Frida Skrevet 31. desember 2020 #281 Del Skrevet 31. desember 2020 Her blir det ikke fyrverkeri i det hele tatt i kveld, er enig med dem som sier at man kan la være i denne situasjonen. Tenn et lys i stedet. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbi Skrevet 31. desember 2020 #282 Del Skrevet 31. desember 2020 javafx skrev (41 minutter siden): Det er spesielt NRKs utsendte som oppfører seg helt usmakelig. Dama er rett og slett ikke skikket til å dekke en så alvorspreget situasjon som dette. Klarer ikke å se på intervjuene hennes rett og slett. Høres tidvis ut som et innslag fra sommeråpent rett og slett Er det hun i blå jakke dere tenker på? Utenfor hotellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 31. desember 2020 #283 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) AllahBallah skrev (25 minutter siden): Ja, det er flott at folk bryr seg, deler og gir bort. Men jeg reagerer på fokuset, om at dette skal gjøres til en gladsak. Det er en gladsak at folk donerer hygienesaker som er helt nødvendige. Jeg reagerer ikke på det. Hadde det skjedd her i nærheten av hvor jeg bor, ville jeg invitert en barnefamilie hjem å ta en dusj, ta på rene klær og få seg et måltid og hvis de har mistet huset, fått med seg klær og leker. Ja, det er koronatider, men med litt planlegging kan det fint gjennomføres. Det er viktig at de som har mistet alt ikke mister også seg selv, men får oppleve litt vanlige aktiviteter og ... bare får gjort noe vanlig. Jeg håper flere av de som bor i nærheten kan tenke seg å gi bort en sånn praktisk hjelp. Hadde jeg vært den trengende, ville jeg satt uendelig stor pris på det. Endret 31. desember 2020 av Drizzt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 31. desember 2020 #284 Del Skrevet 31. desember 2020 Nafiaa skrev (1 time siden): Jeg er så lei meg på de pårørte sine vegne. Det river så i mammahjerte mitt over å tenke på spesielt barna. Jeg tror nok dessverre ikke det er noe håp. Det er kaldt, de hadde mest sannsynlig ikke klær på seg og ting har rast over dem. Jeg felte noen tårer isted, og måtte gi barna mine er stor klem. Jeg har bismak i munnen over å feire nyttårsaften idag. Selvom vi bor mangfoldige timer unna så får jeg litt dårlig samvittighet over at vi skal spise god mat, være lykkelige og skyte opp raketter, mens andre gråter og har mistet sine aller nærmeste. Vi skyter opp raketter ikveld, men vi tar et minutt stillhet før vi skyter de opp til minne og respekt for de som er savnet og de som savner dem. Så skal vi også være takknemlig for at vi har hverandre og håper at vi kan være så heldige å ha hverandre i mange år fremover, man skal aldri ta noe for gitt❤️ Jeg er så enig med deg. Jeg sitter med den samme bismaken selv. Vi dropper rakettene i år, vurderer også sterkt å la sjampanjen forbli uåpnet. I dag føles det ikke riktig rett og slett. Tenker det heller får bli en rolig kveld med god middag og gode venner. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 31. desember 2020 #285 Del Skrevet 31. desember 2020 39 minutter siden, AllahBallah said: Ja, det er flott at folk bryr seg, deler og gir bort. Men jeg reagerer på fokuset, om at dette skal gjøres til en gladsak. Etter en så forferdelig år som 2020 har vært, for å ende opp med enda en super tragedie som dette helt på slutten av året, trenger vi alt of det minste gladsaker vi kan få. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 31. desember 2020 #286 Del Skrevet 31. desember 2020 clyde skrev (5 minutter siden): Jeg er så enig med deg. Jeg sitter med den samme bismaken selv. Vi dropper rakettene i år, vurderer også sterkt å la sjampanjen forbli uåpnet. I dag føles det ikke riktig rett og slett. Tenker det heller får bli en rolig kveld med god middag og gode venner. Det skjer tragedier hele tiden. Man kan ikke la all verdens tragedier som ikke rammer en selv styre livet. Bidra med penger/hjelp om mulig. Mer får man faktisk ikke gjort. For de som er rammet, pårørende og i området blir det noe annet. Men å sitte på nettforum i en annen kant av landet og ytre hvordan man gråter for fremmede man ikke en gang visste eksisterte blir litt.. teit. Selvom det skjer i Norge. Vi skal sprette sjampagnen og tenne lys for de vi har mistet. Sende en tanke til alle som lider og prise oss lykkelig for det vi har. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 31. desember 2020 #287 Del Skrevet 31. desember 2020 Jodaneida skrev (18 minutter siden): Det skjer tragedier hele tiden. Man kan ikke la all verdens tragedier som ikke rammer en selv styre livet. Bidra med penger/hjelp om mulig. Mer får man faktisk ikke gjort. For de som er rammet, pårørende og i området blir det noe annet. Men å sitte på nettforum i en annen kant av landet og ytre hvordan man gråter for fremmede man ikke en gang visste eksisterte blir litt.. teit. Selvom det skjer i Norge. Vi skal sprette sjampagnen og tenne lys for de vi har mistet. Sende en tanke til alle som lider og prise oss lykkelig for det vi har. Det er jeg fullt klar over, men for oss er det riktig å ta en rolig feiring i år. Tragedien i Gjerdrum er ikke den eneste grunnen, men det føles enda mer riktig med en rolig feiring på grunn av det som er skjedd. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 31. desember 2020 #288 Del Skrevet 31. desember 2020 clyde skrev (9 minutter siden): Det er jeg fullt klar over, men for oss er det riktig å ta en rolig feiring i år. Tragedien i Gjerdrum er ikke den eneste grunnen, men det føles enda mer riktig med en rolig feiring på grunn av det som er skjedd. Jeg er så enig med deg. Vi er et lite land, og nå har det skjedd noe nesten utenkelig grusomt. Mange savner sine nærmeste etter denne tragedien, så det koster oss lite å tone ned overgangen til et nytt år. Håper det ikke går flere liv nå, ser de evakuerer flere boligområder. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 31. desember 2020 #289 Del Skrevet 31. desember 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 31. desember 2020 #290 Del Skrevet 31. desember 2020 Jodaneida skrev (1 time siden): Det skjer tragedier hele tiden. Man kan ikke la all verdens tragedier som ikke rammer en selv styre livet. Bidra med penger/hjelp om mulig. Mer får man faktisk ikke gjort. For de som er rammet, pårørende og i området blir det noe annet. Men å sitte på nettforum i en annen kant av landet og ytre hvordan man gråter for fremmede man ikke en gang visste eksisterte blir litt.. teit. Selvom det skjer i Norge. Vi skal sprette sjampagnen og tenne lys for de vi har mistet. Sende en tanke til alle som lider og prise oss lykkelig for det vi har. Tragedier skjer hele tiden, men så blasert som dette orker jeg ikke være. Så må du bare mene det er teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 31. desember 2020 #291 Del Skrevet 31. desember 2020 Forbud mot fyrverkeri innen en viss distanse. Det er da noe. Håper virkelig dette blir respektert Tenk at de ennå operer med innstillingen om å lete etter overlevende.. Hèlt sikkert tynnslitt håp blant de som faktisk savner. Normalt stikker jeg hodet ut av vinduet og kikker på fyrverkeri, men har null interesse i dag 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bli medlem Skrevet 31. desember 2020 #292 Del Skrevet 31. desember 2020 Givargleda har vore så stor at det ikkje er plass til meir – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Hvor mange sokker, underbukser og doruller er det egentlig behov for krisesituasjoner? Jeg mistenker at denne "givergleden" egentlig bare er en sjanse til å kvitte seg med ting folk uansett skulle kaste. Skal man virkelig hjelpe folk rammet av katastrofer i den moderne verden hadde de satt mer pris på donasjoner av typen iPhone og bærbar Mac. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 31. desember 2020 #293 Del Skrevet 31. desember 2020 Fy faen, usmakelige klimahysteriske politikere som mener at dette raset skyldes klimaendringer. Nei, akkurat denne typen ras skyldes byggearbeidet og er i aller største grad menneskeskapt. Det hjalp ikke at det var så mye nedbør i det siste, men å skylde på klimaendringer er drøyt. Nå prøver Trædal å forklare seg bort fra det han først sa. Det lønner seg å undersøke litt før man kommer med en offentlig uttalelse, Trædal (og resten av gjengen det gjelder). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 31. desember 2020 #294 Del Skrevet 31. desember 2020 Nordis skrev (3 timer siden): Helt enig. I stedet for bråkete feiring, tenn et lys. Et sted å tenne et digitalt lys er f eks på nettkirken.no. Det visste jeg ikke gikk an. Takk! Vi «feirer» ikke i kveld. Lager middagen vi hadde planlagt, men tar det ellers rolig sammen med våre firbeinte. ❤️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #295 Del Skrevet 31. desember 2020 Jodaneida skrev (2 timer siden): Det skjer tragedier hele tiden. Man kan ikke la all verdens tragedier som ikke rammer en selv styre livet. Bidra med penger/hjelp om mulig. Mer får man faktisk ikke gjort. For de som er rammet, pårørende og i området blir det noe annet. Men å sitte på nettforum i en annen kant av landet og ytre hvordan man gråter for fremmede man ikke en gang visste eksisterte blir litt.. teit. Selvom det skjer i Norge. Vi skal sprette sjampagnen og tenne lys for de vi har mistet. Sende en tanke til alle som lider og prise oss lykkelig for det vi har. Om man lever seg inn i hvordan dem har det nå og hva som venter dem - så er det ikke teit å felle noen tårer. Følelser heter det. Man