Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Finki skrev (4 timer siden):

Huff, det var jeg faktisk ikke klar over. Trodde at så lenge man fikk startet opp på medisiner, så var det ikke aktuelt å avbryte. Syklusene mine er helt bingo og jeg har aldri truffet riktig på den uka jeg er satt opp, men uttak har det blitt likevel. Satser på at det går bra denne gangen også. 

Jeg tror det skjer svært sjelden, altså (har ikke hørt om noen), så tipper de skriver det for å ikke kunne få klager på det OM det skulle skje. Tror de strekker seg langt for å få til uttak når man allerede er i gang med sprøyter, og at du ikke trenger å bekymre deg for det ❤️ jeg har både gått på nesespray en uke lengre enn først tenkt for deretter å ta sprøyter noen dager ekstra, men fikk likevel gjennomføre uttak en annen uke enn først planlagt på Riksen 😊

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (1 time siden):

Du gjør jo som du selv ønsker, for min del var det alltid verst å plutselig få mensen:(

Signerer denne. Tar heller en negativ test først enn å få mensen som lyn fra klar himmel 🤭😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Du gjør jo som du selv ønsker, for min del var det alltid verst å plutselig få mensen:(

Er det noen hensikt, eller altså utgjør det noe om jeg tar den nå på «kvelds» urin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (15 minutter siden):

Er det noen hensikt, eller altså utgjør det noe om jeg tar den nå på «kvelds» urin?

Jeg tester alltid sterkere på ettermiddag/kveldsurin, men den må selvsagt være litt konsentrert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, aishaaa said:

HJELP.

Rugedag 7, og «menssmerter» fra helvette. Skikkelig vondt i magen og korsryggen. Synes det kjennes akkurat jt som om mensen skal komme når som helst.. testdag om 1 uke.

Har også fått den typiske «mens-magen» som jeg får en gang i mnd, hvor jeg er litt ekstra dårlig i magen😫😫

Er løpet helt kjørt nå?😭 

Jeg hadde testa for å evt slippe å få svaret med mensen… ☺️ Håper virkelig ikke at løpet er kjørt for deg🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@aishaaaSkjønner at du er i tvil om du skal teste eller ikke. Du må bare føle på hva som kjennes riktig for deg. Man leser jo om mange opplevelser av å teste tidlig, som du nevner med positive tester som blir negative eller negativ test som evt senere blir positiv. Det kan jo med føre mer stress/skuffelse enn nødvendig🤷🏼‍♀️ Uansett så tenker jeg også at håpet ikke er ute💛 iom de symptomene du beskriver både kan være starten på en graviditet, mensen eller evt bivirkninger av medisiner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (8 timer siden):

HJELP.

Rugedag 7, og «menssmerter» fra helvette. Skikkelig vondt i magen og korsryggen. Synes det kjennes akkurat jt som om mensen skal komme når som helst.. testdag om 1 uke.

Har også fått den typiske «mens-magen» som jeg får en gang i mnd, hvor jeg er litt ekstra dårlig i magen😫😫

Er løpet helt kjørt nå?😭 

Jeg har troa på at det skal gå din vei ❤️ Har jo ikke blitt gravid med prøverør så jeg er ingen ekspert, men ser flere skriver at det kan like gjerne være positivt som negativt med murringer.

Hvordan reagerte du på lutinusen ? Kun gått på den en gang (fersk på st Olavs) og følte meg helt elendig. Men med cycglogest som jeg går på nå går det mye bedre. Syns det virker som en «snillere» medisin 😇

Hvor mange egg har du igjen på frys ? 

Hold ut ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (7 timer siden):

Jeg har troa på at det skal gå din vei ❤️ Har jo ikke blitt gravid med prøverør så jeg er ingen ekspert, men ser flere skriver at det kan like gjerne være positivt som negativt med murringer.

Hvordan reagerte du på lutinusen ? Kun gått på den en gang (fersk på st Olavs) og følte meg helt elendig. Men med cycglogest som jeg går på nå går det mye bedre. Syns det virker som en «snillere» medisin 😇

Hvor mange egg har du igjen på frys ? 

Hold ut ❤️

Håper det jeg også, men akkurat nå så heller jeg mest mot at dette ble mislykket :(

Jeg fikk ganske mange bivirkninger på Lutinus, så ille at jeg havnet på legevakten pga svimmelhet og sporadisk kvalme. Fikk beskjed om å ta Cyclogest i stedet, de 2 siste dagene nå. Problemet er at jeg må kjøre i 2 timer til nærmeste apotek som faktisk har det inne, så jeg skal klare å bite tenna sammen å holde ut med dritten i / dager til. 

Har 4 blasto igjen på frys, vet at 2 av disse er av topp kvalitet (3aa). Så håper jo at vi kan få et barn med de vi har på frys i alle fall ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (8 timer siden):

@aishaaaSkjønner at du er i tvil om du skal teste eller ikke. Du må bare føle på hva som kjennes riktig for deg. Man leser jo om mange opplevelser av å teste tidlig, som du nevner med positive tester som blir negative eller negativ test som evt senere blir positiv. Det kan jo med føre mer stress/skuffelse enn nødvendig🤷🏼‍♀️ Uansett så tenker jeg også at håpet ikke er ute💛 iom de symptomene du beskriver både kan være starten på en graviditet, mensen eller evt bivirkninger av medisiner. 

