Gå til innhold

KaBom trener

KaBom

Anbefalte innlegg

Bokdamen skrev (7 timer siden):

Legger igjen en påminnelse til meg selv om at jeg vil lese dagboken din. Men ser allerede at jeg lar meg inspirere til å finne frem målebånd i kveld. Noe man bør tenke på når man måler?

Jeg synes det er ganske knotete å få målt helt nøyaktig selv, så har ikke noen supertips, dessverre. 😅 På lår/mage prøver jeg å måle der omkretsen er størst hver gang, for å unngå en falsk opp-/nedgang hvis jeg tilfeldigvis treffer et annet punkt neste gang jeg måler. På magen måler jeg tre steder, rett og slett fordi midjemål brukes som en "standard" for å måle overvekt samtidig som jeg har mitt eget prosjekt nedenfor midjen og mitt mest overfladiske mål, nemlig å bli kvitt fettet som har samlet seg under navlen. 🙈

Ellers tror jeg det er lurt å ikke måle for ofte, for å unngå feilmarginer som bare blir forvirring. Men det er veldig gøy å ta opp båndet nå og sammenligne med første mål jeg tok i våres. Nå har jeg ikke hatt den bratteste vektnedgangen, men på målene ser jeg helt tydelig at kroppen har blitt mye mindre, særlig rundt "problemområdene" 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdag og allerede på Epic uke 2, dag 9 økt 7. I dag var det underkropp som stod for tur og dagens øvelser bestod av mange utfall fordelt på ulike serier der man først gjør den vanlige dynamiske øvelsen - holder statisk i 20 sek, dynamisk igjen og til slutt 20 sekunders pause. Helt jævlig, og jeg tror jeg revurderte hele programmet mens det stod på som verst :P Men det føles jo bra etterpå, så jeg ble gira på morgendagen (overkropp med manualer) etter fem minutter. 

Det er veldig deilig å kjenne på at jeg blir sterkere og har fått mer muskler, men jeg savner fortsatt høyintensitetstreningen som jeg drev med før. Det er lettere å "zoome ut" når målet er å få pulsen opp, og ikke behøve det samme fokuset på teknikk, noe som for meg krever en del konsentrasjon og koordinasjon, men samtidig er jeg veldig stolt av meg selv for at jeg tør å gå litt ut av komfortsonen og prøve noe nytt. 

Nyter også at jeg har tid til å få gjort unna treningen tidlig på dagen. Når hverdagen starter for fullt neste uke er jeg tilbake med kveldsøkter, men enn så lenge nyter jeg å kunne slappe av på kveldene og være ferdig trent. Har begynt å gjøre litt Yoga/stretch-øvelser på kvelden. Ikke noe avanserte greier, bare sittende på gulvet i kosedressen mens jeg ser på serier eller hører på lydbok. Blir veldig stiv av Epic-øktene, siden det er en helt annen treningsform enn jeg er vant til, så da er det veldig avslappende og deilig å få strukket seg litt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det egentlig hviledag i følge Epic-programmet, men bestemte meg for å ta økt ni i stedet, ettersom samboeren min reiser på jobbtur i dag, samtidig som en venninne er i byen for første gang på lenge. Så siden det mest sannsynlig blir en sosial helg samtidig som jeg er alene med datteren min er det ikke sikkert at det blir like mye tid til å trene. Jeg har dog en økt igjen i ukas program som jeg satser på å få skvist inn i løpet av helgen. Men akkurat i morgen tror jeg det er best å ta en hviledag. 😅 

Er også spent på veiedag i morgen. De siste to ukene har jeg så og si loggført alt jeg spiser i Lifesum. Da jeg startet på denne livsstilsendringen så var jeg litt i mot å telle kalorier. For det første så var jeg redd for at det skulle kreve mye tid og energi og jeg var også redd for at det skulle føles mer som en "slankekur" enn en livsstilsendring. At det skulle bli for rigid og vanskelig å gjennomføre uten å falle av vogna og at det ikke skulle føles bærekraftig i lengden. 

