Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Melder meg inn her 👋🏻

Første samtale i august. Har bestemt oss for og gå privat for og få fortgang i prosessen, da det virker det kan være en del ventetid i det offentlige. Har fått beskjed vi kan starte rett fra første syklus. Vi har litt dårlig tid av medisinske årsaker.

Er det noen som har gjort seg opp noen tanker om covid-vaksinen? Er veldig usikker om jeg bør vente siden vi har et kort tidsvindu og prøve på som er veldig usikkert i seg selv 🙃

Takk til alle som deler; det hjelper og lese gjennom alle disse erfaringene!

Anonymkode: ee55d...7bc

Dårlig tid grunnet eggreserver? Da hadde jeg definitivt gått privat også, det tar tid i det offentlige.. 

Jeg tror faktisk jeg har landet på at jeg venter med vaksine inntil jeg faktisk har fått et barn.. Jeg kjente jeg ble veldig skeptisk når jeg leser om alle som har fått blødningsforstyrrelser osv etter vaksine, ikke at det nødvendigvis har en sammenheng med vaksina heller - men jar tar faktisk ikke sjansen. Så får vi heller håpe de har forsket nok på vaksinasjon under graviditet, så får jeg ta stilling til de da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aishaaa skrev (1 time siden):

Jeg kjente jeg ble veldig skeptisk når jeg leser om alle som har fått blødningsforstyrrelser osv etter vaksine, ikke at det nødvendigvis har en sammenheng med vaksina heller - men jar tar faktisk ikke sjansen. Så får vi heller håpe de har forsket nok på vaksinasjon under graviditet, så får jeg ta stilling til de da :)

Dette kan jeg signere på. Jeg tok vaksinen på mandag, mensen kom helt ut av det blå på onsdag - kun 7 DPO 🤯 Normalt kommer mensen hos meg 11-14 dager etter EL. Ikke nok med at mensen kom altfor tidlig, så blør jeg helt hinsides mye. Jeg er på dag 3 nå og blør gjennom en grønn ob på 20 minutter. Så må bruke bind til det roer seg ned, kan ikke gå å skifte tampong tre ganger i timen… 🤯🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aishaaa skrev (1 time siden):

Dårlig tid grunnet eggreserver? Da hadde jeg definitivt gått privat også, det tar tid i det offentlige.. 

Jeg tror faktisk jeg har landet på at jeg venter med vaksine inntil jeg faktisk har fått et barn.. Jeg kjente jeg ble veldig skeptisk når jeg leser om alle som har fått blødningsforstyrrelser osv etter vaksine, ikke at det nødvendigvis har en sammenheng med vaksina heller - men jar tar faktisk ikke sjansen. Så får vi heller håpe de har forsket nok på vaksinasjon under graviditet, så får jeg ta stilling til de da :)

Stemmer! Det har skjedd noe drastisk med meg og eggreservene, verdiene har dalt helt til nedre referanseverdi på kort tid. Potensielt tidlig overgangsalder, men de vet ikke. Jeg har fremdeles normal syklus og har ikke merket noe spesielt enda, men det gjør tiden knapp. 

Takk for at du delte dine tanker om vaksinen og din beslutning 🌸 Det er litt i de baner jeg tenker, men jeg føler meg superegoistisk som tenker slik. Under vanlige omstendigheter ville jeg tatt den uten og blunke. Men jeg føler på grunn av kroppen og tiden, at jeg har ikke lyst og begynne og tilføre mer usikkerhet oppi dette. Jeg har ikke fått tilbud om vaksine og er sist i køen, men det kverner i tankene 😜

Patriotpaula skrev (13 minutter siden):

Dette kan jeg signere på. Jeg tok vaksinen på mandag, mensen kom helt ut av det blå på onsdag - kun 7 DPO 🤯 Normalt kommer mensen hos meg 11-14 dager etter EL. Ikke nok med at mensen kom altfor tidlig, så blør jeg helt hinsides mye. Jeg er på dag 3 nå og blør gjennom en grønn ob på 20 minutter. Så må bruke bind til det roer seg ned, kan ikke gå å skifte tampong tre ganger i timen… 🤯🤯

Uff! Så kjedelig. Håper det går over snart 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering herfra. Etter fryseforsøk er jeg nå 8+3 uker på vei, har nettopp vært å sett en liten bamsemums med bankende hjerte på ultralyd. 

