KaBom Skrevet 26. oktober Forfatter #501 Del Skrevet 26. oktober Veldig enig i det du sier her, @Amatariel 🥰 Når man kan vise resultater over tid så blir hver enkelt uke litt mindre viktig og skummel, heldigvis. Jeg har jo følt at jeg har klart å legge det som ble en dårlig sommer bak meg, med veldig jevn trening siden september, selv om hver uke ikke har vært like god. Denne uka har for eksempel blitt litt halvveis. Syke barn + planleggingsdager i barnehage gjorde at jeg plutselig fikk mye som måtte tas igjen på jobben og vanskeliggjorde noen av de faste treningsvanene mine, som å jogge hjem fra jobb. Jeg har også en tendens til å «gi opp» litt mentalt, tenkte at denne uka allerede var litt spolert, men fikk gravd meg opp og ut på joggetur i dag, og det er jeg jaggu glad for. Endte opp med å jogge 7 km på ganske nøyaktig 40 minutter, en av de raskeste turene jeg har hatt på lenge. Pulsen var riktignok skyhøy og jeg er greit sliten nå i dag, men føltes veldig godt å ha klart å pushe seg gjennom det som føltes som en lang periode der resultatene på løpefronten har uteblitt. Jeg vil jo gjerne trene 5 dager i uka, men det er vanskelig innimellom, og da er det faktisk bedre å ta tre økter og være fornøyd med det. Klarer jeg et snitt på tre økter i uka gjennom vinteren så vil det uansett gi et mye bedre grunnlag til våren, sammenlignet med forrige vinter da jeg nesten ikke trente i tre hele måneder og fikk en veldig tung jobb med å prøve å komme i form igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 1. november Forfatter #502 Del Skrevet 1. november Vektliste høst 2024: fredag 4. oktober: 71,2 kg (startvekt) fredag 11. oktober: 70,7 kg (-0,5 kg) fredag 18. oktober: 70,3 kg (-0,4 kg) fredag 25. oktober: 69,6 kg (-0,7 kg) fredag 1. november: 69,7 kg (+0,1 kg) Veldig sjelden at jeg er så fornøyd med å gå opp 😅 Men kjempefornøyd med at jeg klarte å «holde vekten» etter så mange uker på rad med nedgang, I går var dessuten Halloween og med en femåring i hus kan jeg love at det er rimelig travelt, så selv om det ble en rask og veldig salt middag i går, så klarte jeg å holde meg unna alt godteriet i det minste. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november #503 Del Skrevet 1. november Ja 100 gram opp vil jeg absolutt si er å holde vekten Kjempebra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 6. november Forfatter #504 Del Skrevet 6. november Denne uka er det ikke så veldig mye å skrive hjem om, gitt. Jeg kjente at det prikket litt i halsen på fredag og siden har jeg bare blitt mer og mer forkjølet til det punktet at jeg nå har vært hjemme i to dager med tette bihuler, ingen stemme og svingende feber. For å toppe det hele er også mannen på jobbreise frem til fredag og barna er også småforkjølet og sover dårlig. Så dette er med andre ord en meget dårlig uke. 😅 Én ting er at jeg ikke har trent, ligget mye i ro og har måttet ty til meget lettvinte middagsvalg (altså frossenpizza og take-out), men mangelen på søvn og voksent selskap er ganske brutal. Begynner å havne bakpå både når det gjelder jobb og husarbeid, og at været har vært gjennomgrått og trist hjelper heller ikke. Nei, dette ble et sutrete innlegg, dere. Måtte bare få det ut et sted, siden jeg ikke har andre å snakke med enn 5-åringen og ettåringen her hjemme. Kjenner heldigvis at formen er bittelitt stigende, så nå skal jeg ta et tak for å komme ajour med klesvask og husarbeid her hjemme før jeg forhåpentligvis sover bedre i natt og kanskje blir kvikkere til slutten av uka. Jeg hoster såppas mulig at trening er litt poengløst med det første, men jeg håper jeg føler meg bedre etter hvert, slik at jeg kan gå meg en tur eller bare røre på kroppen på en eller annen måte før jeg får liggende fra sofaen. Men akkurat i dag så kjenner jeg at en runde med støvsuging og traske fem minutter til barnehagen er mer enn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. november #505 Del Skrevet 6. november Skjønner deg godt! Og typisk at slike kjipe ting kommer samtidig. Du er flink som står i det! Kanskje du kan ringe ei venninne eller et familiemedlem for litt voksenkontakt? Veet hvor viktig det er for å ikke bli helt koko ja. Kan kombineres med husarbeid alà bretting av klær 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 6. november #506 Del Skrevet 6. november Huff, jeg føler med deg altså Har akkurat