Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei,
Hvordan visste du at du var overstimulert? Når bestemte klinikken at det ville bli totalfrys? 
Jeg fikk ut 18 egg her om dagen, og legen sier at det går en varsellampe. Men inntil videre har vi fremdeles planlagt innsett på dag 5 etter egguttaket. 

Anonymkode: 1d561...503

😱 jeg har vært overstimulert , mindre egg enn deg...trodde det ble total frys hvis man fikk over 15.

Synes det er litt sykt at de fortsatt vil sette inn

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Dame1989 skrev (4 minutter siden):

Hei :)

Hvor mange av dere ble sykemeldt under stimuleringen? Jeg er på dag 10 med sprøyter og kjenner at formen ikke er så god. Er veldig sliten og mye stikninger/murring. Skal på gyn kontroll i morgen, men vet at de kun gir sykemelding ved uttakk/innsett og at fastlege må sykemelde vis det er behov utover dette. Jeg har en hektisk jobbhverdag som helsepersonell hvor det er lite mulighet for tilrettelegging. Jeg er usikker på hvor langt jeg bør presse meg :)

Jeg fikk sykemelding etter UL hos gyn, sykehuset ringte meg etter gyn hadde sendt inn antall folikkler etc å sa de ville sykemelde meg for de kunne se eggstokkene var så store og at det måtte være ubehagelig. Fikk sykemelding til uttak , fra Tors-mand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (13 minutter siden):

Hei :)

Hvor mange av dere ble sykemeldt under stimuleringen? Jeg er på dag 10 med sprøyter og kjenner at formen ikke er så god. Er veldig sliten og mye stikninger/murring. Skal på gyn kontroll i morgen, men vet at de kun gir sykemelding ved uttakk/innsett og at fastlege må sykemelde vis det er behov utover dette. Jeg har en hektisk jobbhverdag som helsepersonell hvor det er lite mulighet for tilrettelegging. Jeg er usikker på hvor langt jeg bør presse meg :)

Jeg har vært helt sykemeldt på første, delvis på andre og ingenting på tredje. Jeg har dog en stillesittende kontorjobb så er psyken som har vært avgjørende om jeg har blitt sykemeldt eller ikke(upraktisk å jobbe når man griner når noen så skjevt på meg liksom 🤣). Har tenkt at forsøket er det viktigste og har ikke villet gjøre noe for å gjøre det vanskeligere enn det alt er. Om du alt kjenner at du presser deg så er det kanskje gått for lang allerede? Er hardt for kroppen og dette her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk sykemelding etter UL hos gyn, sykehuset ringte meg etter gyn hadde sendt inn antall folikkler etc å sa de ville sykemelde meg for de kunne se eggstokkene var så store og at det måtte være ubehagelig. Fikk sykemelding til uttak , fra Tors-mand

Fikk du også sykemelding etter uttak og til evt innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært helt sykemeldt på første, delvis på andre og ingenting på tredje. Jeg har dog en stillesittende kontorjobb så er psyken som har vært avgjørende om jeg har blitt sykemeldt eller ikke(upraktisk å jobbe når man griner når noen så skjevt på meg liksom 🤣). Har tenkt at forsøket er det viktigste og har ikke villet gjøre noe for å gjøre det vanskeligere enn det alt er. Om du alt kjenner at du presser deg så er det kanskje gått for lang allerede? Er hardt for kroppen og dette her 😅

Ja. Hørte med fastlegen før oppstart og han ville kun sykemelde meg vis jeg ble for dårlig av medisinene. Er nok en kombinasjon av bivirkninger av medisiner og sliten psyke. Tror det hadde gått fint vis jeg hadde hjemmekontor, men å løpe rundt på sengepost med dårlige pasienter kjenner jeg sitter langt inne nå. 

Får kanskje høre hva gyn sier i morgen, men har jobb rett etter undersøkelsen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dame1989 skrev (6 minutter siden):

Fikk du også sykemelding etter uttak og til evt innsett? 

Ja :) til dagen etter innsett! Innsett var en torsdag å var sykemeldt t.o.m fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Ja. Hørte med fastlegen før oppstart og han ville kun sykemelde meg vis jeg ble for dårlig av medisinene. Er nok en kombinasjon av bivirkninger av medisiner og sliten psyke. Tror det hadde gått fint vis jeg hadde hjemmekontor, men å løpe rundt på sengepost med dårlige pasienter kjenner jeg sitter langt inne nå. 