Nå er jeg slett ikke sikker på om jeg kommer til å logge kalorier til evig tid, og jeg håper jo at jeg til slutt lærer meg å ha et normalt, men avslappet forhold til mat der jeg både kan kose meg med god samvittighet når det passer og samtidig ikke overspise og falle inn i mønstre der jeg spiser for mye og feil mat over tid.

Når det er sagt så har det vært ganske fint for nå å ha litt oversikt. Selve loggingen tar minimalt med tid (jeg gjør overslag der nødvendig ettersom jeg av og til spiser mat som jeg ikke har laget selv), og jeg føler oppriktig at jeg får utnyttet kaloriene mine bedre, hvis det gir mening. Blir motivert til å spise mer næringsrikt og mettende ettersom jeg ikke vil bruke opp dagens budsjett på mat som bare gjør meg sulten igjen. I tillegg funker det også som en god demper de dagene jeg har spist litt dårlig. For eksempel ble jeg impulsivt invitert på vafler hos en nabo i går, noe som vanligvis ville gitt meg følelsen av å ha "ødelagt" hele dagen, om ikke uka, men siden jeg bare havnet 200 kalorier over dagsmålet så fikk jeg ikke lyst til å fortsette med å spise usunt. 

Siden forrige veiedag har snittinntaket vært på rundt 1800 kalorier, noen dager over, andre under. Har ikke turt å legge meg noe lavere, siden jeg trener 6 dager i uka for tiden og vil ikke miste muskelmasse, men det blir spennende å se hva utfallet blir. 

Må bare passe meg for at jeg ikke blir for manisk her også. 😅 Merker jo at fokuset mitt er veldig mye rettet mot livsstil, trening og mat, men det har vært deilig å ha et par uker med "hjemmeferie" hvor jeg virkelig har fått mye tid til å fokusere på det. Snart er hverdagen tilbake og da blir det nok naturlig at andre ting krever mer oppmerksomhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

Juli 2021
02. juli (0) -66.8-
09. juli (1) -- FERIE
16. juli (2) -- FERIE
23. juli (3) -- FERIE
30. juli (4) -66.8- kg (-kg)

August 2021
06. august (5) -66.0- kg (-0.8kg)

Totalt ned 0.8 kg denne uka og fornøyd. :) Målet mitt er å ligge rundt 0.5 i uka i snitt, så det er jo godt innafor, men samtidig så hadde jeg et lite håp om å se 58-tallet, ettersom jeg ellers har gått i null hele sommeren og føler derfor at jeg har litt mer å gå på. Det føles også som om kroppen holder på litt vann, ettersom gårsdagens økt var litt hardere enn vanlig, og middagen ble litt saltere enn vanlig, men vi får se.

Er fornøyd, men håper veldig på at jeg får brutt dette "platået" rundt 66 kg til neste uke. Har hengt her lenge nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (52 minutter siden):

Totalt ned 0.8 kg denne uka og fornøyd. :) Målet mitt er å ligge rundt 0.5 i uka i snitt, så det er jo godt innafor, men samtidig så hadde jeg et lite håp om å se 58-tallet, ettersom jeg ellers har gått i null hele sommeren og føler derfor at jeg har litt mer å gå på.

58 eller 65? 😉 Satser på at det løser neste uke, og om ikke annet er du jo i en veldig god steam på treningen 💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 6.8.2021 den 8.27):

58 eller 65? 😉 Satser på at det løser neste uke, og om ikke annet er du jo i en veldig god steam på treningen 💪💪

Haha, 65, så klart. 🙈 Tror ikke at jeg skal ned til 58. Muligens kun for å ha litt slingringsmonn. 

