Justlooking Skrevet 5. januar 2021 #41 Skrevet 5. januar 2021 Lilu skrev (5 minutter siden): Når samme grupper dør med viruset i kroppen så er det veldig viktig at myndighetene sier at de døde AV corona og ikke MED, men når de dør etter vaksine så skal vi vite at de døde MED og ikke AV vaksine i kroppen... Det er det som er så veldig pussig 😊 3
mima Skrevet 5. januar 2021 #42 Skrevet 5. januar 2021 Blålin skrev (1 time siden): Jeg også. Veldig skeptisk. Står om det de fleste steder nå. VG, Dagbladet m.fl. Eldre og syke, men jeg er som sagt ikke overbevist. Verre er det med 41-åringen fra Portugal (helt frisk): https://www.dailymail.co.uk/news/article-9111311/Portuguese-health-worker-41-dies-two-days-getting-Pfizer-covid-vaccine.html Men når en 95 åring med 3 underliggende sykdommer dør etter å ha fått en positiv test så døde denne personen av covid.. Men dør en person etter vaksinen kan det være pga.alderdom,sykdommer etc. Er det endel mener både her og i media.. 6
parmanoia Skrevet 5. januar 2021 #43 Skrevet 5. januar 2021 mjaus skrev (1 time siden): Det er vel ikke for å skape angst. folk må opplyses uansett når dem ikke er sikker selv, bedre det enn at dem holder det hemmelig? Jeg vet da ikke hvorfor dem døde, men er skeptisk til vaksinen fra før å det er ikke noe galt i å være skeptisk til den tenker jeg Det finnes noe mellom hemmelighold og skape unødig angst. Jeg må allerede bruke tid til å forklare en håndfull mennesker med angst for ett og hitt og liten forståelse for sammenhenger, at slike ting ALLER MEST SANNSYNLIGVIS ikke har sammenheng. Men jada, at de undersøker om det er en sammenheng viser jo at de tar det på alvor. Og det er jo bra. Men media trenger ikke å rapportere om hver gamle mulitsyke på sykehjem som dør en dag eller to etter vaksinen. 5
mima Skrevet 5. januar 2021 #44 Skrevet 5. januar 2021 parmanoia skrev (5 minutter siden): Det finnes noe mellom hemmelighold og skape unødig angst. Jeg må allerede bruke tid til å forklare en håndfull mennesker med angst for ett og hitt og liten forståelse for sammenhenger, at slike ting ALLER MEST SANNSYNLIGVIS ikke har sammenheng. Men jada, at de undersøker om det er en sammenheng viser jo at de tar det på alvor. Og det er jo bra. Men media trenger ikke å rapportere om hver gamle mulitsyke på sykehjem som dør en dag eller to etter vaksinen. Og media skaper unødig angst med smittetall.. 8
parmanoia Skrevet 5. januar 2021 #45 Skrevet 5. januar 2021 mima skrev (Akkurat nå): Og media skaper unødig angst med smittetall.. De kunne godt roe «smitte minutt for minutt» noe også. 3
brainstorm Skrevet 5. januar 2021 #46 Skrevet 5. januar 2021 1 hour ago, parmanoia said: DET ER GAMLE MED SYKDOMMER PÅ SYKEHJEM SOM HAR FÅTT VAKSINE SÅ LANGT! Tror du ikke de synger på siste verset og at det er derfor de dør? Når det er sagt, så må snart media slutte med sånn idiotdekning. Det må da finnes en grense for deres perverse behov for å skape angst -> klikk i befolkningen?! Nei, det finnes ingen grense, tydeligvis. De siste par dagene har media vært mest opptatt av hvor sakte det går med vaksineringen, det er nesten like populært som å ramse opp smittetallene for Volda og Kjøllefjord og sammenligne dem med tilsvarende dag forrige uke. Men når alle på sykehjemmene får vaksinen, kommer det etter hvert til å dø mange nylig vaksinerte hver eneste dag. Jeg tør knapt tenke på hva tabloidene får ut av det. 3
MorTil2 Skrevet 5. januar 2021 #47 Skrevet 5. januar 2021 parmanoia skrev (14 minutter siden): Men media trenger ikke å rapportere om hver gamle mulitsyke på sykehjem som dør en dag eller to etter vaksinen. Ei heller hver multisyke på sykehjem som dør med corona. Som det tross alt står i NRK sin artikkel i dag: hver uke dør det 400 mennesker på sykehjem. Det måtte Covid-19 til for at det skulle bli førstesideoppslag. 3
parmanoia Skrevet 5. januar 2021 #48 Skrevet 5. januar 2021 brainstorm skrev (16 minutter siden): Nei, det finnes ingen grense, tydeligvis. De siste par dagene har media vært mest opptatt av hvor sakte det går med vaksineringen, det er nesten like populært som å ramse opp smittetallene for Volda og Kjøllefjord og sammenligne dem med tilsvarende dag forrige uke. Men når alle på sykehjemmene får vaksinen, kommer det etter hvert til å dø mange nylig vaksinerte hver eneste dag. Jeg tør knapt tenke på hva tabloidene får ut av det. Nettopp. Det har en tendens til å dø mange på alders- og sykehjem.