Håper virkelig alle her får en fin sommer uansett hvor dere er i løypa❤️ skal prøve å avvenne meg å følge slavisk med her(verdt forsøket hvertfall 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (26 minutter siden):

En liten oppdatering herfra. Etter fryseforsøk er jeg nå 8+3 uker på vei, har nettopp vært å sett en liten bamsemums med bankende hjerte på ultralyd. 

Håper virkelig alle her får en fin sommer uansett hvor dere er i løypa❤️ skal prøve å avvenne meg å følge slavisk med her(verdt forsøket hvertfall 😂

Så herlig med en liten bamsemums på ultralyd 🥰❤️ God sommer til deg 🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer! Det har skjedd noe drastisk med meg og eggreservene, verdiene har dalt helt til nedre referanseverdi på kort tid. Potensielt tidlig overgangsalder, men de vet ikke. Jeg har fremdeles normal syklus og har ikke merket noe spesielt enda, men det gjør tiden knapp. 

Takk for at du delte dine tanker om vaksinen og din beslutning 🌸 Det er litt i de baner jeg tenker, men jeg føler meg superegoistisk som tenker slik. Under vanlige omstendigheter ville jeg tatt den uten og blunke. Men jeg føler på grunn av kroppen og tiden, at jeg har ikke lyst og begynne og tilføre mer usikkerhet oppi dette. Jeg har ikke fått tilbud om vaksine og er sist i køen, men det kverner i tankene 😜

Uff! Så kjedelig. Håper det går over snart 🙏🏻

Æsj.. litt i samme båt som deg, selv om det ikke er 100% krise enda, men det er vel ikke lenge til🙈  Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg gått rett til en privatklinikk (om man har økonomi selvfølgelig, det er jo ganske så dyrt…). Da kan du jo potensielt komme i gang ila 1-2 mnd 🤞🏼
ang. Vaksinen; jeg er helt enig. Jeg har heller ikke fått tilbud enda, men flere i nabokommunen i samme alder som meg (28) har fått time i Juli, så det er vel like rundt hjørnet. Også gruver jeg allerede til all snakkingen i rundt det, spesielt når «alle» på jobb har tatt den - men jeg kommer jo ikke til å gjøre det. Hadde jeg ikke vært i situasjonen jeg er i nå - så hadde jeg ikke nølt. Er absolutt ingen vaksineskeptiker.. Men, igjen - jeg har nok «risikofaktorer» uansett nå, så jeg avventer ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Molly_ said:

Herregud så stas! Ikke forsvinn helt da, vi må ha noen her til å minne oss på at det kan ordne seg også 🥰 God sommer! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Molly_ skrev (7 timer siden):

Herregud, så heldig! 

NYYYYYT! ❤

Anonymkode: c78a7...a7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Molly_ skrev (10 timer siden):

Gratulerer 🤩❤️💙 Kan jeg spørre hvor mange forsøk dere har hatt.? 

Anonymkode: 60546...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (21 timer siden):

Så herlig 🤩. God sommer til deg også. Testet positivt på mandag, ei uke etter innsett av blasto og klarer ikke helt å tro på det enda. Blir bare sterkere og sterkere, men tror det å få komme på ultralyd blir en stor greie 🙌❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Førstegangsprøvene skrev (54 minutter siden):

Så herlig 🤩. God sommer til deg også. Testet positivt på mandag, ei uke etter innsett av blasto og klarer ikke helt å tro på det enda. Blir bare sterkere og sterkere, men tror det å få komme på ultralyd blir en stor greie 🙌❤️

Gratulerer ❤️ For en følelse det må være!! 
hvor mange forsøk måtte du ha? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gratulerer ❤️ For en følelse det må være!! 
hvor mange forsøk måtte du ha? 

