Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som uvaksinert og nærkontakt er det ti dagers karantene på deg. Du skal ta to tester og, på teststasjon og ikke hurtigtest. Akkurat kommet ut av nærkontakt karantene selv. Men jeg hadde ringt sykehuset så fort du kan for å høre hva de sier. 

Anonymkode: 639d1...229

Fått svar nå. påvist COVID 19 og ja stemmer ,jeg må i 10 dager karantene. Og ingen innsett på meg😭de må fryses og jeg må vente i flere måneder før neste gang. Er så f***ings lei av Corona i forhold til å prøve få barn. Holdt på siden mars 2020. Og det stagnerer hele tiden. 

Noen andre som har opplevd det samme ?

Her er det snakk om 2 timer feil valg. Skulle bare holdt meg på hotellrommet 🙈😨

Anonymkode: c75b5...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjema skrev (1 time siden):

Reseptene ble lagt inn på første timen hos meg hvertfall, flere mnd før oppstart. Jeg har måttet bestille Synarela fra mitt lokale apotek, det tok noen dager før den kom... 

De la inn alt jeg trengte i april, men det var til fryseforsøk. Så har jeg ventet til nå på ferskforsøk, og de har ikke lagt inn noen nye resepter; trenger jo noe annet nå enn ved fryseforsøk.

Kan jeg be apoteket om å bestille før resepten er klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bivirkninger av Cyclogest? Er så hormonell at jeg er helt ute.. Helt fryktelig! 

Anonymkode: c17b2...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen som har bivirkninger av Cyclogest? Er så hormonell at jeg er helt ute.. Helt fryktelig! 

Jeg har ikke tatt cyclogest, og er ikke sikker på hva det tilsvarer. Men jeg gikk på bemfola og fyremadel for et par uker siden, og jeg ble sykemeldt fordi jeg ble helt tullete i hodet. Brainfog, glemsk og ukonsentrert. Det gikk over dagen etter jeg satt siste sprøyte. Det går nok over hos deg også, bare hold ut! 🥰

Anonymkode: e9aae...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror samboeren min mener jeg også har bivirkninger/virkninger av cyclogest🙄 Kjenner selv også at humøret skifter fort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går på lutinus nå (samme greia), er et jævla troll… humøret svinger opp og ned. Har ikke merket noe av de tidligere medisinene jeg har gått på, men progrestron er dritt for humøret 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fått svar nå. påvist COVID 19 og ja stemmer ,jeg må i 10 dager karantene. Og ingen innsett på meg😭de må fryses og jeg må vente i flere måneder før neste gang. Er så f***ings lei av Corona i forhold til å prøve få barn. Holdt på siden mars 2020. Og det stagnerer hele tiden. 

Noen andre som har opplevd det samme ?

Her er det snakk om 2 timer feil valg. Skulle bare holdt meg på hotellrommet 🙈😨

Så leit og høre. Kjenner flere som er blitt bedt om og være i total isolasjon under IVF som uvaksinert, nettopp pga dette. Det er lett og være etterpåklok og tenke at man skulle ha holdt seg hjemme, du kan ikke noe for det. Noen ganger er man på feil sted, til feil tid ❤️

Hvorfor må du vente i flere måneder? Kan du ikke ta det på neste syklus?

Anonymkode: ee55d...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke tatt cyclogest, og er ikke sikker på hva det tilsvarer. Men jeg gikk på bemfola og fyremadel for et par uker siden, og jeg ble sykemeldt fordi jeg ble helt tullete i hodet. Brainfog, glemsk og ukonsentrert. Det gikk over dagen etter jeg satt siste sprøyte. Det går nok over hos deg også, bare hold ut! 🥰

Anonymkode: e9aae...173

Cyclogest er progesteron - noe helt annet enn sprøytene du tok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (2 timer siden):

Jeg går på lutinus nå (samme greia), er et jævla troll… humøret svinger opp og ned. Har ikke merket noe av de tidligere medisinene jeg har gått på, men progrestron er dritt for humøret 😂

Samme her.. Føler meg besatt til tider🤣 hvor lenge skal du gå på det? Her sier de jeg skal gå på den i 7 (!) uker 😬🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så leit og høre. Kjenner flere som er blitt bedt om og være i total isolasjon under IVF som uvaksinert, nettopp pga dette. Det er lett og være etterpåklok og tenke at man skulle ha holdt seg hjemme, du kan ikke noe for det. Noen ganger er man på feil sted, til feil tid ❤️

Hvorfor må du vente i flere måneder? Kan du ikke ta det på neste syklus?

Anonymkode: ee55d...7bc

Ja det er jo det jeg burde ha gjort. Hadde ligget i sengen på hotellrommet nesten hele dagen, Etter egguttaket.Så ringte mannen min meg og spurte om jeg ville komme ut en tur for å spise. Men men ,kan jo ikke gjøre om på det.

De sa det på laboratoriet at jeg måtte vente noen måneder. Håper det evt blir en mens etter uttaket om kanskje 10 dager. Så må jeg ha en vanlig syklus etter det.Så blir fort slutten av oktober /beg. november. Håper jeg ivertfall. At ikke jeg må vente enda en syklus. 