Collan Skrevet 5. januar 2021 #50 Skrevet 5. januar 2021 48 minutter siden, mima said: Men når en 95 åring med 3 underliggende sykdommer dør etter å ha fått en positiv test så døde denne personen av covid.. Men dør en person etter vaksinen kan det være pga.alderdom,sykdommer etc. Er det endel mener både her og i media.. Fra en person flytter på sykehjem har vedkommende etter det jeg har lest meg til en forventet levetid på fra noen måneder til kanskje et år. Coronaviruset har en inkubasjonstid på ca. 6 dager, som er mye mindre enn den forventede levetiden til personen. Når personen så blir syk med Covid-19 og dør etter noen dager er det fordi vedkommende rett og slett ikke får puste. På grunn av viruset klarer ikke lungene å forsyne kroppen med nok oksygen. Dette skjer i mye større grad med sykehjemsbeboere enn med friske folk på 20-30 år fordi sykehjemsbeboerne er svekket av alderdom og underliggende sykdommer. Likevel, det er Covid19 som gjør at de dør. At en person går fra å fungere ganske bra, tatt i betraktning av å være sykehjemsbeboer, til å slite med å puste i løpet av noen få dager skyldes Covid19, ikke underliggende sykdommer. 5
brainstorm Skrevet 5. januar 2021 #51 Skrevet 5. januar 2021 Just now, parmanoia said: Nettopp. Det har en tendens til å dø mange på alders- og sykehjem. Ja, og når vaksineringen starter opp for fullt her til lands så vil det ikke gå lang tid før det er flere døde etter vaksinering, enn av korona totalt det siste året. Da vil det være ugunstig om media lager fete overskrifter om hvert enkelt tilfelle. 1
Maleficenta Skrevet 5. januar 2021 #52 Skrevet 5. januar 2021 Hvorfor har jeg en stygg mistanke om at sykehjemsbeboere blir vaksinert først for å brukes som forsøkskaniner siden de uansett skal stryke med snart? Er de så kyniske? 2
little fairy Skrevet 5. januar 2021 #53 Skrevet 5. januar 2021 Vin_fruen skrev (2 timer siden): De var jo syke fra før så de undersøker om det er tilfeldig eller sammenheng. Som det står: - Nå vaksineres de aller svakeste og mest utsatte, som har alvorlige sykdommer. Da vil det sannsynligvis skje dødsfall tett opp til vaksinasjonstidspunktet. Vi må da vurdere om det er vaksinen som er årsaken til dødsfallet, eller om det er en tilfeldighet at det skjer så kort tid etter vaksinering. Om lag 400 personer dør på norske sykehjem hver uke. Helsemyndighetene og Legemiddelverket følger nå nøye med på om dette tallet endrer seg ettersom sykehjemsbeboere vaksineres. Ja, og det er det jeg ikke forstår. At 90åringer på sykehjem skal få vaksinen først og så dør de kanskje av naturlige sykdommer/annen sykdom svært kort tid etter. Da var den vaksinen bortkastet! 2
MissCoverdale Skrevet 5. januar 2021 #54 Skrevet 5. januar 2021 mjaus skrev (2 timer siden): Leste at i sverige døde det en multisyk eldre 1 dag etter vaksinering. Hva er vits i at eldre multisyke skal beskyttes fra korona om de skal dø av vaksinen 1 dag etter Vedkommende døde neppe av vaksinen. Vi skal vaksinere de fleste på sykehjem, og de fleste av disse er døde innen to år uavhengig av vaksine og Covid-19. 1
MissCoverdale Skrevet 5. januar 2021 #55 Skrevet 5. januar 2021 Maleficenta skrev (36 minutter siden): Hvorfor har jeg en stygg mistanke om at sykehjemsbeboere blir vaksinert først for å brukes som forsøkskaniner siden de uansett skal stryke med snart? Er de så kyniske? Hvordan tenker du de skal være forsøkskaniner når man knapt rekker å skrive ned bivirkningene før de er døde? 3
ItchyBitchySpider Skrevet 5. januar 2021 #56 Skrevet 5. januar 2021 Guile skrev (3 timer siden): Hvorfor tror du de døde av vaksinen? Fordi vaksinen kom før dødsfallet? Det trenger ikke være noen sammenheng der. Sannsynligvis er det ikke det. Men fint at de sjekker det uansett. Hvorfor tror folk at de eldre dør AV korona bare fordi de hadde viruset i kroppen da de døde? 5
ItchyBitchySpider Skrevet 5. januar 2021 #57 Skrevet 5. januar 2021 MissCoverdale skrev (54 minutter siden): Vedkommende døde neppe av vaksinen. Vi skal vaksinere de fleste på sykehjem, og de fleste av disse er døde innen to år uavhengig av vaksine og Covid-19. Og poenget med vaksineringen av denne gruppen er hva? Siden de fleste som dør av eller med korona på sykehjem aldri kommer på sykehus og bidrar derfor ikke til noe overbelastning der? 4
EbbaGrønn Skrevet 5. januar 2021 #58 Skrevet 5. januar 2021 Jeg kjenner knapt et voksent, tenkende menneske som synes denne prioriteringen av vaksiner er i nærheten av å være fornuftig. 2
Mezzosoprena Skrevet 5. januar 2021 #59 Skrevet 5. januar 2021 Siden alle eldre og syke på sykehjem skal vaksineres nå, og det ukentlig (uten pandemi) dør 400 sykehjemsbeboere, vil selvfølgelig noen dø rimelig rett etter at de har fått vaksinen. Dette betyr ikke nødvendigvis at de døde AV vaksinen, og det forstår alle voksne mennesker bare de dropper antivax-konspirasjonene sine... Disse hadde sikkert spist sjokolade i jula også, men det er ingen som tror at de døde av sjokolade, vel? 1
Gjest Optimo Skrevet 5. januar 2021 #60 Skrevet 5. januar 2021 ItchyBitchySpider skrev (37 minutter siden): Hvorfor tror folk at de eldre dør AV korona bare fordi de hadde viruset i kroppen da de døde? Med den logikken der er hjertestans eneste dødsårsak i hele verden.
Fremhevede innlegg