AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #281 Del Skrevet 6. januar 2021 Oppgitt78 skrev (4 timer siden): Jeg har også drevet mye med banekjøring i min ungdom. Det gir ikke det samme resultatet, da underlaget er rimelig jevnt preparert. På en parkeringsplass kan man plutselig treffe på grus, sørpe, bare flekker, og andre «overraskelser». Det gir et langt bredere erfaringsnivå enn ved banekjøring. Men, banekjøring er langt bedre enn ingenting, og kan anbefales for alle. Tror vi snakker om forskjellige ting. En ting er å bremse hardt på en parkeringsplass for å sjekke dekkene. Eller holde si 40 km/t i en jevn sving for å plutselig svinge hardere for å simulere en gjenstand i veibanen, for deretter stanse. DET kan ha noe for seg og kan i større grad forstås. Det TS og andre rånere gjør er å ligge bredt så lenge de kan i en sirkel - uten å stanse, fremprovosere en sladd med hensikten at bilen skal snu 180 grader. Pluss endel andre ting. Dvs, ting man overhodet ikke må gjøre dersom man blir overrasket i trafikken. Det er veldig lett å se forskjell på disse to tingene. Og jeg tipper patruljen som kom over TS også gjorde det. Anonymkode: 4ecee...773 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 6. januar 2021 #282 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror vi snakker om forskjellige ting. En ting er å bremse hardt på en parkeringsplass for å sjekke dekkene. Eller holde si 40 km/t i en jevn sving for å plutselig svinge hardere for å simulere en gjenstand i veibanen, for deretter stanse. DET kan ha noe for seg og kan i større grad forstås. Det TS og andre rånere gjør er å ligge bredt så lenge de kan i en sirkel - uten å stanse, fremprovosere en sladd med hensikten at bilen skal snu 180 grader. Pluss endel andre ting. Dvs, ting man overhodet ikke må gjøre dersom man blir overrasket i trafikken. Det er veldig lett å se forskjell på disse to tingene. Og jeg tipper patruljen som kom over TS også gjorde det. Anonymkode: 4ecee...773 Du glemmer nytteverdien av å ha en viss mulighet til å forutsi hvordan bilen oppfører seg ved en plutselig uventet hendelse.. Og hvis man «trener» på plasser der underlaget kan by på overraskelser, så har det høyere nytteverdi enn å trene på f.eks. preparerte baner. Ingen bør stole 100% på at bilens tekniske systemer ikke vil kunne svikte, og således bør man slå de av litt for litt egentrening innimellom. Det gir tryggere sjåfører.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #283 Del Skrevet 6. januar 2021 Oppgitt78 skrev (57 minutter siden): Du glemmer nytteverdien av å ha en viss mulighet til å forutsi hvordan bilen oppfører seg ved en plutselig uventet hendelse.. Og hvis man «trener» på plasser der underlaget kan by på overraskelser, så har det høyere nytteverdi enn å trene på f.eks. preparerte baner. Ingen bør stole 100% på at bilens tekniske systemer ikke vil kunne svikte, og således bør man slå de av litt for litt egentrening innimellom. Det gir tryggere sjåfører.. Det er vel derfor det finnes glattkjøringskurs/glattkjøringsbaner. Ingen grunn til å bryte loven. Anonymkode: 60dca...70c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #284 Del Skrevet 6. januar 2021 Oppgitt78 skrev (1 time siden): Du glemmer nytteverdien av å ha en viss mulighet til å forutsi hvordan bilen oppfører seg ved en plutselig uventet hendelse.. Og hvis man «trener» på plasser der underlaget kan by på overraskelser, så har det høyere nytteverdi enn å trene på f.eks. preparerte baner. Ingen bør stole 100% på at bilens tekniske systemer ikke vil kunne svikte, og således bør man slå de av litt for litt egentrening innimellom. Det gir tryggere sjåfører.. Ja, men forklar meg da hvorfor disse som leker sladder i sirkler og fremprovosere at bilen skal ende opp med snuten feil vei, fremfor øvelser som gjenskaper reelle problemer. Det siste folk som dette tenker på er å lære noe. Da kan de liksågodt sitte hjemme og spille GTA 😄 Anonymkode: 4ecee...773 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryzorman Skrevet 6. januar 2021 #285 Del Skrevet 6. januar 2021 6 hours ago, Oppgitt78 said: Du glemmer nytteverdien av å ha en viss mulighet til å forutsi hvordan bilen oppfører seg ved en plutselig uventet hendelse.. Og hvis man «trener» på plasser der underlaget kan by på overraskelser, så har det høyere nytteverdi enn å trene på f.eks. preparerte baner. Ingen bør stole 100% på at bilens tekniske systemer ikke vil kunne svikte, og således bør man slå de av litt for