Gå til innhold

Jogge-glede!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her - Tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden litt. 😊

Jeg har klart å holde på gleden, selv om det noen ganger har føltes litt tråere enn andre. Som jeg skrev i starten, så har det ikke gått så fort. I begynnelsen lå jeg over 8 min/km. Skylder litt på at det var midtvinters og snø og is. Men jeg kom fort ned på 7-tallet, og var litt fornøyd med det, men har hatt som mål å komme meg ned på 6-tallet. Det har derimot sittet langt inne, og det har stoppet på drøye 7. Surt!

Men i dag! Bestemte meg for å ta en kort tur, selv om jeg var litt trøtt og sliten, og da jeg kom hjem og skulle lagre økta (løp 5 km) hadde jeg endelig klart å komme meg ned på 6.50/km!

Fornøyd med det, artig med fremgang!

Ønsker alle en fin uke 😊

 

Anonymkode: 5b05e...0b2

Det var som å lese min egen erfaring med dagen, bare at jeg stoppa på 4 km. Holdt på siden februar 🙌

Anonymkode: 989c7...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så bra å høre, TS! Selv er jeg en som ikke jogger fort. Jeg har liksom ikke farten i meg. Men jeg har i løpet av det siste året økt lengdene på turene mine. I begynnelsen følte jeg at jeg hadde jogget laangt etter 4-5 km, nå er langturene over en mil , og på søndag løp jeg faktisk 15 km. Det går ikke fort akkurat, men det er tydelig at kroppen venner seg til lengre turer uten at jeg blir tung eller får smerter. Hører på lydbok og koser meg. 

Stå på 🙂 

Anonymkode: aba90...e0e

Jeg har også noen turer som er litt lenger, og planlegger å klare en mil i ett strekk. Har et par faste ruter, for å se fremgangen. 😊 

Og ja, jeg merker også at kroppen venner seg til treningen. Startsmertene er borte!

Anonymkode: 5b05e...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var som å lese min egen erfaring med dagen, bare at jeg stoppa på 4 km. Holdt på siden februar 🙌

Anonymkode: 989c7...c03

Vi er flinke 💪

Anonymkode: 5b05e...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet opp for 4 uker siden, med appen c25k. Og har endelig den siste uka kjent på gleden, og kjenner det hjelper på stress samtidig som det tømmer hode. kondisen har rasket blitt bedre å det gjør jo ting litt mer morsomt å :) 

Anonymkode: 0756f...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den appen bruker jeg også! Akkurat klart 35 min i strekk og er sååå stolt :yvonne:

Anonymkode: 8f9eb...db6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa appen Coach to 5k? Er den verdt å betale for?

Anonymkode: 41778...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! Dette er potiverende!

startet rett etter påske og ville begynne å like å løpe som en variasjon+tillegg til styrke trening!

den første uka var det jævlig bare å løpe 3-5 minutter og jeg skjønte ikke hvordan dette skulle gå, men jeg fortsatte. 5 minn jogg 3 min rask gange 5 min jogg 3 min ganger osv sånn den første uka også har jeg økt gradvis. 
nå løper jeg 20 min uten problem og er egentlig fornøyd med det å gleder meg til hvordan progresjonen er om enda noen uker.

 Det viktigeste for meg er å lære å like å løpe og få det inn i livsstilen/hverdags aktiviteten min så at det tar litt tid før jeg greier løpe lenge/langt/raskt gjør ikke noe så lenge det er gøy og det er bedre enn ikke noe 😅

Anonymkode: 67a61...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Noen som har testa appen Coach to 5k? Er den verdt å betale for?

Anonymkode: 41778...f23

Du trenger ikke betale for noen app, planen ligger ute på ulike nettsider. Jeg fulgte selv denne for et år siden da jeg begynte som helt fersk. Funket som bare det - kunne ikke tro at jeg ville klare å jogge en halv mil i strekk på de få ukene, men jeg klarte det, og siden har jeg bare fortsatt. Det som også er bra er at om du følger programmet så faller du ikke for fristelsen å gunne på for mye før kroppen er vant til det. 

https://www.c25k.com/c25k_norwegian.html

Anonymkode: aba90...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke betale for noen app, planen ligger ute på ulike nettsider. Jeg fulgte selv denne for et år siden da jeg begynte som helt fersk. Funket som bare det - kunne ikke tro at jeg ville klare å jogge en halv mil i strekk på de få ukene, men jeg klarte det, og siden har jeg bare fortsatt. Det som også er bra er at om du følger programmet så faller du ikke for fristelsen å gunne på for mye før kroppen er vant til det. 

https://www.c25k.com/c25k_norwegian.html

Anonymkode: aba90...e0e

Ååh det visste jeg ikke! Tuusen takk😃👍🏼

Anonymkode: 41778...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har appen som heter 5K Runner (men er det samme altså), og synes absolutt det er verd de 85 kronene. Den går i bakgrunnen, slik at jeg kan høre min egen musikk imens. Veldig greit å få beskjed på øret om når du skal gå/jogge, samt litt oppmuntring underveis 😅

 