Helga har vært veldig hektisk og en del ting ble ikke som planlagt da jeg fikk uventete husgjester for helga da min venninne som var i byen med sine to barn plutselig stod uten husrom. Det var for all del bare hyggelig, men også slitsomt å skulle være vert hele helgen samtidig som pappaen til toåring midt i trassalderen var bortreist. Ble mange enkle løsninger, blant annet bollelaging (og spising!)  for å holde barna opptatt og take away til middag. Tror også at jeg har drukket litt for lite vann, for våknet i dag med en dundrende hodepine. 

Men etter å ha rehydrert meg og sagt farvel til gjestene fikk jeg tatt en 45-minutters økt mens ungen sov og det gjorde virkelig underverker etter to hviledager. Følte meg med en gang både fresh og opplagt. :) 

Resten av dagen går med til rydding og planlegging av neste uke. Første uka der jeg jobber 100% etter ferien, så det blir nok slitsomt, men jeg gleder meg masse til å komme i gang med nye rutiner. Har jo fått trent en del nå mens jeg har jobbet redusert, og er spent på om jeg får til å fortsette med det. Jeg har en relativt aktiv jobb, så tror fint at jeg kan gå litt ned i antall økter uten at det er noen krise, men vil ikke falle helt ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig imponert over hvor flink du er med treningen 👏👏 og kjempefine tall. Du ser nok snart 65-tallet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart overstått med første uke tilbake fra jobb. 😄 Kjenner at det skal bli deilig å finne hverdagsflyten igjen, selv om jeg ikke har landet helt ennå. Har vært to netter på hotell i forbindelse med "kick off" på jobben og det har blitt både god mat og litt godt å drikke. Men føler at jeg klarte å kose meg med måte. Ble totalt tre alkoholenheter, mye færre enn på samme arrangement tidligere år og selv om jeg absolutt spiste godt så spiste jeg meg ikke helt stappa. Var også hyggelig å pynte seg i gamle penklær som har ligget langt inne i skapet og vært for trange lenge. 

Siden jeg var bortreist og opptatt omtrent hele døgnet i to dager så har treningen lidd litt, dvs. at jeg må ta igjen en økt i løpet av helga hvis jeg skal følge programmet. Men fikk tatt en økt i dag da jeg kom hjem, og det var godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (10 timer siden):

Snart overstått med første uke tilbake fra jobb. 😄 Kjenner at det skal bli deilig å finne hverdagsflyten igjen, selv om jeg ikke har landet helt ennå. Har vært to netter på hotell i forbindelse med "kick off" på jobben og det har blitt både god mat og litt godt å drikke. Men føler at jeg klarte å kose meg med måte. Ble totalt tre alkoholenheter, mye færre enn på samme arrangement tidligere år og selv om jeg absolutt spiste godt så spiste jeg meg ikke helt stappa. Var også hyggelig å pynte seg i gamle penklær som har ligget langt inne i skapet og vært for trange lenge. 

Siden jeg var bortreist og opptatt omtrent hele døgnet i to dager så har treningen lidd litt, dvs. at jeg må ta igjen en økt i løpet av helga hvis jeg skal følge programmet. Men fikk tatt en økt i dag da jeg kom hjem, og det var godt.

Kjenner følelsen av å komme tilbake til hverdagen 😁 Snart ferdig med første uke her også, og kjenner det går litt sakte å komme igang igjen.

Følelsen av å passe gamle klær som har vært for trange er helt utrolig. Dessverre har jeg kastet mange gamle klær fordi jeg trodde jeg ALDRI ville passe i de igjen. Fordelen med det er at jeg nå må kjøpe nye klær 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (26 minutter siden):

Følelsen av å passe gamle klær som har vært for trange er helt utrolig. Dessverre har jeg kastet mange gamle klær fordi jeg trodde jeg ALDRI ville passe i de igjen. Fordelen med det er at jeg nå må kjøpe nye klær 😂

Ja, det er flott. Jeg vet jo selvfølgelig at stil og størrelse ikke trenger å henge sammen, men man skal virkelig ikke undervurdere hvor kjipt det er å bruke klær du har kjøpt i all hast fordi det du har er blitt for smått, slik jeg har gjort lenge nå. 