litt egentrening innimellom. Det gir tryggere sjåfører.. Når du holder på og havne i en ulykke så er ikke det første du tenker på hvordan du sladder bilen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. januar 2021 #286 Del Skrevet 9. januar 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #287 Del Skrevet 23. januar 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/weR744/mistet-lappen-naa-etterlyser-han-tilbud-for-unge Anonymkode: 66822...209 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #288 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/weR744/mistet-lappen-naa-etterlyser-han-tilbud-for-unge Anonymkode: 66822...209 For jævlig, han har akkurat samme mening om det som meg, han synes det er rart han får straff da han ikke satt noen i fare. Det at snuten tar lappene slik er tragisk, merker jeg blir i dårlig humør igjen nå når jeg leser det. Men hvorfor mistet han bare i 3 mnd mens jeg og kameraten min mistet i 6 mnd? Enda en sak som er urettferdig..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #289 Del Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (10 timer siden): For jævlig, han har akkurat samme mening om det som meg, han synes det er rart han får straff da han ikke satt noen i fare. Det at snuten tar lappene slik er tragisk, merker jeg blir i dårlig humør igjen nå når jeg leser det. Men hvorfor mistet han bare i 3 mnd mens jeg og kameraten min mistet i 6 mnd? Enda en sak som er urettferdig..... Med mindre du vet detaljene i denne saken vil jeg si det er umodent av deg å sammenligne direkte. Alle slike saker er ulike med faktorer som ikke er identiske. Merk også at saken har vinklingen at man kan leie / legge til rette for en bane hvor man kan trene. Ikke leke. Trene. Da med helt sperret område, fagfolk og kanskje forhåndsvarsle ambulanse og brannvesen, i tilfelle. Har du eller kompisene gjort dette? Tviler. Å si "vi trener" etter man har sladder rundt sammen på en offentlig plass blir syltynt og pinlig. Gå på Google. Finn nærmeste bane. Spør hva det koster å leie noen timer. Spør om eieren kan foreslå en instruktør. Når du har fått pris / dato, inviter alle i bilmiljøet til dette og del kostnadene mellom dere. Det blir ikke dyrt og dere kan lage en event ut av det. Alternativt, ring til politistasjonen og be en som jobber der om å hjelpe dere. Vet det ble gjort i Mo i Rana (?) for noen år siden og var en kjempesuksess hvor de hadde en slik kveld i måneden med kjøring, konkurranser, grilling og spons. Konsekvensene av dette ble at bilmiljøet fikk en boost, folk ble bedre sjåfører og grisekjøringen i området gikk ned ettersom tilbudet var avhengig av at folk i bilmiljøet oppførte seg på veien. Alle vant. Alternativt kan dere gjemme dere bort og klage på at dere ikke kan og at "noen burde". Anonymkode: 4ecee...773 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #290 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Med mindre du vet detaljene i denne saken vil jeg si det er umodent av deg å sammenligne direkte. Alle slike saker er ulike med faktorer som ikke er identiske. Merk også at saken har vinklingen at man kan leie / legge til rette for en bane hvor man kan trene. Ikke leke. Trene. Da med helt sperret område, fagfolk og kanskje forhåndsvarsle ambulanse og brannvesen, i tilfelle. Har du eller kompisene gjort dette? Tviler. Å si "vi trener" etter man har sladder rundt sammen på en offentlig plass blir syltynt og pinlig. Gå på Google. Finn nærmeste bane. Spør hva det koster å leie noen timer. Spør om eieren kan foreslå en instruktør. Når du har fått pris / dato, inviter alle i bilmiljøet til dette og del kostnadene mellom dere. Det blir ikke dyrt og dere kan lage en event ut av det. Alternativt, ring til politistasjonen og be en som jobber der om å hjelpe dere. Vet det ble gjort i Mo i Rana (?) for noen år siden og var en kjempesuksess hvor de hadde en slik kveld i måneden med kjøring, konkurranser, grilling og spons. Konsekvensene av dette ble at bilmiljøet fikk en boost, folk ble bedre sjåfører og grisekjøringen i området gikk ned ettersom tilbudet var avhengig av at folk i bilmiljøet oppførte seg på veien. Alle vant. Alternativt kan dere gjemme dere bort og klage på at dere ikke kan og at "noen burde". Anonymkode: 4ecee...773 Vet ikke detaljene, men det er jo eksakt som det var med oss, 2 som kjørte og andre som sto utenfor å ventet og passet på. Jeg mener absolutt ikke at de fikk lav straff, jeg mener det ikke skulle vært noen form for straff, men hvorfor fikk de 3 mnd og vi 6 mnd for nøyaktig det samme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #291 Del Skrevet 24. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (15 timer siden): For jævlig, han har akkurat samme mening om det som meg, han synes det er rart han får straff da han ikke satt noen i fare. Det at snuten tar lappene slik er tragisk, merker jeg blir i dårlig humør igjen nå når jeg leser det. Men hvorfor mistet han bare i 3 mnd mens jeg og kameraten min mistet i 6 mnd? Enda en sak som er urettferdig..... mulig han viste litt mer vet enn hva du gjorde ovenfor politiet?! Anonymkode: cf1d2...b54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #292 Del Skrevet 24. januar 2021 19 hours ago, Galdhøpiggen said: For jævlig, han har akkurat samme mening om det som meg, han synes det er rart han får straff da han ikke satt noen i fare. Det at snuten tar lappene slik er tragisk, merker jeg blir i dårlig humør igjen nå når jeg leser det. Men hvorfor mistet han bare i 3 mnd mens jeg og kameraten min mistet i 6 mnd? Enda en sak som er urettferdig..... Så bra. Da er det 2 farlige sjåfører unna veien =)! bare og peise på så blir det flere! Anonymkode: 87353...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #293 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så bra. Da er det 2 farlige sjåfører unna veien =)! bare og peise på så blir det flere! Anonymkode: 87353...82c Farlige? Vil heller si at Olga på 80 år er farligere.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #294 Del Skrevet 24. januar 2021 1 minutt siden, Galdhøpiggen said: Farlige? Vil heller si at Olga på 80 år er farligere.. Må si du er ganske interlektuell Anonymkode: 87353...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #295 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må si du er ganske interlektuell Anonymkode: 87353...82c Er jeg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #296 Del Skrevet 25. januar 2021 Galdhøpiggen skrev (23 timer siden): Vet ikke detaljene, men det er jo eksakt som det var med oss, 2 som kjørte og andre som sto utenfor å ventet og passet på. Jeg mener absolutt ikke at de fikk lav straff, jeg mener det ikke skulle vært noen form for straff, men hvorfor fikk de 3 mnd og vi 6 mnd for nøyaktig det samme? Liker at det du henger deg opp i er å fortsette å sammenligne to saker hvor du ikke kjenner detaljene i den ene, fremfor den andre delen av innlegget mitt angående bane. Du er ikke interessert i å trene et sekund, du vil bare syte. Anonymkode: 4ecee...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #297 Del Skrevet 25. januar 2021 Her ser man kroneksempelet på hvorfor jenter fint kan ta lappen som 18 åringer, mens gutter burde vente til de består en modenhetstest. Da tipper jeg en del "menn" aldri ville fått ta lappen😂 Anonymkode: f62a4...624 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 26. februar 2021 #298 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 16.30): Liker at det du henger deg opp i er å fortsette å sammenligne to saker hvor du ikke kjenner detaljene i den ene, fremfor den andre delen av innlegget mitt angående bane. Du er ikke interessert i å trene et sekund, du vil bare syte. Anonymkode: 4ecee...773 Det er jo akkurat det samme, de sier jo akkurat det samme som vi opplevde, de forklarte det nøyaktig slik vi hadde fortalt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 26. februar 2021 #299 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 17.44): Her ser man kroneksempelet på hvorfor jenter fint kan ta lappen som 18 åringer, mens gutter burde vente til de består en modenhetstest. Da tipper jeg en del "menn" aldri ville fått ta lappen😂 Anonymkode: f62a4...624 LOL, har venninner som er vesentlig råere og mye farligere i trafikken enn oss menn/gutter Lurer på hva som er verst, farlig og aggressiv kjøring i trafikk eller sikker trening på en øde parkeringsplass.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #300 Del Skrevet 26. februar 2021 Galdhøpiggen skrev (På 2.1.2021 den 18.34): Vet ikke, synes det bare var komisk at 2 mistet lappen uten å ha gjort noe galt. Jeg kommer heller ikke til å slutte med det da jeg får tilbake lappen igjen, men mulig jeg gjør det på privat område på en gård eller noe som politiet ikke kan si noe på.... Tragisk at man må gjøre det på den måten i dette landet.... Kan du ikke heller bare følge reglene.....? Anonymkode: 0da39...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå