Gå til innhold

935 nye smittetilfeller.

Fremhevede innlegg

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (10 timer siden):

I vår kommune åpnet teststasjonene igjen i går  

i vår kommune har de testet hver dag i julen, også helligdager

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

i vår kommune har de testet hver dag i julen, også helligdager

I vår kommune også

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Jada, det er det vi har - mobilnett. Som fungerer sånn cirka annenhver gang og henger seg opp hele tiden.

Kanskje roe ned postinga på KG litt og heller overlate båndbredden til ungene da.

• Liker 5
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden):

Det er nettopp det - stiller man spørsmål om enkelte av tiltakene, så blir man beskyldt for å være samfunnssabotør, bagatelliseringsbrigade og alle de andre fine og "smarte" ord saueflokken har funnet på. For man må kun være enig i alle tiltak hele tiden, ellers driter man visst i tiltakene. Syke greier.

hvis du synes "bagatelliseringsbrigade" er dumt, så kan du kanskje holde deg for god til å kalle andre "saueflokk"?

• Liker 5
Gjest Thoringen
Skrevet
4 minutter siden, mima said:

https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/

Statistikk på døde i Sverige 2010-2020.

Uten å diskutere noe åpenbare mangler ved grafen du lenker til - hvor mange 2020 dødsfall forventet svenskene året før med tanke på alderssammensetning, befolkningsøkning, innvandring og andre faktorer? 

Her er det hvordan SCB (svensk SSB) tenker om samme problemstilling (spesiell avsnitt om "överdödlighet" er relevant her).

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-statistikk-har-ikke-vart-sa-mange-dodsfall-i-sverige-pa-150-ar/s/12-95-3424007953

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/lagsta-folkokningen-pa-15-ar-under-coronapandemin/

"Det första halvåret i år dog 51 405 personer i Sverige. Det är det högsta antalet dödsfall för årets sex första månader sedan 1869, då 55 431 personer dog. Det är även 4 633 dödsfall fler än genomsnittet för åren 2015–2019."

Heldigvis begynte situasjonen i Sverige å stabilisere seg etter sommeren.

Skrevet
2ro skrev (1 time siden):

Jeg skriver det slik jeg ser det. Jeg reagerer på hvor lite løsningsorientert du er. Alle er i samme situasjon, men gjør det beste ut av det. Det er flaut å syte over det man kan gjøre noe med, uten å gjøre noe med det. Det blir som jeg skal syte over at jeg har lagt på meg, med Stratos i hånden. 

Nå ser du at smitten øker, så da er det på tide å få ut fingeren. Kjøp ny skjerm, oppdater nettet, og sørg for at barna har noe å gjøre. 

Ikke alle er i samme situasjon de som har fast jobb og fast inntekt har ikke mye å klage over. Spør de i hotell, reiseliv og utelivsbransjen og kultur.

• Liker 2
Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Ikke alle er i samme situasjon de som har fast jobb og fast inntekt har ikke mye å klage over. Spør de i hotell, reiseliv og utelivsbransjen og kultur.

Det vet jeg, og det er derfor jeg reagerer på bruker som klager uforholdsmessig mye i forhold til andre. Du skulle jeg gjerne gitt en klem. De som har lav inntekt i utgangspunktet og nå er permittert, gjerne begge i er par osv. Sitter man i en trygg jobb på hjemmekontor så har man det mye bedre enn veldig mange. (Permitterte, oppsagte, de på første linjen mm). 

• Liker 1
Skrevet
2ro skrev (12 minutter siden):

Det vet jeg, og det er derfor jeg reagerer på bruker som klager uforholdsmessig mye i forhold til andre. Du skulle jeg gjerne gitt en klem. De som har lav inntekt i utgangspunktet og nå er permittert, gjerne begge i er par osv. Sitter man i en trygg jobb på hjemmekontor så har man det mye bedre enn veldig mange. (Permitterte, oppsagte, de på første linjen mm). 

Oj, er det en standard på hva som er forholdsmessig? Hvor er den, vil gjerne lese den og tilpasse meg den?

For øvrig vet du ingenting om meg. Blant annet får jeg mest sannsynlig aldri få sett foreldrene mine igjen, i hvert fall faren min. Rakk ikke å ta farvel, og nå er det mest sannsynlig for sent. Men selvfølgelig, det er jo bare bagatell og jeg kunne sikkert tilpasse meg bedre ved å velge yngre og mer friske foreldre. Eller, vent...

• Liker 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Oj, er det en standard på hva som er forholdsmessig? Hvor er den, vil gjerne lese den og tilpasse meg den?

