Gå til innhold

Håp om nr 2 - sortering av tankene mens vi prøver


Rhea87

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Så moro at EL kom tidligere hos deg også! 😄 Da er vi fortsatt likt i løypa... jeg må vente noen dager for å se når tempen min bekrefter EL. Blir du å fortsette og teste? Ettersom noen kan ha lang LH-topp og da lar jo EL vente på seg... i desember fikk jeg ikke EL før tre dager etter den første positive testen.

Veldig gøy! 🤗 Jeg fortsetter å teste, for jeg føler på kroppen at jeg ikke har hatt EL enda 😅 Så blir spennende å se, men tror nok testen er positivt i dag også - føler ikke jeg er i DPO land helt enda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lily92 skrev (7 timer siden):

Håper det går fort frem til vi kan teste😀

Enig! Merkelig at perioden mellom EL og IKM føles ut som minst like langt som et svangerskap 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 - Kanskje EL?

EL testen igår var om mulig enda sterkere enn dagen før! Jeg bruker de unødvendig dyre Clear Blue testene som detekterer 4 mest fertile dager - så det stemmer nok. Det sies at det ikke er poeng i å teste mer etter fast smilefjes men jeg tenker å teste idag også, vil gjerne vite når EL faktisk er over 😅 Men igår kjente jeg på typisk kroppslige tegn på EL, så jeg tror kanskje toppen var igår. 

Aksjer ble lagt inn i går kveld, og denne gangen skal vi legge inn litt ekstra aksjer fremover de neste dagene også. Har bare en følelse av at det kanskje kan hjelpe og ikke ta en liten "pause" bare fordi EL har vært 🤗 

Iiikk, snart i DPO land - som jeg grugleder meg til den venteperioden 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speeeeeennende! 😄
Jeg fikk også en sterk EL-test i går, og tempen var ikke noe spesielt høy i dag - så jeg tror nok EL-dagen min blir satt til i dag. Jeg kjente riktignok noen sterke murringer/smerter kl.22.30 i går kveld og tror kanskje det var tidspuktet for EL. Men om jeg må datofastsette det så blir det jo litt feil å sette det til i går 😛 Så jeg sier også velkommen til dpo-land fra i morgen.

Heia oss! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 timer siden):

Speeeeeennende! 😄
Jeg fikk også en sterk EL-test i går, og tempen var ikke noe spesielt høy i dag - så jeg tror nok EL-dagen min blir satt til i dag. Jeg kjente riktignok noen sterke murringer/smerter kl.22.30 i går kveld og tror kanskje det var tidspuktet for EL. Men om jeg må datofastsette det så blir det jo litt feil å sette det til i går 😛 Så jeg sier også velkommen til dpo-land fra i morgen.

Heia oss! :duskedame:

Iiikkk 😀 Så spennende!! Heia oss ja 🥳 Krysser fingrene for at dette er vår måned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 DPO

Tror jeg offisielt sier jeg er 1 DPO idag, og ventetiden begynner 😅 Spennende måned framover!

En strek i regningen var at legen min har undersøkt med både privat gynekolog og IVF avdeling ved sykehus om kjennskap til progesteron i tabelettform - og det svarer de at de ikke bruker. Så da har hun konkludert med at jeg må eventuelt fortsette med Lutinus........ som jeg ikke har tatt denne pp fordi det var bare styr med forrige måned, og jeg per definisjon ikke har fått påvist at jeg MÅ ta det. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig når jeg skjønner andre får det 🙄 Men tydeligvis noe som ikke er så kjent på markedet enda. Så nå får jeg tenke litt over hva jeg gjør videre med dette. Tips? 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart ja. For da jeg var hos gynekologen i høst og vi snakket om fremtidig progesteron (dersom jeg skulle bli gravid igjen) og jeg nevnte at både crinone og cyclogest var gris og styr så tok gynekologen opp helt selv at det trengte jeg ikke ta - for nå finnes Duphaston som er progesteron i tablettform. Og han her er en av Norges fremste spesialister på fertilitet, så jeg stoler 100% på at han vet hva han snakker om. Men - det kan jo være en forskjell på om man er prøver eller gravid? For min del har det aldri vært snakk om å ta progesteron etter EL, kun dersom jeg får en positiv test som en støtte i 1.trimester. 