kan ikke sørge over alt som skjer i verden- det er helt klart - men dette skjedde i går, lille nyttårsaften, starten på et nytt og forhåpentligvis bedre år ble til et mareritt for disse menneskene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 31. desember 2020 #296 Del Skrevet 31. desember 2020 Drizzt skrev (26 minutter siden): Fy faen, usmakelige klimahysteriske politikere som mener at dette raset skyldes klimaendringer. Nei, akkurat denne typen ras skyldes byggearbeidet og er i aller største grad menneskeskapt. Det hjalp ikke at det var så mye nedbør i det siste, men å skylde på klimaendringer er drøyt. Nå prøver Trædal å forklare seg bort fra det han først sa. Det lønner seg å undersøke litt før man kommer med en offentlig uttalelse, Trædal (og resten av gjengen det gjelder). Klimaendringer er menneskeskapt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 31. desember 2020 #297 Del Skrevet 31. desember 2020 Rant skrev (10 minutter siden): Klimaendringer er menneskeskapt. Også de som fant sted før homo sapiens ble til? Spar meg. Det aller, aller meste av klimaendringer skjer uansett hva homo sapiens gjør. Det er naturlige prosesser som går sin gang uansett om Oslos byregjering forbyr alle biler i byen for eksempel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 31. desember 2020 #298 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Drizzt skrev (39 minutter siden): Fy faen, usmakelige klimahysteriske politikere som mener at dette raset skyldes klimaendringer. Nei, akkurat denne typen ras skyldes byggearbeidet og er i aller største grad menneskeskapt. Det hjalp ikke at det var så mye nedbør i det siste, men å skylde på klimaendringer er drøyt. Nå prøver Trædal å forklare seg bort fra det han først sa. Det lønner seg å undersøke litt før man kommer med en offentlig uttalelse, Trædal (og resten av gjengen det gjelder). Jeg er på en helt annen side politisk enn deg, men er tildels enig. I dag på Facebook scrollet jeg forbi en post av en politiker jeg respekterer høyt, men h*n blandet sammen - forsåvidt på en ryddig måte - klima og værendringer med hvilket politikk vi må satse på fremover. Jeg tenker det er riktig i ettertid å ta en gjennomgang av risikofaktorene her, og gjøre endringer. Men jeg synes det er helt feil tidspunkt å blande sammen dette som eksempel mot politikk. Det kan man gjøre siden når man har kommet forbi sjokkfasen, og debatten på risikohåndtering osv er mer overordnet igjen. Jeg ble litt sånn 😑 til akkurat det. Mennesker ligger fortsatt i ruinene, vi skal ikke snakke politikk da. Uansett hva som er rett eller feil. Vi skal gi ressurser til beredskap, gjøre krisehåndteringen. Ikke fremme politiske budskap. Nå gjør jo du det samme i ny post, og det er akkurat dette som er smakløst. Endret 31. desember 2020 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kriwin80 Skrevet 31. desember 2020 #299 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Babypus skrev (På 30.12.2020 den 14.53): Samme her, tenker på de 21 savnede 😞 Håper de blir funnet i live! 😕 Men det er jo så kaldt, og redningen virker jo å gå så utrolig tregt! Hvorfor kan dem ikke bare begynne å gjøre noe før det er for sent 😕 Da melder du deg frivillig? Helt greit om du dør i letingen etter mennesker som KANSKJE ligger der? Ikke? Det synes nok redningspersonell også, som rykker inn så snart det er ansett som trygt nok. Vær grei å ikke kritiser redningspersonell for å ikke risikere livet. Dette er virkeligheten, ikke en amerikansk blockbuster. Endret 31. desember 2020 av kriwin80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 31. desember 2020 #300 Del Skrevet 31. desember 2020 Rant skrev (29 minutter siden): Klimaendringer er menneskeskapt. Drizzt skrev (18 minutter siden): Også de som fant sted før homo sapiens ble til? Spar meg. Det aller, aller meste av klimaendringer skjer uansett hva homo sapiens gjør. Det er naturlige prosesser som går sin gang uansett om Oslos byregjering forbyr alle biler i byen for eksempel. Klimaendringer har skjedd naturlig i all tid, stedet Gjerdrum med sin leirgrunn er et resultat av en Klimaendring, det er havbunn som ble til land når isen smeltet, en finner ikke leire, steder som ikke har vært havbunn en gang i tiden. Saltnivået som stabiliserer leiren stammer fra det som en gang var saltvann og er det som blir manipulert slik at leiren blir flytende, saltet har blitt vasket ut av all nedbør som kommer som regn pga den milde vinteren som skyldes menneskeskapte klimaendringer i moderne tid og all masseflytting i området. Så dere har begge rett og feil. Klimaendringer kan være både menneskeskapte og naturlige, og i Gjerdrum gjør begge deler seg bemerket nå. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå