Gå til innhold

Jogge-glede!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har akkurat begynt å løpe etter å ha vært livredd for å skade et kne som innimellom klager på belastning. Jeg går mye i fjellet, så formen var overraskende god! I begynnelsen skal jeg prøve å løpe intuitivt, litt saktere enn jeg egentlig vil, og har lovet meg selv treningsklokke om jeg klarer å få opparbeidet dette til en vane.

Tenkte jeg begynner med små "koseturer" i begynnelsen, bare for å jobbe med teknikk og øke kondis og stamina gradvis, så jeg måler ingenting enda.

Første turen var egentlig en prøverunde, men det ble nesten 4 kilometer (sjekket etter turen) uten at jeg ble sliten, så det sier jeg meg fornøyd med! 😀 

Det eneste som plager meg nå er at jeg ikke har en god bh som holder "jentene" godt på plass. Er ikke godt utstyrt (B-cup), og bruker den bh-en jeg allerede har fra Pierre Robert. Noen gode tips til sportsbh som virkelig holder puppestellet på plass?(Satser på å komme ned i en hendig A-cup hvis jeg klarer å få inn en løperutine på sikt. 😅)

Anonymkode: 72896...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det eneste som plager meg nå er at jeg ikke har en god bh som holder "jentene" godt på plass. Er ikke godt utstyrt (B-cup), og bruker den bh-en jeg allerede har fra Pierre Robert. Noen gode tips til sportsbh som virkelig holder puppestellet på plass?(Satser på å komme ned i en hendig A-cup hvis jeg klarer å få inn en løperutine på sikt. 😅)

Denne https://www.xxl.no/casall-iconic-sports-bra-sports-bh-svart/p/1075666_6_style

Anonymkode: 0f82c...18c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har akkurat begynt å løpe etter å ha vært livredd for å skade et kne som innimellom klager på belastning. Jeg går mye i fjellet, så formen var overraskende god! I begynnelsen skal jeg prøve å løpe intuitivt, litt saktere enn jeg egentlig vil, og har lovet meg selv treningsklokke om jeg klarer å få opparbeidet dette til en vane.

Tenkte jeg begynner med små "koseturer" i begynnelsen, bare for å jobbe med teknikk og øke kondis og stamina gradvis, så jeg måler ingenting enda.

Første turen var egentlig en prøverunde, men det ble nesten 4 kilometer (sjekket etter turen) uten at jeg ble sliten, så det sier jeg meg fornøyd med! 😀 

Anonymkode: 72896...c19

Pierre Robert er krise når det kommer til løping. Samme med min Casall, men det er kanskje en type Yogamodell. Jeg har F-cup, bruker kun en BH Fra Change og en fra Shock Absorber, disse er jeg veldig fornøyd med 😊

Anonymkode: 35280...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg ikke sett før nå, typisk. Begynnte å jogge i januar, tjukk å feit og dårlig form 🤣 så jogga (pesa og gikk) kun når det var mørkt i starten. Nå 4 mnd og 27 kg senere jogger jeg en mil ca når som helst på døgnet. Det er faktisk helt sjukt å tenke på. Jeg digger å jogge, det er skikkelig effektivt ifht gåturer som jeg vanligvis har drevet med før. 

Så noen spurte om sko, jeg bruker Hoka Rincon 2 og evt Hoka Clifton 7 (fortrinnsvis førstnevnte da clifton brukes i det daglige også)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
horsey skrev (1 time siden):

Denne tråden har jeg ikke sett før nå, typisk. Begynnte å jogge i januar, tjukk å feit og dårlig form 🤣 så jogga (pesa og gikk) kun når det var mørkt i starten. Nå 4 mnd og 27 kg senere jogger jeg en mil ca når som helst på døgnet. Det er faktisk helt sjukt å tenke på. Jeg digger å jogge, det er skikkelig effektivt ifht gåturer som jeg vanligvis har drevet med før. 

Så noen spurte om sko, jeg bruker Hoka Rincon 2 og evt Hoka Clifton 7 (fortrinnsvis førstnevnte da clifton brukes i det daglige også)

Wow, det er imponerende!! Kjempebra jobbet 😊

Anonymkode: dcaec...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
horsey skrev (3 timer siden):

Du er rå! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er rå! 😃

Takk !
Det sitter i hodet ! Jeg tok noen valg å jobbet med motivasjon, selvbeherskelse og impulskontroll å har på meget kort tid snudd om på mange dårlige vaner og endret livet. Det skal sies, jeg har alltid vært aktiv men ikke nok. Driver med hest så er sterk og seig men var ikke særlig utholdende i lengden 🤣)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
horsey skrev (1 time siden):

Takk !
Det sitter i hodet ! Jeg tok noen valg å jobbet med motivasjon, selvbeherskelse og impulskontroll å har på meget kort tid snudd om på mange dårlige vaner og endret livet. Det skal sies, jeg har alltid vært aktiv men ikke nok. Driver med hest så er sterk og seig men var ikke særlig utholdende i lengden 🤣)

Det er så sant, at mye sitter i hodet. Jeg måtte også ommøblere litt i hodet mitt for å like å jogge, og få til å jogge i ett strekk, for første gang i litt liv. Begynte i fjor høst og har holdt det gående siden. Hadde aldri trodd jeg skulle kose meg med jogging! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så sant, at mye sitter i hodet. Jeg måtte også ommøblere litt i hodet mitt for å like å jogge, og få til å jogge i ett strekk, for første gang i litt liv. Begynte i fjor høst og har holdt det gående siden. Hadde aldri trodd jeg skulle kose meg med jogging! 😅

Jeg har jogga masse før, uten å like det. Så lang pause før jeg begynnte på i fjor sommer. Rakk å jogge 2 ganger før jeg ble hivd av en hest å fikk 5 brudd i rygg og bekken i midten av august. I løpet av de mnd frem til januar bestemte jeg meg for at når jeg var ok så var det jogging som skulle i fokus. Klarte ikke å jogge før midten av januar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 13.16):

Ååh!! Hvordan knakk dere koden? Hva er trikset? 
Jeg elsker å gå tur, og går lange turer daglig i raskt tempo, men skulle så gjerne likt å jogge også! Det blir maks 5 min med jogging, før jeg er tilbake på rask gange igjen. Og de 5 minuttene er grusome!
Hvordan kommer man over kneika og finner jogge-gleden?

Anonymkode: c6648...47b

Intervallar. Eller, det kjentest nesten rart å kalle det det, men det var det. Programmet såg slik ut: 

10 gange

1min løping

2 min gange 

1min løping

2 min gange 

1min løping

2 min gange 

1min løping

2 min gange 

1min løping

2 min gange 

1min løping

2 min gange 

10 min gange

3 dager i veka, i ei veke, trur eg. Deretter bytta eg ut 2 min gange med 1 minutt gange, så det var 50/50 løping og gange, i ei veke. Og så blei 1 min løping til 2 min løping og 1 min gange. Og så auka eg med eit minutt kvar veke, trur eg. Då eg var oppe i 5 min løp, tok eg pauser på 2 minutt i ein periode, trur eg. Og så minka eg til eit minutt att. 4 drag på 5 minutt er ei skikkeleg økt, altså. Etter kvart eksperimenterte eg med å spring snøggare i løpedraga, og å ha lengre drag. Men det viktige her er eigentleg at du skal dra heim når du er ferdig, og ha kjensla av at du kunne ha trent mykje lenger, det er der meistringskjensla ligg: du har fullført programmet ditt, bra jobba, og det var heilt innanfor det du klarte-

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...