Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Hei dere - jeg er ny i denne gruppa, men tenkte det kunne være en kjekk plass å være med så mange i samme situasjon.

Vi har akkurat gått igjennom en abort etter BO, uke 8+6. Dette var vårt første ferskforsøk. Mensen er nå tilbake (aldri vært så glad for å få mensen før...) 😅og skal i gang med vårt første fryseforsøk nå. 5-dagers. Er veldig spent og jeg er pessimist, av natur. Ble jo gravid første runde så kan ikke se for meg å være så heldig at det skal gå 2 ganger på rad. 

Jeg skal ta femar/Letrozol, ovitrellesprøyte og cyclogest denne runden, noen som har vært gjennom samme behandlingsmetode? Og har erfaringer på fryseforsøk? Hvilken CD (ca.) kan man forvente innsett? ❤️ Takker så mye for svar ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solo2020 skrev (1 time siden):

Så utrolig synd! Det er så utrolig kjipt når det ikke går! 

Jeg har fått satt inn en blastocyst og går og venter på å teste. Følelsene går veldig opp og ned, i dag kjenner jeg meg helt sikker på jeg ikke har blitt gravid. Men det kan jeg jo ikke vite før jeg tar en test... Samtidig er jeg redd for å teste for å få bekreftet det jeg frykter. Uff. 

Ja, det er utrolig kjipt.. men, får bare prøve å være positiv☺️ I dag skal jeg ta første dose med vaksine, noe jeg egentlig er ganske lettet for at jeg får unnagjort før et eventuelt innsett (så er jeg litt beskyttet om ikke annet).. 

åå, kjære deg❤️ Skjønner godt at følelsene er opp og ned, men du må bare smøre deg med tålmodighet å vente til du ser svaret på testen. Husk at du blir ikke mindre skuffet om du håper å tror at testen er positiv - skuffet å lei seg blir man uansett om det er negativt. Tenker du å vente til testdato med å teste, eller tar du en test før? 
 Krysser fingrene for at blastoen klamrer seg fast! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Solo2020 said:

Så utrolig synd! Det er så utrolig kjipt når det ikke går! 

Jeg har fått satt inn en blastocyst og går og venter på å teste. Følelsene går veldig opp og ned, i dag kjenner jeg meg helt sikker på jeg ikke har blitt gravid. Men det kan jeg jo ikke vite før jeg tar en test... Samtidig er jeg redd for å teste for å få bekreftet det jeg frykter. Uff. 

Så flott at alt gikk bra med innsett på deg 😊 Krysser fingrene for at den sitter! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, HannaNO said:

Hei dere - jeg er ny i denne gruppa, men tenkte det kunne være en kjekk plass å være med så mange i samme situasjon.

Vi har akkurat gått igjennom en abort etter BO, uke 8+6. Dette var vårt første ferskforsøk. Mensen er nå tilbake (aldri vært så glad for å få mensen før...) 😅og skal i gang med vårt første fryseforsøk nå. 5-dagers. Er veldig spent og jeg er pessimist, av natur. Ble jo gravid første runde så kan ikke se for meg å være så heldig at det skal gå 2 ganger på rad. 

Jeg skal ta femar/Letrozol, ovitrellesprøyte og cyclogest denne runden, noen som har vært gjennom samme behandlingsmetode? Og har erfaringer på fryseforsøk? Hvilken CD (ca.) kan man forvente innsett? ❤️ Takker så mye for svar ❤️ 

Velkommen hit 😊 Så leit at du mistet. Jeg tenker motsatt av deg om neste forsøk, da. Hvis du ble gravid på første forsøk, så har du gode sjanser for å få det til en gang til ❤️ 

Har aldri hatt fryseforsøk selv, så kan ikke komme med noe svar om det du spør om, men det er det helt sikkert noen andre som kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (2 timer siden):

Lykke til ❤️
 Jeg leste i dagboken din før.  Hva skjedde som gjorde at det ble ivf? Håper det er greit jeg spør. Finner ikke igjen dagboken din dessverre. Synd du mistet😕

hva er BO? alle disse forkortelsene…. 

Selv fikk jeg bare to egg ut. Det ene ble baby og håper det siste i fryseren vil bli baby også, lite sannsynlig, men man må jo håpe. 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lykke til ❤️
 Jeg leste i dagboken din før.  Hva skjedde som gjorde at det ble ivf? Håper det er greit jeg spør. Finner ikke igjen dagboken din dessverre. Synd du mistet😕

Selv fikk jeg bare to egg ut. Det ene ble baby og håper det siste i fryseren vil bli baby også, lite sannsynlig, men man må jo håpe. 