Merker at jeg må ta en runde i skapet og rydde opp litt. Har en del klær som nå er for store og samtidig er det mye som har ligget lenge ubrukt som rett og slett ikke er min stil lengre. Siden sist jeg brukte disse størrelsene har jeg blitt flere år eldre, har fått barn og kroppen og hodet forandret seg. Ikke alt som sitter like pent lengre, ikke alt som er min stil lengre og ikke minst så har jeg blitt mer kresen på kvalitet. Ønsker på sikt å bygge opp en ny basisgarderobe der jeg har færre plagg, samtidig som man kan variere, men det kan jo ta tid. Må nok også ut i butikker og prøve ting fysisk på for å se hva jeg liker og ikke. 

Ellers, veiedag og jeg er veldig fornøyd med å være under 66 kg 😄 

Juli 2021
02. juli (0) -66.8-
09. juli (1) -- FERIE
16. juli (2) -- FERIE
23. juli (3) -- FERIE
30. juli (4) -66.8- kg (-kg)

August 2021
06. august (5) -66.8- kg (-0.8kg)
13. august (6): -65.7- kg (-1,1 kg)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (3 minutter siden):

Ja, det er flott. Jeg vet jo selvfølgelig at stil og størrelse ikke trenger å henge sammen, men man skal virkelig ikke undervurdere hvor kjipt det er å bruke klær du har kjøpt i all hast fordi det du har er blitt for smått, slik jeg har gjort lenge nå. 

Merker at jeg må ta en runde i skapet og rydde opp litt. Har en del klær som nå er for store og samtidig er det mye som har ligget lenge ubrukt som rett og slett ikke er min stil lengre. Siden sist jeg brukte disse størrelsene har jeg blitt flere år eldre, har fått barn og kroppen og hodet forandret seg. Ikke alt som sitter like pent lengre, ikke alt som er min stil lengre og ikke minst så har jeg blitt mer kresen på kvalitet. Ønsker på sikt å bygge opp en ny basisgarderobe der jeg har færre plagg, samtidig som man kan variere, men det kan jo ta tid. Må nok også ut i butikker og prøve ting fysisk på for å se hva jeg liker og ikke. 

Tidligere hadde jeg klær jeg ikke nødvendigvis likte, men som passet 🤪 Og alle disse er nå gitt bort. 

Jeg skal også etterhvert bygge meg opp en ny garderobe med klær jeg liker, men siden jeg ikke er kommet i nærheten av målet mitt enda blir det litt å kjøpe det jeg MÅ kjøpe. Mye av det nye jeg har kjøpt har allerede blitt for stort, så det er ikke tiden for de store utskeielsene på klesfronten enda. Samtidig er det viktig for meg å ha klær jeg føler meg bra i når jeg skal på jobb eller andre ting. Jeg føler meg ikke bra selv hvis klærne mine ser ut som sekker på kroppen.

Samtidig så sliter jeg jo med å faktisk se min "nye" kropp. Så jeg har ikke helt enda funnet ut hva som faktisk er "riktig" for meg å bruke. Det henger fortsatt litt i meg at det ikke skal være for kroppsnært, selv om  jeg nå helt klart KAN bruke kjoler som sitter inntil og ikke bare sånne "sekke-kjoler".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med klær er en ting jeg så smått har begynt å tenke på. Jeg er en mix av å ha kastet/gitt bort klær jeg tenkte jeg aldri ville passe igjen og å ha litt gammelt i skapet. Merker at ting begynner å sitte litt bedre, men har ikke beveget meg innover i skapet enda. Men jeg ser som deg @KaBom at jeg har forandret litt stil og født to barn, så de klærne innerst i skapet kanskje ikke er så interessante lenger. Har også en drøm om en helt ny garderobe bygget fra bunnen, og vet litt hva jeg vil ha, jeg har bare ikke hatt kroppen til det. Men det prosjektet begynner en gang i 2022, først må jeg komme meg dit jeg vil 👊 

