Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

7 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har både kø i offentlige og har startet dialog med private. Men jeg leser nå på offentlig sine sider: det står man kan oppleve at man påstarter en stimulering, og at det er fullt for uttak en uke. Eller at man må vente tre blødninger hvis man ikke får positiv innsett.  Har noen opplevd det? 

Anonymkode: ee55d...7bc

Det å vente tre blødninger gjelder kanskje hvis du ikke har egg til overs og må ta et uttak igjen? Det stemmer i så fall med min erfaring. Jeg startet med medisiner igjen under blødning nr. 3 etter uttaket før. Så ble det 4 pga. sommerferie. Kjenner ikke til hva som er vanlig når man har egg på frys. 

Vil tro at dette varierer fra sykehus til sykehus også. Noen har ganske sprengt kapasitet. 

Håper ikke det med avbrutt stimulering stemmer, det hadde vært skikkelig nedtur å få en sånn beskjed 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, frk.bie said:

Ja det var noen harde mnd! 😂

Ja håper det går greit, men må jeg reise mye så får det bare være… 😮💨 

Jegg skal ha kort protokoll og med 150E Gonal-F til å begynne med. Er så spent og småredd! Har litt helseangst, så alt av undersøkelser osv er et helvette  for psyken🙈 men etter 1 år med utredning og hormonbehandling har jeg fått mye eksponeringstrening!😂

Ja, det er bare å forberede seg på mer eksponeringstrening, men har du kommer deg så langt som hit, så går det sikkert bra med resten av behandlingene også 🥰

Du har fått samme medisinene som meg, da. Håper de funker skikkelig bra for deg🤞Det må ofte en del prøving og feiling til for å finne ut hva som passer til den enkelte, så forsøkene kan slå litt rart ut uten at det betyr så mye for hvordan det går til slutt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det hørtes rart ut 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b550a...a29

Jeg skulle egentlig ha innsett tirsdag i forrige uke. Ble avlyst pga vi var nærkontakt . Har fått mensen. Og nå fikk jeg beskjed om at det er fullt. Og ikke ledig før jeg får min mens i november. Blir så gal at jeg har lyst til å rive av meg håret. Blir så frustrert av å måtte vente hele tiden. 😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (36 minutter siden):

Jeg skulle egentlig ha innsett tirsdag i forrige uke. Ble avlyst pga vi var nærkontakt . Har fått mensen. Og nå fikk jeg beskjed om at det er fullt. Og ikke ledig før jeg får min mens i november. Blir så gal at jeg har lyst til å rive av meg håret. Blir så frustrert av å måtte vente hele tiden. 😭

Æsj, så kjedelig… føler meg deg😫

Sånn er hele prøverørsprosessen, venting, venting og venting… 😫 Det går heldigvis raskt til November, så bra du slapp å stå over flere mnd🤞🏼

Anonymkode: 2e7e3...01b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ringte 07:32, så hadde håpt de skulle ringe i løpet av dagen 😅🙈 Da krysser jeg fingrene for at de ringer oss begge to i dag! 🤞

Anonymkode: f0ed1...65e

Har du hørt noe?.. 

Begynner å bli småirritert nå🤦🏻‍♀️ Måtte på legevakta for 2 døgn siden, er fortsatt ikke bra (100% sykmeldt), og fastlege og legevakt tror det kan være den j**** lutinusen jeg reagerer på, å ba meg kontakte en lege på fertilitetsseksjonen. Da lo jeg litt, det er jo kjempeenkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (2 timer siden):

Håper ikke det med avbrutt stimulering stemmer, det hadde vært skikkelig nedtur å få en sånn beskjed 😔

Normalt sett tilpasses oppstart av sprøyter sånn at det blir uttak den uka de har kapasitet (at man tar nesespray en uke ekstra før oppstart av sprøyter om man har lang protokoll). Men vil tro de skriver det de skriver for å ha «ryggen fri», i tilfelle noen ikke responderer som planlagt på medisiner og da må ta sprøyter lengre enn først antatt. Da kan man jo ende med å trenge uttak en uke senere enn planlagt og at det den uka er fullt. 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rebecks skrev (56 minutter siden):

Åååh, så utrolig kjedelig!! Synd at IVF er venting, venting og mer venting 😔😶😟

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Er bare så sinnsykt mye "unødvendig" venting . Sykt at man såvidt rekker et forsøk mellom sommer og nyttår. Og at man må ta hensyn til det i forhold til ferier.