Får kanskje høre hva gyn sier i morgen, men har jobb rett etter undersøkelsen..

Jeg byttet fastlege rett før jeg begynte med dette, mannfolk som ikke hadde forståelse for at hele situasjonen kunne være vanskelig. Nye fastlegen er kvinne som selv har forståelse for hvordan dette er, pluss at hun har forstått at jeg ikke sykemelder meg fordi jeg er lat eller ikke vil jobbe. Om det er en gang i livet jeg skal høre på kroppen min så er det denne gangen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja :) til dagen etter innsett! Innsett var en torsdag å var sykemeldt t.o.m fredag

Takk for svar :) Jeg tror ikke jeg har respondert noe særlig på stimuleringen, selv om jeg kjenner mye stikninger. Gyn kontroll etter 5 sprøytedager viste ingen egg som hadde begynt å vokse (jeg har alltid mange egg). I dag er sprøytedag 10. Jeg har lav dose pga mange egg og høy amh verdi. 

Men får se i morgen og høre hva gyn sier. Kanskje de kan sende en anbefaling til fastlege om sykemelding til evt uttak :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (3 minutter siden):

Jeg byttet fastlege rett før jeg begynte med dette, mannfolk som ikke hadde forståelse for at hele situasjonen kunne være vanskelig. Nye fastlegen er kvinne som selv har forståelse for hvordan dette er, pluss at hun har forstått at jeg ikke sykemelder meg fordi jeg er lat eller ikke vil jobbe. Om det er en gang i livet jeg skal høre på kroppen min så er det denne gangen 😅

Ja, kjenner til det med min mannlige fastlege. Men er ventetid hos de andre fastlegene der :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (3 minutter siden):

Ja, kjenner til det med min mannlige fastlege. Men er ventetid hos de andre fastlegene der :(

Så upraktisk å ha en fastlege som er ignorant når det gjelder denne situasjonen. Tenker at det kun er du som vet om du trenger sykemelding, så om du kjenner du trenger det så er det rett for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (2 minutter siden):

Så upraktisk å ha en fastlege som er ignorant når det gjelder denne situasjonen. Tenker at det kun er du som vet om du trenger sykemelding, så om du kjenner du trenger det så er det rett for deg! 

Jeg tenker jeg hører hva gyn sier i morgen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har riksen sommerferie?

Noen som vet hvilke uker?

Anonymkode: b2fff...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Molly_ said:

Kjenner meg veldig igjen ❤️ Syns du det ble lettere for hvert forsøk? Har du noen tips til hvordan man kommer seg gjennom uten sammenbrudd? 😅 Jeg er så vidt i gang med forsøk 2 nå, og håper det blir lettere denne gangen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 10 dager med Menopur 112.5 og 5 dager med Fyremadel viste ultralyd 5 store eggposer på 17-21 mm. Hadde også mange små, men de vil nok ikke vokse mer nå. 

Ovitrelle i kveld og uttak på onsdag. 

Jeg vet at jeg potensielt kan sitte igjen med 0 egg og ingen innsett. Men håper og tror at 5 egg er bra til å være første stimulering. Jeg har mange egg og høy amh på 60 så hadde økt fare for overstimulering. 

Dette blir alt for spennende 😀

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (8 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen ❤️ Syns du det ble lettere for hvert forsøk? Har du noen tips til hvordan man kommer seg gjennom uten sammenbrudd? 😅 Jeg er så vidt i gang med forsøk 2 nå, og håper det blir lettere denne gangen. 

Vi har vel vært innom den følelsen de fleste av oss ❤️Ja, på en måte ble det lettere da jeg viste hva jeg gikk til. Men det har også vært veldig forskjell på hvor vondt jeg har hatt etter uttak f.eks. Skal sies at etter tre uttak har jeg kun fått to innsett, så ingen suksesshistorie foreløpig 😅 For meg har det vært viktig å være åpen med familie så jeg har flere enn samboer å støtte meg på, og gi meg selv tid til å sørge når ikke ting har funket istede for å tenke på neste steg med en gang. Ta sammenbruddene når de kommer 😂

Hvordan føler du det er denne gangen da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (31 minutter siden):

Etter 10 dager med Menopur 112.5 og 5 dager med Fyremadel viste ultralyd 5 store eggposer på 17-21 mm. Hadde også mange små, men de vil nok ikke vokse mer nå. 

Ovitrelle i kveld og uttak på onsdag. 