Nyt helgen, så kommer hverdagen sigende etterhvert. Jeg nærmer meg ferdig med uke to etter ferien, og merker jeg fortsatt har litt ferie i form av at jeg tar meg akkurat så mye tid jeg vil til trening og tur på kveldene og lar andre ting flyte litt. Blir fort nok høst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske sosial og kaotisk uke er over og jeg er skikkelig stolt over meg selv for å ha klart å fullføre de 5 ukentlige øktene i Epic programmet, pluss en joggetur i tillegg. 😄 Hvor jeg har funnet tiden til alle disse øktene aner ikke (full arbeidsuke, to kvelder på hotell inkludert fullt program med jobben både dag og kveld, intet mindre enn to store familieselskap samt to kaffebesøk).

Før slet jeg jo med å finne tid til å trene en økt i uka hvis jeg hadde halvparten så mye å gjøre, mens nå klarer jeg å finne timer og halvtimer her og der til å slenge inn en økt (oftest på kveldene). Har også blitt flinkere til å dusje uten å vaske håret og det sparer jo en del tid når man trener seks ganger i uka. Tror rett og slett at jeg har blitt en av disse treningsgale folkene som jeg ikke forstod meg på tidligere. :P 

Jeg begynner også å se store forskjeller på kroppen nå. Til tross for at jeg bare er noen hundre gram lettere enn det jeg var i juni så har nok fettprosenten gått ned en hel del i løpet av sommeren. Fortsatt en del å ta av fra mage og lår, men det minsker tydelig. Jeg kan se at silhuetten min har blitt smalere (skvetter litt av refleksjonen fra egen kropp hvis jeg går forbi et butikkvindu, for eksempel) og den siste uka har jeg begynt å plukke frem mange klær som jeg ikke har brukt på åresvis.

Som et ledd i å fornye garderoben har jeg derfor startet et lite klesprosjekt. I stedet for å bruke de samme klærne som ligger fremst i skapet prøver jeg hver dag å plukke frem et plagg som ikke har blitt brukt på en stund og prøver det på. Med unntak av tydelige sesongplagg som ikke passer til været prøver jeg å ENTEN bruke plagget en dag for å se hvordan det føles på eller (hvis jeg absolutt ikke vil bruke det) legge det i en pose der jeg samler opp til å gi bort eller gjenvinne.

Denne uka fant jeg for eksempel et par chinos som har vært for små og som var kjempedeilige å gå i som sensommerbukser og i dag fant jeg jaggu en cardigan som jeg elsker, men som var blitt glemt bort. Neste uke skal jeg prøve å bli enda tøffere og prøve på noen skjorter (som så sprengt ut sist jeg brukte de da knappene spriket) og bluser (av typen tynt stoff, som avslører hele figuren). 

Neste uke blir uke 4 av Epic-programmet. Fem økter (fire er rene styrkeøkter, den siste en såkalt HIIT med styrkeøvelser uten vekt med tempo), og i tillegg så håper jeg på å få inn en liten joggetur. Kan bli litt mye med seks økter på en uke, men skal prøve å legge joggeturen til samme dag som den korteste av styrkeøktene (jogge hjem fra jobb først, for eksempel) slik at jeg i alle fall får to hele hviledager. Og verden raser heller ikke sammen om jeg ikke får til den joggeturen. ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt der med deg mtp treningen, merker jeg har lyst å ta med tid til det så ofte som mulig Før sommeren hadde jeg ikke ork, denne uken har jeg fått inn to joggeturer, en styrkeøkt, en runde yoga og en fjelltur i høyt tempo. Og hvis jeg er ærlig er det primært tid på sofaen jeg har ofret 😬 Håper dette varer, for jeg er veldig fornøyd med prioriteringen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med mye trening til tross for en hektisk uke 👏

Skjønner godt at fettprosenten din har endret seg så flink du er til å trene. Og det er greit å plutselig passe klær som hadde blitt for små.