Hei :) Så hyggelig at du leste dagboken min. Jeg slettet den dessverre i et øyeblikk av prøve-tretthet.. Det er mannlige faktorer som viste seg å være problemet. 
BO betyr blighted ovum (jeg ante heller ikke hva dette var før ultralyden🙄) Men det er altså at fosteret har falt fra, men kroppen tror fortsatt den er gravid så fostersekk og morkake vokser slik det skal og hcg-nivået ligger der det skal være. Veldig rare greier.. Det ble altså oppdaget på TUL.

Så flott å høre at det ble vellykket for deg. Hvorfor tenker du det er lite sannsynlig at det kan bli til en baby? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finki skrev (1 time siden):

Velkommen hit 😊 Så leit at du mistet. Jeg tenker motsatt av deg om neste forsøk, da. Hvis du ble gravid på første forsøk, så har du gode sjanser for å få det til en gang til ❤️ 

Har aldri hatt fryseforsøk selv, så kan ikke komme med noe svar om det du spør om, men det er det helt sikkert noen andre som kan. 

Takk for gode ord ❤️ Det kjennes så fint å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blighted ovum, fostersekk og morkake (hvis man har kommet så langt), men hovedpersonen inni livmoren mangler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (18 timer siden):

Det gikk til h******. De ringte i morges med beskjed om at det ene egget stoppet opp i utvikling på dag 2. Så, bare å se frem til nok en runde med hormoner og uttak😫

Å nei ! Så kjedelig ! Nå ble jeg veldig lei meg ! Så utrolig kjipt !! Klem til deg ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (32 minutter siden):

Hei :) Så hyggelig at du leste dagboken min. Jeg slettet den dessverre i et øyeblikk av prøve-tretthet.. Det er mannlige faktorer som viste seg å være problemet. 
BO betyr blighted ovum (jeg ante heller ikke hva dette var før ultralyden🙄) Men det er altså at fosteret har falt fra, men kroppen tror fortsatt den er gravid så fostersekk og morkake vokser slik det skal og hcg-nivået ligger der det skal være. Veldig rare greier.. Det ble altså oppdaget på TUL.

Så flott å høre at det ble vellykket for deg. Hvorfor tenker du det er lite sannsynlig at det kan bli til en baby? ❤️

I ivf verdenen er vel sannsynligheten for at to egg ut blir to babyer. I tillegg fryser riksen ned 2 dagers egg. Så har liten tro på at det går egentlig bare på grunn av det. Er en stund til vi skal ha neste forsøk, men tenker en del på det. 

Takk for oppklaring! Huff! Så mye dritt kroppen driver med! Håper veldig på at det går, det gjør det jo mest sannsynlig for dere etter hvert så lenge mannen har spermier som befrukter eggene dine og du ikke har noen spesielle utfordringer!  Hva gjør at mannen din har problemer? Har han spermier eller bruker dere donor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Ja, det er utrolig kjipt.. men, får bare prøve å være positiv☺️ I dag skal jeg ta første dose med vaksine, noe jeg egentlig er ganske lettet for at jeg får unnagjort før et eventuelt innsett (så er jeg litt beskyttet om ikke annet).. 

åå, kjære deg❤️ Skjønner godt at følelsene er opp og ned, men du må bare smøre deg med tålmodighet å vente til du ser svaret på testen. Husk at du blir ikke mindre skuffet om du håper å tror at testen er positiv - skuffet å lei seg blir man uansett om det er negativt. Tenker du å vente til testdato med å teste, eller tar du en test før? 
 Krysser fingrene for at blastoen klamrer seg fast! 

Ja, må jo bare være tålmodig! Akkurat nå er jeg i karantene og får ikke kjøpt en test. Det er kanskje like greit. Men spørs nok om det holder helt til testdato, kan nok fort bli test om noen dager. Det eneste jeg er litt usikker på er hvor lenge det er mulig å få falsk positiv. Hadde jo dobbel trigger, med både Ovitrelle og Gonaptepyl. Vet ikke om det betyr at det kan sitte i lenger? Har ikke fått testet ut triggeren, så kan ikke være sikker på at en test nå ikke er det. Men den skal vel sitte i maks 10 dager? 

Og så bra at du får vaksine i alle fall! Jeg måtte avlyse dose to nå. Fikk plutselig ny time samme dag som testdato. Håper jeg kan få ny time raskt hvis jeg ikke er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solo2020 skrev (På 11.8.2021 den 19.41):

Ja, må jo bare være tålmodig! Akkurat nå er jeg i karantene og får ikke kjøpt en test. Det er kanskje like greit. Men spørs nok om det holder helt til testdato, kan nok fort bli test om noen dager. Det eneste jeg er litt usikker på er hvor lenge det er mulig å få falsk positiv. Hadde jo dobbel trigger, med både Ovitrelle og Gonaptepyl. Vet ikke om det betyr at det kan sitte i lenger? Har ikke fått testet ut triggeren, så kan ikke være sikker på at en test nå ikke er det. Men den skal vel sitte i maks 10 dager? 

Og så bra at du får vaksine i alle fall! Jeg måtte avlyse dose to nå. Fikk plutselig ny time samme dag som testdato. Håper jeg kan få ny time raskt hvis jeg ikke er gravid. 

Åh, for en dårlig kombinasjon; 14 dagers venting og karantene 🙈 Håper du får dagene til å gå hjemme, uten å tenke så alt for mye ☺️

Såvidt jeg vet er det ikke hcg i gonapeptyl? Man kan jo feks ikke få et ferskinnsett dersom man har KUN gonapeptyl, da må man ha ovitrelle i tillegg - så det eneste logiske for min del er da at det handler om HCG, som igjen betyr at gonapeptyl ikke vil slå ut på en test (kun ovitrelle). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (11 timer siden):

Satt inn eskimo-blastocyst i dag, testdato om to uker 🤞🏻🤞🏻

Så spennende 🤞🏼❤️ Masse lykke til! Du må oppdatere oss underveis ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (2 timer siden):

Så spennende 🤞🏼❤️ Masse lykke til! Du må oppdatere oss underveis ☺️

Takk 🥰 Har du begynt med ny stimulering eller hva skjer for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Patriotpaula skrev (17 timer siden):

Takk 🥰 Har du begynt med ny stimulering eller hva skjer for tiden?

Venter på mens🙌🏼 Den skal i følge kalenderen komme om ca 12 dager, da er jeg i gang med ny stimulering igjen ☺️ Så glad jeg slapp å vente til neste mens, og faktisk fikk starte rett på «avbrudds»blødningen! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (På 2021-8-11 den 0.04):

Det gikk til h******. De ringte i morges med beskjed om at det ene egget stoppet opp i utvikling på dag 2. Så, bare å se frem til nok en runde med hormoner og uttak😫

Ånei. Så forferdelig vondt 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen som for avbrutt og noen som er i gang med innsett 🙃🙂. Sender gode klemmer til dere alle ❤️

Jeg er 10 uker på vei i dag. Så bankene hjerte og vinkende hånd tidligere denne uken på TUL. Men livredd for å miste, så holder meg til Lutinusen enda. 😬 

Trappen ned fra 3-2 fra uke 8-9 og fra 2-1 uke 9-10. 

Lyst å slutte, men litt usikker, hva ville dere gjort? 🤨 Plaga med mye luft av den, våkner på natta av smerter selv om jeg tar tabletten på morningen 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (44 minutter siden):

Ser det er noen som for avbrutt og noen som er i gang med innsett 🙃🙂. Sender gode klemmer til dere alle ❤️

Jeg er 10 uker på vei i dag. Så bankene hjerte og vinkende hånd tidligere denne uken på TUL. Men livredd for å miste, så holder meg til Lutinusen enda. 😬 

Trappen ned fra 3-2 fra uke 8-9 og fra 2-1 uke 9-10. 

Lyst å slutte, men litt usikker, hva ville dere gjort? 🤨 Plaga med mye luft av den, våkner på natta av smerter selv om jeg tar tabletten på morningen 🤔

Så koselig med vinkende hånd ❤️Kjenner følelsen, klynget meg til cyclogest for alt det var verdt. Jeg trappet ned i uke 11/ 12(rett og slett fordi det ikke plagde meg å gå på det, men hadde nok ikke noe å si for at det fortsatt går bra). Gikk ned fra to til en, så noen dager med en før jeg tok annenhver og så sluttet. Snakket med en lege som sa at jeg hvertfall måtte slutte før uke 13, og det gjorde jeg akkurat, men ser jeg nok kunne ha sluttet en del før. Porsgrunn sa jeg kunne slutte i uke 7 eller noe sånt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...