ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #61 Skrevet 6. januar 2021 Elhaym skrev (4 minutter siden): Er så drittlei diverse tiltak som er 'anbefalinger'. Jeg er motstander av full lockdown men sånn det er per nå så hvorfor ikke. Det kommer til å skje uansett. Jeg orker ikke tenke selv lenger faktisk. Vi har 0 smittede her. 0. Leeengeee. Likevel er det rødt nivå og stengt idrett. Sjukt. Og all jug om at man skal skåne de minste barna. 2
Elhaym Skrevet 6. januar 2021 #62 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Og all jug om at man skal skåne de minste barna. Ja fy faen det er rent pisspreik. Drittlei. Er også drittlei av å få slengt etter meg på nett at jeg driter i tiltakene. Det gjør jeg ikke. Jeg gjør som man skal, men jeg er ikke fornøyd. 3
2ro Skrevet 6. januar 2021 #63 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Det er ikke så enkelt. Enkelte av reglene er uklare, og menigmann uten juridisk bakgrunn får problemer med forståelse av tiltakene. Enkelte ganger har myndighetene ikke noe entydig tolkning heller, og tolker regelverket på forskjellige måter. De som ikke forstår for holde seg hjemme da. Og forresten siden dere ikke har testet i julen og mye forkjølelse... Kanskje dere er den kommunen med mest korona uten at dere vet det. 3
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #64 Skrevet 6. januar 2021 Elhaym skrev (1 minutt siden): Ja fy faen det er rent pisspreik. Drittlei. Er også drittlei av å få slengt etter meg på nett at jeg driter i tiltakene. Det gjør jeg ikke. Jeg gjør som man skal, men jeg er ikke fornøyd. Jeg gjør også som man skal. Jule- og nyttårsfeiring med egen husstand. Avstand på kjøpesenter, julegaver ble handlet i november kl 7 på kvelden når det nesten ikke var folk i butikkene. Ikke gått på noen fester, besøk eller noe sånt. Vært og sett på kommunalt fyrverkeri med 3-4 meter avstand til andre mennesker. Holder oss hjemme med symptomer, vasker hender hyppig osv. Resultatet? "Dere får ikke lov til å ha noen andre enn husstand i deres egen bolig", "dere må på hjemmekontor og sitte der og kope med dårlig internett og liten skjerm", "barna deres får ikke drive med idrett etter 3 ukers julefri, så de får bare sitte der alene hjemme uten kontakt med andre barn eller organisert trening". Man gidder jo ikke mer etter hvert. Jeg kommer nok til å følge alle tiltak og REGLER fremover. Men anbefalinger som er hinsides all fornuft er det ikke nødvendigvis jeg følger. Nok er nok. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #65 Skrevet 6. januar 2021 2ro skrev (3 minutter siden): De som ikke forstår for holde seg hjemme da. Og forresten siden dere ikke har testet i julen og mye forkjølelse... Kanskje dere er den kommunen med mest korona uten at dere vet det. Jeg skrev ikke at vi har mye forkjølelse NÅ, vi hadde mye av det tidligere i høst, og alle prøver var negative. 1
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #66 Skrevet 6. januar 2021 (endret) 2ro skrev (13 minutter siden): Vet ikke om de kommer med nye regler, men jeg håper det. Vi får sikkert ikke nye regler flere gange til uken, men å stramme inn må vi regne med. Folk flest greier å sette seg inn i gjeldene regler, vi har både aviser og internett. De som kanskje ikke klarer å få med seg endringer er de som ikke beveger seg så mye ut, som sykehjemsbeboere. Du klarer å sitte her, da klarer du å lese reglene. Nei det er ikke sikkert det noen må jobbe 15-17 t per dag for å klare sine faste utgifter og da er man så sliten at å lese noe som helst orker i hvertfall ikke jeg. Nå er det kun jobb og soving som gjelder for sånne som meg. Jeg klarer å henge med så vidt da jeg venter mye men tenker på de som ikke kan bruke tlf i jobb tiden Endret 6. januar 2021 av Bente1234 1
2ro Skrevet 6. januar 2021 #67 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Jeg gjør også som man skal. Jule- og nyttårsfeiring med egen husstand. Avstand på kjøpesenter, julegaver ble handlet i november kl 7 på kvelden når det nesten ikke var folk i butikkene. Ikke gått på noen fester, besøk eller noe sånt. Vært og sett på kommunalt fyrverkeri med 3-4 meter avstand til andre mennesker. Holder oss hjemme med symptomer, vasker hender hyppig osv. Resultatet? "Dere får ikke lov til å ha noen andre enn husstand i deres egen bolig", "dere må på hjemmekontor og sitte der og kope med dårlig internett og liten skjerm", "barna deres får ikke drive med idrett etter 3 ukers julefri, så de får bare sitte der alene hjemme uten kontakt med andre barn eller organisert trening". Man gidder jo ikke mer etter hvert. Jeg kommer nok til å følge alle tiltak og REGLER fremover. Men anbefalinger som er hinsides all fornuft er det ikke nødvendigvis jeg følger. Nok er nok. Kan du ikke slutte å klage. Kjøp deg en større skjerm da. Her er nyhetene fra Sverige, i Lund er barneintensiven full. https://sol.no/nyheter/rundt-30-svenske-barn-har-blitt-livstruende-syke-etter-covid-19/73249279 Ta med barna på ski, i akebakken med venner, drikk kakao i gapahuken osv osv. Du har så sykt hjelpeløs innstilling. Det er faktisk ikke så vanskelig. 10
T-Rex Skrevet 6. januar 2021 #68 Skrevet 6. januar 2021 9 hours ago, Expandable86 said: Slapp av, dette er ikke dommedag.. Selv om myndighetene lurer mange til å tro det. Det er dommedag hver dag, for noen. 1
Elhaym Skrevet 6. januar 2021 #69 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Jeg gjør også som man skal. Jule- og nyttårsfeiring med egen husstand. Avstand på kjøpesenter, julegaver ble handlet i november kl 7 på kvelden når det nesten ikke var folk i butikkene. Ikke gått på noen fester, besøk eller noe sånt. Vært og sett på kommunalt fyrverkeri med 3-4 meter avstand til andre mennesker. Holder oss hjemme med symptomer, vasker hender hyppig osv. Resultatet? "Dere får ikke lov til å ha noen andre enn husstand i deres egen bolig", "dere må på hjemmekontor og sitte der og kope med dårlig internett og liten skjerm", "barna deres får ikke drive med idrett etter 3 ukers julefri, så de får bare sitte der alene hjemme uten kontakt med andre barn eller organisert trening". Man gidder jo ikke mer etter hvert. Jeg kommer nok til å følge alle tiltak og REGLER fremover. Men anbefalinger som er hinsides all fornuft er det ikke nødvendigvis jeg følger. Nok er nok. Jeg kommer også til å følge tiltakene, for helt ærlig, har jeg noe valg? Jeg kan ikke tvinge idretten til å åpne, og jeg kan ikke nekte å ha hjemmekontor. Jeg har ikke så mye besøk, men barna mine som går i forskjellige klasser har jo venner med seg hjem. Virker som en del tiltak og anbefalinger ikke tar høyde for en mellomstor familie i en utkantskommune. Nesten alle tiltak virker å være skreddersydd rundt steder som Oslo etc. Nå har en av våre nabokommuner innført besøksforbud, ikke bare anbefaling. Helt vilt. 1
2ro Skrevet 6. januar 2021 #70 Skrevet 6. januar 2021 Bente1234 skrev (3 minutter siden): Nei det er ikke sikkert det noen må jobbe 15-17 t per dag for å klare sine faste utgifter og da er man så sliten at å lese noe som helst orker i hvertfall ikke jeg. Nå er det kun jobb og soving som gjelder for sånne som meg. Jeg klarer å henge med så vidt da jeg venter mye men tenker på de som ikke kan bruke tlf i jobb tiden Men (ikke for å være frekk), men du er her da, og her er vi rimelig oppdatert. Spør du om noen kan legge ut siste link, så gjør de det :). Jeg er veldig lei meg for at du har blitt så hardt rammet av pandemien. Jeg håper det ordner seg for deg, som vi har diskutert tidligere. 3
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #71 Skrevet 6. januar 2021 2ro skrev (6 minutter siden): Kan du ikke slutte å klage. Kjøp deg en større skjerm da. Her er nyhetene fra Sverige, i Lund er barneintensiven full. https://sol.no/nyheter/rundt-30-svenske-barn-har-blitt-livstruende-syke-etter-covid-19/73249279 Ta med barna på ski, i akebakken med venner, drikk kakao i gapahuken osv osv. Du har så sykt hjelpeløs innstilling. Det er faktisk ikke så vanskelig. Muligens har du andre type barn, men mine tenåringer har null interesse av å henge med og være bestevenn med mora si. De fleste tenåringer synes foreldrene er teite og har ikke noe særlig interesse i å tilbringe tid med dem. Vi har funnet på alt det du nevner i massevis siden mars. Ski og akebakke utgår her, fordi det ikke er snø. Det som er her, er mørke og glatta. Det ER vanskelig å erstatte lekekompiser for flere barn i forskjellig alder på ubestemt tid. Snart blir det sikkert forbudt å gå utfor egen hage, og da satt man der. 5