Dette er første innsett 🙌❤️. Men hatt to uttak, et avbrutt i januar og et der jeg ble moderat overstimulert og det endte i totalfrys 😬. En av de som er blitt mageboer nå ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Førstegangsprøvene skrev (10 timer siden):

Dette er første innsett 🙌❤️. Men hatt to uttak, et avbrutt i januar og et der jeg ble moderat overstimulert og det endte i totalfrys 😬. En av de som er blitt mageboer nå ❤️

Herregud, tenk at det faktisk kan gå!!

Gratulerer så mye! 😭

Dere gir meg håp om at det kan skje mirakler! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herregud, tenk at det faktisk kan gå!!

Gratulerer så mye! 😭

Dere gir meg håp om at det kan skje mirakler! ❤

Vi må se da, aldri en garanti på at alt går bra 🧐. Er jo fortsatt veldig tidlig. 4 uker i dag, så vi tar en uke av gangen ❤️ med tusen takk 🥳, og lykke til, til deg 🙂

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 22.57):

Gratulerer 🤩❤️💙 Kan jeg spørre hvor mange forsøk dere har hatt.? 

Takk! Jeg har tatt to forsøk som ble avbrutt da eggene ikke utviklet seg slik de skal, og et tredje uttak som gav to blasto. Ferskforsøket endte i kjemisk og det er fryseforsøket som nå er 8 uker 🥰

Førstegangsprøvene skrev (På 3.7.2021 den 9.45):

Gratulerer til deg og! I det hun sa alt så bra ut begynte jeg å gråte med en gang, så det var virkelig godt for hjertet mitt å se. Da er det bare å håpe alt går som det skal fremover ❤️

Takk @Patriotpaulaog @Finki. Forsvinner nok ikke helt, denne gruppen har hjulpet meg masse med alt jeg har lurt på og vært usikker på, men lusker nok litt mer i bakgrunnen og ikke slavisk slik det har vært til nå 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (8 timer siden):

Takk! Jeg har tatt to forsøk som ble avbrutt da eggene ikke utviklet seg slik de skal, og et tredje uttak som gav to blasto. Ferskforsøket endte i kjemisk og det er fryseforsøket som nå er 8 uker 🥰

Gratulerer til deg og! I det hun sa alt så bra ut begynte jeg å gråte med en gang, så det var virkelig godt for hjertet mitt å se. Da er det bare å håpe alt går som det skal fremover ❤️

Takk @Patriotpaulaog @Finki. Forsvinner nok ikke helt, denne gruppen har hjulpet meg masse med alt jeg har lurt på og vært usikker på, men lusker nok litt mer i bakgrunnen og ikke slavisk slik det har vært til nå 😂

Det skjønner jeg. Tror også tidlig ultralyd vil hjelpe på urolighetene med å ikke helt vite 😐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Molly_ skrev (På 4.7.2021 den 10.14):

Gratulerer så mye @Molly_ ❤️ Nyt tiden !😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (På 4.7.2021 den 0.07):

Vi må se da, aldri en garanti på at alt går bra 🧐. Er jo fortsatt veldig tidlig. 4 uker i dag, så vi tar en uke av gangen ❤️ med tusen takk 🥳, og lykke til, til deg 🙂

Gratulerer såå mye @Førstegangsprøvene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen her inne som kan hjelpe meg?? 

Jeg spurte om jeg og mannen kunne få bli satt på ringeliste siden vi er henvist til porsgrunn. Men jeg trodde de hadde stengt denne uken og trodde ikke de skulle ringe før etter juli.. De prøvde å ringe meg i dag men jeg rakk den ikke.. Betyr det at vi ikke får bli satt på ringeliste mer?? 😟😟

Anonymkode: 5cf51...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er det noen her inne som kan hjelpe meg?? 

Jeg spurte om jeg og mannen kunne få bli satt på ringeliste siden vi er henvist til porsgrunn. Men jeg trodde de hadde stengt denne uken og trodde ikke de skulle ringe før etter juli.. De prøvde å ringe meg i dag men jeg rakk den ikke.. Betyr det at vi ikke får bli satt på ringeliste mer?? 😟😟

Anonymkode: 5cf51...c84

Du får ringe de opp igjen 😉

Anonymkode: be2d8...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...