Gå til innhold

Hva tenker du om en person som er ufør og har 0 venner, aldri hatt kjæreste, aldri hatt sex, aldri vært på fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker du at det må feile personen noe? 

Anonymkode: aa642...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er personen?

Anonymkode: 9efd8...39e

27 kvinne

Anonymkode: aa642...c1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe negativt, er ufør selv jeg. Tenker at du må prøve å starte med å få deg venner på en eller annen måte, kanskje møter du da en mann/dame du liker. 

Hva er grunnen til at du er ufør ? 

Anonymkode: 6a2e2...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker ikke at det må "feile" personen noe. Tenker heller at det er en person som har vært i ulike situasjoner sammenlignet med meg. Kanskje mange situasjoner jeg ikke har måttet vært i - kanskje noen jeg har vært i. Hvem vet. 

Anonymkode: 55d94...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at jeg ville gjerne snakket med den personen, tenker også at vi kunne lære noe av hverandre.

Anonymkode: a318e...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært meg. Hvis jeg hadde vært litt uheldig.

Endret av Kågebruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe feiler det jo personen med tanke på at en er ufør. :P Og jeg tenker at det må være veldig trist å ha levd såpass lenge uten å fått gjort noe som de fleste andre gjør. Men ingen vet jo at du ikke har gjort disse tingene om du ikke forteller det til alle og det regner jeg jo med at du ikke gjør. Alle har sitt og du har ditt. Er jo bare du som kan endre dette hvis det er noe du ønsker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne personen har hatt en vanskelig oppvekst, på en eller annen måte. Enten pga sykdom eller omsorgssvikt, eller begge deler. 

Anonymkode: 78417...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvordan vedkommende har det med seg selv. Hvis svaret er vondt, ville jeg syntes synd på henne og tenkt på hvordan jeg evt kunne hjelpe eller hjulpet personen å hjelpe seg selv. 

Anonymkode: 35367...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først lurer jeg på hvordan man vet alt det om en person? Deretter tenker jeg at vedkommede har et trist liv som både er ufør og mangler venner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en hey girl gruppe på facebook. Alle medlemmene der er ute etter å finne seg nye venner av ulike grunner. Spør om noen vil møtes i en park, på cafe, eller lignende for å bli kjent. Kanskje etter corona. Må sikkert treffe flere før du finner noen du klikker med. Sånn er der for alle. Lykke til.

Anonymkode: e0bff...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at den personen ikke vil ha jobb, venner, kjæreste ha sex, eller dra på fest. Ellers så er personen lat eller dum.

Som alt annet må man jobbe for det som er nevnt over. Man må stå på for å få en jobb. Du må oppsøke folk og jobbe for å få seg venner og kjæreste. Som kan føre til sex, eller at man blir invitert til fest. 


Jeg tenker at den personen er lat, som ikke vil gjøre den jobben og betale den inngangsbilletten det er for å få disse tingene i livet sitt.


Eller så er personen dum, og tror at slike ting faktisk kommer dalende fra himmelen og finner vedkommende i sofaen helt uten videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente-

Tenker kanskje at personen er noe usosial hvis man aldri har hatt venner. 
 

Å ikke hatt kjæreste eller sex er ikke direkte unormalt, kan jo kanskje synes det er litt rart hvis man er over 25 og aldri hatt kjæreste, men man kan jo se på det positivt også. Sparer seg til den rette, ikke vært på så mange kan være en bra ting det. 
 

Å være ufør kan komme av feks. kronisk sykdom, trenger ikke være noe mentalt feil. Så det tenker jeg ikke så mye over, men kan jo tenkes at den personen muligens har litt dårlig økonomi og kanskje litt kjedelig fritid? 
 

Å aldri vært på fest er jo noe man selv kan ordne. Når man er gammel nok til å dra på byen så er det jo bare å gjøre det🥳 Jeg tenker vel heller at den personen kanskje er rolig av seg og kanskje ikke opptatt av slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det er litt rart, ja. Håper vedkommende har en hobby hun brenner sterkt for og som engasjerer.

Edit: Om det er sykdommen sin feil at hun ikke har venner, sex eller kjæreste så forstår jeg det. Noen er faktisk så syke at slikt blir vanskelig.

Endret av Flamme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er tungt å være denne personen. Vondt å være ensom, uten venner. Og heller ikke frisk, sisen hun er uføretrygdet. Jeg får en vondt følelse av at det er deg selv du snakker om. Håper ting kan bedres for deg eller denne personen. Kanskje en måte å treffe nye folk på, er å begynne på et kurs(hvis vedkomnende orker da) En forening kanskje? Aktiviteter på dagtid for folk som er sykmeldte/uføretrygdet er også et tilbud kommuner kan ha. Da kan man møte likesinnede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på hvilke diagnoser denne personen kan ha...

Anonymkode: e3dba...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tenker du at det må feile personen noe? 

Anonymkode: aa642...c1c

Ja, det tenker jeg, fordi denne personen er ufør. Altså ikke frisk. 

Men har ingen negative tanker om henne og tenker at stakkars denne personen som lever så isolert og som har gått glipp av så mye fint i livet av en uheldig grunn. Hadde hun vært i mitt nærmiljø så tror jeg kanskje at jeg hadde tatt kontakt med henne for å gi henne en mulighet til å ha kontakt med noen hvis hun ønsket det. Kanskje kunne jeg hjulpet henne, hvis hun var åpen for det.

Hadde virkelig ønsket henne alt godt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...