For øvrig vet du ingenting om meg. Blant annet får jeg mest sannsynlig aldri få sett foreldrene mine igjen, i hvert fall faren min. Rakk ikke å ta farvel, og nå er det mest sannsynlig for sent. Men selvfølgelig, det er jo bare bagatell og jeg kunne sikkert tilpasse meg bedre ved å velge yngre og mer friske foreldre. Eller, vent...

Det kan du klage over, men liten PC skjermer er en bagatell som du har hatt måneder på å ordne. 

Skrevet
2ro skrev (Akkurat nå):

Det kan du klage over, men liten PC skjermer er en bagatell som du har hatt måneder på å ordne. 

Så hvem skal man gå til for å finne ut hva det er lov og ikke lov å klage over? Deg? En eller annen klagekomite? Er det noen skrevne retningslinjer og prioriteringsliste over ting man kan klage og ikke klage på? Hvordan blir prioriteringene gjort?

• Liker 3
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Så hvem skal man gå til for å finne ut hva det er lov og ikke lov å klage over? Deg? En eller annen klagekomite? Er det noen skrevne retningslinjer og prioriteringsliste over ting man kan klage og ikke klage på? Hvordan blir prioriteringene gjort?

Herregud. Skal du klage over at andre synes du klager mye. Finnes det noe positivt i livet ditt?

• Liker 2
Skrevet
T-Rex skrev (3 timer siden):

Det er dommedag hver dag, for noen.

Det er det uansett, korona eller ei. Alltid noen som dør her i landet, og i verden.

Det er dommedag for ekstremt mange sultne barn i f.eks Afrika akkurat i dag, men skriver mediene om det? Nei.

• Liker 1
Skrevet
Mjauern skrev (13 timer siden):

Og da sprenger man den gamle rekorden.

Gjør dere klare for lockdown om 1 uke.

Hva mener du? Er vel lockdown nå? Kan det bli mer lockdown enn dette ?

• Liker 1
Skrevet
2ro skrev (6 minutter siden):

Herregud. Skal du klage over at andre synes du klager mye. Finnes det noe positivt i livet ditt?

Du klager jo over at jeg klager for mye. Hva er forskjellen? Du får slutte å klage over meg og gå frem som godt eksempel da 😄 

• Liker 3
Skrevet
Tillia skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Er vel lockdown nå? Kan det bli mer lockdown enn dette ?

Selvfølgelig kan det bli det. Det kan bli forbud mot å ta imot besøk i eget hjem, stenging av skoler og barnehager, stenging av alle butikker bortsett fra matbutikk og apotek, portforbud og så videre. 

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

det kan bli mye verre enn det er nå. Derfor er det ganske lurt å slutte opp om tiltakene nå.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/regjeringen-utreder-grunnlag-for-aa-innfoere-portforbud.mIUpbksqp?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Men vi følger jo tiltakene daaaaaa! At vi ikke roper og vrir oss i ekstase av at vi får rettighetene våre begrenset betyr ikke at vi lever i anarki og saboterer ethvert tiltak. Makan. 

• Liker 3
Skrevet
PzMan skrev (30 minutter siden):

Uten å diskutere noe åpenbare mangler ved grafen du lenker til - hvor mange 2020 dødsfall forventet svenskene året før med tanke på alderssammensetning, befolkningsøkning, innvandring og andre faktorer? 

Her er det hvordan SCB (svensk SSB) tenker om samme problemstilling (spesiell avsnitt om "överdödlighet" er relevant her).

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-statistikk-har-ikke-vart-sa-mange-dodsfall-i-sverige-pa-150-ar/s/12-95-3424007953

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/lagsta-folkokningen-pa-15-ar-under-coronapandemin/

"Det första halvåret i år dog 51 405 personer i Sverige. Det är det högsta antalet dödsfall för årets sex första månader sedan 1869, då 55 431 personer dog. Det är även 4 633 dödsfall fler än genomsnittet för åren 2015–2019."

Heldigvis begynte situasjonen i Sverige å stabilisere seg etter sommeren.

1869? Folketallet var vel lavere på den tiden. Det har økt litt siden da..

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Men når vi har få syke og ingen barn i respirator, hvorfor stramme inn hinsides i områder uten smitte? Hva er problemet med å differensiere tiltak per region ut fra smittebilde, slik de gjør i Danmark for eksempel?

Hvis vi allerede er der at vi har 4 i respirator, kan du jo forsøke å regne ut hva R tallet, hvor mange som vil være i respirator 7 uker senere.....

• Liker 1
  • Opprett ny...