Gå til innhold

Håp om nr 2 - sortering av tankene mens vi prøver


Rhea87

Anbefalte innlegg

Kjempebra med økning på testen! Det er det beste som kan skje nå. Ta en i neste uke så får du se 3+.

Ang. ultralyd så er det veldig individuelt hva man ønsker. Du må tenke over hva du drar dit for. Er det for å "bare" se hjerteslag f.eks? Mange vil bare vite at hjertet slår, og drar rundt uke 6-7- Selv har jeg vært to ganger på UL på 6+5 og sett hjerteblinking. Det var fint da, men i ettertid har jeg jo opplevd senere aborter. De som opplever MA gjør ofte det rundt uke 8/9. Så nå er det dette tidspunktet jeg foretrekker første ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

7+6

Nå er det en stund siden jeg har vært her. Det er flere grunner til det, men mest fordi jeg ikke helt har klart å forholde meg til at jeg er gravid. Er rett og slett for bekymret.. da har jeg heller ikke følt for å sette ord på noe jeg ikke helt vet hvordan jeg føler rundt. Tør ikke føle på glede, prøver å ikke være bekymret - et forferdelig vakum. 
 

Var til legen og etter et lite sammenbrudd der fikk jeg måle HCG nivåene mine. Idag fikk jeg svar.. Jeg målte 62217 og da jeg målte var jeg 6+5. Jeg trodde jeg skulle være bekymret for for lave nivå, men nå er legen min bekymret for for høye nivå! Hun sa at normalt sett skulle nivåene vært halvert ift målingen i forhold til hvor langt jeg var på vei. Har blitt henvist til tidlig ultralyd, og venter på innkalling. Legen mente jeg ikke skulle være bekymret før det kommer et konkret svar, men hvordan unngå det? Har selvsagt googlet, og grunnen kan være alt fra tvillinger til avvik, til blæremola. 
 

Alt jeg ønsket og håpet på var en beskjed om at alt var normalt og fine verdier.. men jeg krysser fingre og tær for at det ikke er noe galt ❤️

Endret av Rhea87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen :hug: Forstår godt at dette er en bekymret tid! Men legen gjør nok rett i å henvise deg videre. Kanskje ikke hun er ekspert på dette området (?). Håper du får TUL så snart som mulig slik at du forhåpentligvis kan senke skuldrene :klem: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra hva jeg kan se her så er du så vidt utenfor normalområdet, gitt at du var nøyaktig 6+5 og ikke 7+0.  - For da er jo normalen vesentlig høyere, og du godt innenfor. 

Prøv å senke skuldrene 💜 Håper du får innkalling veldig snart! 

 

44E3CE75-6907-4045-9E6D-E780A64AD00A.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2 

Takk @Snurrepurre for fin oversikt, ser jo at nivåene ikke er altfor langt utenfor skalaen 😊 Jeg har foreløpig ikke fått innkalling, så venter fremdeles. Synes på en måte sånne timer burde blitt prioritert, siden man sitter og er usikker og bare venter. Nå regner jeg ikke med at jeg hører noe før neste uke, og jeg har egentlig bestilt TUL privat 24.mars. Nå er jeg litt usikker på om jeg bare burde utsette denne litt, siden jeg sannsynligvis får innkalling samme uken.. Får tenke litt på det.

Jeg har fortsatt perioder med kvalme ila dagen, spesielt når jeg ikke spiser jevnlig. Ellers må jeg jo legge meg rundt 21.00 hver kveld for da er jeg laaaangt på overtid.. så tenker det er positivt å kjenne symptom 😊  Prøver å holde humøret og motet oppe, og fokusere på andre ting. Dette er jo virkelig den ene tingen som bare må gå sin gang og som jeg ikke får påvirket uansett hvor mye jeg skulle ønske det.

Endret av Rhea87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt du har bestilt privat UL når det drøyer sånn... Du får sjekke avbestillingsvilkårene der, for hvis det er 24 timer før, så kan du jo vente til det før du evnt. avbestiller. I tilfelle du skulle få innkalling på henvisningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Amatariel skrev (19 timer siden):

Har du fått vært på UL? :klemmer:

Så hyggelig at du tenker på meg @Amatariel 🥰

Jeg var på ultralyd i uke 9, og der var det en liten perfekt bamsemums! Verdens fineste bamsemums også for å være ærlig 😅 Ingen svar på hvorfor jeg hadde forhøyet HCG, så det ble avskrevet med at det er individuelle forskjeller. Så nå har jeg senket skuldrene og bestilt meg privat TUL hos verdens beste gynekolog i neste uke, da er jeg uke 12. Jeg var hos han i mitt første svangerskap og han var helt suveren og jeg følte meg veldig ivaretatt. Han fant noen avvik den gang, og jeg fikk superoppfølging - heldigvis var alt bra!

Jeg har ikke vært flink å oppdatere her for ukene flyr og jeg gjør jo ikke annet enn å spise for å holde kvalmen i sjakk (som fungerer i varierende grad 😅), men er inne og leser dagbøkene jeg fulgte tidligere. Krysser fingre og tær for deg denne PP! 🤞 Nærmer seg testing nå 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for å høre at det står bra til med deg! Og så bra at uken flyr 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vet ikke om du har noen annen dagbok, men innså at her har jeg ikke hørt noen lyd på lenge! 

Hvordan går det med deg om dagen? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...