Jeg vet at jeg potensielt kan sitte igjen med 0 egg og ingen innsett. Men håper og tror at 5 egg er bra til å være første stimulering. Jeg har mange egg og høy amh på 60 så hadde økt fare for overstimulering. 

Dette blir alt for spennende 😀

Håper det holder til gullegg og innsett ❤️😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isse95 skrev (På 27.5.2021 den 19.54):

Dag 41 her🙇🏼‍♀️ Har hatt varierende sykluser, 28-38 dager, oftest rundt 30 dager. Redd for at jeg ikke rekker innsett før ferieavvikling på sykehuset. Har hørt at St. Olavs er stengt i juli? Noen som vet om det stemmer?

Har du fått mensen igjen? Det har ikke jeg enda, men aner ikke når eggløsning var heller. 🤦‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har riksen sommerferie?

Noen som vet hvilke uker?

Anonymkode: b2fff...d78

Det lurer jeg også på:)

Anonymkode: 7ea55...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Molly_ said:

Vi har vel vært innom den følelsen de fleste av oss ❤️Ja, på en måte ble det lettere da jeg viste hva jeg gikk til. Men det har også vært veldig forskjell på hvor vondt jeg har hatt etter uttak f.eks. Skal sies at etter tre uttak har jeg kun fått to innsett, så ingen suksesshistorie foreløpig 😅 For meg har det vært viktig å være åpen med familie så jeg har flere enn samboer å støtte meg på, og gi meg selv tid til å sørge når ikke ting har funket istede for å tenke på neste steg med en gang. Ta sammenbruddene når de kommer 😂

Hvordan føler du det er denne gangen da? 

Så fint svar, tusen takk 😊 Det går bra så langt, men så har jeg så vidt begynt. Smellen sist kom rundt uttak, da det brått gikk fra å se veldig lovende ut til ganske ræva. Men jeg satser på at det går bedre nå som jeg er mer forberedt på at ting kan snu fort. Jeg endte opp med ett innsett til slutt, da, så det er jeg selvfølgelig glad for. Men der og da gikk jeg rett i krisemaksimering og tenkte at dette var sikkert det siste brukbare egget EVER, og at nå kom det aldri til å gå. Og så tror jeg ikke det hjalp at det var lockdown og absolutt ingenting som skjedde ellers, så nå prøver jeg å holde meg aktiv og ha planer slik at det blir mindre tid til grubling. 

Jeg tror det er lurt det du sier om å ikke tenke for langt framover, det skal jeg ta med meg 🤗 Jeg ble bare så lettet da jeg så at det virket som det gikk litt bedre for hver gang, for det er jo det jeg håper på selv. Håper det går bra med deg også, og at alt ordner seg til slutt 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finki skrev (7 minutter siden):

Så fint svar, tusen takk 😊 Det går bra så langt, men så har jeg så vidt begynt. Smellen sist kom rundt uttak, da det brått gikk fra å se veldig lovende ut til ganske ræva. Men jeg satser på at det går bedre nå som jeg er mer forberedt på at ting kan snu fort. Jeg endte opp med ett innsett til slutt, da, så det er jeg selvfølgelig glad for. Men der og da gikk jeg rett i krisemaksimering og tenkte at dette var sikkert det siste brukbare egget EVER, og at nå kom det aldri til å gå. Og så tror jeg ikke det hjalp at det var lockdown og absolutt ingenting som skjedde ellers, så nå prøver jeg å holde meg aktiv og ha planer slik at det blir mindre tid til grubling. 

Jeg tror det er lurt det du sier om å ikke tenke for langt framover, det skal jeg ta med meg 🤗 Jeg ble bare så lettet da jeg så at det virket som det gikk litt bedre for hver gang, for det er jo det jeg håper på selv. Håper det går bra med deg også, og at alt ordner seg til slutt 🤞

Min aller største nedtur var å sette ovitrelle en dag for sent, tok 6 eggposer før de skjønte feilen min,da det ikke var egg i noen av eggposene. 100% min feil, men har aldri vært så frustrert på alt. Covid har vel gjort at jeg har brukt straks 1 1/2 år på det andre bruker 6 mnd på, så det har vært mange vanskelige stunder hvor tålmodigheten var lav. Men ja, jeg takler hvertfall ting litt bedre for hver gang, så får vi se når neste store nedtur kommer(er ruger nå, så en del av meg håper jo at denne går hele veien). Høres ut som du har funnet en måte å takle det så godt som det går på, ikke undervurder distraksjon, det er gull! Nå er det sol og sommer og, det hjelper alltid litt ekstra på humøret ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...