Gå til innhold

Helsedirektoratet foreslår en rekke tiltak for å hindre videre smittespredning.


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forskjellen er vel at man kan flytte på seter som ikke er fastmontert, derfor er det ikke like trygt..?

Håper ikke det blir sjenkestopp. For det første tror jeg det bare fører til at folk drikker hjemme i stedet, ergo mindre trygt. For det andre så blir kjæresten min mest sannsynlig permittert, da stedet han jobber sikkert blir stengt, og han er helt avhengig av å tjene penger da han ikke er norsk og har ingen rettigheter fra nav eller lånekassen (vi er studenter). 

Håper også at treningssentre ikke stenger, er ikke akkurat trengsel der, og det er ikke mange som har blitt smittet der. Det er allerede gode tiltak på treningssentre. Det er iskaldt ute og jeg har ikke lyst til å trene utendørs, blir forbanna om treningssenteret stenger. Hva skal jeg gjøre da? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (16 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/11869468/

Mulig jeg er dum, men hva er forskjellen på om setene er fastmontert eller ikke ?

Forslaget fra helsedirektoratet
"Maksimalt 10 personer på innendørs arrangement, likevel 200 personer hvor alle i publikum sitter i fastmonterte seter."

blir bare for dumt rett og slett... Fastmonterte seter er som regel ikke langt nok unna hverandre til at det ikke er smitterisiko..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke på byen folk blir smitta, men på hjemmefester ute av kontroll.. Det fyrer jo bare opp under det... 

 

Faen altså. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (2 minutter siden):

Forslaget fra helsedirektoratet
"Maksimalt 10 personer på innendørs arrangement, likevel 200 personer hvor alle i publikum sitter i fastmonterte seter."

blir bare for dumt rett og slett... Fastmonterte seter er som regel ikke langt nok unna hverandre til at det ikke er smitterisiko..

Helt sinnsykt! Hvilke arrangement er det egentlig de mener? Gudstjenester? Stammer ikke 40% av smitten fra religiøse arrangement? Sist ut var 25 smittede på ÈN julegudstjeneste..men barnebursdager med barn som omgås i samme kohort må avlyses 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Sånn går det når folk bare måtte reise rundt i landet for å feire jul og nyttår i år. 

(Veldig dumt tidspunkt å slappe av på, når vaksineringen er flere måneder unna, og nye muterte virus banker på døra.)

Det er visst pressekonferanse i dag klokken 18.00.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Huff. Sånn går det når folk bare måtte reise rundt i landet for å feire jul og nyttår i år. 

(Veldig dumt tidspunkt å slappe av på, når vaksineringen er flere måneder unna, og nye muterte virus banker på døra.)

Det er visst pressekonferanse i dag klokken 18.00.

 

Irritert. Vi har holdt oss for oss selv hele jula. Håper begravelsen vi skal i på fredag lar seg gjennomføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (5 minutter siden):

Helt sinnsykt! Hvilke arrangement er det egentlig de mener? Gudstjenester? Stammer ikke 40% av smitten fra religiøse arrangement? Sist ut var 25 smittede på ÈN julegudstjeneste..men barnebursdager med barn som omgås i samme kohort må avlyses 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ 

Merkelige forslag fra Helsedirektoratet, men er en kirkevandring det samme som gudstjeneste? Og gjelder dette bare kristne  religiøse samlinger? :klo: 
 

 

  • Maksimalt 10 personer på kirkevandringer i kristne trossamfunn som regulert i § 13 a første ledd bokstav d Innstramninger for skjenkesteder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de lander på rette tiltak som faktisk vil bryte smittetrenden og hjelpe oss å sikre oss bedre mot de nye virusversjonene. 200 på fastmonterte seter hjelper jo ingenting, det er når folk samles lenge innendørs at viruset spres mest uavhengig om man holder en-to eller flere meters avstand, det har kinesiske og amerikanske studier vist blant annet. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når de bare måtte åpne for at folk skulle være sammen i jula/ nyttår.. helt utrolig!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 minutt siden):

Sånn går det når de bare måtte åpne for at folk skulle være sammen i jula/ nyttår.. helt utrolig!

Om de ikke hadde åpnet for det så tror jeg folk ville gjort som de ville uansett. Det har man jo sett flere som har svart på tråder på KG i julen.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tommel opp for å foreslå digital undervisning for ungdomsskole og VGs. Der kan det fort bli mange i karantene og mye smitte når alle lærerene og elevene skal tilbake fra familiebesøk og juleferie

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (6 minutter siden):

Huff. Sånn går det når folk bare måtte reise rundt i landet for å feire jul og nyttår i år. 

(Veldig dumt tidspunkt å slappe av på, når vaksineringen er flere måneder unna, og nye muterte virus banker på døra.)

Det er visst pressekonferanse i dag klokken 18.00.

 

Ja de fæle egoistiske studentene som kanskje ikke har sett familien på nesten et år vil hjem når de har fri og tid å reise til familien sin istedet for å sitte alene på en liten hybel i 2 uker.
De fæle foreldrene der de voksne barna bor i et annet land og kanskje vil møte de etter et år uten å ha møtt de. Kanskje se barnebarna sine også.

Mange har holdt seg unna folk i månedsvis og trodde at de kan holde ut litt til -«etter sommeren da kan vi møte familien igjen».Men så ender det med å bli ennå vanskeligere å møte de. Så man må møte familie osv. når man kan.

For, man vet aldri når regjeringen, og myndigheter verden over bestemmer seg for å ha ennå strengere regler, forandre på regler, forbud/påbud osv. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandel92 skrev (23 minutter siden):

Håper også at treningssentre ikke stenger, er ikke akkurat trengsel der, og det er ikke mange som har blitt smittet der. Det er allerede gode tiltak på treningssentre. Det er iskaldt ute og jeg har ikke lyst til å trene utendørs, blir forbanna om treningssenteret stenger. Hva skal jeg gjøre da? 

Enig. Treningssenteret gjør at jeg bevarer vett og forstand. 😩

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miss perfect skrev (8 minutter siden):

Sånn går det når de bare måtte åpne for at folk skulle være sammen i jula/ nyttår.. helt utrolig!

Jeg er sikker på at Erna og Høie ikke satt alene på julaften. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (1 minutt siden):

Jeg er sikker på at Erna og Høie ikke satt alene på julaften. 

Selvfølgelig gjorde de ikke det..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, parmanoia said:

Enig. Treningssenteret gjør at jeg bevarer vett og forstand. 😩

Samme her! Jeg orker ikke tanken på å bare sitte alene i hybelleiligheten. Jeg har så å si ikke gjort noe i jula, bare vært med nærmeste familie, vi var fire personer på julaften og både jeg og broren min testet oss for korona da vi dro hjem. Hadde gledet meg til å komme tilbake til studiebyen og komme skikkelig i gang med treninga igjen. Blir faktisk skikkelig sur om  de stenger. Folk må jo ha NOE å gjøre, tror ikke at alle bare kommer til å være hjemme om de stenger alt, tror en god del kommer til å møte andre likevel. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (4 minutter siden):

Jeg er sikker på at Erna og Høie ikke satt alene på julaften. 

De fleste gjorde vel ikke det, men hadde besøk med de maksbegrensningene som er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...