Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Har prøvd å få tak i St. Olavs et par dager, men de har enda ikke ringt tilbake via call-back.

Jeg skal i gang med IVF og mensen er ventet 15.juli. Jeg vet jo at de har stengt i sommer, men er det noen som vet når de starter opp igjen? Jeg må vel ha første undersøkelse av egg ca 22.juli (?), så spørsmålet er jo om mensen kommer litt før tidlig mtp å rekke undersøkelser, rekruttering og innsett på julisyklusen, eller om jeg må vente til augustsyklusen.

Takk for svar! 😊

Anonymkode: e9aae...173

Første mulige dato for mens med innsett i august er 22 juli, dessverre 😏 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Neutral90 skrev (26 minutter siden):

Åååå... Søren da 😏 Menmen, slipper heldigvis sprøyter og medisiner midt i ferien da (for å se positivt på det 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (32 minutter siden):

Gjelder det også om man har lang protokoll? Jeg skulle melde inn mens i juni, så starte på nesespray ca nå mtp. uttak og innsett en gang etter åpning i august. Med lang protokoll kunne jeg bare ta Synarela-nesepray en litt lengre periode før jeg starter med sprøyter, slik at jeg begynner med sprøyter i riktig tid mtp. uttak etter ferie. Forsøket ble utsatt av andre årsaker enn sommerstengt, men har gjort dette tidligere også; gått et par uker ekstra på Synarela for å få uttak en uke de faktisk har kapasitet til det. 

Anonymkode: 09404...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjelder det også om man har lang protokoll? Jeg skulle melde inn mens i juni, så starte på nesespray ca nå mtp. uttak og innsett en gang etter åpning i august. Med lang protokoll kunne jeg bare ta Synarela-nesepray en litt lengre periode før jeg starter med sprøyter, slik at jeg begynner med sprøyter i riktig tid mtp. uttak etter ferie. Forsøket ble utsatt av andre årsaker enn sommerstengt, men har gjort dette tidligere også; gått et par uker ekstra på Synarela for å få uttak en uke de faktisk har kapasitet til det. 

Vet ikke, beklager! Skulle presisert at det gjelder innsett av fryst egg. Regner med det samme gjelder for kort protokoll, da man skal ha ultralyd ca samme syklusdag som ved fryseforsøk. Ved lang protokoll vet jeg ikke, men slikt må avtales før de går i ferie, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (1 time siden):

Vet ikke, beklager! Skulle presisert at det gjelder innsett av fryst egg. Regner med det samme gjelder for kort protokoll, da man skal ha ultralyd ca samme syklusdag som ved fryseforsøk. Ved lang protokoll vet jeg ikke, men slikt må avtales før de går i ferie, da. 

Ja, det er ikke vits å vurdere oppstart i juli om man ikke har fått konkret beskjed om å gjøre det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Neutral90 skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har dere hatt positiv test fra ovitrelle? 

9-10 dager:) er noe overvektig om det har noe å si

Anonymkode: 8d87b...e23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 7.50):

Hei!

Har prøvd å få tak i St. Olavs et par dager, men de har enda ikke ringt tilbake via call-back.

Jeg skal i gang med IVF og mensen er ventet 15.juli. Jeg vet jo at de har stengt i sommer, men er det noen som vet når de starter opp igjen? Jeg må vel ha første undersøkelse av egg ca 22.juli (?), så spørsmålet er jo om mensen kommer litt før tidlig mtp å rekke undersøkelser, rekruttering og innsett på julisyklusen, eller om jeg må vente til augustsyklusen.

Takk for svar! 😊

Jeg fikk ikke innsett i juni pga. positiv EL-test på feil dag, og da sa de på St. Olavs at jeg kunne melde inn til dem fra uke 30 fordi da var det noen tilbake i jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Her var det jammen stille, og lenge siden jeg har vært innom også. Men nå er vi i gang med forsøk nr 2, begynte med Gonal i dag🤞 Noen flere som er i gang med forsøk nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (8 minutter siden):

Her var det jammen stille, og lenge siden jeg har vært innom også. Men nå er vi i gang med forsøk nr 2, begynte med Gonal i dag🤞 Noen flere som er i gang med forsøk nå? 