Ønsker deg en fin fin uke 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. april (0) -69.9-
23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
21. 
mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
28. mai (6) -67.4- kg (-0 kg)
04. juni (7) -67.1- kg (-0.3kg)
11. juni (8) -66.0- kg (-1.1kg)
18. 
juni (9) -66.0- kg (-0kg)
25
. juni (10) -65.8- kg (-0.2kg)
02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
13. august (17😞-65.7- kg (-0.3 kg)
20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)

Totalt ned: 5,6 kg

Oppdaget at jeg ikke hadde en samlet oversikt over alle veiedager siden jeg startet i april, så tenkte å slenge den inn her, siden det er gøy å se det samlet. :) 

5,6 kg nedgang over 18 uker er jo absolutt ikke raskt, og kanskje ikke en veldig imponerende nedgang, men for meg har det betydd utrolig mye. Én ting er selve vekten, at jeg ser bedre ut og at klær sitter bedre, men jeg føler meg også mye mer hjemme i mitt eget skinn, noe jeg ikke har gjort på flere år. Er også i mye bedre form, har fått bedre utholdenhet, er sterkere og har fått bedre balanse. Og ikke minst så har det vært utrolig gøy å teste ut nye ting som jeg ikke turte å drømme om at jeg skulle få til da jeg startet i april. Da var jeg nok i mitt livs dårligste form. Ingen kondis, veldig høy fettprosent og utrolig lite muskelmasse. Jeg var så svak i kroppen da jeg startet at jeg ikke fikset enkle øvelser der man skal holde egen kroppsvekt i f.eks. planke. Nå greier jeg 3-4 pushups på tærne og med god utøvelse. 

Denne uka klinka jeg til med 1.4 kg som er et veldig høyt tall for meg å være. Kan nok komme av at jeg har slitt litt med å spise nok den siste uka. Å få hverdagen "rett i fleisen" igjen har vært veldig fint, men også stressende og jeg har ikke kommet helt inn i rytmen sånn at jeg husker å spise nok mens jeg er på jobb. Har en drøss med nye prosjekter samtidig som jeg har fulgt opp noen nyansatte, så da ble lunsj nedprioritert. Så målet for neste uke er faktisk å spise mer. 😎 Når jeg trener så mye som jeg gjør er det nok helt avgjørende at jeg ikke tar snarveier og hopper over spisingen, for da vil jeg jo også miste resultater på treningen og/eller risikere å bli veldig utslitt. Men har god tro på at jeg skal klare å finne den balansen, så er ikke bekymret. I motsetning til de siste ukene så har vi ingen planer denne helga, noe som er veldig deilig. Skal bruke tiden på å være med familien min, husarbeid og forberede ny uke. Rett og slett nullstille meg. 

Treningen denne uka har gått fint. Har hittil gjort tre Epic-økter pluss en løpetur i tillegg. Har to økter igjen i programmet som jeg tenkte å ta i dag og i morgen. Da jeg startet på dette programmet var jeg helt utslitt etter en økt og brukte all energi på å bare få gjennomført øvelsene. Nå har jeg økt vekten/belastningen betydelig og kan øvelsene mye bedre. I dag skal jeg gjøre en timelang økt med styrke for hele kroppen. Tror det blir bra, men synes økter på en time kan bli litt lange (alle andre økter er maks 45 minutter), så skal prøve å finne meg en god lydbok før jeg går i gang. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt jobba @KaBom 👏🏼👏🏼
Den hverdagen som kommer med et smell kan være tøff på mange måter, så jeg håper du får bedre kontroll og bedre balanse neste uke. Gjort er gjort, og ikke-spist er ikke-spist 🤪

Det er deilig med slike helger uten planer. Jeg gleder meg allerede til min neste 🙈 Men samtidig er det fint å ha aktive helger også da, men får ikke alltid henta meg inn så mye som jeg trenger. Og når en vet at neste ordentlige friperiode ikke slår inn før til jul (for min del), da prøver jeg å utnytte helgene ekstra godt.