vært gjennom det samme og det er noe herk!! God bedring til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 10. november Forfatter #507 Del Skrevet 10. november Vektliste høst 2024: fredag 4. oktober: 71,2 kg (startvekt) fredag 11. oktober: 70,7 kg (-0,5 kg) fredag 18. oktober: 70,3 kg (-0,4 kg) fredag 25. oktober: 69,6 kg (-0,7 kg) fredag 1. november: 69,7 kg (+0,1 kg) fredag 8. november: 70,1 kg (+0,4 kg) Jeg er ikke overrasket. Slik som denne uka har gått så forventet jeg så absolutt en oppgang, og 400 gram var ikke akkurat et skrekkscenario heller, men det er klart at det er veldig kjedelig og skuffende. Jeg følte meg endelig i en grei flyt før jeg ble syk, og nå føler jeg at absolutt alt har blitt snudd på hodet. Elendige matvaner, søvnvaner og null trening. Men på den positive siden så begynner jeg å bli frisk, selv om jeg fortsatt hoster og er litt snufs. Og alt dette med trening og kosthold er mye lettere å forholde seg til når allmenntilstanden er grei. Så i dag har jeg prøvd å ta meg en "sunday reset": la meg tidlig i går for å få nok søvn, prøvd å drikke mye vann og spise næringsrik mat. Har foodpreppet kjøleskapsgrøt og ordnet meg matpakke til morgendagen og laget en handleliste til noen sunnere retter til uka. Håper på å komme forsiktig i gang med treningen i løpet av neste uke, men må nok prøve å ta det litt rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. november #508 Del Skrevet 11. november Klem til deg Er ikke noe gøy når man ser vekta går feil vei. Men prøv å trøste deg med at det har vært sykdom i bildet her, og de grammene opp er jo slett ikke så mye. Det blir bedre tider! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 15. november Forfatter #509 Del Skrevet 15. november Det er sant @Amatariel Sykdom kommer før eller senere når man har små barn, det er ikke til å komme utenom. Det som er mest irriterende er når jeg føler at det ødelegger "flyten" som jeg har slitt litt med å komme inn i, men jeg må jo bare akseptere at det er sånn det blir noen ganger. Må på en måte bare klare å reise kjerringa igjen, for dette blir nok ikke siste gang. Nå er jeg syk på 15. dagen (kjente at det prikket i halsen 1. november) og fortsatt hoster jeg mye slim. Men allmenntilstanden er mye bedre så nå er jeg endelig på bedringens vei! Vekten viste også litt nedgang, endelig under 70 kilo igjen. Forsatt ikke gått ned alt jeg gikk opp forrige uke, men glad for at tendensen har snudd. De siste dagene har jeg vært litt strengere med kosten igjen. Spist de "vanlige" måltidene og heller spist epler på kvelden når jeg blir "småsulten" av typen som man blir når man bare har lyst på noe. Det har heldigvis funket bra. I forrige uke spiste jeg kakemenn og nudler på kveldene. 🙈 Jeg hører mange si at de mister matlysten av å være syk, men det gjelder ikke for meg. Jeg får faktisk nesten økt apetitt. Sikkert fordi jeg er mye i ro og kjeder meg. Ingen trening som distraherer, og dessuten får jeg veldig lyst på sterk og salt mat, sunne ting mister litt smak for meg når man blir forkjølet. Men nå er jeg klar for å bruke helga på å bli helt frisk. Kanskje gjøre noe rolig trening som å gå tur eller gjøre yoga. Med den hosten jeg har så kjenner jeg at det i alle fall ikke blir noen joggetur, men nå som jeg først har sklidd litt ut av "streaken" så stresser jeg ikke like mye med det. Frisk først, så trening. Vektliste høst 2024: fredag 4. oktober: 71,2 kg (startvekt) fredag 11. oktober: 70,7 kg (-0,5 kg) fredag 18. oktober: 70,3 kg (-0,4 kg) fredag 25. oktober: 69,6 kg (-0,7 kg) fredag 1. november: 69,7 kg (+0,1 kg) fredag 8. november: 70,1 kg (+0,4 kg) fredag 15. november: 69,8 kr (-0,3 kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. november #510 Del Skrevet 15. november Det var som å lese mine egene tanker her :-D. Har også småbarn og prøver å vedlikeholde livsstilsendring samtidig, det er ikke så enkelt! Særlig det der med sykdom er så kjedelig, for da tar det noen uker før alle er ferdig med å være syk, også kommer neste sykdom. Yuk. Men heldigvis finnes det lyspunkter også med disse små 💛. Kjenner meg igjen i det å miste lysten på vanlig mat, men får økt appetitt for sterk mat og sur godteri. Det er nesten som at kroppen trur at litt sukker blir å gi meg mer energi og gjøre meg frisk 😅. Hadde det bare vært så vell. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå