Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
nyjenta skrev (4 timer siden):

Helt på slutten av videosnutten sies det «2 personer og 1 person er omkommet»

men det kan da ikke stemme? De omkomne ble funnet flere dager senere, og dagen den første omkomne ble funnet har det ingen levende? Hva skjer? Holdt de omkomne skjult for offentligheten i flere dager?

https://www.vg.no/#/video/210818/politiet-frigir-unike-bilder-se-video-fra-redningsaksjonen?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&utm_campaign=overlay-main-ios

På videoen som ligger ute på NRK står det at alle tre ble hentet opp i live.

• Liker 5
Skrevet

Nesten underlig at et unisont presse-norge synes tiden er moden for denne helikoptervideoen som vises over alt. Alt er satt på vent og de burde fått alle de døde ut av området, før denne ble publisert... Tanken på hva som utspiller seg der er jo til å få frysninger av :trist:Er jo egentlig denne type informasjon som pårørende burde fått være med å godkjenne....uff 💔

• Liker 13
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Det er så forferdelig med alle de omkomne, men jeg synes også det er fryktelig med dyrene som fortsatt er i live og lider og kommer til å dø. Så dette i kommentarfeltet til Dyrebeskyttelsen: 

«There is also a cat named Zero in a whole house in the rasomradet. The owners had to be evacuated. He is still inside the house, covered with clay. They are talking about rescuing him for a while but he is already without food & water for 7 days & it has been ice cold. Hopefully he is still alive. 💔😢»

Selv håper jeg han har fått slippe.. Forstår at man ikke kan sette redningspersonellet i fare, men får likevel helt vondt i hjertet. 💔

Skrevet
PatrickBateman_ skrev (53 minutter siden):

På videoen som ligger ute på NRK står det at alle tre ble hentet opp i live.

Ja jeg tenker at han trodde personen var omkommet men at det viste seg at h*n levde men var skadet. Det er jo flere med skader og en med alvorlige skader. 

Det er vel også noe med at man ikke har "lov" til å si at noen er omkommet med mindre en lege har undersøkt dem? (Altså innenfor selvfølgelige grenser. Hvis det er snakk om ett skjellet eller hodet er skilt fra kroppen sier det seg jo selv..) 

Jeg tror de gjorde en liten bommert og at det heldigvis viste seg at vedkomne levde. 
Ingen grunn til å sitte å konspirere og tro at de skjulte slike ting for offentligheten.. 

• Liker 17
Skrevet
Tradegy skrev (57 minutter siden):

Nesten underlig at et unisont presse-norge synes tiden er moden for denne helikoptervideoen som vises over alt. Alt er satt på vent og de burde fått alle de døde ut av området, før denne ble publisert... Tanken på hva som utspiller seg der er jo til å få frysninger av :trist:Er jo egentlig denne type informasjon som pårørende burde fått være med å godkjenne....uff 💔

Det er jo ikke uvanlig med videoer som dokumenterer diverse redningsaksjoner. Jeg synes media har vært på i denne saken selv, men akkurat helikoptervideoen synes jeg ikke vi skal ta dem på...

Videoen viser godt samarbeid og hvordan de opererte. Det er mange som har lurt på det. De reddet jo ut ganske mange fra skredet. Uten dem hadde tallene på døde vært høyere enn 10. 

• Liker 9
Skrevet

Er det noen som vet hvordan det går med saken nå? Har de funnet de 3 siste? De fant jo en levende chihuahua? Hvordan går det med den? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Gasellen said:

Det er jo ikke uvanlig med videoer som dokumenterer diverse redningsaksjoner. Jeg synes media har vært på i denne saken selv, men akkurat helikoptervideoen synes jeg ikke vi skal ta dem på...

Videoen viser godt samarbeid og hvordan de opererte. Det er mange som har lurt på det. De reddet jo ut ganske mange fra skredet. Uten dem hadde tallene på døde vært høyere enn 10. 

Absolutt, men de kunne fint ventet med denne dokumentasjonen til de omkomne hadde blitt funnet, og (forhåpentligvis) gravlagt. Jeg reagerer på timingen mer enn innholdet. 

• Liker 4
Skrevet
Geirfuglen skrev (14 minutter siden):

Det er så forferdelig med alle de omkomne, men jeg synes også det er fryktelig med dyrene som fortsatt er i live og lider og kommer til å dø. Så dette i kommentarfeltet til Dyrebeskyttelsen: 

«There is also a cat named Zero in a whole house in the rasomradet. The owners had to be evacuated. He is still inside the house, covered with clay. They are talking about rescuing him for a while but he is already without food & water for 7 days & it has been ice cold. Hopefully he is still alive. 💔😢»

Selv håper jeg han har fått slippe.. Forstår at man ikke kan sette redningspersonellet i fare, men får likevel helt vondt i hjertet. 💔

Det er forferdelig! 😟 Stakkars alle dyra som er igjen i live der nede 😟 De må jo redde de ut! 

• Liker 13
Skrevet
Chiccy skrev (3 minutter siden):

Det er forferdelig! 😟 Stakkars alle dyra som er igjen i live der nede 😟 De må jo redde de ut! 

Det foregår visst mye redningsarbeid i kulissene som ikke noen har gått ut offentlig med. Men de kan ikke gå ned i selve rasområdet om de selv blir utsatt for fare.

• Liker 10
Skrevet
Chiccy skrev (28 minutter siden):

Hvor mange dyr er det snakk om? Jeg vet det ble observert en katt som de ikke klarte å fange. Men katter er ninjaer og kommer til absolutt overalt. Jeg vil tro den kommer seg ut selv nå når mannskapet ikke er like aktive i gropen lenger. 

• Liker 5
Gjest Geirfuglen
Skrevet
Gasellen skrev (9 minutter siden):

Hvor mange dyr er det snakk om? Jeg vet det ble observert en katt som de ikke klarte å fange. Men katter er ninjaer og kommer til absolutt overalt. Jeg vil tro den kommer seg ut selv nå når mannskapet ikke er like aktive i gropen lenger. 

Det er en del. Noen har katteluke, men ikke alle, de sitter fast inni bygningene inni og rett ved rasområdet der eierne ikke har fått hente.

Skrevet
Gasellen skrev (9 minutter siden):

Det er iallfall 2 hunder som fortsatt er savnet. En schæfer og en pomeranian. 
Så er det noen katter, vet ikke hvor mange 

• Liker 3
Skrevet
Geirfuglen skrev (38 minutter siden):

Det er en del. Noen har katteluke, men ikke alle, de sitter fast inni bygningene inni og rett ved rasområdet der eierne ikke har fått hente.

De har sagt at de dyrene som er sperret inne i de evakuerte husene er hentet ut. De hadde samlet inn nøkler til de låste husene. Det var reddet ut alle slags dyr fra marsvin, fugler og skilpadder. 

• Liker 8
Gjest Geirfuglen
Skrevet
Hollie321 skrev (3 minutter siden):

De har sagt at de dyrene som er sperret inne i de evakuerte husene er hentet ut. De hadde samlet inn nøkler til de låste husene. Det var reddet ut alle slags dyr fra marsvin, fugler og skilpadder. 

I den evakuerte sonen ja, men ikke i den røde sonen, altså der skredet har gått.

Skrevet

Nå er det 3 som fremdeles er savnet. Hva skjer dersom de ikke blir funnet i nærmeste framtid? Hva om de ligger begravet i kvikkleire? Vil de da noen gang bli funnet? :( 

• Liker 4
Skrevet
Sprinkle skrev (2 minutter siden):

Nå er det 3 som fremdeles er savnet. Hva skjer dersom de ikke blir funnet i nærmeste framtid? Hva om de ligger begravet i kvikkleire? Vil de da noen gang bli funnet? :( 

Det er ikke sikkert de blir funnet i det hele tatt nei. Men jeg håper ikke det er tilfellet her. 

• Liker 9
Gjest Geirfuglen
Skrevet
Sprinkle skrev (2 minutter siden):

De to savnede i Sørum er fortsatt ikke funnet. Men tenker at disse kanskje ligger mer i tilknytning til hus, og siden det er et boligfelt i nærheten og ikke et jorde, så vil man kanskje gjøre enda mer for å finne dem. På pressekonferansen i dag fortalte de om ganske avansert utstyr for å klare det også.

Skrevet
Sprinkle skrev (7 minutter siden):

Tipper nei... etter jeg så på youtube videoer om skred av ulike typer mistet jeg alt håp for å være ærlig. 

• Liker 8
Skrevet
Geirfuglen skrev (2 timer siden):

Uffamei ❤

• Liker 2
Skrevet
judith52 skrev (1 time siden):

Tipper nei... etter jeg så på youtube videoer om skred av ulike typer mistet jeg alt håp for å være ærlig. 

Chiccy skrev (1 time siden):

Det er ikke sikkert de blir funnet i det hele tatt nei. Men jeg håper ikke det er tilfellet her. 

Jeg klarer ikke... jeg at 0 tilknytning til Gjerdrum men denne saken har gått så innpå meg at jeg finner ikke ord. Jeg håper av hele mitt hjerte at alle blir funnet.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...