1 dpo på oss i daaaag ja danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 4.2.2021 den 8.52):

Jeg syns det er rart ja. For da jeg var hos gynekologen i høst og vi snakket om fremtidig progesteron (dersom jeg skulle bli gravid igjen) og jeg nevnte at både crinone og cyclogest var gris og styr så tok gynekologen opp helt selv at det trengte jeg ikke ta - for nå finnes Duphaston som er progesteron i tablettform. Og han her er en av Norges fremste spesialister på fertilitet, så jeg stoler 100% på at han vet hva han snakker om. Men - det kan jo være en forskjell på om man er prøver eller gravid? For min del har det aldri vært snakk om å ta progesteron etter EL, kun dersom jeg får en positiv test som en støtte i 1.trimester. 

1 dpo på oss i daaaag ja danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif

Ja, veldig rart! Blir oppgitt 🙄 Legen hadde full forståelse for at det var gris og stress med Lutinus, og jeg nevnte spesifikt Duphaston fordi det er det jeg har lest om. Mulig gynekologen din er tidlig ute i feltet på det, siden han er ekspert. Driver han for seg selv eller tilhører han en klinikk? 

Tilbakemeldingen fra IVF avdelingen på Haukeland var vertfall at det brukte de ikke.. Helt håpløst at det bare blir avskrevet sånn når produktet faktisk er på markedet... 🥴 Jeg prøver denne pp uten progesteron, så får jeg vurdere eventuelt neste pp hva jeg gjør om det ikke skulle gå.. Lutinus skulle jeg ta som støtte fra EL og hele første trimester, for hjelp til at spiren skal bli sittende ☺️

oooog, 2 DPO idag! Tiden flyr jo 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea87 skrev (6 minutter siden):

Mulig gynekologen din er tidlig ute i feltet på det, siden han er ekspert. Driver han for seg selv eller tilhører han en klinikk?

Tilhører Medicus, er medisinsk ansvarlig der. Reiser bl.a rundt i Norge og holder foredrag for å lære opp andre gynekologer så må nesten tro at han vet hva han driver med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Hater denne venteperioden🤣 men helgen har gått fort med utetid og familiekos ❤️ 
 

Klarer på en måte å holde tankene i sjakk og ikke fokusere for mye på det, men på samme tid er det den spenningen da 🙊 

Sukk! Kanskje det blir tidenes morsdagsgave i år? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Trodde jeg skulle klare å glemme av denne venteperioden litt denne gangen og ikke tenke så mye på det, men merker jeg er mer utolmodig enn det jeg håpet på å være. Jeg kommer ikke til å teste før tidligst lørdag, men håper jeg kanskje klarer å vente til søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt å føle at tiden går sakte og at man er utålmodig ☹️ Jeg tenkte også at jeg skulle teste lørdag kanskje. Vi er jo helt likt i løypa 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er vi - de tre musketere! Likt i løypa! Jeg tenker... herregud èn av oss må jo klare å få positiv test!! Helst alle så klart, men i alle fall èn 🙏

Jeg drømmer også om en positiv test på søndag ❤️ Selveste morsdagen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Ja her er vi - de tre musketere! Likt i løypa! Jeg tenker... herregud èn av oss må jo klare å få positiv test!! Helst alle så klart, men i alle fall èn 🙏

Jeg drømmer også om en positiv test på søndag ❤️ Selveste morsdagen!

Ja, en av oss bør få positiv test! Krysser fingrene for oss alle 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Amatariel og @Lily92 

Veldig gøy at vi ligger så likt! Jeg er superspent på våre vegne 🥰 Tør nesten ikke tenke på at det kaaanskje kanskje blir en positiv test på noen av oss i helgen, men helst selvsagt alle ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Jeg tror hver gang jeg venter på testing at jeg aldri har ønsket dette mer, men jammen er den følelsen forsterket for hver måned. Nå mååå det gå altså. Orker snart ikke mer! Håpe håpe  🙏🙏 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (28 minutter siden):

Nå er jeg såååå speeent på våre vegne at jeg holder på å daue!!1027190258_nervs.gif.a4d6d17f920cc942f9974e8bb734df22.gif

Jeg vet!!!🥴 er så redd for å bli skuffet så prøver å «holde meg på jorden» 😅 men såååå vanskelig! Håper vi får sove i natt 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...