Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

1 hour ago, aishaaa said:

Ja, så får vi bare håpe at en av de 3 holder helt i mål til Onsdag. Men jeg kjenner at det er veldig 50/50 på om det blir avbrutt eller ikke.. for en karusell dette er😞 De dagene fra uttak til eventuelt innsett er helt grusomme, går bare å sjekker telefonen hvert andre minutt i frykt for at de ringer eller har prøvd å ringe.. 

Ikke noe nytt, bare tilbake til Bemfola, menopur var helt katastrofe i forhold 🤷🏼‍♀️

Ja, det er sykt stress. For hvert steg som går bra, så rekker man kanskje å glede seg over det i ti minutter før man begynner å tenke på neste problem. Jeg skal i gang igjen med sptøyter om en ukes tid selv, og jeg begynner allerede å kjenne på det 🙈 

Høres ut som det er en fin utvikling for deg fra de tidligere forsøkene, da, og at de kanskje har landet på riktig medisin til deg. Det lover bra uansett hvordan det går til uka 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, hjema said:

Skal få svar på blodprøve jeg tok mtp graviditet i morgen, kjenner det er så vanskelig å tro på at det har gått veien. Bildet viser graviditetstestene. Den nederste er tidligtest tatt på tirsdag, den i midten vanlig test tatt på torsdag og den øverste tatt på lørdag. De blir jo sterkere så det må jo være et godt tegn på at dette ikke kan være kjemisk? 

IMG_20210905_143858.jpg

Ja, dette ser jo kjempebra ut! Så fantastisk 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (53 minutter siden):

Skal få svar på blodprøve jeg tok mtp graviditet i morgen, kjenner det er så vanskelig å tro på at det har gått veien. Bildet viser graviditetstestene. Den nederste er tidligtest tatt på tirsdag, den i midten vanlig test tatt på torsdag og den øverste tatt på lørdag. De blir jo sterkere så det må jo være et godt tegn på at dette ikke kan være kjemisk? 

IMG_20210905_143858.jpg

ser lovende ut 😊 men kjemisk betyr jo strengt tatt bare at man mister før uke 5+0 - men som sagt, ser lovende ut med at testene blir sterkere og sterkere 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (2 timer siden):

Det vil jeg tro, må nesten bare ringe og høre:)

Jeg fant et sted på boots.no der jeg kunne bestille medisiner til butikk uten å legge inn resept på forhånd, så håper det funker 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 17.31):

Fått svar nå. påvist COVID 19 og ja stemmer ,jeg må i 10 dager karantene. Og ingen innsett på meg😭de må fryses og jeg må vente i flere måneder før neste gang. Er så f***ings lei av Corona i forhold til å prøve få barn. Holdt på siden mars 2020. Og det stagnerer hele tiden. 

Noen andre som har opplevd det samme ?

Her er det snakk om 2 timer feil valg. Skulle bare holdt meg på hotellrommet 🙈😨

Anonymkode: c75b5...563

Stakkars deg!

jeg kan ikke forestille meg hvor kjipt du har det nå…

Er livredd for å være med så mange jeg nå, selvom jeg er fullvaksinert holder jeg meg mye i «isolasjon». Er på jobb og kun med noen få. Bruker alltid munnbind. Men det er jo umulig å være helt sikker liksom. Du var uheldig. Men hvorfor kan du ikke ta innsett ved neste syklus? Har du eller samboer fått corona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (7 timer siden):

IMG_20210905_143858.jpg

Gratulerer!

Når hadde du innsett? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Patriotpaula skrev (16 timer siden):

ser lovende ut 😊 men kjemisk betyr jo strengt tatt bare at man mister før uke 5+0 - men som sagt, ser lovende ut med at testene blir sterkere og sterkere 😊

Aha, da har jeg misforstått den. Men ja, vi får håpe dette er et godt tegn. Spent på blodprøvesvaret i dag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innsett av et 3 dagers på torsdag. I går og i dag har jeg hatt endel murringer i korsryggen+ litt i magen. Er det et dårlig tegn? Jeg  har ikke hatt noen blødning av noe slag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (1 time siden):

Jeg fikk innsett av et 3 dagers på torsdag. I går og i dag har jeg hatt endel murringer i korsryggen+ litt i magen. Er det et dårlig tegn? Jeg  har ikke hatt noen blødning av noe slag.. 

Du bruker vel progesteron? Hvis ja - helt normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (44 minutter siden):

Ja, cyclogest 400 x2. 

Trenger ikke å være et dårlig tegn i hvert fall. Inntrykk av at det er mer vanlig enn uvanlig med murringer i både mage og korsrygg 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde test-dag for cirka 1 uke siden etter fryseinnsett. Har hatt en del magesmerter og en svak blødning i dag. Går enda på Cyclogest. Magesmertene er ikke typisk mens-smerter, men mer spenningssmerter eller luftsmerter i hele magen.

Andre som har opplevd dette? Vet at magesmerter og blødning kan være bivirkning av Cyclogest. Kan det være at man får for mye progesteron?