Ha en fin dag og helg. Nyt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Dundre ❤️ Det er sant at både aktive og rolige helger har sin sjarm. Egentlig har det vært veldig deilig å være sosial igjen, da store deler av vinteren og våren bestod av full nedstengning her i Oslo, men tror det toppet seg litt for meg i forrige uke da vi både hadde hatt forskjellige overnattingsgjester to langhelger på rad og jeg i tillegg var bortreist midtukers i forbindelse med jobben. Bare det å finne roen med podcast og klesvask nå i helga var fantastisk.

Jeg hadde også litt utskeielser i helga. Godis på fredag og kafébesøk med hvetebakst på søndag. Hvetebaksten var verdt det, godisen tror jeg at jeg har vent av meg, for det smaker ikke like godt lengre, og jeg merker at jeg blir ganske oppblåst av det. :P 

Startet på uke 5 av Epic i går og er dermed snart halvveis. Det har gått veldig raskt og samtidig ikke. Jeg elsker å kjenne meg sterkere, og resultatene jeg har sett på kroppen i løpet av disse fem ukene er helt utrolig. Men samtidig så kjenner jeg også at det å binde seg til fem økter i uken er mye... Er mye annen trening jeg har lyst til å gjøre som jeg rett og slett ikke finner tid/overskudd til og jeg savner den euforiske følelsen av å være gjennomsvett og andpusten etter kondisjonstrening. 

Så har halvveis bestemt meg for å ikke starte på et nytt 10-ukers program (Caroline Girvan har totalt tre stykker som ligger gratis ut på YouTube). Jeg ser heller for meg at jeg fortsetter å gjøre 1-3 styrkeøkter med Caroline i uka, for å ikke miste den styrken jeg har fått, men samtidig gjøre mer løping og yoga/stretch. Jeg liker variasjon bedre og jeg er i en fase der jeg fortsatt har mye jeg har lyst til å teste ut. Ser heller for meg å starte på nye 10 uker i januar eller noe, når det er mørkt og kaldt ute og for å nå nye mål i løpet av våren. 

Men skal uten tvil fullføre programmet jeg er på nå. 😄 Har liksom lyst til å se hvor det ender etter å ha investert så mye tid i det allerede. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok siste dose av covidvaksine i går og ble ganske slått ut. Heldigvis ikke veldig syk, men sliten nok til at det ble to hviledager på rad. Men jeg har sovet ganske dårlig denne uka, så det er ikke sikkert at det er det dummeste her og nå. 

Merker at jeg kom litt sliten ut av forrige uke. Spiste nok litt for lite i uka i forhold til treningsmengden og sov definitivt alt for lite (for noen uker siden virket det som om 2-åringen hadde begynt å sove gjennom natta, men det er definitivt ikke tilfelle), så denne uka har jeg prøvd å ta bedre vare på meg selv, i alle fall i den grad jeg kan kontrollere det (toåringens oppvåkninger lever jo sitt eget liv). Har fått spist litt mer og tatt det ganske rolig, selv om jeg fortsatt har et mål om å få til de fem epic-øktene mine. 

Har derfor ikke forhåpninger til nedgang på vekta denne uka. Forrige ukes tall var dessuten så lavt at bare det å unngå å gå opp igjen regnes som en seier i min bok. :) Jeg hadde en runde med ganske hard slanking for omtrent fem år siden der jeg endte opp med å miste all energi, så jeg er definitivt mer tålmodig nå enn det jeg var. Så får vi se hva vekten viser i morgen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også ganske sliten og trøtt etter dose to, men heldigvis går det over 👍

Det med å passe på matinntaket (at det blir nok altså) når man også trener mye er viktig. Hvis ikke blir energinivået ganske lavt. Har slitt selv med søvn de siste ukene (uten å ha en to-åring å skylde på 😁) og det er ganske slitsomt i lengden.

Håper du blir positivt overrasket når du går på vekta uansett 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...