Var så giret på å sette inn i fersk syklus. Vi er egentlig utredet for pgd. Og har hatt behandling i Sverige tidligere. Men denne gangen pga Corona må/ville vi prøve vanlig. Tenkte det var verdt å ta sjansen . For så å ta niptest /ultralyd.Det er jo blitt lovlig i Norge siden 2020. Men oppstart i Norge går jo bare så utrolig seint. Håper de snart kan få en ordning der de sender embryoene som skal testes til utlandet. 

💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (56 minutter siden):

Samme her.. Føler meg besatt til tider🤣 hvor lenge skal du gå på det? Her sier de jeg skal gå på den i 7 (!) uker 😬🙄

Det er ikke noe gøy, nei 🙈 Jeg begynte med Lutinus på Fredag (etter egguttak), så håper at det blir innsett på onsdag🤞🏼 Om det blir innsett så skal jeg gå på lutinus frem til testdag, og skal avslutte da uavhengig av om testen er positiv eller ikke. 
Hvorfor skal du gå på støttemedisin så lenge? Etter positiv test så produserer jo kroppen nok progesteron selv🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (5 minutter siden):

Det er ikke noe gøy, nei 🙈 Jeg begynte med Lutinus på Fredag (etter egguttak), så håper at det blir innsett på onsdag🤞🏼 Om det blir innsett så skal jeg gå på lutinus frem til testdag, og skal avslutte da uavhengig av om testen er positiv eller ikke. 
Hvorfor skal du gå på støttemedisin så lenge? Etter positiv test så produserer jo kroppen nok progesteron selv🤷🏼‍♀️

Jeg vet faktisk ikke. Jeg syns det høres helt fryktelig ut.. Må høre med de på klinikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (4 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke. Jeg syns det høres helt fryktelig ut.. Må høre med de på klinikken. 

I styrt syklus produserer ikke kroppen progesteron selv, fordi du ikke har eggløsning.  Det er ved eggløsning kroppens produksjon av progesteron starter. Så I styrt syklus må man tilføre progesteron frem til morkaken tar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (5 timer siden):

I styrt syklus produserer ikke kroppen progesteron selv, fordi du ikke har eggløsning.  Det er ved eggløsning kroppens produksjon av progesteron starter. Så I styrt syklus må man tilføre progesteron frem til morkaken tar over. 

Jada den skjønner jeg. Det jeg stusser over er de forskjellige lengdene på behandlingene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom telefonen fra labratoriet om at alle de 6 eggene vi tok ut på Fredag var modne, og at 3 av disse hadde blitt befruktet med ICSI. 

Herregud nå er jeg et nervevrak uten like.. sist runde ble avbrutt da bare 1 egg ble befruktet, og det sluttet å dele seg på dag 3.

Håper at ett av de 3 klarer seg til innsett på Onsdag. Mektig lei av nedtur etter nedtur, om denne runden ikke går i mål blir det den 4 avbrutte runden :(  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, aishaaa said:

I går kom telefonen fra labratoriet om at alle de 6 eggene vi tok ut på Fredag var modne, og at 3 av disse hadde blitt befruktet med ICSI. 

Herregud nå er jeg et nervevrak uten like.. sist runde ble avbrutt da bare 1 egg ble befruktet, og det sluttet å dele seg på dag 3.

Håper at ett av de 3 klarer seg til innsett på Onsdag. Mektig lei av nedtur etter nedtur, om denne runden ikke går i mål blir det den 4 avbrutte runden :(  

Alle modne og 3 befruktet er jo helt supert! ❤️ Forsøkte dere noe nytt denne gangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finki skrev (46 minutter siden):

Alle modne og 3 befruktet er jo helt supert! ❤️ Forsøkte dere noe nytt denne gangen? 

Ja, så får vi bare håpe at en av de 3 holder helt i mål til Onsdag. Men jeg kjenner at det er veldig 50/50 på om det blir avbrutt eller ikke.. for en karusell dette er😞 De dagene fra uttak til eventuelt innsett er helt grusomme, går bare å sjekker telefonen hvert andre minutt i frykt for at de ringer eller har prøvd å ringe.. 

Ikke noe nytt, bare tilbake til Bemfola, menopur var helt katastrofe i forhold 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (20 timer siden):

De la inn alt jeg trengte i april, men det var til fryseforsøk. Så har jeg ventet til nå på ferskforsøk, og de har ikke lagt inn noen nye resepter; trenger jo noe annet nå enn ved fryseforsøk.

Kan jeg be apoteket om å bestille før resepten er klar?

Det vil jeg tro, må nesten bare ringe og høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få svar på blodprøve jeg tok mtp graviditet i morgen, kjenner det er så vanskelig å tro på at det har gått veien. Bildet viser graviditetstestene. Den nederste er tidligtest tatt på tirsdag, den i midten vanlig test tatt på torsdag og den øverste tatt på lørdag. De blir jo sterkere så det må jo være et godt tegn på at dette ikke kan være kjemisk? 

IMG_20210905_143858.jpg

Endret av hjema
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 time siden):

Ja, så får vi bare håpe at en av de 3 holder helt i mål til Onsdag. Men jeg kjenner at det er veldig 50/50 på om det blir avbrutt eller ikke.. for en karusell dette er😞 De dagene fra uttak til eventuelt innsett er helt grusomme, går bare å sjekker telefonen hvert andre minutt i frykt for at de ringer eller har prøvd å ringe.. 

Ikke noe nytt, bare tilbake til Bemfola, menopur var helt katastrofe i forhold 🤷🏼‍♀️

Krysser fingrene 🤞🤞🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...