Anonymkode: 77228...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ne11iker skrev (På 5.9.2021 den 21.43):

Stakkars deg!

jeg kan ikke forestille meg hvor kjipt du har det nå…

Er livredd for å være med så mange jeg nå, selvom jeg er fullvaksinert holder jeg meg mye i «isolasjon». Er på jobb og kun med noen få. Bruker alltid munnbind. Men det er jo umulig å være helt sikker liksom. Du var uheldig. Men hvorfor kan du ikke ta innsett ved neste syklus? Har du eller samboer fått corona?

Takk🥰 ja det var utrolig kjipt. Var litt vanskelig å innstille hodet i første omgang. 

Samboer testet positivt i går. Og er ganske sikker på at jeg begynner og kjenne noe selv. Blir overrasket over hvor fort det smitter🙈 hun på laboratoriet sa innsett om noen måneder. Så usikker på hvor lenge det blir. Tror det er for at kroppen skal komme i litt naturlig syklus og at eggstokkene skal få roet seg. Har tidligere hatt runder der jeg ble oversmimulert. (Var da innlagt på sykehus i 10 dager ) så det hadde vell også vært en dårlig kombinasjon om jeg skulle blitt det ,evt kan en graviditet  blusse det opp litt.(selvom denne syklusen ikke har antydet til noe overstimulering) hadde vært en kjip start med Corona og gravid sammen 😬

Så nå håper jeg alt jeg kan for at jeg ikke blir syk. Ivertfall får det mildt. Så håper jeg også ikke det går for lang tid før jeg kan sette inn igjen ☺️

Hvordan ligger du an i løypa ?har du eggutakk snart ?eller gravid ?💕

Anonymkode: c75b5...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i dag, 6 dager etter innsett av blastocyst, frys. Svak rosa strek. Vanskelig å få med på bilde. Bekymret for styrken på streken, samtidig glad for at det faktisk er en strek. 13 dager siden ovitrelle.. Syns dette er vanskelig. Skal sies at den er tydeligere i virkeligheten.. 4D699E29-049D-483E-87D7-035C149B512F.thumb.jpeg.855ac52bc72d452ae94f32cb44975ed2.jpeg

Endret av HannaNO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (12 minutter siden):

Tok en test i dag, 6 dager etter innsett av blastocyst, frys. Svak rosa strek. Vanskelig å få med på bilde. Bekymret for styrken på streken, samtidig glad for at det faktisk er en strek. 13 dager siden ovitrelle.. Syns dette er vanskelig. Skal sies at den er tydeligere i virkeligheten.. 4D699E29-049D-483E-87D7-035C149B512F.thumb.jpeg.855ac52bc72d452ae94f32cb44975ed2.jpeg

Kan være, umulig å si så tidlig :)  heldigvis er det fortsatt gode muligheter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Patriotpaula skrev (2 minutter siden):

Kan være, umulig å si så tidlig :)  heldigvis er det fortsatt gode muligheter 

Ja du mener det? Den burde ikke vært sterkere nå? Vet liksom ikke helt når man kan forvente å se noe.. Med ferskforsøk hadde jeg mye tidligere strek på samme tid, men man kan vel ikke sammenligne forskjellige sykluser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Denne tråden vil jeg være med i. Litt om meg: 34 år, har en sønn fra før som ble til på naturligvis. Han er 3 år gammel. Uforklarlig sekundær infertil, men legen min tror det er sammensatt: jeg mangler 1 eggleder, AMH 11 og FSH 11, jeg har 1 keisersnitt bak meg, og mannen har bittelitt dårlige svømmere. Uansett, IVF neste! 

Jeg begynner med Gonal F nå den 15. september, og jeg syntes dosen min var så høy? 250 IE, og så skal jeg bruke Fyremadel i en uke før egguttak. Er det noen som har gjort egguttaket alene? Jeg har så lang reisevei, i tillegg til at det er vanskelig å få barnevakt. Noen som har noen tips, anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (2 minutter siden):

Ja du mener det? Den burde ikke vært sterkere nå? Vet liksom ikke helt når man kan forvente å se noe.. Med ferskforsøk hadde jeg mye tidligere strek på samme tid, men man kan vel ikke sammenligne forskjellige sykluser..

Rd6 er for tidlig for mange, du bør i hvert fall vente til rd10 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (1 minutt siden):

Hei alle sammen! 

Denne tråden vil jeg være med i. Litt om meg: 34 år, har en sønn fra før som ble til på naturligvis. Han er 3 år gammel. Uforklarlig sekundær infertil, men legen min tror det er sammensatt: jeg mangler 1 eggleder, AMH 11 og FSH 11, jeg har 1 keisersnitt bak meg, og mannen har bittelitt dårlige svømmere. Uansett, IVF neste! 

Jeg begynner med Gonal F nå den 15. september, og jeg syntes dosen min var så høy? 250 IE, og så skal jeg bruke Fyremadel i en uke før egguttak. Er det noen som har gjort egguttaket alene? Jeg har så lang reisevei, i tillegg til at det er vanskelig å få barnevakt. Noen som har noen tips, anbefalinger? :)

Velkommen ❤️ Hatt et egguttak alene (hatt to), gikk helt fint ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...