Jeg er på cd1 i dag og begynner med tabletter i morgen (fryseinnsett i august) 

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (1 time siden):

Jeg begynte med menopur på Tirsdag, kjennes godt i eggstokkene for å si det sånn😫 Første kontroll på Mandag🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 time siden):

Jeg er på cd1 i dag og begynner med tabletter i morgen (fryseinnsett i august) 

Spennende! Krysser fingre for deg 🤞🏼 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (7 minutter siden):

Spennende! Krysser fingre for deg 🤞🏼 

Lykke til du også 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellepelle skrev (21 timer siden):

Lykke til 🤗

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille fra meg en stund, men st. Olavs ville ikke gi meg flere forsøk, ettersom jeg var et prøveprosjekt og vi fikk besøker om at de ikke ville gå videre med oss.

I morgen skal vi ha telefonmøte med Spiren, jeg er så spent om de vil gi oss en sjanse
Jeg måtte ta en pause fra ivf, ble veldig deppa av å ikke få flere forsøk.. 

Tenker mye på at jeg må forberede meg på at det ikke blir barn på oss, men har ikke gitt opp før vi får snakket med Spiren. 
ønsker alle sammen lykke til ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (21 timer siden):

Jeg begynte med menopur på Tirsdag, kjennes godt i eggstokkene for å si det sånn😫 Første kontroll på Mandag🤞🏼

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Billiegirl skrev (20 minutter siden):

Stille fra meg en stund, men st. Olavs ville ikke gi meg flere forsøk, ettersom jeg var et prøveprosjekt og vi fikk besøker om at de ikke ville gå videre med oss.

I morgen skal vi ha telefonmøte med Spiren, jeg er så spent om de vil gi oss en sjanse
Jeg måtte ta en pause fra ivf, ble veldig deppa av å ikke få flere forsøk.. 

Tenker mye på at jeg må forberede meg på at det ikke blir barn på oss, men har ikke gitt opp før vi får snakket med Spiren. 
ønsker alle sammen lykke til ❤️

Så utrolig vondt, Billiegirl ❤ så utrolig tøft dette er. Håper alt går bra med Spiren og at de gir dere et tilbud om behandling :) men, du har jo hatt egg til innsett. Likevel ønsker de ikke å tilby mer behandling? Er dere kandidater for eggdonasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Så utrolig vondt, Billiegirl ❤ så utrolig tøft dette er. Håper alt går bra med Spiren og at de gir dere et tilbud om behandling :) men, du har jo hatt egg til innsett. Likevel ønsker de ikke å tilby mer behandling? Er dere kandidater for eggdonasjon?

Alt er i orden med eggene, alt der er i orden både med reserver, sædprøve og eggkvalitet. Det  vil bare ikke feste seg pga dårlig kvalitet på slimhinnen. Tusen takk for omtanken ❤️ Det setter jeg stor pris på.  Skal skrive i morgen hvordan det har gått ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Billiegirl skrev (10 timer siden):

Alt er i orden med eggene, alt der er i orden både med reserver, sædprøve og eggkvalitet. Det  vil bare ikke feste seg pga dårlig kvalitet på slimhinnen. Tusen takk for omtanken ❤️ Det setter jeg stor pris på.  Skal skrive i morgen hvordan det har gått ❤️

Har hørt om flere som har blitt avvist fra det norske helsevesenet, men som har dratt til Finland og fått hjelp og endt opp med å bli gravide. Dette koster sikkert endel, men de er visst på et helt annet nivå enn Norge....

Anonymkode: be2d8...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har hørt om flere som har blitt avvist fra det norske helsevesenet, men som har dratt til Finland og fått hjelp og endt opp med å bli gravide. Dette koster sikkert endel, men de er visst på et helt annet nivå enn Norge....

Anonymkode: be2d8...3f6

Vet du hva de gjør i utlandet som de ikke vil gjøre i Norge ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...