Vi var først til samtale i beg av mars i år. Har enda ikke fått satt inn. Og det kommer ikke til å skje før midten/slutten av november. Kjenner bare jeg mister det helt nå. Holdt på i 5 år med å få han vi har nå. Og er veldig fornøyd at vi har 1. Men er så mange følelser som kommer opp igjen i denne prosessen.vil jo gjerne ha et søsken til han. Han spør også mye om det. Men føler at tiden begynner å tikke litt i forhold til at han blir eldre og eldre. Planen var liksom aldri å måtte bruke 8 år +av livet for å prøve få barn. Som mange andre her skriver. Tenk å bare glemme 1 pille eller slutte med prevensjon så blir man gravide..

Beklager frustrasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (28 minutter siden):

Takk. Er bare så sinnsykt mye "unødvendig" venting . Sykt at man såvidt rekker et forsøk mellom sommer og nyttår. Og at man må ta hensyn til det i forhold til ferier.

Vi var først til samtale i beg av mars i år. Har enda ikke fått satt inn. Og det kommer ikke til å skje før midten/slutten av november. Kjenner bare jeg mister det helt nå. Holdt på i 5 år med å få han vi har nå. Og er veldig fornøyd at vi har 1. Men er så mange følelser som kommer opp igjen i denne prosessen.vil jo gjerne ha et søsken til han. Han spør også mye om det. Men føler at tiden begynner å tikke litt i forhold til at han blir eldre og eldre. Planen var liksom aldri å måtte bruke 8 år +av livet for å prøve få barn. Som mange andre her skriver. Tenk å bare glemme 1 pille eller slutte med prevensjon så blir man gravide..

Beklager frustrasjonen.

Føler sånn med deg! Vi har et barn selv (1 år), så har ikke dårlig tid sånn sett - men ønsker to tette. Evig takknemlig for at vi har henne, og synes denne runden (fryseforsøk) er lettere når vi allerede har ett barn fra før. Vi vet at det i hvert fall er mulig og hun får tiden til å gå fortere enn når vi ikke hadde barn i hus. Likevel så dukker mange av tankene opp fra forrige runde; hva om jeg ikke kan bli gravid igjen? blir hun alenebarn?  må vi bruke flerfoldige titusen igjen hvis vi skal ha et nytt barn? 😔

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, DNX said:

Normalt sett tilpasses oppstart av sprøyter sånn at det blir uttak den uka de har kapasitet (at man tar nesespray en uke ekstra før oppstart av sprøyter om man har lang protokoll). Men vil tro de skriver det de skriver for å ha «ryggen fri», i tilfelle noen ikke responderer som planlagt på medisiner og da må ta sprøyter lengre enn først antatt. Da kan man jo ende med å trenge uttak en uke senere enn planlagt og at det den uka er fullt. 

Huff, det var jeg faktisk ikke klar over. Trodde at så lenge man fikk startet opp på medisiner, så var det ikke aktuelt å avbryte. Syklusene mine er helt bingo og jeg har aldri truffet riktig på den uka jeg er satt opp, men uttak har det blitt likevel. Satser på at det går bra denne gangen også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, aishaaa said:

Har du hørt noe?.. 

Begynner å bli småirritert nå🤦🏻‍♀️ Måtte på legevakta for 2 døgn siden, er fortsatt ikke bra (100% sykmeldt), og fastlege og legevakt tror det kan være den j**** lutinusen jeg reagerer på, å ba meg kontakte en lege på fertilitetsseksjonen. Da lo jeg litt, det er jo kjempeenkelt. 

Hei!

Nei, fremdeles ikke hørt noe her heller…. Holder på å bli SPINNVILL selv, men går ikke på noen medisiner per nå (ventetid……..), så er heldigvis ikke like plaget som deg. God bedring! Og ja, helt håpløst å få kontakt med de. Ikke svarer de på Crypho når det gjelder videre behandlingsplan heller, bare på call back😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei!