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #72 Skrevet 6. januar 2021 Elhaym skrev (8 minutter siden): Jeg kommer også til å følge tiltakene, for helt ærlig, har jeg noe valg? Jeg kan ikke tvinge idretten til å åpne, og jeg kan ikke nekte å ha hjemmekontor. Jeg har ikke så mye besøk, men barna mine som går i forskjellige klasser har jo venner med seg hjem. Virker som en del tiltak og anbefalinger ikke tar høyde for en mellomstor familie i en utkantskommune. Nesten alle tiltak virker å være skreddersydd rundt steder som Oslo etc. Nå har en av våre nabokommuner innført besøksforbud, ikke bare anbefaling. Helt vilt. Vent og se, snart må man holde avstand til hverandre i egen husholdning også, siden det meste av smitten skjer i hjemmet. Så da er det bye bye til kyssing, sex og film i armkroken til mannen - her må det soves på forskjellige soverom og sittes i hver sitt hjørne av sofa 😄 3
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #73 Skrevet 6. januar 2021 Elhaym skrev (17 minutter siden): Ja fy faen det er rent pisspreik. Drittlei. Er også drittlei av å få slengt etter meg på nett at jeg driter i tiltakene. Det gjør jeg ikke. Jeg gjør som man skal, men jeg er ikke fornøyd. Det er nettopp det - stiller man spørsmål om enkelte av tiltakene, så blir man beskyldt for å være samfunnssabotør, bagatelliseringsbrigade og alle de andre fine og "smarte" ord saueflokken har funnet på. For man må kun være enig i alle tiltak hele tiden, ellers driter man visst i tiltakene. Syke greier. 4
Gjest Lasox Skrevet 6. januar 2021 #74 Skrevet 6. januar 2021 (endret) Tallene siden juledagen har vært kunstig lave. Flere har mest sannsynligvis droppet å teste seg dagene etter juleaften og frem til mandagen pga. ferie pluss noen av testene kan også ha blitt registrert idag pga. forsinkelse som følge av ferien. Pluss obligatorisk testing på flyplassene har nok bidratt til at det er kunstig høy idag. Når vi kommer tilbake til hverdagen nå så tror jeg vi vil få en flat kurve til å begynne med for deretter en synkende trend, men det blir uten tvil høyere smittetall pga. obligatorisk testing på flyplassene. Bare positivt at vi får fanget opp de! Men, det blir svært negativt om positive andelen vil forsette å ligge så høyt som den gjorde idag! De som har vært ute å reist har vært naive som ikke tror at man kan bli smittet på en ferietur og myndighetene har altfor seine med å innføre obligatoriske testingen. Dette her er straffen som vi må ta kostnaden for ved å ha strengere nasjonale tiltak! Spent på fremtiden med tanke på hvordan arbeidsløsheten vil bli dersom blå-blå regjeringen stadig dropper å innføre flere krisepakker til bedriftene som nå sliter. De har vært veldig treige! Var å kjørte i byen igår og vanligvis klokken 16:00 er det fullt trafikk. Igår var det nesten ingen i byen. Muligens pga. folk har dårlig med råd blant annet, men også pga. de strengere nasjonale tiltakene som vi har og det må slite på bedriftene og de som er permitterte! Endret 6. januar 2021 av Lasox
2ro Skrevet 6. januar 2021 #75 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Muligens har du andre type barn, men mine tenåringer har null interesse av å henge med og være bestevenn med mora si. De fleste tenåringer synes foreldrene er teite og har ikke noe særlig interesse i å tilbringe tid med dem. Vi har funnet på alt det du nevner i massevis siden mars. Ski og akebakke utgår her, fordi det ikke er snø. Det som er her, er mørke og glatta. Det ER vanskelig å erstatte lekekompiser for flere barn i forskjellig alder på ubestemt tid. Snart blir det sikkert forbudt å gå utfor egen hage, og da satt man der. Klager du på ungdom? Jeg antok at du klaget over barn, noe jeg har litt forståelse for. Ungdom klarer da å finne på ting selv, og trenger ikke barnevakt. Du styrer over hjemmekontor og ungdommer, mens folk sjonglerer små barn og hjemmekontor. Åpenbart klager du bare for å klage. Du er blant de som har det lettest. 5