Har prøv meg før, og så på sånn plan på nettet som jeg fulgte helt selv. Funka det altså, men personlig liker jeg mye bedre å ha det på øret slik at jeg slipper å følge med på klokka. Og kjekt å se distansen hver gang, ruta på kartet og kalorier brukt 😁 

Anonymkode: 8f9eb...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her. I tillegg så er den appen adaptiv, altså den kan endre seg etter tilbakemelding om hvordan økta gikk (sender deg tilbake, legger inn en ekstra mellom-økt, hopper over en økt ++)

Anonymkode: 8f9eb...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut på en joggetur i dag, men kroppen var så ufattelig tung og økten var pyton, men gjennomførte, så satser på at neste blir myye bedre 😅

Anonymkode: 0756f...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en motiverende tråd😊

Jeg har appen 10K runner. Leste omtalene før jeg lastet den ned. (Tror jeg betalte 129kr.) Som en over, så liker jeg og å høre når jeg skal gå/jogge. Jeg jogger på mølle, så jeg ser og treningsplanen foran meg.

Som ts så holder jeg lengden for meg selv, siden jeg løper så tregt. Synes det er flaut når jeg hører hvor langt og fort venner løper😐

Anonymkode: 123c6...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så lyst å begynne å jogge, men syns det er flaut å jogge ute blant folk siden jeg er i så dårlig form😅 syns det er flaut å stoppe så ofte. Noen som har noen motiverende råd? Har ingen parker eller noe her i området heller, så må jogge langs veien 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (1 time siden):

Jeg har så lyst å begynne å jogge, men syns det er flaut å jogge ute blant folk siden jeg er i så dårlig form😅 syns det er flaut å stoppe så ofte. Noen som har noen motiverende råd? Har ingen parker eller noe her i området heller, så må jogge langs veien 😕 

Jeg hadde det sånn selv, men jeg tvang meg til å gjøre det uansett, og jeg fant ut at ingen brydde seg om meg, ingen glodde eller stirret. 

Anonymkode: 0756f...c31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (1 time siden):

Jeg har så lyst å begynne å jogge, men syns det er flaut å jogge ute blant folk siden jeg er i så dårlig form😅 syns det er flaut å stoppe så ofte. Noen som har noen motiverende råd? Har ingen parker eller noe her i området heller, så må jogge langs veien 😕 

Jeg (ts) har en del traumer fra barndommen, etter gymtimene hvor jeg alltid var sist. Dette har ført til at jeg har følt det som deg, og syns det har vært flaut å trene når andre så meg.

Kjenner fortsatt litt på det, men jeg etter mange år innsett at folk ikke bryr seg om meg, de har nok med seg og sitt. Om noe kan du si til deg selv at de tenker "så bra - you go girl!" når du jogger forbi.

Uansett er det bedre for helsa å komme seg ut enn å gjemme seg!👍

Anonymkode: 5b05e...0b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde det sånn selv, men jeg tvang meg til å gjøre det uansett, og jeg fant ut at ingen brydde seg om meg, ingen glodde eller stirret. 

Anonymkode: 0756f...c31

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg (ts) har en del traumer fra barndommen, etter gymtimene hvor jeg alltid var sist. Dette har ført til at jeg har følt det som deg, og syns det har vært flaut å trene når andre så meg.

Kjenner fortsatt litt på det, men jeg etter mange år innsett at folk ikke bryr seg om meg, de har nok med seg og sitt. Om noe kan du si til deg selv at de tenker "så bra - you go girl!" når du jogger forbi.

Uansett er det bedre for helsa å komme seg ut enn å gjemme seg!👍

Anonymkode: 5b05e...0b2

Takk, dette hjalp. Kanskje jeg skal tørre meg ut på en joggetur i morgen da😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (1 minutt siden):

 

Takk, dette hjalp. Kanskje jeg skal tørre meg ut på en joggetur i morgen da😬

Ja, det syns jeg du skal gjøre 👍😊

Anonymkode: 5b05e...0b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (21 timer siden):

Jeg har så lyst å begynne å jogge, men syns det er flaut å jogge ute blant folk siden jeg er i så dårlig form😅 syns det er flaut å stoppe så ofte. Noen som har noen motiverende råd? Har ingen parker eller noe her i området heller, så må jogge langs veien 😕 

Kjenner meg SÅ igjen!!! Bestemte meg for å prøve C25K, men brukte litt tid før jeg rent praktisk kom i gang - og det var kun av den der flauhetsgrunnen, ikke dørstokkmila! 😅 Jeg fant meg en løype i nabokommunen, og de første gangene tidspunktet der det er lite folk ute. Har til og med prestert å sette meg inn i bilen i 15 min slik at de som akkurat begynte før meg skulle komme langt nok foran, eller snu midtveis fordi jeg måtte ha tatt forbi noen 😳😳

 

Men! Det gikk over! 🙌🙌 Etter noen ganger (3-4?) begynte jeg å ikke bry meg om andre mennesker. Så det er mulig å la seg overbevise 😁😁

Anonymkode: 8f9eb...db6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type sko bruker dere som jogger mye? Merke?

Anonymkode: 78128...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...