Vi ble enige om å avvente til lørdag, så ser vi da. Jeg hater å leve i uvisshet, og takler vel egentlig et negativt svar bedre enn å faktisk være usikker - men nå føles det bare feil å teste, så jeg skal klare å holde ut 😊 Hadde mareritt i natt om at jeg fossblødde.. får håpe det ikke blir å stemme.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

30 sekunder ja, da har de det nok travelt. Håper cyclogest gir deg mindre bivirkninger! Hørte ikke noe fra de i dag heller…. 😐

Anonymkode: f0ed1...65e

Jeg blir bestandig ringt opp av de samme dag. Jeg sender de en melding på Crypho og da ringer de når jeg ber om det. Men jeg er veldig «på» og litt masete. Sier at «pga mitt jobbsituasjon kan jeg ikke bare ta tlf når som helst, kan dere ringe meg nå» feks. 
Mille alltid det lykkes men får som regel kontakt samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ne11iker skrev (1 time siden):

Jeg blir bestandig ringt opp av de samme dag. Jeg sender de en melding på Crypho og da ringer de når jeg ber om det. Men jeg er veldig «på» og litt masete. Sier at «pga mitt jobbsituasjon kan jeg ikke bare ta tlf når som helst, kan dere ringe meg nå» feks. 

Det synes jeg et temmelig freidig 😅 jeg har også en jobb der jeg som oftest ikke bare kan svare når som helst. Ble litt irritert når de endret bruken av crypho. 

Min erfaring er at dersom man ikke kan svare, så prøver de å prioritere deg når du setter deg i calling back kø igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Det synes jeg et temmelig freidig 😅 jeg har også en jobb der jeg som oftest ikke bare kan svare når som helst. Ble litt irritert når de endret bruken av crypho. 

Min erfaring er at dersom man ikke kan svare, så prøver de å prioritere deg når du setter deg i calling back kø igjen. 

Ja kanskje det er freidig men jeg jobber med kunder i velvære bransjen og kan ikke ha med telefonen inn. Her er et eksempel på kommunikasjon jeg hadde med de imorges, hvor du ser hvor fort de svarte. Så jeg har bare positive erfaringer med å få raskt svar… Da vi hadde vårt første forsøk på medicus så kunne det gå flere dager å få svar 😒

2550175A-1192-4057-A586-2D27698A7856.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Mulig jeg misforsto litt innlegget ditt, men for å komme gjennom  i helsevesenet må en gjerne være litt freidig og smøre tjukt på! Tørre og mase og være frampå. Hvis ikke blir en rett og slett bakerst i køa. 

Anonymkode: c9990...930

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, ne11iker said:

Uff, og jeg som hater å være masete da..😅🙈 Men inspirert av innlegget ditt så skrev jeg en melding til de på Crypho og spurte om jeg skulle ringe call back en gang til siden jeg ille hadde hørt fra de på 5 dager🙈 Vil jo så gjerne komme i gang med innsett, holder på å gå på veggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, og jeg som hater å være masete da..😅🙈 Men inspirert av innlegget ditt så skrev jeg en melding til de på Crypho og spurte om jeg skulle ringe call back en gang til siden jeg ille hadde hørt fra de på 5 dager🙈 Vil jo så gjerne komme i gang med innsett, holder på å gå på veggene.

Bra, de ringte meg til og med i dag for å

høre hvordan det går etter at jeg skrev til dem at jeg følte meg litt øm under stimulering. 
Jeg er direkte men aldri uhøflig eller klagende. Jeg forklarer bare og legger kanskje ved en beklagelse men at jeg føler meg rådvill/desperat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig jeg misforsto litt innlegget ditt, men for å komme gjennom  i helsevesenet må en gjerne være litt freidig og smøre tjukt på! Tørre og mase og være frampå. Hvis ikke blir en rett og slett bakerst i køa. 

Ja hvert fall aldri gi seg 👍🏼 Men alltid være høflig Og uttrykke takknemlighet ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ne11iker skrev (1 time siden):

Ja hvert fall aldri gi seg 👍🏼 Men alltid være høflig Og uttrykke takknemlighet ❤️

Jaja, mener jo ikke at man skal være frekk og sint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaja, mener jo ikke at man skal være frekk og sint 😊

Eller, ikke med mindre man må forresten😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (8 timer siden):

Håper det jeg også, men akkurat nå så heller jeg mest mot at dette ble mislykket :(

Jeg fikk ganske mange bivirkninger på Lutinus, så ille at jeg havnet på legevakten pga svimmelhet og sporadisk kvalme. Fikk beskjed om å ta Cyclogest i stedet, de 2 siste dagene nå. Problemet er at jeg må kjøre i 2 timer til nærmeste apotek som faktisk har det inne, så jeg skal klare å bite tenna sammen å holde ut med dritten i / dager til. 

Har 4 blasto igjen på frys, vet at 2 av disse er av topp kvalitet (3aa). Så håper jo at vi kan få et barn med de vi har på frys i alle fall ❤️

To timer er langt når formen ikke er bra. Har du noen som kan hjelpe deg ? 
Av og til skal alt være så sinnsykt vanskelig. Husker vi også ringte rundt og måtte kjøre en time for å finne progynova og det var leveringsproblemer all over. Ble jo helt desperat.  Hadde lyst til å rive av meg håret innimellom. 

Håper det ordner seg for deg og at du føler deg bedre snart. God bedring til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ne11iker said:

Bra, de ringte meg til og med i dag for å

høre hvordan det går etter at jeg skrev til dem at jeg følte meg litt øm under stimulering. 
Jeg er direkte men aldri uhøflig eller klagende. Jeg forklarer bare og legger kanskje ved en beklagelse men at jeg føler meg rådvill/desperat. 

Det endte med at de ringte meg opp ganske kjapt. De hadde ikke fått med seg call back’en min, så det var lurt å sende en melding ekstra! Nå er jeg endelig igang igjen 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...