J.E Skrevet 6. januar 2021 #76 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Muligens har du andre type barn, men mine tenåringer har null interesse av å henge med og være bestevenn med mora si. De fleste tenåringer synes foreldrene er teite og har ikke noe særlig interesse i å tilbringe tid med dem. Vi har funnet på alt det du nevner i massevis siden mars. Ski og akebakke utgår her, fordi det ikke er snø. Det som er her, er mørke og glatta. Det ER vanskelig å erstatte lekekompiser for flere barn i forskjellig alder på ubestemt tid. Snart blir det sikkert forbudt å gå utfor egen hage, og da satt man der. Du har ingen kommentar til linken som ble lagt ut...? at barn faktisk kan bli alvorlige syke av Covid ...? Og at barneintensiven er full i Lund , Sverige ? Mer opptatt av at barna dine kjeder seg ...? Tipper at foreldrene til disse syke barna bytter plass med deg når som helst, som kan bo i land som tar folk sin helse alvorlig. 7
Elhaym Skrevet 6. januar 2021 #77 Skrevet 6. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Vent og se, snart må man holde avstand til hverandre i egen husholdning også, siden det meste av smitten skjer i hjemmet. Så da er det bye bye til kyssing, sex og film i armkroken til mannen - her må det soves på forskjellige soverom og sittes i hver sitt hjørne av sofa 😄 Sykeste var under hytteforbudet, da skulle ene barnet mitt sove i telt med noen venner. Så påpekte det ene barnet at 'Men det er ikke i en annen kommune, Elhaym'. Ille. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #78 Skrevet 6. januar 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Klager du på ungdom? Jeg antok at du klaget over barn, noe jeg har litt forståelse for. Ungdom klarer da å finne på ting selv, og trenger ikke barnevakt. Du styrer over hjemmekontor og ungdommer, mens folk sjonglerer små barn og hjemmekontor. Åpenbart klager du bare for å klage. Du er blant de som har det lettest. Jeg har begge deler, faktisk tre forskjellige "deler" - ungdommer, barnehagebarn og småskolebarn. 2
Blekkulfina Skrevet 6. januar 2021 #79 Skrevet 6. januar 2021 J.E skrev (1 minutt siden): Du har ingen kommentar til linken som ble lagt ut...? at barn faktisk kan bli alvorlige syke av Covid ...? Og at barneintensiven er full i Lund , Sverige ? Mer opptatt av at barna dine kjeder seg ...? Tipper at foreldrene til disse syke barna bytter plass med deg når som helst, som kan bo i land som tar folk sin helse alvorlig. ItchyBitchySpider skrev (7 minutter siden): Det er nettopp det - stiller man spørsmål om enkelte av tiltakene, så blir man beskyldt for å være samfunnssabotør, bagatelliseringsbrigade og alle de andre fine og "smarte" ord saueflokken har funnet på. For man må kun være enig i alle tiltak hele tiden, ellers driter man visst i tiltakene. Syke greier. Jeg tror det er lett å fnyse av tiltak og alvorlighet rundt dette med covid, når smitten er langt unna og ikke kjennes direkte på kroppen. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #80 Skrevet 6. januar 2021 J.E skrev (3 minutter siden): Du har ingen kommentar til linken som ble lagt ut...? at barn faktisk kan bli alvorlige syke av Covid ...? Og at barneintensiven er full i Lund , Sverige ? Mer opptatt av at barna dine kjeder seg ...? Tipper at foreldrene til disse syke barna bytter plass med deg når som helst, som kan bo i land som tar folk sin helse alvorlig. Nei, jeg kommenterer ikke hersketeknikker i en diskusjon. Vis gjerne hvor i Norge det er masse barn innlagt på intensiven med korona. Med link, tall og så videre. For du tror ikke det er slik at barn i Norge ikke har hatt koronavirus siden mars? All statistikk fra WHO og samtlige land viser at man tåler viruset bedre jo yngre man er. Jeg forholder meg til situasjonen i Norge, der jeg bor. Hva som skjer i USA, Mexico, Sverige, Russland eller Storbritannia er ikke like relevant. 3
Fremhevede innlegg