonymkode: 2e7e3...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
aishaaa skrev (3 timer siden):

🥺

😥

Så trist! Føler virkelig med deg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (3 timer siden):

Vil dessverre tro at den kan bli 10 på halvannen uke, er jo bare 1 mm. Så da virker det jo ikke som at progynova har hatt noen spesiell god effekt på deg 😕 

Ikke sant... 😥 Hun som tok ultralyden sa at løpet ikke var kjørt.., men fader altså. Hvorfor settes man på så lav dose til å begynne med? Og hvorfor tok de ikke ultralyd ved oppstart? Da hadde man vel sett at den eggposen var stor allerede da?

Jeg hadde også tynn slimhinne, så den må også styrkes.

Og så blir jeg så matt av de stadige kommentarene om at "hvis vi avbryter så får vi bare vente på neste mens". Altså, jeg har hatt ett innsett på ett år!

Skal vedde på at de har fulle lister ved neste mens og da blir det ikke innsett før i desember... det er jo fordi de er fulle at det tar så lang tid... beklager, må bare få ut frustrasjon her.

Vi går privat hvis dette ikke funker da. Er for gammel til å vente på det offentlige. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke sant... 😥 Hun som tok ultralyden sa at løpet ikke var kjørt.., men fader altså. Hvorfor settes man på så lav dose til å begynne med? Og hvorfor tok de ikke ultralyd ved oppstart? Da hadde man vel sett at den eggposen var stor allerede da?

Jeg hadde også tynn slimhinne, så den må også styrkes.

Og så blir jeg så matt av de stadige kommentarene om at "hvis vi avbryter så får vi bare vente på neste mens". Altså, jeg har hatt ett innsett på ett år!

Skal vedde på at de har fulle lister ved neste mens og da blir det ikke innsett før i desember... det er jo fordi de er fulle at det tar så lang tid... beklager, må bare få ut frustrasjon her.

Vi går privat hvis dette ikke funker da. Er for gammel til å vente på det offentlige. 😔

Så kjedelig 😔 Det er ikke bare bare å «tar det neste måned» i IVF-karusellen, de aller aller fleste har ventet mer enn nok allerede. Og som du sier, når du bare har hatt ett innsett på et år… 😶 Og er jo svært typisk hvis det er fulle lister når det egentlig passer deg og kroppen din.

Baaah 😣😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...