Nei, fremdeles ikke hørt noe her heller…. Holder på å bli SPINNVILL selv, men går ikke på noen medisiner per nå (ventetid……..), så er heldigvis ikke like plaget som deg. God bedring! Og ja, helt håpløst å få kontakt med de. Ikke svarer de på Crypho når det gjelder videre behandlingsplan heller, bare på call back😭

De ringte meg for en times tid siden.. fikk nøyaktig 30 sek på telefonen med sykepleier, tydelig at de har det travelt for tiden.. kunne ha unngått legevakt om de hadde svart litt raskere. Viser seg at jeg ikke tåler Lutinus, fikk beskjed om å bytte til cyclogest. 

Håper de ringer deg ila. Dagen🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et avbrutt forsøk i august, og er ferdig med avbruddsblødningen. Venter nå på mensen for å starte med sprøyter igjen og nytt uttak.

Skulle etter min normale syklus ha hatt eggløsning forrige uke, men virker ikke som jeg har hatt det.

Siste medisin jeg tok var eggløsningssprøyta som jeg satt før uttaket. Avbruddsblødningen kom til normal tid ift. syklus.

Har dere opplevd lenger syklus etter avbruddsblødning? Eller hadde du vanlig lengde på syklus? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøver89 skrev (1 time siden):

Jeg hadde et avbrutt forsøk i august, og er ferdig med avbruddsblødningen. Venter nå på mensen for å starte med sprøyter igjen og nytt uttak.

Skulle etter min normale syklus ha hatt eggløsning forrige uke, men virker ikke som jeg har hatt det.

Siste medisin jeg tok var eggløsningssprøyta som jeg satt før uttaket. Avbruddsblødningen kom til normal tid ift. syklus.

Har dere opplevd lenger syklus etter avbruddsblødning? Eller hadde du vanlig lengde på syklus? ☺️

Ja, syklusene mine ble helt uberegnelige etter avbrudd. Har som regels mens mellom dag 29-33, men etter avbrudd havnet den faktisk på dag 42.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP.

Rugedag 7, og «menssmerter» fra helvette. Skikkelig vondt i magen og korsryggen. Synes det kjennes akkurat jt som om mensen skal komme når som helst.. testdag om 1 uke.

Har også fått den typiske «mens-magen» som jeg får en gang i mnd, hvor jeg er litt ekstra dårlig i magen😫😫

Er løpet helt kjørt nå?😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (5 minutter siden):

HJELP.

Rugedag 7, og «menssmerter» fra helvette. Skikkelig vondt i magen og korsryggen. Synes det kjennes akkurat jt som om mensen skal komme når som helst.. testdag om 1 uke.

Har også fått den typiske «mens-magen» som jeg får en gang i mnd, hvor jeg er litt ekstra dårlig i magen😫😫

Er løpet helt kjørt nå?😭 

Ta en test, du er nå 12 dpo og de aller fleste vil teste positiv dersom de er gravide da. Lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
aishaaa skrev (17 minutter siden):

HJELP.

Er løpet helt kjørt nå?😭 

Noen kjenner mye, andre kjenner ingenting eller svært lite, skulle så gjerne vært en fasit hva som er normalt og ikke i rugetiden. Håper ikke løpet er kjørt for din del ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 minutter siden):

Ta en test, du er nå 12 dpo og de aller fleste vil teste positiv dersom de er gravide da. Lykke til ❤

Huff, nei jeg tørr faktisk ikke å teste så tidlig som 1 uke før testdato.. Redd for å teste for tidlig eller eventuelt få positiv test som igjen blir negativ. Skal til legen på fredag, tar blodprøve da så får vi se ila. Helga 🤞🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, aishaaa said:

De ringte meg for en times tid siden.. fikk nøyaktig 30 sek på telefonen med sykepleier, tydelig at de har det travelt for tiden.. kunne ha unngått legevakt om de hadde svart litt raskere. Viser seg at jeg ikke tåler Lutinus, fikk beskjed om å bytte til cyclogest. 

Håper de ringer deg ila. Dagen🤞🏼

30 sekunder ja, da har de det nok travelt. Håper cyclogest gir deg mindre bivirkninger! Hørte ikke noe fra de i dag heller…. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (43 minutter siden):

Huff, nei jeg tørr faktisk ikke å teste så tidlig som 1 uke før testdato.. Redd for å teste for tidlig eller eventuelt få positiv test som igjen blir negativ. Skal til legen på fredag, tar blodprøve da så får vi se ila. Helga 🤞🏼

Du gjør jo som du selv ønsker, for min del var det alltid verst å plutselig få mensen:(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...