Gå til innhold

Hva tenker du om en person som er ufør og har 0 venner, aldri hatt kjæreste, aldri hatt sex, aldri vært på fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morpheus skrev (31 minutter siden):

Tenker at den personen ikke vil ha jobb, venner, kjæreste ha sex, eller dra på fest. Ellers så er personen lat eller dum.

Som alt annet må man jobbe for det som er nevnt over. Man må stå på for å få en jobb. Du må oppsøke folk og jobbe for å få seg venner og kjæreste. Som kan føre til sex, eller at man blir invitert til fest. 


Jeg tenker at den personen er lat, som ikke vil gjøre den jobben og betale den inngangsbilletten det er for å få disse tingene i livet sitt.


Eller så er personen dum, og tror at slike ting faktisk kommer dalende fra himmelen og finner vedkommende i sofaen helt uten videre. 

Men du veit åså at personen er ufør så det burde være andre alternativer til "dum" og "lat".... det ikke er så "lett"

Til ts: Jeg ville tenkt at du hadde noen problemer du slet med, men ikke dømt deg. Jeg var som deg i mange år, trengte litt dra hjelp til å komme meg ut av det. Jeg begynte å jobbe en dag i uka på en fabrikk som var tilrettelagte jobber for uføre og mennesker under utredning. Så du får vært litt sosial og jobbet litt (tilpasset det du orker) man får øvd seg sosialt og du må ta baby steps om du har det som du beskriver (og vil ut av det) Snakk med NAV i komunen din om det er noen tilbud 😊 Hva med å snakke med en psykolog? Det er ikke et nederlag, jeg fikk mye ut av det.

Tilslutt så vil jeg si at folk tenker nok ikke så mye over det som du frykter, ikke tenk på det. Tenk på hva som gjør deg lykkelig :klem: Jeg mener ikke at du må være sosial, kanskje du er fornøyd med å være alene?

Anonymkode: 6b947...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at folk må ha enormt god tid siden man forventes å tenke noe om enhver situasjon, sammensetning av ulike livssituasjoner og plager hos andre. Det må jo gå trill rundt for folk når man skal tenke så forbanna mye om andre absolutt hele tiden. Nesten så jeg ikke tror på tidsklemma mer...

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: d0bb4...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (1 time siden):

Tenker at den personen ikke vil ha jobb, venner, kjæreste ha sex, eller dra på fest. Ellers så er personen lat eller dum.

Som alt annet må man jobbe for det som er nevnt over. Man må stå på for å få en jobb. Du må oppsøke folk og jobbe for å få seg venner og kjæreste. Som kan føre til sex, eller at man blir invitert til fest. 


Jeg tenker at den personen er lat, som ikke vil gjøre den jobben og betale den inngangsbilletten det er for å få disse tingene i livet sitt.


Eller så er personen dum, og tror at slike ting faktisk kommer dalende fra himmelen og finner vedkommende i sofaen helt uten videre. 

Enkel tankegang.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiler mer med en person som hele tiden må tenke på hva, hvis om og atte når det gjelder folk som er uføretrygdet.

Finns mange som ikke er uføretrygdet, er 27 og kanskje eldre som er i samme situasjon. Finner vi mange tråder om dette? NEI.

 

Anonymkode: 421c0...76c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig «feiler det vedkommende noe», h*n er jo ufør? Ut over det ville jeg vel tenke h*n var ensom og preget av det som feilte han/henne. 

Anonymkode: 6ed3d...453

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker du at det må feile personen noe? 

Anonymkode: aa642...c1c

Tenker at personen kan være begavet...hvordan kan du være sikker på at han ikke har valgt det livet selv? ..utenom det å kanskje være ufør.  Slutt å se det negative i en slik livssituasjon og forhåndsdøm deretter...det kan være grunnen til at denne personen nettopp har valgt et liv alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker du at det må feile personen noe? 

Anonymkode: aa642...c1c

Hadde det ikke vært for viruset, hadde jeg tenkt at denne personen fortjener en varm klem fra alle rundt seg, samt en liten oppmuntring i form av et koselig juleeventyr.

Ønsker deg uansett alt godt i det nye året, og lykke til videre på alle måter, for om noen er ufør, ikke har noen venner, aldri hatt kjæreste, aldri hatt sex, og heller aldri vært på fest, er uten betydning - det eneste som er viktig, er at dette mennesket er et unikt, levende menneske som gjør verden rikere ved å være til.

Anonymkode: 6fe7e...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Jeg tenker at personen ka skje har aspergers eller en psykisk lidelse som hindrer hen å ta del i livet. Mulig unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg håper hun blir inkludert og invitert på fest og andre sosiale ting.

alle kan bli uføre (ja alle! Man rår ikke over sykdom og ulykker).

Anonymkode: c755a...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...